ילדים זה יקר. אל תעשו אותם אם אתם לא יכולים לממן אותם בכבוד

שמענו אתכם בילד הראשון, מהשני והלאה זה עליכם. פריון הילדים בישראל גבוה וקיצוני ביחס למדינות המערב. תפסיקו לבקש מכולנו לשלם לכם על זה. אם בחרתם להביא אותם - אל תבואו בטענות שילדים זה יקר
 | 

ילדים עולים כסף. כמה? עבור כל אחד מאתנו זה יחסי לרמת ההכנסה ולרמת ההון שיש לנו אבל המשותף לכל רמות ההכנסה וההון הוא שכל האשכולות החברתיים כלכליים במדינה עסוקים בללדת ילדים – אישה מאשכול חברתי-כלכלי 10  צפויה ללדת 1.95 ילדים וללדת את ילדה הראשון בגיל 31.2 בממוצע; ואישה מאשכול 1 צפויה ללדת 5.36 ילדים וללדת את ילדה הראשון בגיל 22.9 בממוצע - כן, אלה הם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הלמ"ס. כדי לקבל פרספקטיבה שיעור הפריון הממוצע במדינות ה OECD הוא 1.61 ילדים לאישה.

ישראלים נוטים ללדת והרבה מסיבות שונות – ציווי דתי, לחץ חברתי, תחרות בין אחים, פוסט טראומה שואתית, תפיסה מתקרבנת שעולים עלינו לכלותנו, שיהיה עודף אם ילד אחד ימות בצבא, שיבואו לבקר אותנו בבית אבות בזקנתנו, הפגנת עושר (או רצון להפגין עושר) ועוד הרבה. מישהו יכתוב על זה ספר מקיף יום אחד והתמונה לא תהיה מחמיאה.

המפלגות מבטיחות - העלאת קצבאות 
לקראת הבחירות הקרובות המפלגות מבטיחות שיפחיתו שכר לימוד ויטפלו בתופעת הרווקות המאוחרת (הנה כאן). הן גם מבטיחות העלאת קצבאות הילדים, חוק חינוך חינם מגיל שלושה חודשים, ביטול תשלומי הורים במערכת החינוך הציבורית, מדיניות של אפס כסף פרטי במערכת החינוך, יום לימודים ארוך וארוחת צהריים חמה, איכותית ומזינה (הנה כאן).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זה לא הכל, הן גם מבטיחות - קיצור שבוע העבודה, והוספת ימי חופשה בחוק להורים עובדים, שיצמצמו את הפער עם מערכת החינוך, חינוך ציבורי איכותי חינם מלידה (כאן), הקלת נטל תשלומי ההורים וטיפול הוליסטי מגיל אפס עד צבא (כאן) ועוד הבטחות שונות. המשותף להבטחות האלו הוא הסרת נטל הטיפול החינוכי, הבריאותי והערכי מההורים והעברתו לידי המדינה מתוך מחשבה, כנראה, שגידול הילדים הוא עול כלכלי, רגשי ונפשי על ההורים ועל המדינה להקל עליהם. כי אחרי הכל ההורים הם מצביעים וגורל המפלגות בידיהם.

זה נכון. ילדים הם עול כלכלי, רגשי ונפשי. בלי הילדים היינו יכולים לשבת היום באיביזה עם איזה קוקטייל כי תאורטית היה לנו יותר כסף (שלא הוצאנו על קרטיבים, נינטנדו סוויץ׳, חוגי העשרה וארומתרפיה שהילד היה חייב כדי לטפל בטראומת המעבר מהיסודי לחטיבה), היו לנו יותר ימי חופש (כי היינו משקיעים יותר זמן בקריירה ועולים בסולם המקצועי ולא היינו מבזבזים ימים על דלקות אוזניים של פעוטות) והיינו פנויים רגשית ליהנות (במקום לדאוג שאיבדנו את הדרכונים של הילדים או שיחטפו אותם מהג׳ימבורי כדי לסחוט מאתנו כופר או שלא יבלעו בוטן בבופה כי הם אלרגים).

זה לא התפקיד של המדינה שיהיה לנו זול לעשות ילדים. היא צריכה לדאוג לנו לסביבת מחיה טובה אבל היא לא צריכה לדאוג להכל
האם זה תפקידה של המדינה שיהיה לנו זול יותר לעשות ילדים עוד משלב ההפריה ועד הצבא? ברור שברגע שיש ילד תפקיד המדינה לדאוג שיחיה בסביבה בריאה פיזית, רגשית ומנטלית, שיהיה לו מזון מזין, לבוש מתאים ומיטה חמה. אבל לא יותר מזה. ובואו נהיה כנים, המדינה לא דואגת לצרכים הבסיסיים האלה עבור האזרחים הבוגרים שלה. אנחנו נושמים אוויר מזוהם, הים והנחלים הם ביוב ומתכות כבדות, הטמפרטורות בשילוב הלחות בקיץ באסוציאציות גיהנום. ומה עם בריאות רגשית ומנטלית? בואו נודה על האמת, אנחנו חברה אלימה, משקרת, חיה בשופוני מזויף ומקדשת גניבה, העלמת עין ורכישת כוח באמצעים אלימים ועבריינים. קשה לשמור על שלווה בתנאים כאלה.


אז למה אנשים מביאים עוד ועוד ילדים למדינה הזאת שמפרה מולנו את החוזה הבסיסי הזה? הם עושים את זה כי המדינה מעודדת את זה. לא בצורה מודעת ולא מתוך איזו תוכנית על זדונית אבל השלטון לדורותיו אוהב אותנו טובעים בחיתולים. אז הוא מוריד את גיל חינוך חינם, והוא מעלה את דמי הלידה, הוא מאריך את חופשת הלידה ומוסיף אחת גם לבן/בת זוג, הוא מממן טיפולי הפריה ופוריות ופונדקאות, מוסיף טיפולי שיניים חינם לילדים תחת הקופה, מנופף ב״בית ספר החופש הגדול״ ובכל קמפיין כמעט של משרד ממשלתי כזה או אחר נראה תמונת משפחה הטרו-נורמטיבית מחייכת כדי שיהיה לנו ברור מה עלינו לעשות.

כי כשאנחנו טובעים בחיתולים, הסעות, כיבוס מדים, מימון מורים פרטיים להשכלה הגבוה, אנחנו לא עוצרים לנשום ולהסתכל מסביב. אנחנו לא מרימים את הראש מעל הסחי והזוהמה, העבודה, המסים, הריביות והריכוזיות, אנחנו עסוקים עסוקים עסוקים ולא פנויים לעצור ולעשות את הדבר הכי חשוב לקראת הבחירות הקרובות (וכל מערכת בחירות) – לבחון מחדש את החוזה שלנו עם המדינה ולראות האם היא מקיימת את הצד שלה. ולדרוש ממנה לקיים את הצד שלה.

אנחנו גם לא פנויים לעמוד על שלנו מולה - לקבל את החזר המס שמגיע לנו כי זה כרוך בטופסולוגיה ואין לנו דקה נשימה, להחזיק מעמד בתביעה מול ביטוח לאומי ולא להתפשר, להתלונן על הפקידים בביה״ח שמתעדפים מליונרים מחו״ל בתורים לניתוח, להגיש תלונה למפקח על הבנקים כי הבנק שלנו נותן לנו לקחת מסגרת אשראי בקלות אונליין אבל לא מאפשר לבטל אותה אונליין, אלא רק בסניף וכך גונב מאתנו עוד כמה חודשים של עמלה.

בסוף היום אנחנו רק רוצים להניח את הראש על הכרית ולקבל כמה דקות של שקט. אין לנו כוח לקרוא את מצע המפלגה שאנחנו מתכוונים להצביע לה, ואין לנו אנרגיה לבדוק אחת אחרת. אין לנו סבלנות לקרוא באתרי חדשות מחו״ל את האמת שמעבר לדובר צה״ל או המוסד. אנחנו עושים לייק לנועה תשבי שקיבלה עבודת יח״צ בלי מכרז כי היא מתנסחת מרגש (כן אני מודעת לאירוניה), ואנחנו נעים באילחוש שהבאנו על עצמנו עם ילד נוסף וקצת כסף שקיבלנו מהברית ועוד מספרים לעצמנו שאנחנו אוהבים אותם ושהחיים שלנו לא היו שלמים בלעדיהם.

המדינה ואנחנו רצים על אוטומט.
 ומתלוננים שיקר לנו.

בוכים שכספי המיסים שלנו משמשים למימון הילדים של (מגזר אחר שהוא לא אנחנו); מתגזענים על ניסיונות להביא עובדי הוראה, רפואה וחינוך ממוצא אתני ושפה שאינם שלנו. סוגרים את ילדינו במוסדות חינוך הומוגנים להפליא שחס וחלילה לא יפגשו ילדים שאינם מאותה דת או מאותו זרם, או מוגבלים מנטלית, נפשית או פיזית, בעלי צבע שונה.

אנחנו מזדעזעים מרמת אנשי ההוראה בלי להודות שכמות מוגזמת של ילדים דורשת כמות מוגזמת של אנשי הוראה שלא כולם מושלמים (לפי ראותנו כמובן, שזה סוביקטיבי ויהיר) ובלי להתייסח לעובדה שהכיתות גדולות ולכן החינוך לא אופטימלי. אנחנו שמים מצלמות מעקב בגנים כי זה זול יותר ומשפיל יותר מלבחור או להקים בעצמנו גנים שהאווירה בהם אחרת מצינוק של השב״כ. וכן, אני יודעת, לא בכל עיר יש מגוון ראוי של גנים. אבל שוב, זה בגלל שכמות הילדים בארץ בלתי נתפסת ולהיות גננים זו עבודת כפיים קשה ולא מתגמלת כלכלית והם צריכים לעבוד בשביל הורים כמונו.

אל תבואו בטענות שילדים זה יקר. אם בחרתם להביא אותם - זה לא רלוונטי
יש אמיתות שכל דור אומר לבא אחריו  – צירי לידה זה כואב ברמות בלתי נתפסות, לא כדאי לבלום נפילות עם השיניים (זה כאב ברמת צירי לידה), ילדים עולים כסף והרבה ולרובנו אין את היכולת להתנער מהם ואהבה לא נמשכת לנצח. וכל דור מתעלם. בצירי לידה ניתן לעמוד, אנחנו לומדים מהניסיון לא לבלום עם השיניים, כאב לב הורג, אבל אפשר לרוב להתרומם ממנו ובנוגע לילדים, אם אתם ממשיכים אחרי הראשון לעשות עוד (שלא חס וחלילה מאונס), אל תבואו בטענות שזה יקר לכם. זה לא רלוונטי.

ילדים זה יקר ואל תעשו אותם אם אין לכם את היכולת לגדל אותם ולממן אותם בכבוד. מה זה כבוד? זה כבר עניין אינדיבידואלי. אבל אם אתם חושבים שהמדינה תעמוד בצד שלה בחוזה עם הילדים שלכם, אחרי שאתם כבר חיים כמה עשרות שנים ויודעים שהיא לא עומדת בחוזה שלה אתכם, אני לא בטוחה שלילדים שלכם יש הורים חכמים מי יודע מה. כי צריך להיות אדם מאוד ספציפי כדי לחתום חוזה חדש עם מי שכבר הפר חוזה מולכם פעמים אינספור.

כמה מכם נזעקים שזה אומר שרק עשירים יוכלו ללדת. זה נכון. אבל תתנחמו בכך שהטורטלים שעושים תחרות מי יותר עשיר (מי יולד יותר) צריכים לגדל צי ילדים שההורים שלהם מקדשי שופוני. ולהבדיל מהמלאכים שלנו, ילדי חינוך שופוני זה הסוג הכי מעצבן של ילדים לגידול. שומעים אותם הכי חזק כשהם רומסים את ההורים ליד דוכני הממתקים והאייפונים בדרך לטיסה. אם יש מישהו שבאמת יאכל את העשירים, אלה הילדים שלהם.

תמשיכו לעשות ילדים כדי לנסות למלא את החיים שלכם במשמעות בעומק פרסומת לשכונת הייטקיסטים חדשה. הקשבנו כמה קשה לכם אחרי הראשון, מהשני והלאה זה עליכם.

תגובות לכתבה(118):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 84.
    בארץ צריך לעודד הפסקת ילודה.
    אנונימי 31/01/2023 23:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ארץ קטנה מידי צפופה מידי והרבה ילדים = הרבה אנשים = צפיפות = תיסכול = אלימות.רק מי שבאמת חכם יבין את זה.
    סגור
  • 83.
    אמא שלי גידלה שמונה ילדים בדירה בת שני חדרים (ל"ת)
    אנונימי 29/01/2023 20:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מסכנה!
    אנונימי 31/01/2023 23:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גם סבלה וגם תרמה לצפיפות בארץ הזו.
    סגור
  • וטרמן
    צבי 13/08/2023 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיבוב של שטויות וסתירות פנימיות
    סגור
  • 82.
    ילדים זה שמחה (ל"ת)
    מוטי 29/01/2023 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 81.
    אני מסכים. את צודקת.
    בוריסלב 25/01/2023 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יותר מ 3 ילדים במשפחה.
    סגור
  • 80.
    נשמע שהכותבת לא מבינה הרבה
    שי 18/01/2023 15:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אבל כותבת מתוך הבטן שלה.נו שויין...
    סגור
  • 79.
    ילדים לא יקרים
    ממש לא 15/01/2023 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריינס כתבה פה רצף מחשבות אקראי שלא עבר אפילו הגהה. מדינת ישראל כמו מדינות מתקדמות רבות אחרות, מספקת מסגרות מוזלות לילדים כדי שנשים יוכלו להתקדם במקום העבודה ולהכניס יותר כסף לקופת המדינה. רוב העלות של ילדים נובעת מהצורך בדירה גדולה יותר. רובנו לא טורטלים. מעניין אם במאמר הבא תהיה המלצה לא להתגרש כי זה יקר.
    סגור
  • כתבת רק שטויות (ל"ת)
    אני 26/01/2023 20:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 78.
    כתבה של כפירה
    אנונימי 01/01/2023 00:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גברתי , את מוזמנת לאמץ חתול או כלב , העלויות שלהם יותר זולות מגידול ילדים.
    סגור
  • 77.
    יש נקודה שצריך לקחת בחשבון ולא נמצאת
    זיו 13/10/2022 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעולם גלובלי וטכנולוגי הדור הצעיר מייצר הכנסות גבוהות מאוד למדינה
    סגור
  • 76.
    קראתי והדברים עוררו בי גועל (ל"ת)
    אפי 13/10/2022 15:28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 75.
    ממליץ לך ללמוד קצת כלכלה
    אזרח 12/10/2022 11:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ילודה גבוהה היא הכרחית לצמיחה. תראי מה קורה באירופה.
    סגור
  • 74.
    ילדים זה כמו עבודה אתה עובד כלהיום ובערב חוגג עם הכסף
    יאיר 12/10/2022 02:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ככה גם ילדים אתה עובד בשנים הראשונות ובגיל ההתגברות והזקנה אתה נהנה מכל דקה שהשקעת ושלא נדבר על הסיפוק תוך כדי העבודה
    סגור
  • 73.
    צודקת. אנשים לא צריכים להתרבות כמו ארנבות
    גבי 11/10/2022 10:35
    הגב לתגובה זו
    10 6
    עדיף איכות על כמות. ובעניין מצוות פרו ורבו: כדור הארץ כבר מלא באנשים. המצווה מולאה.
    סגור
  • 72.
    ילדים הרבה לעשירים הרבה. זאת הנוסחה הנכונה.
    לצערי הגב' צודקת מאד 11/10/2022 08:34
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הממוצע אינו צריך לעלות על 2 ילדים בלבד למשפחה. מי שעשיר יכול לעשות הרבה ילדים, שיקבלו חינוך ותרבות טובים ונכונים.אני לא אוליד ילדים , ואלך להתבכיין ש"אין לי כסף", ו"תעזרו לי". די ומספיק. א החרדים כועסים על כך, אבל בליבם פנימה , אצל רבים מהם עולה המחשבה , שבאמת אין צורך בהרבה ילדים אם קשה לגדלם. אחרי השואה , ועם הקמת המדינה, היינו באמת מעטים, והיה צורך גדול למלא את הפערים שנוצרו, אולם עתה , אין נחיצות רבה לכך.
    סגור
  • ילדים לעשירים ילדים לחד הורי (ל"ת)
    עמי 12/01/2023 23:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 71.
    אני חרדי סחטן גאה
    קונילמל 10/10/2022 22:05
    הגב לתגובה זו
    8 4
    תגדלו כלבים, ותורישו להם את הירושה שלכם, ואם יהיה לכם ילד כנראה שלא יכיר אתכם.
    סגור
  • 70.
    תקראי כתבה קודמת…. (ל"ת)
    אנונימי 10/10/2022 22:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 69.
    פרו ורבו
    אר 10/10/2022 12:08
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אלוהים בירך את האדם ,הזכר והנקבה :ויברך אותם אלוהים,פרו ורבו ומלאו את הארץ.הדבר הכי אלוהי שיש .
    סגור
  • לידיעתך, רוב היהודים לא דתיים ולא מסורתיים. (ל"ת)
    למי שמאמין באלוהים 11/10/2022 09:04
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • דתי לחוד ומאמין לחוד . כותבים עברית בזכות האמונה שהחזיק (ל"ת)
    אליאב 11/10/2022 12:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 68.
    ומי מממן?
    לוטה 10/10/2022 00:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בישראל 40% מהאוכלוסייה הם בני 0-22, גילאים שלא עובדים ונתמכים מאד מהמדינה. ואז נשארנו 60% לממן אותם, מתוך ה 60, 20% חרדים ו20% ערבים שתי אוכלוסיות שעסוקות יותר במסחרה וקומבינות מאשר פרנסה הגונה והם גם מקבלים מלא הטבות מס אז הם לא בדיוק תורמים הרבה. ויש גם פנסיונרים ב60 אחוז הנותרים...
    סגור
  • 67.
    הכתבת נגה
    כמה ילדים יש לנגה ז 09/10/2022 17:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה ילדים יש לגב' נגה ,זו שכתבה את הכתבה הזו ????
    סגור
  • 66.
    מוזמנים להכיר את עמותת צפוף
    dw 09/10/2022 16:31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    העוסקת בדמוגרפיה של ישראל. יש באתר תשובות לחלק מהתהיות שהעלו המגיבים.
    סגור
  • 65.
    האם את הכתבה כתב רובוט חסר תחושות אנושיות או בן אדם? (ל"ת)
    רבקה 09/10/2022 14:33
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 64.
    כתבה אווילית ללא בסיס מדעי
    מרדכי 09/10/2022 11:23
    הגב לתגובה זו
    22 6
    ד"ר אדם רויטר פרסם כאן בדיוק היום כתבה מאירת עיניים המתבססת על נתונים מדעיים שמפארת ומהללת את הפריון במדינת ישראל לעומת אירופה יפן וסין שם הכלכלות מתכווצות בגלל ילודה הולכת ויורדת. כנראה שלכתבת יש סיבות טובות למרמור הנשקף מכתבתה אבל זה כבר עניין לפסיכיאטרים
    סגור
  • באירופה הילודה נמוכה מדי, אצלנו גבוהה מדי
    dw 09/10/2022 16:12
    הגב לתגובה זו
    5 6
    כיף לך כשצפוף בכל מקום? כיף לך כשיקר בכל מקום? זה הולך להיות רק יותר ויותר קשה. מוזמן לעיין באתר עמותת צפוף, העוסקת בדמוגרפיה החריגה של ישראל.
    סגור
  • 63.
    מי זה האנחנו הזה שאת כל הזמן חוזרת עליו?
    משלם מיסים 09/10/2022 10:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חלק גדול מהטקסט הוא מכליל (אבל הכי שאפשר) ואין שום התמקדות בנושא אחד וכך אין באמת ערך אמיתי לתוכן. כן, אני רוצה שימי החופשה של מערכת החינוך יהיו חופפים לימי החופשה של כל שכיר במשק, כדי שיוקל עלי ועל אשתי לשמור על מקומות העבודה שלנו בהשוואה לאחרים שאין להם ילדים או יש להם קרובי משפחה שיכולים לטפל בילד. לגבי (כמעט) כל התלונות האחרות שלך - מי זה ה"אנחנו" הזה? תבחרי נושא להתמקד בו ותכתבי מאמר נורמלי במקום להתלונן כל כך הרבה בשם אנשים שאני לא יודע מי הם.
    סגור
  • 62.
    ילדים זה ברכה. תעשו אותם ותהיו עשירים.
    עשיר 09/10/2022 09:35
    הגב לתגובה זו
    18 9
    מניסיון.
    סגור
  • 61.
    שטויות
    אבי 09/10/2022 09:13
    הגב לתגובה זו
    16 4
    תראה את הכתבה על המצב באירופה , אפשר לחיות טוב גם עם ילדים, עבודה ממוצעת מספיקה.
    סגור
  • 60.
    את מתכוונת לבדווים בדרום בטח
    קליפת נגה 09/10/2022 09:03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ילודה תורמת לצמיחה כלכלית
    סגור
  • 59.
    איפנטיליות צרופה מלאה
    עידן 09/10/2022 08:48
    הגב לתגובה זו
    9 4
    ביאוש ושנאה עצמית. המטרליסטיות השתלטה על הכתבת מהראש ועד כף הרגל. רחמנות. תטוסי לגרמניה שם מקומך.
    סגור
  • 58.
    ים של שטויות
    חיים אבוקסיס 09/10/2022 08:28
    הגב לתגובה זו
    11 4
    כל ילד במדינה תורם הרבה יותר לכלכלה, מאשר להוצאות, עזבו שאפילו אם לא יזוז כלום, המס שמשלם ואילו רק במכולת או בתחנת דלק יכסה את עצמו... חבל שביזפורטל מפרסמים כזו כתבה, דווקא הערכתי אותם לפני זה...
    סגור
  • מה ים ? אוקינוס !!! (ל"ת)
    sdfghj 11/10/2022 23:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 57.
    עצוב כמה שנאה יש לחרדים
    דוד 09/10/2022 03:02
    הגב לתגובה זו
    15 4
    ''מגזר שהוא לא שלנו'' אם לא היו אנשים דתיים/חרדים עם ישראל היה נכחד בגולה, הן מחמת התבוללות הן מחמת התזה המוטרפת של להביא ילד אחד
    סגור
  • קשקוש בלבוש!
    רן 09/10/2022 17:40
    הגב לתגובה זו
    3 3
    איזו ציונות בדיוק הביאה לזו של הקמת המדינה ? אותה ציונות של תקופת ההשכלה. אל תמהרי להחמיא למגזר שרק מאט את המדינה ומביא אותה הישר אל עולם שלישי. החילונים מביאים מספיק ילדים כדי לקדם את דור העתיד
    סגור
  • 56.
    גידול באוכלוסיה הוא זה שמאפשר צמיחה כלכלית
    עובדה 09/10/2022 00:43
    הגב לתגובה זו
    17 3
    תסתכלו על אירופה ותבינו שהגברת מדברת שטויות. אירופה בשיעור גידול שלילי באוכלוסיה, וזה חלק מרכזי בעובדה שהיא לא מצליחה לצמוח. אלמלא ההגירה המוסלמית (שמגדילה את האוכלוסיה) היא היתה נכנסת לתהליך שסופו התמוטטות מוחלטת. דוגמא אחת פשוטה : מהיכן הגברת חושבת שהזקנים יקבלו פנסיה אם לא יהיו צעירים שימלאו את הקופה ??
    סגור
  • 55.
    ילדים זה העתיד, עדיף שתוליד ילדים, ותותר על החיים שלך!!
    מטורף 09/10/2022 00:31
    הגב לתגובה זו
    6 5
    אגואיסט!!! אולי יותר טוב שתוליד ילדים, שיהיה עתיד לעם ישראל ולאנןשות כולה, ואם אתה חושב שהאוכלוסיה גדלה מידי ואין כלכלה לכולם, אתה יכול לפנות את מקומך! אפשר לקפוץ לים, או מגג של מגדל בתל אביב!!!
    סגור
  • 54.
    בטח מעל 4 ילדים לאב או אם המדינה לא צריכה לממן (ל"ת)
    א7 09/10/2022 00:10
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 53.
    תבדקו מה קורה בדרום
    גודמאי 08/10/2022 21:00
    הגב לתגובה זו
    11 0
    מתחתנים עם 4 נשים מביאים 40 ילדים ו״מתגרשים״ מי משלם לגרושה עבור הילדים כי האבא לא משלם? ביטוח לאומי(אתם)
    סגור
  • ולכן צריך לטפל בזה בחומרה
    יאיר 12/10/2022 01:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לתת אזרחות לאמא ממדינת אויב ואם מתברר שיש יותר מאשה אחת להפסיק את כל ההקצבות
    סגור
  • 52.
    עליה זה יקר מאוד! וזה מהכסף שלנו, כיום אין סיבה לממן
    ארי 08/10/2022 20:26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עליה ומשרד קליטה על כל מרכיביו, בנוסף גם תרבות זה יקר אני לא מבין מדוע אנחנו צריכים לממן תכנים שלא מכסים את עצמם כלכלית, בנוסף לכל זאת פנסיות תקציביות זה יקר והבינו את זה וזה בוטל, אבל אלא שהספיקו לגנוב פנסיה תקציבית מקבלים 35 ש"ח כל שנה מאיתנו האזרחים הקטנים שמשלמים הכל ומצפים לקבל אולי איזה החזר קטן של חינוך חינם מגיל מעון על מנת שנוכל לממן את השוד הגדול של המגזר הציבורי...
    סגור
  • 51.
    אמירה הזויה
    נ.ש. 08/10/2022 20:22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    תרגום חופשי של הטענה היא שלמי שאין לו אין זכות קיום. או בגלל שלילד אין יכולת כלכלית אז הוא לא צריך להיוולד. אמירה מזעזעת. על אדם שהכל מתחיל אצלו או נגמר בכסף. אני לא אומר שזה כייף שלילד אין אבל כל מי שמוכן לוותר על איכות חייו ולהביא ילדים מבורך וכל עזרה בשבילו לגיטימית. בהסתכלות האנוכית של הכותבת המערב עומד על שוקת שבורה ומתקשה להתקיים בגלל הירידה החדה בפריון הילודה. גם סין אפילו מתמודדת עם זה בצורה קשה והולכת לאבד בתוך עשרים שנה את כל יתרון הגודל שלה בדיוק כמו שיפן מתמודדת עם זה. ואת כל הרע הזה הכותבת רוצה להביא לכאן. נ.ב. הכותב קפיטליסט גאה
    סגור
  • 50.
    שמתם לב שם הכתבת נגה גבלס (ל"ת)
    מתי מבני ברק 08/10/2022 20:14
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סגור
  • 49.
    מוזר הרי באיחוד האירופאי ובמדינות ה OECD ובסין מתקנאים
    מאיר 08/10/2022 19:34
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בקצב הילודה בישראל ולא יודעים מה לעשות כדי להגביר את הילודה אצלם.
    סגור
  • 48.
    ילדים זה יקר וגם חשוב
    nuyh 08/10/2022 19:23
    הגב לתגובה זו
    5 4
    למדינה היהודית היחידה בעולם. לעם שאיבד מיליון וחצי ילדים בשואה. ולכן זה אינטרס עליון שלנו ועל המדינה לעזור למשפחות עם ילדים.
    סגור
  • ארץ ישראל היא לא סופרמרקט שצריך לבצע "השלמות מלאי":
    רוני 09/10/2022 17:42
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם ככה את מתייחסת לילודה
    סגור
  • 47.
    כל כך נכון. כתבה נכונה וכואבת (לחילונים). עד מתי נממן
    גבריאלה 08/10/2022 14:14
    הגב לתגובה זו
    14 20
    את החרדים ? רק ביבי !!!!!!!!! שמתבסס על החרדים לצורך מטרותיו האישיות.
    סגור
  • 46.
    כתבה נכונה. מעמידה במערומיה את מי שצריך להעמיד, את מי
    דני 08/10/2022 14:11
    הגב לתגובה זו
    12 19
    שמביא הרבה ילדים, ורוצה להמשיך לחיות על חשבון החילונים. לכו לעבוד, חרדים !!!
    סגור
  • 45.
    אנשים מעדיפים לגור בדירה ולא ברחוב (ל"ת)
    אנשים מעדיפים ל 08/10/2022 13:29
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 44.
    בשעה טובה
    R 08/10/2022 11:30
    הגב לתגובה זו
    8 10
    רוב העשירון התחתון מתראיין בחדשות ואומר כמה קשה לו לחיות במדינה וכמה יקר וכו'. ברגע שהראיון מתקדם והמשפט יש לי 4 ילדים להאכיל. כאן נגמר המשחק, תקנו קונדומים- זול יותר. בכיינים.
    סגור
  • 43.
    כל כך נכון!!!
    מדויק! 08/10/2022 11:01
    הגב לתגובה זו
    8 19
    סוף סוף מישהו אומר את האמת… רק חבל שזה מפורסם באתר כלכלי שרוב האוכלוסייה וגם אנשי הפוליטיקה לא קוראים…
    סגור
  • 42.
    הזויה
    אחד שיודע 08/10/2022 10:39
    הגב לתגובה זו
    8 9
    גם עם נקבל את זה שהבאת ילדים לעולם צריכה להיות קשורה רק לשיקולים פיננסים שזה מטומטם . בכל אירופה עם השיעור ילודה הנמוך ובסין מצפים לבעיות כלכליות קשות במיוחד,עכב,שיעור הילודה הנמוך . ממשלות צריכות לעודד מינימום 2 ילדים למשפחה ומהילדים השלישי,לעודד רק בהטבות מס הכנסה ככה שמי שמרוויח הרבה יוכל להביא יותר ילדים ולא לרדת ברמת החיים . מה שממשלה צריכה להפסיק,לעשות זה לעודד הבאת ילדים ע"י אוכלוסיות מוחלשות
    סגור
  • המשפט האחרון שלך, בדיוק מה שהיא כתבה. (ל"ת)
    מי הזוי ? 08/10/2022 14:10
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 41.
    ריבית אפס = ריבוי ילודה
    פרנקל 08/10/2022 08:51
    הגב לתגובה זו
    7 5
    כאשר נגידי הבנקים בכל העולם קובעים בשרירותיות ריבית אפס למשך 13 שנה הם בעצם משדרים שלכסף אין מחיר ולכן מותר לקחת הלוואות עצומות ללא ביטחונות ולחיות את החיים הטובים מכסף שאינו שלך. לחיות טוב זה גם ללדת המון. למה? כי אפשר ואין מה לדאוג. אבל כאשר הריבית השנתית העולמית מטפסת לגובה של 8% זה כבר סיפור אחר. ההלוואות יקרות וניתנות במשורה רק לאנשים אמידים מאוד ורק תמורת ביטחונות מחמירים ואז הילודה צונחת מאחר ואין אפשרות לממן את החגיגה בכסף של אחרים. ילודה גבוהה משמעה גם צריכה מוגברת הגוררת אינפלציה וזה בדיוק מה שקורה היום. לכן סביר כי הריבית תמשיך לעלות ולעלות ואיתה ירד החשק ללדת ללא הכרה
    סגור
  • 40.
    עוד חרטוט
    איציק 08/10/2022 06:28
    הגב לתגובה זו
    15 14
    שמתם לב שכאשר הילודה הערבית הייתה גבוהה בהרבה מהילודה היהודית אף אחד לא אמר כלום נגד ילדים, אולם כאשר הפריון היהודי עולה על זה של המוסלמים פתאום נפתח קמפיין מאורגן כנגד ילודה גבוהה... בקיצור עוד בחישה של הקרן החדשה ושלוחיה
    סגור
  • אתה חרטטן ברמות על. ביביסט. לא נממן ילדי חרדים. הבנת ? (ל"ת)
    אתה חרטטן 08/10/2022 14:07
    הגב לתגובה זו
    6 13
    סגור
  • 39.
    תתביישו לכם שאתם נותנים למישהו כזאת לכתוב (ל"ת)
    אנונימי 08/10/2022 04:07
    הגב לתגובה זו
    15 17
    סגור
  • אני לא אתפלא,אם הכתבה הבאה תהיה הפתרון הסופי לילדים (ל"ת)
    מתי מבני ברק 08/10/2022 20:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • כתבה נכונה, כואבת לחרדים. מי שלא יכול לגדל, שלא יביא. (ל"ת)
    אתה טיפש 08/10/2022 14:08
    הגב לתגובה זו
    6 9
    סגור
  • 38.
    בואו נפסיק להביא ילדים מאפריקה וממדינות ערב
    דויד - הצבר 08/10/2022 00:09
    הגב לתגובה זו
    18 2
    ונפסיק לממן חד הוריות לסביות והומאים. נתחיל... ואז שלום עולמי
    סגור
  • 37.
    השמאל הקיצוני והפרוגרס מתחרפנים
    בני 07/10/2022 22:50
    הגב לתגובה זו
    24 6
    שהאיום הדמוגרפי הערבי כבר לא קיים, ומנסים להחזיר אותו בכוח עם כל מיני תירוצים קלושים ותלושים. לא יעזור לכם הזויים אוטואנטישמיים.
    סגור
  • אל תיקח את זה למקום קיצוני - זו לא משמעות הכתבה (ל"ת)
    איתן 09/10/2022 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 36.
    קשקוש. המדינה בכלל לא מעודדת ילודה ואף ההפך.
    ארנבי 07/10/2022 21:35
    הגב לתגובה זו
    14 6
    רק הוצאות החינוך לכל ילד עומד על 180-220 אלף שקל עד גיל 8 (צהרונים גנים פרטיים). כל זאת עוד לפני ההוצאות השוטפות (חיתולים,מטרנה,מוצצים וכו) - הוצאות גבוהות ביחס לכל מדינה אחרת. כך שכל ההטבות המתקבלות מהמדינה מתגמדות לחלוטין.יש לי 4 ילדים מתחת לגיל 8 וכל ההטבות שאני מתקבל מהמדינה חסרות כל חשיבות ביחס להוצאה הכללית על ילדים. אני אפילו די בטוח שהמידנה פועלת באגרסיביות לצמצום הילודה.
    סגור
  • 35.
    איזו כתבה הזויה
    קובי 07/10/2022 19:02
    הגב לתגובה זו
    16 25
    מי שמממן את מי זה אלה שמביאים ילדים מממנים את אלה שלא מביאים ילדים, ולא להיפך. כי מי משלם את הפנסיה של אלה שלא הביאו ילדים? אז סתמו את הפה אהבלים שחושבים שהם מממנים אותנו. הזויים
    סגור
  • איזו כתבה מדויקת, כואבת למי שנסמך על שולחנם של חילונים
    ההיפך 08/10/2022 14:09
    הגב לתגובה זו
    8 11
    כל חיו
    סגור
  • 34.
    המדינה מעודדת ילודה, קצבאות , נקודות זיכוי מס וסבסודים
    אוהד 07/10/2022 18:13
    הגב לתגובה זו
    17 6
    העדר עושה מה שהמדינה מעודדת אותו לעשות.
    סגור
  • 33.
    כתיבה מזעזעת! מי נותן לך במה בכלל
    סיון 07/10/2022 17:54
    הגב לתגובה זו
    28 24
    שיהיה עודף אם ילד אחד ימות בצבא?!? הזויה!
    סגור
  • 32.
    כבר היה בהיסטוריה מי שביקש להגביל ילודה
    חנן 07/10/2022 17:49
    הגב לתגובה זו
    28 18
    קראו לו פרעה וזה לא כל כך הצליח לו. זו האג'נדה החדשה של השמאל והם מתחילים לפמפם אותה ב'הארץ' ועכשיו גם בביזפורטל. אז רדו מאיתנו, כל אחד יעשה מה שהוא מבין. דרך אגב האם לדעת הכותבת את ילדי המסתננים המדינה צריכה לממן באופן מלא? אני די בטוח שכאן התשובה תהיה חיובית... מעניין למה.
    סגור
  • 31.
    ילדים זה טוב. מיסים זה רע.
    8 07/10/2022 17:39
    הגב לתגובה זו
    16 3
    המדינה צריכה לדאוג לביטחון (פנים וחוץ) בלבד. את כל השאר להשאיר לשוק החופשי. להוריד מיסים ל 10% מההכנסה, עבור ביטחון וזהו. כל אחד שיחליט כמה ילדים הוא רוצה, ויסתדר בתנאי שוק חופשי. המדינה צריכה להוציא את האף שלה מהחיים שלנו.
    סגור
  • 30.
    כתבת אמיצה (ל"ת)
    דמוסטנס 07/10/2022 17:19
    הגב לתגובה זו
    17 18
    סגור
  • 29.
    זהירות תוכן פרוגרסיבי (ל"ת)
    זרח 07/10/2022 17:09
    הגב לתגובה זו
    22 4
    סגור
  • 28.
    כמה אנוכיות
    ברוך 07/10/2022 17:09
    הגב לתגובה זו
    24 9
    תמיד מפליא אותי לקרוא אנשים שמתלוננים על הילודה. אתה מרגיש שאתה מיותר? אותך אפשר להחליף? אהבת אדם נעלמת כשזה מגיע לגידול ילדים. מדובר בתרבות צריכה אנוכית וחומרנית שעתידה לכלות את עצמה. מזל שיש מסורת במדינה הזו.
    סגור
  • 27.
    הזוי.. כנסו
    הזוי.. כנסו 07/10/2022 17:08
    הגב לתגובה זו
    10 5
    נכון שלהביא ילדים זה יקר אבל למה להציג את זה במבט חד צדדי, אבל לטבוע בחיתולים זה מזכיר תקופה קיצונית..חג שמח
    סגור
  • 26.
    כל המחקרים מראים שילדים ומשפחה זה אושר
    יאיר 07/10/2022 17:03
    הגב לתגובה זו
    25 12
    וכמו שהמדינה מממנת שעשועים היא מממנת בריאות נפשית ואושר על ידי ילדים
    סגור
  • חבל שהמדינה לא ממנת בריאות נפשית לאותם הילדים.
    כן ? 08/10/2022 14:04
    הגב לתגובה זו
    3 10
    ילדים - רק אצל החילונים, לא מממנים יותר חרדים
    סגור
  • 25.
    פשוט מזעזע
    מבין2 07/10/2022 17:02
    הגב לתגובה זו
    17 7
    שנכתבה לא תביא ילדים בעצמה אם היא רוצה. מי שמביא ילדים יהיה לו כסף לגדל אותם. אם זה לא היה כך היו שני מיליון ילדים ברחוב עכשיו.
    סגור
  • 24.
    אמת , ריבוי האוכלוסין מכלה את משאבי כדור הארץ.
    ילודה=נבערות 07/10/2022 16:52
    הגב לתגובה זו
    14 13
    כל אדם צורך משאבים מכדור הארץ. המצב כיום שיש יותר מידיי בני אדם והכדור לא מסוכל לחדש את משאביו. על כן אם לא תופסק הילודה לאלתר האנושות תעלם והכדור ישתקם.
    סגור
  • גם אתם
    דב 08/10/2022 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגדלי חתולים וכלבים. אתם לא שייכים לעם היהודי.
    סגור
  • 23.
    סין זה כאן (ל"ת)
    ימני 07/10/2022 16:44
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 22.
    דעה קיצונית ביותר בכותרת ראשית...
    פיני 07/10/2022 16:28
    הגב לתגובה זו
    22 11
    אגנדת פוסט שתוריד את העולם המערבי על ברכיו
    סגור
  • דעה לגיטימית. (ל"ת)
    אני 07/10/2022 17:05
    הגב לתגובה זו
    14 12
    סגור
  • 21.
    כל הכבוד. סוף סוף כתבה אמיתית ולא פופוליסטית (ל"ת)
    ליברטריאן 07/10/2022 16:22
    הגב לתגובה זו
    27 19
    סגור
  • 20.
    כתבה נכונה שנותנת מראה לריבוי המטורף בישראל. (ל"ת)
    שחף 07/10/2022 16:03
    הגב לתגובה זו
    21 18
    סגור
  • 19.
    צודקת 200%=אחלה כתבה,סופסופ מישהו צועק:המלך עירום. (ל"ת)
    ירון 07/10/2022 16:03
    הגב לתגובה זו
    21 21
    סגור
  • 18.
    התפוקה של כל
    לא מבוסס 07/10/2022 15:58
    הגב לתגובה זו
    19 11
    ילד שמביאים היום גבוהה פי 7 מבעבר, הממשלה צריכה לטובתה לתרום להגברת הילודה בכדי להביא לצמיחה
    סגור
  • הפוך - 90% מהאוכלוסייה לא מייצר ערך אמיתי בחייו
    עוז 09/10/2022 21:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ובהמשך יוחלף על ידי מכונות. זה בא לידי ביטוי ביוקר דיור, צפיפות בתחבורה ועוד
    סגור
  • הגברת ילודה אצל חילונים, לא אצל חרדים שאנו מממנים כל
    עדי 08/10/2022 14:03
    הגב לתגובה זו
    2 9
    חייהם
    סגור
  • ריבוי האוכלוסין והילודה יביאו לכליון האנושות (ל"ת)
    כל ילד כוזל משאב 07/10/2022 16:53
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור
  • מקווה מאד
    דב 08/10/2022 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתכלו, ולא תתקיימו, ותגדלו כלבים וחתולים.
    סגור
  • גם אתה גוזל (ל"ת)
    נקט בצעדים 07/10/2022 19:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    כמה מרמור בכתבה אחת
    משה 07/10/2022 15:57
    הגב לתגובה זו
    26 22
    כמה מרמור בכתבה אחת
    סגור
  • 16.
    נכון מאוד (ל"ת)
    צודקת 07/10/2022 15:47
    הגב לתגובה זו
    14 18
    סגור
  • 15.
    החילונים מממנים את הילדים שלנו... (ל"ת)
    חרדי 07/10/2022 15:46
    הגב לתגובה זו
    10 9
    סגור
  • 14.
    כתבה מצוינת. דגשים נכונים. שבת שלום (ל"ת)
    דני 07/10/2022 15:38
    הגב לתגובה זו
    14 16
    סגור
  • 13.
    הבעיה היא בעקר במגזר החרדי
    יובל 07/10/2022 15:34
    הגב לתגובה זו
    14 14
    צריך לקרוא לילד בשמו : החרדים. הם הצליחו בלחץ שלהם שהמדינה מממנת ילדים וזה טוב להם. קצבאות ילדים צריכות להיות מדורגות : הרבה לילד הראשון ולשני קצת פחות לשלישי ולבטל קצבאות מהילד הרביעי.
    סגור
  • רק במדינה הזו מממנים אותם. מי ? החילונים. מצער. (ל"ת)
    חבל 08/10/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
  • 12.
    סיסמאות
    קורא את הטורים 07/10/2022 15:30
    הגב לתגובה זו
    21 9
    אני עוקב אחרי הכתבות ותוהה אם אנחנו בביזפורטל או בביטאון של המפלגה הקומוניסטית
    סגור
  • 11.
    ילדים
    רוברטו 07/10/2022 15:29
    הגב לתגובה זו
    7 12
    תפרסמו את זה אצל החרדים !
    סגור
  • 10.
    יש לי חמישה ילדים
    אב לחמישה 07/10/2022 15:29
    הגב לתגובה זו
    25 21
    בזכותם אני מולטי מליונר. כל אחד מהם שווה בשבילי הרבה יותר מכל סכום שאפשר לדמיין. אני מציע לכותבת לעסוק בנושאים אחרים
    סגור
  • 9.
    ילדים זה שמחה וצמיחה
    ישי 07/10/2022 15:27
    הגב לתגובה זו
    21 14
    מדינת ישראל צומחת בזכות הילדוה, בניגוד ליפן ואירופה ובקרוב גם לסין שהגבילה ילודה וכעת עשתה סיבוב פרסה. בכלל נראה לי שנאורי הפרוגרס הפכו בשנים האחרונות למגבילי הזכויות הגדולים ביותר. את זכות הדיבור כבר לקחו עכשיו רוצים להגביל את הילודה.
    סגור
  • 8.
    בדיוק כך ילדים זה דבר יקר מאוד כלכלית ונפשית
    דנה 07/10/2022 15:20
    הגב לתגובה זו
    17 9
    תעשו לפי היכולת האישית בלבד!
    סגור
  • ספרי את זה גם לחרדים, שאנו מממנים את ילדיהם (ל"ת)
    צודקת 08/10/2022 14:00
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 7.
    אם נעשה מה שאת רוצה יהיה פה רוב ערבי והיפך מבן גוריון
    שלמה 07/10/2022 15:18
    הגב לתגובה זו
    18 13
    גם פרעה אמר פן ירבו. אצל אוהבי הארץ ואלקים ימשיכו להרבות את עם ישראל ואלה שעם ילד אחד וכלב יתמעטו .לא חבל?
    סגור
  • בן גוריון אמר זאת כשהיו בערך 2 מיליון איש בישראל
    עוז 09/10/2022 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היום אתה מתקרב ל10 מיליון. צפוף, רועש, מעיק ופשוט מיותר. כן, תביאו ילדים, אבל קחו בחשבון שאם הם לא ירצו לחיות בפריפריה, כנראה שתבלו הרבה בטיסות לחול בשביל לבקר אותם
    סגור
  • 6.
    כתבה מלאת בכי שדורשת לא להתבכיין... (ל"ת)
    נו שויין 07/10/2022 15:09
    הגב לתגובה זו
    18 13
    סגור
  • כתבה נכונה. חזקי ואמצי. (ל"ת)
    שלילי 08/10/2022 13:59
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 5.
    החילונים מממנים את הילדים של החרדים
    נתניהו 07/10/2022 15:08
    הגב לתגובה זו
    22 12
    רק טפשים מצביעים נתניהודי למימון החרדים
    סגור
  • 100% (ל"ת)
    צודק 08/10/2022 13:59
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 4.
    לעשות או לא לעשות (ילדים) זו השאלה
    עמירם 07/10/2022 15:06
    הגב לתגובה זו
    3 6
    נגה ריינס כתבה עם עט מושחז ובלא מעט הומור עוקצני משהו שנמצא זמן רב בתת ההכרה של רבים בקרבנו. בהתחרות עם המוסלמים כבר הפסדנו אבל אנחנו עדיין מנסים. בשביל מה? בשביל שנהיה רוב בפיסת הקרקע הקטנה שנקראת ארץ ישראל. כולם מגוייסים למטרה נעלה של גידול ילדים למען עתיד אוב יותר. אנחנו מקריבים את חיינו למען הדור הבא והדור הבא לומד מאיתנו ומגדיל את מספר הילדים הממוצא למשפחה ומקריב את חייו למען ילדיו שהם נכדינו. וככה הגלגל ממשיך להסתובב לשמחת חובבי מצוות התנ״ך- פרו ורבו ולאה הארץ אותכם. יש מדינה וזו אחריותה, אז לא להתייאש ולסמוך על מי שעד היום איכזב.
    סגור
  • 3.
    כהן
    רמי 07/10/2022 14:54
    הגב לתגובה זו
    11 8
    המדינות המפותחות בתהליך התאבדות מואץ. לשמחתנו, העם בישראל לא מקשיב לאנשים כמו נגה בריינס. אפשר כן להרים את הראש, גם כשיש ילדים. אפשר ליהנות מהילדים, גם כשהם קטנים. וכן - זה התפקיד של המדינה לדאוג לצרכים שלה עצמה. אני ממליץ לנגה לקרוא את הספר היפה של נדב אייל: הוא מתאר כיצד תרבויות מכחידות את עצמן עקב היעדר ילודה!
    סגור
  • 2.
    כתבה דוחה, גזענית,מיזנטרופית, אין מלים
    אמיר 07/10/2022 14:52
    הגב לתגובה זו
    24 18
    כמה שנאה ומרמור בכתבה אחת. ממליץ על כמה שעות טובות עם פסיכולוג במקום לשפוך את כל הגואל נפש שלך בפומבי. ללא ילדים אין עתיד. נקודה
    סגור
  • היא לא אמרה לא לעשות
    דמגוגיה בשקל 26/01/2023 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא אמרה שצריך מידתיות!!! וצריך גם אחראיות אישית על פרי חלציך. מה כאן לא ברור?
    סגור
  • כתבה נכונה (ל"ת)
    שלילי 08/10/2022 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • ״..ילדים הם עול כלכלי, רגשי ונפשי. ״ עיוות לכתוב את זה
    אמיר 08/10/2022 21:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ללא ספק דרוש להבין מאין המחשבה הזאת. שנאת אדם להסתכל על ילדים כאל עול. בטח על ילדים לא שלך.
    סגור
  • אבל למה אכפת לנו מהעתיד?. אנחנו כאן עכשיו (ל"ת)
    שלומיד 07/10/2022 17:48
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 1.
    מסכים (ל"ת)
    דן 07/10/2022 14:52
    הגב לתגובה זו
    14 13
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות