הסניף מת, תחי האפליקציה - אפילו בני 71 ומעלה מעדיפים שימוש באפליקציה על פני ביקור בסניף
"כחלק מצעדי הפיקוח לקידום השקיפות, אנו מפרסמים מידע נרחב אודות הפעילות הבנקאית של משקי הבית בערוצים הישירים", אומר יאיר אבידן, המפקח על הבנקים וממשיך - "אנחנו מעודדים את הבנקים להנגיש יותר שירותים בערוצים הישירים במטרה לאפשר ללקוחות לבצע פעולות בנקאיות בצורה נוחה וזולה יותר, כמו גם, לגוון ולהתאים את השירותים על מאפייניהם לצרכי ולפלחי האוכלוסייה השונים, תוך הגברת ראיית הצרכן במרכז והעברת הכוח אליו. אנו עוקבים מקרוב אחר הנתונים והפעילויות בחתכים השונים על מנת לוודא שניתן מענה מספק ומתאים לצרכי אוכלוסיות שונות".
ובמילים פשוטות הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל דואג שיהיה ללקוחות הבנקים דרכים נוחות להגיע למידע, להשתמש בו, לצרוך אותו, גם באופן דיגיטלי מלא והוא אחת לתקופה בודק את הממצאים. הנה התוצאות - והם לא מפתיעות - הסניף מת, תחיי האפליקציה.
ולממצאים - החל משנת 2019 ועד המחצית הראשונה של 2022, קיימת עלייה בשיעור הפעולות המתבצעות בערוצים הישירים, כאשר הגידול בביצוע פעולות בערוצים ישירים בשנתיים האחרונות מתבצע בעיקר בהפקדת/משיכת פיקדונות ובנטילת אשראי.
מתוך הנתונים עולה, כי כ-97% מהפעולות הבנקאיות של משקי הבית עד גיל 25 מבוצעות בערוצים הישירים. מרבית הלקוחות עד גיל 70, מעדיפים לבצע את הפעולות הבנקאיות שלהם באמצעות האפליקציה.
בהתייחס לקבוצת הלקוחות מעל גיל 71, 93% מהפעולות הבנקאיות שלהם מבוצעות בערוצים ישירים, ורק כ- 7% באמצעות הבנקאי בסניף.
מהנתונים המפורסמים ברמת ישוב, ניתן לראות כי בישובים יותר פריפריאליים, מבוצעות יותר פעולות בסניף או באמצעות מכשירים אוטומטיים ביחס לישובים פחות פריפריאליים
בסניפים הממוקמים ביישובי המגזר הלא-יהודי, אחוז השימוש במכשירים האוטומטיים גבוה ואילו השימוש באפליקציות נמוך באופן יחסי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
12.סקר. זה רק תמצות בקושי!מוטי 07/12/2022 16:34הגב לתגובה זו1 0אמא שלי אשה מבוגרת! ולא מסתדרת עם הדברים האלה! אפילו משיכת כסף אני עושה לה...סגור
-
11.לאומי כמשלרענני ותיק 07/12/2022 16:28הגב לתגובה זו3 0הסניף גדול ומפואר, אך נראה כמו טרמינל 3 ביום כיפור. במבואה הצרה, מצטופפים לקוחות (בעיקר מבוגרים)שולא יודעים מה לעשות בדיוק עם העמדות הדיגיטליות. בבנק אין שירותי קופה. הכניסה לאולם השומם (את מספר הלקוחות ביחד עם מספר הטלרים, אפשר למנות על אצבעות יד וחצי. ), מתאפשרת רק למי שקבע פגישה מראש. בקיצור - עצוב.סגור
-
שני הסקטורים היחידים במשק שעדיין לא הוסרו קביעת פגישהאלון 07/12/2022 23:05הגב לתגובה זו0 0בריאות ובנקיםסגור
-
10.לא טוב יש אנשים שרגלים לסניף חבל לעשות רע (ל"ת)שרון 07/12/2022 15:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.מדד35שלי 07/12/2022 14:53הגב לתגובה זו0 0אני מתנצל שכתי 1840 עכשיו אני כותב 1795סגור
- טען עוד
-
8.במקום שהם יעבדו בשבילנובאנקר 07/12/2022 14:49הגב לתגובה זו1 0אנחנו עובדים אצלם. כשהם צריכים אותך הם ישיגו אותך בטלפון. כשצריך אותם טלפונית דבר ללמפה. יום הנקם הוירטואלי בהם בא יבואסגור
-
יש נוסחא פשוטה תוציא פחות תרוויח יותר...... (ל"ת)אלון 07/12/2022 23:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.מדוע להדגיש "אפילו בני 71"אבי 07/12/2022 14:39הגב לתגובה זו2 0בני 71 הם חסרי תבונה? חסרי כישוריים טכנולוגיים? זו אוכלוסיה עם 30 שנות ניסיון עם האינטרנט, יותר מהצעירים. אינם מאבדים פתאום את הידע כשעוברים את גיל 70סגור
-
6.המפקח/ מגן על הבנקים- הנתיייעלות עברה לשכר הבנקאיםלאה 07/12/2022 14:26הגב לתגובה זו2 0המפקח/ מגן על הבנקים- הנתיייעלות עברה לשכר הבנקאיםסגור
-
5.הבנקים מעוניינים לצמצם סניפיםdw 07/12/2022 14:21הגב לתגובה זו2 0הלקוחות? ממש לא. מוזמן לגשת לאיזה סניף שתרצה ותראה שם לקוחות. אף אחד מהם לא הגיע בגלל שיש מיזוג ועציצים אלא כי יש סיבה מדוע הגיע, ומבחינתו לבצע את הפעולה בסניף אחר, מרוחק יותר, תהיה הרעה. לכן אין סניף בישראל שסוגרים שאין מחאה של לקוחות כנגד סגירתו.סגור
-
4.הסיבה היא שבהרבה סניפים אין קופה! זקנים נוסעים רחוק לסנ (ל"ת)דוד 07/12/2022 13:59הגב לתגובה זו2 0סגור
-
3.המפקח \המגן על הבנקים מרבית הפעולות נעשות בטלפון לסניף!ישראל 07/12/2022 13:45הגב לתגובה זו1 1אני לא מקבל את נתוני המפקח \המגן על הבנקים ועל סגירת הסניפים.סגור
-
2.את הסכום של סגירת הסניפים לא העבירו ללקוחות הבנק (ל"ת)אפק 07/12/2022 13:37הגב לתגובה זו1 1סגור
-
1.הסניף מת, תחיי האפליקציה.שמואל 07/12/2022 13:02הגב לתגובה זו6 1נכון יותר לומר "הסניף נרצח בכוונת מכוון, על כן, אין ברירה אלא אפליקציה". אבל לא רק, ביטוח רכב או דירה באפליקציה ; גם פגישה עם רופא במרפאה עבר לאפליקציית ZOM, הרופא יותר לא בודק ולא נוגע. לעומת זאת טיפול ברכב חייבים מוסך. רק שם עדיין אין אפליקציה. נגמרה האינטימיות.סגור