מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ל-20%
רכבים חשמליים טובים ונכונים יותר למשבר האקלים, אבל מה שחשוב עכשיו זו הקופה. צריך להגדיל את הקופה ולכן ביטלו את הישיבה שהיתה אמורה להתקיים מחר בנוגע למיסוי רכבים חשמליים. המשמעות היא שלא ידונו בכוונה שלא להעלות את שיעור מס הקנייה על רכבים חשמליים והמס קנייה יעלה ל-20%.
המשמעות היא עלייה של כ-10-20 אלף שקל במחיר הרכבים החשמליים. ביטול הישיבה היה ממש בדקה ה-90'. חברי וועדת הכספים קיבלו זמן קצר לפני התכנסותה הודעה על הביטול וחלקם זועמים שכן הדיון היה אמור למנוע את העלאת המס.
אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון המס יעלה מ-10% ל-20%. זה עדיין מעבר לעלייה במס קנייה, יש עליית מחירים כוללת בשוק הרכב. העלייה הזו נובעת בעיקר מביקוש מאוד גדול והיצע קטן. על רקע המשבר בשרשרת האספקה נוצר מחסור ברכבים חדשים כשזמני האספקה מגיעים לחצי שנה ומעלה. כתוצאה מכך, היבואנים מרגישים נוח להעלות את המחירים והציבור מסתבר מוכן לשלם את עליית המחיר. בנוסף, יבואני הרכב הודיעו כי הם עומדים לפרסם מחירון חדש לרכבים חשמליים ופלאג אין. מדובר בעיקר ברכבים חדשים שמושקים כעת.
זה אבסורד גדול לעודד רכבים ירוקים ומצד שני להעלות מסים. זה אבסורד מקומי ואבסורד ברמה גלובלית. ישראל מתהדרת בוועידות האקלים בהתקדמות למעבר של המדינה מרכבים ממנועים לרכבים חשמליים, אלא שהשנה כמות הרכבים החשמליים שנוספה יחסית היא לא גדולה ועם שיעור מס של 20% (מס קנייה) זה רק מכביד על כניסת רכבים חשמליים לשוק.
אז נכון שהמס בשיעור של 10% היה מראש זמני, אבל הכוונה של הממשלה היתה להשאיר אותו לפחות גם בשנת 2023. כדי שהרכבים החשמליים יתפסו כאן נתח משמעותי חייבים להמשיך עם תמריצים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה