"ידידותיים לסביבה" - המדינה נערכת לדחיית מס על רכבים חשמליים
רכבים חשמליים טובים יותר לסביבה. זו עובדה ועדיין המדינה רוצה את הקופון שלה גם בכסף ולא רק באוויר נקי. המדינה מקבלת סכומי עתק במיסוי רכבי בנזין-דלק והיא הולכת לחטוף ירידה בהכנסות במקביל להאצה של הכניסה של הרכבים החשמליים. אז מה עושים? מעלים מסים.
אלא שכעת נפל האסימון שזה אבסורד גדול לעודד רכבים ירוקים ומצד שני להעלות מסים. ככל הנראה תידחה העלאת המסים בלפחות שנה. עוד כחודש יתכנס בדובאי אירוע מתוקשר של וועידת האקלים העולמית של האו"ם. אירוע של ראשי מדינות, ראשי חברות וגופי ענק. באירוע השנתי הקודם של וועידת האקלים מדינת ישראל התהדרה בהתקדמות המעבר של המדינה מרכבים ממנועים לרכבים חשמליים. אלא שהשנה כמות הרכבים החשמליים שנוספה יחסית היא לא גדולה.
זו אחת הסיבות המרכזיות לכוונה לדחות את העלאת המיסוי. הממשלה תשאיר את מגבלת מס הרכישה לרכישת רכבים חשמליים על 10% עד לסוף שנת 2024, וכנראה לא תפעל על פי התכנון של העלאה המס ל-20% ב-2023 ו-35% כבר ב-2024.
אם בממשלה רוצים שלשינוי בתחום התחבורה תמשיך להיות היא היתכנות היא תהיה מוכרחת להמשיך עם מדיניות התמריצים מהסוג הזה, אחרת הביקוש לרכבים ירוקים ישאר בעינו, או לא יעלה בצורה משמעותית.
אך לא הציבור הוא זה שיכתיב את הקצב, אלא הממשלה והאינטרסים שלה. במידה ויהיה צורך להגדיל את קופת המדינה יתכן והמהפכה החשמלית לא תהיה בראש מעייניה של הממשלה, אך חשוב לזכור שהציבור יצטרך לשנות את התפיסה ולהתקדם לשדרג או פשוט להתחשב יותר בסביבה למען עתיד ירוק יותר.
כידוע הממשלה נמצאת כעת בכלכלת בחירות, קיימת ייתכנות כי המהלך מהסוג הזה לא יתבצע משפטית. במידה והאוצר אכן יאשר את דחיית המס, לשר האוצר יהיה שבוע מהבחירות ועד תחילת הוועידה כדי להכריז על דחיית העלאת מס הרכישה על רכבים חשמליים. נראה כי דחיית המס תקרה, לפעולה מהסוג הזה של אי דחיית מס הרכישה קיים גם נזק תדמיתי למשרד האוצר ולמדינת ישראל שתהפוך למדינה מהראשונות במערב שתחזור לאחור במדיניות המיסוי על הרכבים החשמליים, מה שצפוי להפנות זרקור שלילי והמון סימני שאלה מצד מדיניות גדולות בעולם, על אחת כמה וכמה שהתמריצים של הממשלה לרכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין עם פיחות פליטה נגנזו, או שבדרך להיגנז.
הרבה שבחים הורעפו על ישראל בוועידת האקלים הקודמת בגלאזגו, שם נכח גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, השבחים היו על התכנית שהציגה ישראל להגיע ליעד של 95% מכירות רכבים חשמליים עד 2030 מכלל מכירות הרכבים השנתיות. על הנייר 6% מכלל מכירות הרכבים השנה הם רכבים חשמליים, נתון נאה, אך נמוך משמעויות משאר המדינות המובילות שחרטו על דגלם מהפכה חשמלית. השנה ישראל תגיע לוועידה עם הישגים נמוכים בתחום, מכירות של 12,000 רכבים חשמליים בשנה מעמיד בספק את היעד אותו הציבה המדינה ל-2030. ובואו אם קצב חילופי הממשלות בישראל יתכן והרפורמה הזאת תעבור כמה גלגולים והיעדים השתנו, רק נקווה שהוועידה הבאה לא תתקיים בישראל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.מאחר והנחת היסוד אין יש מאיין אז אין כזה דבר רכב ירוק (ל"ת)גם יצור חשמל מזהם 06/10/2022 09:40הגב לתגובה זו0 0סגור
-
רכב ירוקשי 06/10/2022 21:23הגב לתגובה זו0 0יש דבר כזה רכב ירוק, אם האנרגיה שמסופקת לו נעשית מאנרגיה מתחדשת. ולכן, צריך להגדיל את ייצור האנרגיה המתחדשת ולפתח טכנולוגיות אגירה ע"מ שהאנרגיה הזו תהיה זמינה גם בלילה.סגור
-
3.לא ברור איך מציבים כזה יעד ל2030ליאור 06/10/2022 08:14הגב לתגובה זו0 0כשאין שום תכנון תשתיתי לתמיכה בטעינה של כזו כמות של כלי רכב. כמו כן, שיבטיחו מיסוי נמוך עד 2030 (מיסוי של 10%). כעקרון למי שנוסע הרבה, משתלם מאוד לקנות רכב חשמלי בהנחה שיש לו פתרון טעינה. החשמל בישראל עדיין זול מאוד ביחס לעולם.סגור
-
2.רכב חשמלי - רכב ירוקצבי 06/10/2022 00:32הגב לתגובה זו2 0חייבים לתת וודאות לשוק טוב תעשה המדינה אם תאריך את הטבות המס על רכבים חשמליים ורכבים היברידים ! רק ככה יפסיקו לרכוש רכבי בנזין מזהמים ! במקביל חייבים להמשיך לפרוס עמדות טעינה מהירות בכל הארץ !! בהצלחה לכולםסגור
-
1.באוצר יושבים אנשים שחושבים רק עד גבר אחד, אבל הם מנהלים את המדינה ולכןאמנון 05/10/2022 22:55הגב לתגובה זו1 0החינוך והבריאות והתחבורה וכל המדינה ניראת ככה.לא משקעים בתשתיות ייצעיגו את המדינה לעתיד מקפאים את ההשקעות הצמיחה במשך עשורים ואז הכל קורס.תמיד מחקים לרגע האחרון ולא מתקצבים את מה שצריך.לכן לא אוצר צריך לנהל את המדינה בשביל זה יש ממשלה אבל זה נח להם שהאוצר מחליט.סגור