בן 28, קיבלתי ירושה קטנה, זה הציל אותי. אבל סבתא - היית צריכה לחיות ולבזבז ולא לדאוג לנו
סבתא שלי המתוקה והיקרה, זיכרונה לברכה, הורישה לנו את מעט הכסף שהיה לה ועוד דירת שלושה חדרים ישנה ברמת גן.
למרות התחושה שהכסף בא לי מהשמיים, כל עניין הירושה היה נראה לי קצת משונה. כאילו, למה סבתא שלי שכל חייה ישבה על מכונת התפירה והרוויחה פרוטות, ואחר כך קיבלה פרוטות מקצבאות ביטוח לאומי ועל זוועות שהיא וסבא עברו, לא עשתה שום דבר שהיא היתה רוצה, רק בשביל שאנחנו נקבל את הכסף? למה היא היתה צריכה להתפשר על חדר קטן בבית אבות בלי מטפלת, בשבילנו?
כלומר, אני מבין שככל שאתה מתבגר יותר ככה אתה פחות בעניין של לטרוף את העולם, אבל בחייאת, אני אחראי על הכלכלה שלי, לא את! יכול להיות, כמובן, שזו מחשבה של איש נטול אחריות, ואלו היו המחשבות שלה עצמה כשהיתה צעירה, אבל ברגע שאתה נכנס למטריקס של המשפחתיות הכל משתנה.
בכל מקרה, בהתחלה שקלנו (פחות אני, אני מעדיף את הכסף כאן ועכשיו) האם עדיף לשמור את הדירה, לשפץ ולהשכיר או דווקא למכור. ההיגיון בלהשאיר את הדירה היה ברור אבל גם ידענו שנצטרך לשפץ אותה בלא מעט כסף ולקחת משכנתא בשביל לקנות את החלק שלנו בה מהדודים (קצת סדר – שלושה אחים, אחד מהם, אבא שלי, נפטר, והחלק שלו הועבר אלינו – ארבעה אחים) וגם איך זה עובד, ואיזה בנק ייתן לי לקחת משכנתא כשיש לי שלוש הלוואות להחזיר? ונניח היו נותנים, אז אנחנו משקיעים פה ים של כסף ואז משכירים את הדירה וכל אחד מהאחים מקבל בונוס קטן מהצד שאמור להחזיר את ההשקעה בעוד שלושים שנה. עזבו אותי. די.
רוצה כסף עכשיו. רוצה לנשום עכשיו. רוצה ליהנות עכשיו. כאילו, למה שאעביר עכשיו שלושים שנה בלהחזיר הלוואות ומשכנתאות תמורת הורדה באיכות החיים שלי, במקום לקחת את הכסף וליהנות ממנו? הרי אני גם ככה עובד כל היום. זה לא איזה אקזיט שמאפשר לי לשבת ולא לעשות כלום כל היום, אז בשביל מה? בשביל שעוד שלושים שנה אתחיל להרוויח מזה משהו? כשבמקרה הטוב אהיה זקן ונטול אנרגיות לטרוף את העולם? בקיצור, כל המחשבה הזאת לטווח הארוך עשתה לי יותר כאב ראש מסדר.
אז החלטנו שמוכרים, ואז עלתה השאלה הבאה. הרי בסך הכל מדובר במשהו כמו מאתיים אלף שקל לנכד. מצד אחד זה סכום נכבד, אוויר לנשימה שאני כל כך חייב, ואולי סוף סוף הראש שלי יהיה קצת מעל המים הרדודים, ומצד שני זה לא מספיק בשביל להתחיל לשחק עם זה. התייעצתי עם חבר שאני סומך עליו שיגיד בדיוק את ההפך ממה שאני רוצה, כי למרות שאני לא מסכים איתו בכלל, אני במינוס והוא לא.
הוא אמר לי שמע, קח לך חמישים אלף שקל, תכסה את ההלוואות, תעשה איזו גיחה כיפית לאירופה ואת השאר תשקיע. לא הבנתי למה שוב להרגיש שאין לי כסף, עד שסוף סוף יש לי, אבל בכל זאת שאלתי אותו במה הוא מושקע. הוא התחיל לזרוק שמות של דברים כמו מניות ביג טק, תחום האנרגיה הסולארית, ביטקוין, איטריום, NFT וקופים דיגיטליים. הוא הסביר שיש עכשיו גם לעומר אדם וליל ווין קוף ושיש שם עולם דמיוני לגמרי שבונים בו שכונות ובתים והערך של הנדל״ן עולה על פי השכנים וכל מיני דברים מטורפים כאלה.
יכול להיות שאני הקוף פה, אפילו כנראה, אבל איך לעזאזל מטבע אמורפי או קוף אלקטרוני שלא קשור לכלום שווה לאנשים כסף אמיתי, את זה אני לעולם לא אבין. וניסו, אלוהים, כמה שניסו להסביר לי. אחרי שהסברתי לו שאני לא רואה סיבה לשים כסף במקום שאין לי מושג בו, ושמבחינתי זה כמו קזינו משמע הפסד בטוח, הוא אמר שיש גם דברים יותר לייט שכולם יכולים ושנכון שפעם זה היה מקצוע והיו זאבים מוול סטריט, אבל היום הזאבים עובדים בשבילי ושאני לא צריך להבין בכלל בשום דבר, אלא רק לתת להם את הכסף והם יעשו ממנו עוד כסף. אז למה לא כולם עושים את זה? אז הוא אמר שכמעט כולם עושים את זה, וכולם הרוויחו כסף, עד לפני שנה שבה היו ירידות חדות בבורסות. אז למה זה טוב? הקשתי, הייתי מפסיד הרבה, והוא אמר השקעות זה לטווח ארוך.
טווח ארוך זה לא בשבילי וגם אם זה כל כך פשוט, אז איך זה שכולם ממשיכים לקום בבוקר ולצאת לעבודה ולא מרוויחים כסף מהבורסה? הוא ניסה להסביר שזה לא תחליף לעבודה, לא מתעשרים מזה, מקבלים תשואה נאה, אבל, שמתי לב שהוא מתחיל להתייאש מהסקפטיות שלי, מה שגרם לי לשאול את עצמי למה בעצם אני כל כך סקפטי. הרי יש פה חבר, שאכפת לו ממני ושזה המקצוע שלו, שממליץ לי לעשות דבר מסוים. אז למה אני מתנגד כל כך? ומאיפה החוסר אמונה הזה מגיע? אולי אלו סתם תירוצים שהראש שלי ממציא כדי שאני ארגיש בסדר עם זה שאני רוצה את הכסף כאן ועכשיו? אין לי מושג, אבל דבר אחד אני יודע – אם יום אחד יהיה לי קוף, הוא יהיה שכן של עומר אדם.
כסף ואני - מונולוגים של נמרוד סופרין, בן 28, גר בתל אביב. סופר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
43.בשנת 2023/2024 חובה ירושהרחובותי 12/09/2023 04:18הגב לתגובה זו0 0תביעה נגד שקרנים חוק להוריש לנכדים ירושות ואין חארטה בכך יוקר המחיה ולהורים של על אחד יש דירות מעל 2 מיליון שקל אתם רמאים,מנובלים,אין כזה דבר לחכות וזה צריך להיות איום שאין ירושה כי מי שבסוף סובל זה שיש ריבים במשפחה על ירושות ובסוף הניפטר גם ככה בבית אבות וגם מי שמחלקים יכול להיות גם עם נכס ירושה זה למי שאין כלום אתם חצופים עיניים גדולות בושה וחרפה תיצביידו!!סגור
-
42.עובדים עליכםדני 21/10/2022 15:34הגב לתגובה זו0 0הבחור כותב בכוונה באופן מפונק וילדותי כדי לעצבן, לעורר מחשבה ואתם נופלים למלכודת שלו.סגור
-
41.לא עובד ככהאנונימי 03/10/2022 09:06הגב לתגובה זו6 2ממרומי גילי (50) אני יכולה להגיד לך שמגיל מאד צעיר אני ובן זוגי עובדים וחוסכים לפנסיה. למדנו מקצועות שמאפשרים לנו להרוויח סביר פלוס, לחיות טוב אבל תמיד היה לנו במוטו שצריך גם לחסוך. גם לטובת הבנות שיגדלו ויוכלו ללמוד ולהתחיל את החיים וגם בשבילנו , בשביל חופש כלכלי. זה לא שלא ישבנו בבתי קפה/נסענו לחו"ל/חיינו את החיים אבל בפרופורציות. הכל בסוף זה עניין של מינון . הדרך הנכונה היא לעבוד ולהפריש חלק מההכנסה לחסכון ארוך טווח. רק ככה מתקדמים בחייםסגור
-
40.התגובות פה מנותקות מהמציאות, הדור הצעיר איבד תקווהאלעד 03/10/2022 07:41הגב לתגובה זו0 0לקנות דירה. הדור היותר צעיר, לא העז לחלום על זה בכלל. מה הטעם בלחיות בשביל לעבוד?סגור
-
39.חבר שלך לא מבין בהשקעות אלא בהימורים על הייפים מסוכנים. (ל"ת)צבי 02/10/2022 23:36הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
38.למה אתם יורדים על הבחור ?נחום 02/10/2022 21:45הגב לתגובה זו4 0ככה הוא חושב וזו דעתו בניגוד לכול אלו פה שמגיבים בגסות, וחושבים שהם הכי חרוצים בעולם וחושבים שהם המשקיעים הטובים ביותר שיש בשוקסגור
-
37.מה זה לחיות עת החיים? אפשר להיות.בבית לבשל לנקות ולחסוךאני 02/10/2022 21:19הגב לתגובה זו1 0לחסוך קצת ולהרגיש שעשית חיים. לא כל אחד מחפש העיקר לטוס לבלות ומסעדות. לפעמים השקט של הבחת שווה הכל.סגור
-
36.מפחיד אותי לחשוב שהילדים שלי יצאו ככה...אבא 02/10/2022 10:38הגב לתגובה זו12 1מענין להבין באיזו מציאות כלכלית גדל הכותב שהתגלגל למצב הזה? הסבתא חסכה, אבל איך נראה החינוך הפיננסי בבית ההורים?סגור
-
35.כהכרת הטוב תעשו לה "תיקון נפתרים",קדיש,השכבה,וכו'.. (ל"ת)ח 02/10/2022 10:22הגב לתגובה זו3 2סגור
-
נפטרים (ל"ת)בבר 02/10/2022 23:31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
34.ירושהאליהו 02/10/2022 09:48הגב לתגובה זו3 2בזבזת לי דקה מהחייםסגור
-
33.יעילותאורח 02/10/2022 09:45הגב לתגובה זו3 1ההתחלה היתה כאילו באמת אכפת לך. אחכ פיקששת בגדול. רק כסף בראש שלכם.סגור
-
32.בנק שמוכר אשליהא.ש 02/10/2022 09:33הגב לתגובה זו4 1כל כך צודק סוף סוף מישהו עם שכל שטיפת מוח עשו לצעירים כשקונים דירה היא של הבנק לשלושים שנה מוכרים לך אשליה שהבית שלך עובד קשה צעיר ובריא ואז בעוד 30 שנה יש לך את הבית אבל הבריאות הולכת ואין כבר כוח לכלום תתעוררו ותפסיקו עם החומריות שהורסת את העולםסגור
-
31.פרזיט... עצרתי את הקריאה באמצע...בני 02/10/2022 09:05הגב לתגובה זו11 8אתה נשמע כזה כלומניק... ואם לא ירושה זה מובן איך לא הצלחת לחסוך עד עכשיו..סגור
-
30.אהבתי , שנון ואמיתי לגמרי (ל"ת)ניסים 02/10/2022 00:56הגב לתגובה זו9 3סגור
-
29.ירושהללא שם 02/10/2022 00:01הגב לתגובה זו6 0תגידו תודה שהירושה התחלקה בין הנכדים.אצלנו אחת הדודות גזלה את כל הירושה בשבילה.אז תודו לסבתא שלכם ז"ל.סגור
-
גם אצלנו אז גזלנו ירושה אחרת יותר גדולה שלה (ל"ת)חחחחחחח 02/10/2022 23:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
28.ברגע שהממשלה תתן הוראה לקק"ל לשווק קרקעות בכמויות המחירvvc 02/10/2022 00:00הגב לתגובה זו9 6המחיים לא ירדו המחירים יתרסקו 50-60% אבל זה לא יקרה בממשלה של השמאל שלכל אחד מהם מחזיק 10 דירות .. הם לא ירו לעצמם ברגל . הבחירות קרבות והימין ינצח בגדול . הפעם הם ידאגו להוריד חזק את המחירים כי רוצים להישאר בממשלה לפחות 20 שנה.סגור
-
12 שנים הייתה הזדמנות לימין לעשות את זה, ולא עשו כלוםnoa 02/10/2022 18:17הגב לתגובה זו2 1להיפך, המחירים השתוללו בתקופה הזוסגור
-
27.ירושהיפה 01/10/2022 23:28הגב לתגובה זו3 1אל תשמע לאף אחד תתיעץ אם בנקאי שתאכל לקבל ריביות ולא להשקיע במשהו שאתה לא יודעסגור
-
26.ירושה מסבתאג'ינג'י 01/10/2022 23:13הגב לתגובה זו5 9תשקיע כסף לעילוי נשמת הסבתא , היא תברך אותך שיהיה לך יותר , עושים את זה בבית הכנסת במעגל השנה. תשאל את השמש זאת ההשקעה הטובה ביותר השאר כבר יבוא לבד.סגור
-
זה מה שעשה דרעי? (ל"ת)רוטר 02/10/2022 13:45הגב לתגובה זו3 1סגור
-
25.בכנות, אתההכנה 01/10/2022 21:51הגב לתגובה זו9 4דביל אמיתי. לא יודע מה הערך בטור שלך. בטח לא ערך כלכלי. פרוש בשיאסגור
-
הערך הוא בלהבין איך חושב דור הילדים שלנו (ל"ת)אחת העם 03/10/2022 20:13הגב לתגובה זו2 0סגור
-
24.פני הדור כפני ה… סופר?כלכלן 01/10/2022 19:52הגב לתגובה זו7 11אני קורא את הטורים שלך כל שבוע אתה כותב יפה אבל זו לא הסיבה אני קורא אותם כדי לנסות להכנס לראש של צעיר בריא ואינטליגנט שנולד בדור מקולקל של חוסר חינוך פיננסי מקווה מאד שהסופרים הבאים של מדינת ישראל יבינו גם משהו בניהול משק בית סגור חובות סע לחול ותתחיל לבנות את העתיד שלך לא בקופים ולא בנעליים קח קורס בסיסי בהתנהלות פיננסיתסגור
-
בהתנהלות פיננסיתקורס 02/10/2022 15:09הגב לתגובה זו2 0זה בול שיט,לא מספיקה תאוריה נידרשת פרקטיקה ובזה הרוב לא מתענייןסגור
-
אם יש לו כמה הלוואות אז כנראה שהוא צריך קורסוקופת גמל להשקעה 02/10/2022 23:47הגב לתגובה זו0 0ופוליסת חיסכון ולימוד השקעות. לא מסחר. השקעותסגור
-
23.מחיר הדיור פי 3 ממחירו ההוגןרק 5.5% מהמדינה בנוי 01/10/2022 18:57הגב לתגובה זו11 1הדור של סבתא קנה דירה ראשונה בכ- 40 משכורות חציוניות. הדור של ההורים שלך קנה בכ- 90 משכורות חציוניות. בשים לב שמשכורת חציונית של יחיד היא כ- 6,000ש"ח. אומר שהדור של ההורים שלך קנה דירה בכ- 550,000 ש"ח בכסף של היום. אם רמת גן היתה קו שני לת"א כיום קו שני הוא חדרה, חיפה, ירושלים ובאר שבע. המשמעות של הנתונים היא שדירת 120מ 4חד בבניה רוויה צריכה לעלות 100 משכורות של יחיד קרי כ- 600,000ש"ח בלבד. ההבדל בין רמת המחירים שסבתא וההורים שלך קנו היא שאז שילמו את עלות הבניה, המימון וטיפה רווח יזמי - כיום הדור שלך הוא פרה חולבת שמשלם X3 מהמחיר ההוגן ולא מבין שדופקים אתכם עד העצם. משעבדים אתכם עד הפנסיה בבניה רוויה. הצרה היא שכבר יצאתם להפגנות על דיור קשרי הון שלטון עיתון הפכו את זה למילקי ושטויות. דרשו לשלם על דיור עד 100 משכורות חציוניות.סגור
-
לך תלמד את החומר לפני שאתה כותבכמה בורים יש בישראל 01/10/2022 22:52הגב לתגובה זו3 3כמה שטויות אתה רושם- הדור הזה חי ברמת חיים פי 50 מהדור של סבתא שלך. אתה בכלל משווה?סגור
-
לא כשאין לו יכולת לחסוךלכלום מעבר לדירה (ל"ת)בילבי בת גרב 02/10/2022 23:43הגב לתגובה זו1 0סגור
-
22.להגיד אני לא מבין בזה זה לחלשיםתגדיל ראש 01/10/2022 18:56הגב לתגובה זו4 1אז תתחיל ללמוד ולהבין. לא חבל על העצלות הזו שלמעשה מחסלת לך את העתיד הכלכלי ובמקום נכסים תמסור רק חובות?סגור
-
21.כדאי שתתחיל לחסוך לטווח ארוךרואה רחוק 01/10/2022 18:53הגב לתגובה זו10 1אחרת אף פעם לא יהיה לך כלום, בעיקר בשעת משבר וכשתגיע לגיל של סבתא שלך גם כסף לבית אבות לא יהיה לךסגור
-
20.ריביותאמיר 01/10/2022 18:14הגב לתגובה זו2 1קח נקודה למחשבה, הריבית על המשכנתא שלך היא בערך 2 וחצי אחוז בשנה, התשואה על הכסף שלך במדד סנפ 500 בשנה זה בערך 8 אחוז בשנה. מקווה שזה יעזור לךסגור
-
19.נשמע כמו מילניאל מטומטם.דוד 01/10/2022 17:47הגב לתגובה זו6 4חסר אחריות וחסר בינה, והופך את זה לאידחאולוגיה כדי להרגיש טוב עם החלטות גרועותסגור
-
18.נהנתי מהכתבה.בני 01/10/2022 17:21הגב לתגובה זו21 1התייחסות הכותב לסבתו שהורישה לו את הכסף מרגשת . גישתו שעדיף שסבתו הייתה נהנית מהכסף מעוררת אהדה .סגור
-
לא הבנת. כוונתו להינות מהכסף ולא לטעות כמו הסבתא שמתהעם החיסכון 02/10/2022 23:44הגב לתגובה זו0 1סבתא לא מתה לשווא!סגור
-
17.עם גישה כמו שלך באמת חבל על ההשקעה של הסבתא בעתיד שלך (ל"ת)רווית 01/10/2022 16:22הגב לתגובה זו9 3סגור
-
הורסת מסיבותאישם 01/10/2022 18:01הגב לתגובה זו1 0למה את מבאסת אותוסגור
-
16.אולי גם אתה צריך לדאוג לנכדים וככהיובל 01/10/2022 16:21הגב לתגובה זו7 0ככה עם כל דור שעובר הצאצאים מסודרים יותר.. אבל אז מגיע איזה חמדן בזבזן כמוך במהלך הדורות ששורף את ההון הבין דורי.סגור
-
15.חפרתבן 01/10/2022 15:07הגב לתגובה זו5 1מה נגמר איתך? מה עשית בסוף?סגור
-
14.עצם זה שאתה חושב שמשחקים עם הכסף, מצביע כאן על בעיהמייק לבנובסקי, ר''ג 01/10/2022 15:01הגב לתגובה זו2 0אבל יש לך תקנה. זה שאתה לא מוכן לדים כסף היכן שאתה לא מבין זה מצוין. זה הכיוון הכללי. רק תתחיל לחסוך גם ואל תשתולל עם הצריכה. זה דפוס התנהלות אדיוטיסגור
-
13.עניין של רגש לא תמיד כלכלי נטוLz 01/10/2022 14:58הגב לתגובה זו22 0אני ואשתי מרוויחים טוב תודה לאל. יש לנו רכב אחד למעט הרכב של בני בן ה 22 שחי אצלי. יום אחד ביקשתי את הרכב שלו והוא ענה - "למה אתה כזה תאילנדי? תקנה עוד רכב אפילו ב 30k".. נפגעתי וכעסתי במיוחד כי יש לי בחשבון יותר מ 300 k בחסכונות עבורו ועבור אחותי... אז ההיגיון אומר שאני צריך למשוך את הכסף ולרכוש לי עוד ג'יפ ובעיקר כי הבן שלי חצוף... אבל בינתיים הרגש לילדים גובר... קשה להסביר כמו שאמרתיסגור
-
12.את יכול גם לקנות תמונה של אבן ב- 50 אלף דולר חח (ל"ת)קלקלן 01/10/2022 14:52הגב לתגובה זו3 0סגור
-
11.רק נדל"ן חביביאנונימי 01/10/2022 14:46הגב לתגובה זו9 3כמו שנאמר " אל תחכה לקנות דירה, אלא תקנה דירה ואז תחכה"סגור
-
10.ירושהשחר 01/10/2022 14:44הגב לתגובה זו4 0אל תדאג יש חוק, כסף חינם נעלם מהרסגור
-
9.לפי הנוסח של הכתבה זו כתבה מומצאת. (ל"ת)אורן 01/10/2022 14:44הגב לתגובה זו5 1סגור
-
8.התשובה בגוף הכתבה ילדוןאני הילד 01/10/2022 14:27הגב לתגובה זו9 2יש לך חובות. הלוואות זה חובות. על חוב משלמים ריבית והיא בדרך כלל גבוהה. א ב של התנהלות פיננסית של משפחה זה לא להיות בחובות. עסק טוב מנהלים עם חוב (דבר שעד היום קשה לי איתו מנטלית) כי הוא משיא תשאוה גבוהה יותר מהריבית משפחה זה לא עסק.סגור
-
7.מקרה ידועאביב 01/10/2022 13:55הגב לתגובה זו6 0סבים, סבתות והורים מבינים שלדור הצעיר אין עתיד, ופשוט חיים בצמצום כדי לנסות להוריש כמה שיותר כדי שהדור הצעיר ישרוד במדינה. ברצינות, זה כל כך עצוב. במקום שיהנו מהכסף שחסכו ועבדו עליו קשה, חיים בצמצום רב רק כי המדינה שלנו קורעת לגזרים את האזרחים בנדלן, תחבורה ומיסיםסגור
-
6.ומה בסוף עשיתה עם הכסף?עשהאל 01/10/2022 13:26הגב לתגובה זו3 1ממתין לעדכוןסגור
-
בטח יבזבז על שטויות - "לחיות את הרגע" (ל"ת)שלומי 01/10/2022 14:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
סגר חוב ובזבז (ל"ת)עמי 01/10/2022 14:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.הדור הישן הסתפק במועט להבדיל מהצעירים של היוםאנונימי 01/10/2022 13:11הגב לתגובה זו23 4גם אם לסבתא שלך היה יותר כסף היא לא הייתה משנה את האורח חיים שלה. זה דור שידע להסתפק במועט ולא עניין אותו לרכוש דברים חומריים. אבל היא עשתה בשכל שהיה לה נדלן להוריש לכם. נדלן זאת ההשקעה היחידה שהיא השקעה סולידית ששומרת על הערך של הכסף. 200 אלף שח בהחלט יכולים לעזור לקניית דירה בפריפריה. עם משכנתא כמובן. השיטה פועלת כך -- עיר בפריפריה שנהנית מהגירה חיובית - שכונה חדשה שבה יש דירות על הנייר זולות יחסית למרכז כולל דירות בפריסייל - השכרת הדירה וקבלת הכנסה פאסיבית - עליית ערך הדירה לאורך זמן.סגור
-
4.לפי קו המחשבה שלך אתה בחיים לא תתעשר ותצטרך לחיות מ ה"יד לפה"אנונימי 01/10/2022 12:52הגב לתגובה זו19 5אתה צודק לגבי ה NFT וכל מיני קופים וסיפורים כאלה. מזה אתה רק תפסיד. מי שמרוויח זה מי שהמציא את השיטה. לגבי נדלן אתה טועה ובגדול. כמו שסבתא שלך קנתה דירה והורישה לילדים / נכדים . זה סכום לא מבוטל שיכול לעזור לך. תחשוב גם על אותה עזרה שתתן ללידים שלך בעתיד. סבתא שלך הייתה שייכת לדור ישן דור צנוע שלא עניין אותו דברים חומריים כמו הצעירים של היום להחליף כל שנה פאלפון חדש באלפי שקלים, רכב חדש ועוד ועוד. עשירים חושבים אחרת, הם לוקחים את הכסף ומשקיעים בנכסים כדי שיתנו לך תשואה פסיבית . הכנסה גם כשאתה יושן. וורן באפט אמר "אם לא תמצא דרך להרוויח כסף כשאתה יושן, אז תצטרך לעבוד קשה על חייך עד שתמות". תשקיע בנדלן, יש הרבה מציאות. ותהנה גם מתשואה פירותית וגם מעליית ערך. לא כל דירה שקונים היא נכס ולכן צריך להיות זהיר. אני מושקע ב 2 דירות ברובע יזרעאל עפולה ונהנה גם מתשואה חודשית פאסיבית וגם הדירות עלו ב כ 20%. עשירים חושבים אחרת ממך. להשקיע את הכסף בנכסים שמייצרים הכנסה ולחיות מהתשואה החודשיתסגור
-
פרחאנונימי 01/10/2022 14:26הגב לתגובה זו0 1גם אני חושבת שהשירות ירדו במחיר בשנת 2023,הלואי ושזה יהיה נכון.סגור
-
צודק !!!! כל מילה סלע (ל"ת)חיים 01/10/2022 14:09הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.שנת 2023 שנה של ירידות אפילו חדות במחירי הדירות בישראל. (ל"ת)היום כבר לא משקיעים בדירות בישראל היום מוכרים את ה 01/10/2022 12:11הגב לתגובה זו6 3סגור
-
כן, תיכף חונם (ל"ת)בן 01/10/2022 14:59הגב לתגובה זו0 1סגור
-
על סמך מה אתה קובע את זה?ליאור 01/10/2022 14:14הגב לתגובה זו0 2זה אולי החלום הרטוב שלך אבל זה לא יתגשם מסיבה אחת ופשוטה היצע נמוך וביקוש גבוההסגור
-
הכל מחזורי. בדוק משנות ה 50 (ל"ת)גם הירידות יבואו 02/10/2022 23:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הביקוש מתרסקתתעורר 01/10/2022 23:05הגב לתגובה זו0 0מחודש לחודש צניחה במספר העסקאות. ריבית מזנקת=ביקוש צונחסגור
-
2.צודקקשיש 01/10/2022 12:04הגב לתגובה זו10 1צודק, קח את הכסף כאן ועכשיו, תבלה ותהנה. למה לחסוך ולתכנן לעתיד. היום צעיר בליין ובעוד ארבעים שנים תהיה קשיש עני, ללא כסף לאוכל ותרופות, ותקלל את המדינה שלא דואגת לקשישים. המדינה אמורה לדאוג למי שלא הייתה לו אפשרות, מסיבות שונות, לדאוג לזקנתו. לא למי שלא מוכן לדאוג לעצמו ומצפה שידאגו לו.סגור
-
אתה מדבר שטויות. גם אתה חי את הרגע ולא חושב על המחר. אנשים עם מחשבה כמוך ישארו תפרנים שחיים מהיד לפה. (ל"ת)שלום 01/10/2022 14:24הגב לתגובה זו1 1סגור
-
בעיהקשיש 01/10/2022 20:07הגב לתגובה זו0 0נראה שיש לך בעיה בהבנת הנקראסגור
-
1.עצוב,שלשם נגררנו.בכל העולם יש מחירים שפויים לקופסא שקוראים לה בית וכאן?...כאן הכל מטורף,ביטחונית,אלימות,וכלכלית.לפעמים אני שואל את עצמי למה להישאר כאן? ואז נזכרים בחברים,משפחה וסובלים בשקט(לא טוב היות האדם לבדו..). (ל"ת)יוסף 01/10/2022 11:29הגב לתגובה זו7 3סגור
-
מחירי הדירות בכל העולם בשיא. אבל עזוב עובדות. תחיה בסרטשמעון לביא 01/10/2022 19:33הגב לתגובה זו4 1להמציא עובדות כדי לבכות שהכל רע כאן... בהצלחה לך עם זהסגור
-
בכל העולם עוברים לפרבריםבן 01/10/2022 15:00הגב לתגובה זו2 0גם בעולם עוברים לפרברים. אתה יודע כמה עולה דירה במנהטן? אז יוצאים מהעיר ברדיוס של 60, 70 קילומטר וקונים במחיר שפוי. רק שכאן כולם רוצים לגור ברדיוס של 30 ק"מ מלב תל אביבסגור
-
הבעיה שהתל אביבים עוברים לפרברים ומקפיצים מחירים . ראה (ל"ת)בתים בפ"ח פרדס חנה 02/10/2022 23:55הגב לתגובה זו1 0סגור
-
המחיר הזוי גם בכרמל בחיפה (ל"ת)הגם שפחות מהמרכז 02/10/2022 23:51הגב לתגובה זו0 0סגור