הסניף מת, תחי האפליקציה - אפילו בני 71 ומעלה מעדיפים שימוש באפליקציה על פני ביקור בסניף

82% מהפעולות של צעירים נעשות באפליקציה, בסניף רק 3%; ככל שהישוב יותר פריפריאלי כך יש יותר פעילות בסניף
 | 

"כחלק מצעדי הפיקוח לקידום השקיפות, אנו מפרסמים מידע נרחב אודות הפעילות הבנקאית של משקי הבית בערוצים הישירים", אומר יאיר אבידן, המפקח על הבנקים וממשיך - "אנחנו מעודדים את הבנקים להנגיש יותר שירותים בערוצים הישירים במטרה לאפשר ללקוחות לבצע פעולות בנקאיות בצורה נוחה וזולה יותר, כמו גם, לגוון ולהתאים את השירותים על מאפייניהם לצרכי ולפלחי האוכלוסייה השונים, תוך הגברת ראיית הצרכן במרכז והעברת הכוח אליו. אנו עוקבים מקרוב אחר הנתונים והפעילויות בחתכים השונים על מנת לוודא שניתן מענה מספק ומתאים לצרכי אוכלוסיות שונות".

ובמילים פשוטות הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל דואג שיהיה ללקוחות הבנקים דרכים נוחות להגיע למידע, להשתמש בו, לצרוך אותו, גם באופן דיגיטלי מלא והוא אחת לתקופה בודק את הממצאים. הנה התוצאות - והם לא מפתיעות - הסניף מת, תחיי האפליקציה.   

ולממצאים - החל משנת 2019 ועד המחצית הראשונה של 2022, קיימת עלייה בשיעור הפעולות המתבצעות בערוצים הישירים, כאשר הגידול בביצוע פעולות בערוצים ישירים בשנתיים האחרונות מתבצע בעיקר בהפקדת/משיכת פיקדונות ובנטילת אשראי.

מתוך הנתונים עולה, כי כ-97% מהפעולות הבנקאיות של משקי הבית עד גיל 25 מבוצעות בערוצים הישירים. מרבית הלקוחות עד גיל 70, מעדיפים לבצע את הפעולות הבנקאיות שלהם באמצעות האפליקציה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בהתייחס לקבוצת הלקוחות מעל גיל 71, 93% מהפעולות הבנקאיות שלהם מבוצעות בערוצים ישירים, ורק כ- 7% באמצעות הבנקאי בסניף.
 

מהנתונים המפורסמים ברמת ישוב, ניתן לראות כי בישובים יותר פריפריאליים, מבוצעות יותר פעולות בסניף או באמצעות מכשירים אוטומטיים ביחס לישובים פחות פריפריאליים

בסניפים הממוקמים ביישובי המגזר הלא-יהודי, אחוז השימוש במכשירים האוטומטיים גבוה ואילו השימוש באפליקציות נמוך באופן יחסי.

תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    סקר. זה רק תמצות בקושי!
    מוטי 07/12/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמא שלי אשה מבוגרת! ולא מסתדרת עם הדברים האלה! אפילו משיכת כסף אני עושה לה...
    סגור
  • 11.
    לאומי כמשל
    רענני ותיק 07/12/2022 16:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הסניף גדול ומפואר, אך נראה כמו טרמינל 3 ביום כיפור. במבואה הצרה, מצטופפים לקוחות (בעיקר מבוגרים)שולא יודעים מה לעשות בדיוק עם העמדות הדיגיטליות. בבנק אין שירותי קופה. הכניסה לאולם השומם (את מספר הלקוחות ביחד עם מספר הטלרים, אפשר למנות על אצבעות יד וחצי. ), מתאפשרת רק למי שקבע פגישה מראש. בקיצור - עצוב.
    סגור
  • שני הסקטורים היחידים במשק שעדיין לא הוסרו קביעת פגישה
    אלון 07/12/2022 23:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריאות ובנקים
    סגור
  • 10.
    לא טוב יש אנשים שרגלים לסניף חבל לעשות רע (ל"ת)
    שרון 07/12/2022 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מדד35
    שלי 07/12/2022 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתנצל שכתי 1840 עכשיו אני כותב 1795
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    במקום שהם יעבדו בשבילנו
    באנקר 07/12/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו עובדים אצלם. כשהם צריכים אותך הם ישיגו אותך בטלפון. כשצריך אותם טלפונית דבר ללמפה. יום הנקם הוירטואלי בהם בא יבוא
    סגור
  • יש נוסחא פשוטה תוציא פחות תרוויח יותר...... (ל"ת)
    אלון 07/12/2022 23:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מדוע להדגיש "אפילו בני 71"
    אבי 07/12/2022 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בני 71 הם חסרי תבונה? חסרי כישוריים טכנולוגיים? זו אוכלוסיה עם 30 שנות ניסיון עם האינטרנט, יותר מהצעירים. אינם מאבדים פתאום את הידע כשעוברים את גיל 70
    סגור
  • 6.
    המפקח/ מגן על הבנקים- הנתיייעלות עברה לשכר הבנקאים
    לאה 07/12/2022 14:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המפקח/ מגן על הבנקים- הנתיייעלות עברה לשכר הבנקאים
    סגור
  • 5.
    הבנקים מעוניינים לצמצם סניפים
    dw 07/12/2022 14:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הלקוחות? ממש לא. מוזמן לגשת לאיזה סניף שתרצה ותראה שם לקוחות. אף אחד מהם לא הגיע בגלל שיש מיזוג ועציצים אלא כי יש סיבה מדוע הגיע, ומבחינתו לבצע את הפעולה בסניף אחר, מרוחק יותר, תהיה הרעה. לכן אין סניף בישראל שסוגרים שאין מחאה של לקוחות כנגד סגירתו.
    סגור
  • 4.
    הסיבה היא שבהרבה סניפים אין קופה! זקנים נוסעים רחוק לסנ (ל"ת)
    דוד 07/12/2022 13:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    המפקח \המגן על הבנקים מרבית הפעולות נעשות בטלפון לסניף!
    ישראל 07/12/2022 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני לא מקבל את נתוני המפקח \המגן על הבנקים ועל סגירת הסניפים.
    סגור
  • 2.
    את הסכום של סגירת הסניפים לא העבירו ללקוחות הבנק (ל"ת)
    אפק 07/12/2022 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    הסניף מת, תחיי האפליקציה.
    שמואל 07/12/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נכון יותר לומר "הסניף נרצח בכוונת מכוון, על כן, אין ברירה אלא אפליקציה". אבל לא רק, ביטוח רכב או דירה באפליקציה ; גם פגישה עם רופא במרפאה עבר לאפליקציית ZOM, הרופא יותר לא בודק ולא נוגע. לעומת זאת טיפול ברכב חייבים מוסך. רק שם עדיין אין אפליקציה. נגמרה האינטימיות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות