חצי מיליארד שקל לא מוחזרים מרשות המסים בגלל טעות במספר חשבון הבנק

ברשות המסים דרישות להחזרים בסכום של 3.2 מיליארד שקל
 | 
telegram
(3)

המבקר חושף כי רשות המיסים לא אישרה החזר לנישומים בסך של 6.89 מיליארד שקל. הסכומים שעוכבו להחזר לנישומים יותר מ-90 יום מסתכמים ב-3.23 מיליארד שקל, ומכלל זה 2 מיליארד שקל ממתינים לאישור.

על פי נתוני רשות המיסים ישנם 78,659 מקרים שבהם לא הוחזרו יתרות סכום, בשל חוסר בפרטי חשבון בנק, בערך כולל של 479.9 מיליון שקל.

עוד עלה, מדוח המבקר כי במשך השנים מסתמנת מגמת גידול ניכרת בפניות באמצעות מפ"ל (מערכת פניות לציבור). רוב משרדי השומה עמדו ביעד של מתן מענה לפונה בתוך 48 שעות. עם זאת, בשישה משרדי שומה מתוך 25 משרדים זמן הטיפול בפניות בשנת 2021 חרג מהיעד שקבעה הרשות ואף הצטברו בכל אחד מהם עשרות פניות ללא מענה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בדוח נמצא כי בניגוד להנחיית הרשות, העובדים המטפלים בפניות מדווחים על סיום טיפול בפנייה לא רק כאשר נושא הפנייה בא על פתרונו והפונה קיבל את מבוקשו, אלא גם כאשר לא הושלם הטיפול בפנייה: למשל, כאשר הפונה נדרש להשלים מסמכים או אף כאשר הפנייה הופנתה לטיפול של עובד אחר.  עוד עלה כי כאשר עובד המשרד שטיפל בפנייה וסגר אותה בנסיבות שהטיפול בה לא הושלם, הפנייה נמחקת מרשימת הפניות. לפיכך, כאשר הפונה שולח במפ"ל את המסמכים שהתבקש, הפנייה נפתחת כפנייה חדשה במפ"ל, אף שמדובר בפניית המשך לפנייה קודמת.

עוד עלה כי בשנים 2017-2020 מתוך כ-60,000 בעלי עסקים קטנים רק כ-1.5% מנצלים את האפשרות להקלה בדיווח השנתי למס הכנסה ולהגשת טופס דיווח מקוצר.

בנוגע למענקי קורונה, התברר שהרשות שילמה במענק הסיוע להשתתפות בהוצאות קבועות, תשלומים עודפים בגובה של כמיליארד שקל בכ-25,000 מקרים. עוד עולה כי אין בידי רשות המיסים נתונים על ההיקף הכולל של ההשבה הנדרשת של מענקים סוציאליים שניתנו ביתר, וממילא אין באפשרותה לנתח ולפעול באופן מיטבי את הפעולות הדרושות להשבתם.

המבקר אנגלמן ממליץ כי רשות המיסים תמשיך לפעול לשיפור השירות תוך תכנון כלל-ארגוני, תפעל לשפר ולשדרג את ערוצי הקשר הדיגיטלי בינה ובין הציבור ותרחיב את מכלול הפעולות העצמאיות שניתן לבצע באופן מקוון, תוך התחשבות בכלל הציבור ובשים דגש על בעלי העסקים הקטנים. עוד מומלץ כי רשות המיסים תקבע ותפרסם אמנת שירות לציבור.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כשהם לוקחים
    אזרח 26/11/2022 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם יודעים יופי מה מספר החשבון וכשצריך להחזיר פתאום לא ידוע
    סגור
  • 2.
    מפל נסגר כאשר מגיבים ,אז מה זה קשור להנחייה, כדי שיוכלו
    אני 24/11/2022 07:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לענות לפנייה כגון שליחת המסמכים הפנייה נסגרת, אבל משתרשרת על הפניות הקודמות בכל מקרה. 70 מערכות ואחר מתפחאום שלוקח זמן, מפ"ל סו מערכת מעולה ואז פתחו מערכת מזעזעת לתאומי מס,צריך לבוא פעם לשבת בפנים ולראות את העבודה ולא לקחץ סטטיסטיקות, מזל שאני בדרך החוצה מהרשות, כי היא מתישב את העובדים.מחלקת שכירים מגיעה צל"ש למי שעובד בה.
    סגור
  • 1.
    למה צריך לרדוף אחריהם להחזר השקעה בשוק ההון ???
    אפק 23/11/2022 21:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכסף צריך לעבור באותו רגע במקום שהציבור יקח יועץ מס שיגזול לו 20 אחוז . כשיש רווח הם יודעים באותו רגע לקחת את הכסף. כל הנתונים ומספר החשבון נמצא אצלם
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות