סל המועצה לצרכנות: עלייה של 5% מתחילת השנה - יש מוצרים שהתייקרו ב-30%, פערים של 188% על אותו מוצר

הסל החודשי של המועצה לצרכנות מגלה עליית מחירים של 1% מהחודש שעבר, ועלייה של 5% מתחילת השנה בגבינות (צהובות ולבנות) נרשמה עלייה כפולה; קליק של יוניליוור עלה ב-9% מהחודש שעבר, וב-27% מתחילת השנה

 | 
telegram
(1)

המועצה לצרכנות מפרסמת את הבדיקה החודשית המקיפה – (סל של 770 מוצרים) ומגלה היכן נמצאו פערים של 188% על אותו מוצר. מי הרשת הזולה ביותר החודש?

בקופה נגלה ששילמנו 116 שקל יותר מהחודש שעב על אותו הסל בדיוק. הפערים בין הרשתות השונות גדולים, וגם ברשתות עצמן מוצרים חליפיים במחירים נמוכים משמעותית. בקטגוריות הגבינות ממליצים במועצה לרכוש במעדניה את אותן הגבינות בדיוק ולחסוך בגדול. המועצה מצאה עליות מחירים אצל היבואנים, אצל היצרנים, וברשתות עצמן. התייקרות רוחבית של מוצרי חלב וטואלטיקה. במילים אחרות: אנחנו משלמים יותר.

נלקחו בחשבון נתונים של הרשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז. המחירים נבדקו בשלושה תאריכים: 30.11.2022 2.11.2022 (תחילת החודש) אל מול תחילת השנה ב-12.1.2022.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נלקח בחשבון המחיר הזול ביותר שמציעה הרשת, ללא מבצעי אשראי. המחירים משקפים את יום הבדיקה המוצג בממוצע רשתי. נלקחו בחשבן רק רשתות שהכילו לפחות ~ 80% מסך המוצרים. כאשר מוצר אינו נמצא ברשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו.

איפה הסל הזול ביותר?
הרשת הזולה: רמי לוי, היקרה: מגה בעיר. הפער מגיע ל- 16% (כמו בבדיקה הקודמת), הפער בין הרשת העירונית הזולה (מחסני השוק בסיטי) והיקרה - מגה בעיר - עומד על 9%. הפער בין רשתות הדיסקאונט עמד על 7%. רמי לוי היא הרשת הזולה, וויקטורי היא היקרה בקטגוריה זו.

דירוג הרשתות מטה מזול ליקר (על בסיס בדיקת סל 770 מוצרים):

עליה של אחוז בהשוואה לאותו סל שנבדק לפני כחודש (2.11.2022) - עליה של 5% מתחילת השנה.

בכמה קטגוריות נרשמו עליות בולטות:
גבינות
(לבנות וצהובות) יש עלייה ממוצעת של כ-2% בהשוואה לבדיקה בחודש שעבר, ובעלייה של 4% מתחילת השנה (12.1.2021). גם במשקאות סויה אורז ובריאות נרשמה עלייה ממוצעת של כ-2% בהשוואה לבדיקה בחודש הקודם, ובעלייה של 3% מתחילת השנה (12.1.2021). בסלטים ארוזים (חומוס וטחינה, חצילים וירקות) יש עלייה ממוצעת של כ-4% בהשוואה לתאריך הבדיקה הקודמת (2.11.2022). ובעלייה של 6% מתחילת השנה (12.1.2021). בשימורי טונה יש עלייה ממוצעת של כ-2% בהשוואה לחודש שעבר ועלייה של 3% מתחילת השנה (12.1.2021). עלייה משמעותית במחירי פירות וירקות קפואים – בהשוואה לבדיקה לפני חודש נרשמה עליה של קרוב ל-7%, וירידה של 2% מתחילת השנה (12.1.2021).

מעקב יצרנים:
במוצרי יוניליוור נרשמה עלייה ממוצעת של כ-4% מהחודש הקודם ועלייה של 13% מתחילת השנה. מוצרי הלמנס שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-5% בהשוואה לחודש שעבר, כאשר בסה"כ במוצרים בקטגוריה הזאת שנבדקו מדובר בעלייה של 10% מתחילת השנה (12.1.2021). מוצרי פינוק שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-5% בהשוואה לחודש שעבר ובעלייה של 19% מתחילת השנה (12.1.2021). במוצרי קליק שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-9% מהחודש שעבר, ובעלייה של 27% מתחילת השנה (12.1.2021). במוצרי בייגל בייגל שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-5% בהשוואה לחודש שעבר. ובעלייה של 10% מתחילת השנה (12.1.2021). במוצרי דגני בוקר וקורנפלקס שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-2% בהשוואה מול תאריך הבדיקה הקודמת (2.11.2022). כאשר בסה"כ במוצרים בקטגוריה הזאת שנבדקו מדובר בעלייה של 13% מתחילת השנה (12.1.2021).

במוצרי תנובה שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-3% בהשוואה מול תאריך הבדיקה הקודמת (2.11.2022). כאשר בסה"כ במוצרים בקטגוריה הזאת שנבדקו מדובר בעלייה של 2% מתחילת השנה (12.1.2021). [הייתה ירידה במחיר במהלך השנה]
המשבר בסנפרוסט מאחורינו? הבדיקה העלתה עלייה של כ-8% בהשוואה לחודש הקודם. ובירידה של 4% מתחילת השנה (12.1.2021). תנובה עמק שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-3% בהשוואה מול תאריך הבדיקה הקודמת (2.11.2022). שהיא אותה העלייה מתחילת השנה (12.1.2021). [כלומר העלייה רק מחודש האחרון]
תנובה פיראוס שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-3% בהשוואה לחודש הקודם, לא נרשמה עליה מתחילת השנה. [כלומר העלייה רק מחודש האחרון]
תנובה אלטרנטיב שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-3% בהשוואה לחודש הקודם, ובעלייה של 2% מתחילת השנה. [הייתה ירידה במחיר במהלך השנה]

בסה"כ מוצרי שטראוס שנבדקו נצפתה עלייה ממוצעת של כ-1% בהשוואה לחודש הקודם, ובעלייה של 4% מתחילת השנה (12.1.2021). במוצרי שטראוס אחלה עלייה ממוצעת של כ-8% בהשוואה למחיר בחודש הקודם. [כלומר העלייה רק מחודש האחרון]

אסם - סלטי צבר עלייה ממוצעת של כ-2% בהשוואה לחודש הקודם, ובעלייה של 4% מתחילת השנה.
מחלבות גד עלייה ממוצעת של כ-3% בהשוואה לחודש הקודם, ובעלייה של 7% מתחילת השנה.
*במוצרי דיפלומט, ליימן שלייסל, החברה המרכזית למשקאות, סנו, קימברלי קלארק ופרוקטור וגמבל, לא נצפו שינויים מעבר לשינוי הממוצע הכללי.

אותו מוצר פחות יקר- הפרשים לאותו מוצר בין הרשתות עומדים על עד 100 שקל
סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן 16 יחידות
- נמכרים ב-242.5 שקל ברשת סופר פארם, ובמחיר של 139 שקל ברשת Be - פער של 103.5 שקל (74%).
תמ"ל על בסיס חלב שלב 1 גולד סימילאק 700 גרם - נמכרת ברשת אם פם ב-89.9 שקל ברשת ובמחיר של 60 שקל ברשתות יוחננוף, רמי לוי, רמי לוי באינטרנט, שופרסל אונליין, שופרסל דיל ושופרסל דיל אקסטרה - פער של 29.9 שקל (50%).
מי פה בטעם מנטה קול מינט ליסטרין 500 מ"ל - נמכרים במחיר של 35.9 שקל ברשת סופר פארם ובמחיר של 12.5 שקל ברשת פרש מרקט - פער של 23.4 שקל (188%).
שישיית קוקה קולה דיאט נמכרת ב-56.2 שקל ברשת סופר יודה, וב-33.9 שקל ברשת שערי רווחה - פער של 22.3 שקל (66%).

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לקנות רק מה שבזול לא לקנות מותגים (ל"ת)
    אנונימי 07/12/2022 12:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות