מי רוצה בורקס פינוקים בפוקס?

אם לא הספיקו לכם מאות הסניפים שצצים בכל מקום, הראל ויזל מכניס את רשת הקפה Pret A Manger. עם המספרים של הרשת שלו, אל תתפלאו אם הוא ינסה לנגוס בכריך של ארומה והמתחרות האחרות. כל מה שלא ידעתם על העסקה שבדרך
 | 
telegram
(6)

הכניסה של פוקס לתחום המזון בישראל היא ניסיון חדש ומסקרן, שעשוי לחולל שינוי משמעותי בקבוצה של הראל ויזל. זה לא יקרה מחר בבוקר, זה תהליך של כמה שנים, אבל זו אמירה - הראל ויזל לא נכנס לשוק המסעדנות-מזון בשביל טעמיה, הוא נכנס בשביל להיות שחקן מוביל.

פוקס ששווה בבורסה כ-4.6 מיליארד שקל, הכניסה לקבוצה שלה עד היום מגוון של חנויות, אבל התמקדה בשוק הלבוש וההנעלה עם קריצות לתחומים משלימים - שילב, ללין ועוד. כעת היא קופצת לתחום אחר לגמרי עם חוקי משחק שונים לחלוטין. בגלל זה היא הביאה שותף מנוסה בתפעול ויחד עם הכוח שלה - בעולם מול הרשתות והיכולת לקבל זכיינות טובה ובארץ מול הקניונים שלא יוכלו להגיד לה לא לכניסה של הרשת מזון החדשה, היא הולכת להיות משמעותית. 

כמה כוח יש לה? היא ממש לא רק פוקס. אם הלכתם בקניון, דילגתם על פוקס הום ונכנסתם למנגו, ללין, אמריקן איגל, בילבונג, יאנגה, טרמינל איקס, פוט לוקר, אריה, קוויקסילבר ועוד כמה חנויות - תרמתם עוד כמה שקלים לקופה.

האם היא מסוגלת לנגוס ביס בנתח השוק של ארומה? האם לנדוור, ארקפה וקפה קפה הולכות לספוג מכה? לא כל כך מהר, אבל הן צריכות כמובן לקחת את הכניסה של פוקס לתחום בחשבון. פוקס הצהירה על הצעד הראשון - זכיינות ופריסה של Pret A Manger. זו פריסה מדודה, בסה"כ 40 סניפים ב-10 שנים. לא ביג דיל. לא מאיים. אבל, זה רק צעד ראשון, הראל ויזל לא יסתפק ברשת אחת. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

Pret A Manger היא רשת בתי קפה בקונספט קצת אחר. הם לא יקראו לכם במיקרופון כשתזמינו קפה לאטה או יתנו לכם להמתין בתור הארוך לקופה עד שהקופאית תוציא את המאפים מהתנור. היא רוצה להנגיש לקהל הישראלי משהו שהם מאוד אוהבים לשנוא: חוסר סבלנות. הסניפים שלהם יאפשרו לכם לשבת, אבל תוכלו לקחת כריך טרי מהמקרר, לשלם וללכת, או לחמם מאפה. אה, וללכת.

השותפות הזאת בין פוקס לירזין סלע מעניינת. הראשונה תוביל את התחום הקמעונאי ותכניס אותה לקניונים, השניה ממוקצעת כבר בתחום המזון. פוקס תקבל שליטה של 75 אחוז בשותפות הזאת ובצדק. אצלה הכוח האמיתי.

ואם כבר דיברנו על רווחים - בואו נדבר על המספרים שלה, שמעניקים לה את הכוח שהיא מקבלת במרכזים המסחריים ובקניונים. הנה כך, השנה היא סיימה את הרבעון השני שלה עם הכנסות שיא - 1.2 מיליארד שקל (עליה של מעל 20% לעומת הרבעון המקביל), עם רווח נקי של 128 מיליון וירידה של 7.5% ברווח התפעולי, לכמעט 160 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה, שחלקה לוותה בהגבלות קורונה, הרשת רשמה רווח נקי של 364 מיליון שקל.

אבל עזבו רגע מספרים מהדוחות, בואו נדבר על הסניפים. ויזל מגדיל גם כוח וממשיך לפתוח עוד ועוד כאלה. 368 סניפים, מהם 95 סניפים של פוקס יש לו כבר מארבעת המותגים הגדולים שלו בלבד - 24 יותר מאשר לפני שנה. מה עם עוד 133 סניפי ללין, 142 סניפי חנויות ספורט שמהם יותר מחצית מבית פוט לוקר? ומה עם 75 סניפי שילב ו-199 חנויות שאינן חלק מהדוח שלו? אם זה לא מספיק, ויזל חתם לאחרונה עם רשת משקפי שמש על כניסה לישראל. כדי לקנח, הוא גמר בקפה.

מבחינת ויזל ושות' - הפוטנציאל הוא גדול מאוד. הם לא יספרו לכם שהם מתכוונים להילחם על פיסת עוגה עם ארומה. אבל עושה רושם שהשותפות הזאת היא צעד באמת משמעותי בקבוצה. אחרת הם לא היו מתגאים בשותפות הזאת, בתרבות החדשה שפוקס מנסה להרגיל אתכם אליה - בורקס פינוקים בגרסת הטייק אווי. הם יהיו בכל מקום: הכח הכלכלי של ויזל בקניונים יוביל את הקפה לשם, אבל הם יהיו גם ברכבת, באוניברסיטאות וברחוב. ושאלה לא פחות חשובה: מה יקרה אם מחר ויזל יפנה למנהל הקניון ויבקש לסלק רשת מתחרה שעומדת לסיים חוזה? איך בכלל אפשר לומר לו לא? אין כיום כמעט אף מותג שיכול להתהדר בבקשה כזו ולהישאר בחיים.

והנה סוד קטן שהם לא סיפרו לכם בהודעה הזאת: רשת הקפה הזאת הולכת להיכנס כנראה גם לכרטיס האשראי של הקבוצה. בפעם הראשונה ברשת, תוכלו לקבל חולצה בעשרה אחוז הנחה ואז ללכת לקפה ממול ולצבור כריך עשירי במתנה.

אם תשאלו את סלע-ויזל, הם כבר סימנו מזמן מטרה. לפתוח 40 בתי קפה בעשור. אבל אם אתם שואלים אותנו, דריסת הרגל צריכה להיות מהירה. מהירה מאוד. הם חייבים להיכנס במלוא העוצמה בשנה הראשונה. לפתוח 10 סניפים לפחות (לפי החוזה בין הצדדים, כל סניף יהיה פתוח למשך 10 שנים לפחות), להרגיש את הדופק ולהמשיך בכל הכוח. אחרת, ההתעלמות של הישראלים תהיה מובנית מאליה. כאן אוהבים רשתות ענק, כאן הולכים אחרי העדר.

בסוף, מחר בבוקר, ההצלחה של העסק החדש תימדד במספרים. לכן, הכניסה של מותג הקפה לכרטיס האשראי היא בלתי נמנעת. הם רוצים שתקנו נעליים בפוט לוקר, תרכשו לאשה חולצה ביאנגה, ואז תשתו קפה או תרכשו כריך. הזול מבניהם, כמובן.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מתי זה כבר יתגלם במניה
    משקיע פוקס 27/12/2022 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שירדה כבר 50% מהשיא שלה :/ ואגב שכחתם לציין גם את רשת ג'מבו
    סגור
  • יורדת כי השוק יורד ושהוא יעלה היא תפציץ למעלה (ל"ת)
    עמית 28/12/2022 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    איזה פוקס
    מיה 27/12/2022 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך הרבה חנויות במקום אחד כמו הפלאפל של האחים שנפתח אחד מול השני
    סגור
  • 3.
    פוקס רק בתחילת הדרך,שיהיה בהצלחה (ל"ת)
    תמיר 27/12/2022 10:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    הראל ויזל תוריד קצת מחירים המדינה השתגעה
    הראל דיזל 27/12/2022 10:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הייתי בפוקס השבוע אחרי 70 אחוז הנחה קניתי חולצה ב-80 שקל. למה מה קרה? כמה כבר עולה טי שירט?
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    מדהים הוא פשוט שולח על שליש מדינה (ל"ת)
    הראל 27/12/2022 10:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות