האם הלקוח תמיד צודק והאם אפשר להחזיר סנדוויץ' במכולת כמו שמחזירים מנה במסעדה?

לקוח הזמין סנדוויץ' במכולת ואחרי שהכינו לו, הוא התחרט; מה עשתה המוכרת ולמה אנחנו מצפים להחזיר מנה במסעדה אם לא טעים לנו?
 | 

במכולת המשפחתית הקטנה שליד הבית שלי מכינים, ללא צל של ספק, את הסנדוויץ׳ חביתה הטעים בעולם. לא יודע אם זה הלחם הרך או כמות המלח והחמאה בחביתה אבל משהו שם עובד. הייתי ביום חופש, וגם ככה הייתי צריך לעשות קניות קטנות הביתה, אז הלכתי לשם בתקווה שהמטבחון עוד פתוח. זו חנות קטנה, עם קצת מכל דבר ותמיד כל המשפחה נמצאת שם. לא יודע למה, אבל לראות מקום כזה, בין כל הסניפים של am:pm
ו״שופרסל״ ובתוך כל ההמולה הזאת, עשה לי טוב.

הם שידרו משהו הגון ופשוט. כאילו לא נכנעו לעולם הלחוץ. תמיד דמיינתי שהם גרים בשכונה מימים ימימה וכותבים על פנקס נייר קטן הוצאות והכנסות שמוחבא במגירה מתחת לקופה ושהם שומרים את המזומנים בתקרה. כשנכנסתי לשם בפעם הראשונה, הבנתי שאין מספיק דברים כדי שאעשה שם את הקניות המסודרות שלי הביתה, אבל החלטתי ביני לבין עצמי שסיגריות אקנה רק מהם. ואת הסנדוויץ׳ חביתה.

אז הלכתי לשם, וכשעמדתי להיכנס ראיתי את המוכרת הזקנה מנסה להסביר ללקוח, בשיא הנחמדות והאיפוק, שאם הוא לא יקנה את הכריך שהוא ביקש שיכינו לו, הוא ייזרק לפח. הלקוח לא בדיוק נפל מהאפשרות הזו, והמשיך להגיד לה שאם זה היה כל דבר אחר שהוא הגיע איתו לקופה היא הייתה שמה בצד ומחזירה למקום. היא אמרה לו שהוא צודק, אבל זה לא כל דבר אחר, זה לא מוצר סגור, זה משהו שהם הכינו עכשיו, לבקשתו, וזה ייזרק לפח. אז הוא המשיך ואמר לה שתשמור את זה בצד ותמכור את זה למישהו אחר, ושהוא באמת מצטער אבל כשהוא הזמין את זה הוא אכן רצה ועד שהכינו לו כבר יצא לו החשק. ושהוא לא מתכוון לשלם על זה. ואם אתה עכשיו מזמין פיצה הביתה, ומחכה שיכינו לך אותה ושהשליח יאסוף אותה ויבוא אליך, אתה תגיד לו שיחזור עם הפיצה כי עד שהוא הגיע כבר יצא לך החשק? היא שאלה אותו והוסיפה - לא, נכון? אז למה כאן אתה מרשה לעצמך? האיש השתתק לרגע, ואז אמר לה שזו פשוט בושה, ושאין לה חצי מושג בשירות ושתיקח את הכסף והנה היא הפסידה לקוח.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הגברת הושיטה את ידה בלי למצמץ וכשהוא יצא היא סיננה בשקט לעברו ״עם לקוחות כמוך..." ועברה ללקוח הבא. בהתחלה חשבתי על איך זה שתמיד הלקוח שאחרי הלקוח הבעייתי הוא הנחמד בעולם, ואז חזרתי להתעסק במה שקרה. מה שהכי תפס אותי במה שהוא אמר לה היה זה ש״אין לה חצי מושג בשירות״. כאילו, היה במשפט הזה משהו כל כך מעוות. כל כך לא נכון. אנחנו, כלקוחות, גדלנו על זה שהלקוח תמיד צודק. גדלנו על זה שרק מעצם זה שהגענו לבית עסק מסוים, אנחנו עושים לו טובה וידנו על העליונה. גדלנו על זה שמגיע לנו. שזה בית של מישהו אחר, ושאפשר לעשות מה שרוצים, ובסוף הוא זה שיצטרך לסדר אחרינו. וזה, זה מה שהרתיח אותי. כאילו, איך הגענו למצב שאנחנו עושים מה שאנחנו רוצים ואם בית העסק לא מתכופף בשבילנו זו בושה?

אוטומטית חשבתי על מסעדות. על פניו, הן אשמות. הן הרגילו אותנו שאם מנה לא טעימה לנו, זו ממש לא בעיה, ויחליפו לנו אותה. ולמה? כי המטרה של המסעדה היא לייצר קהל לקוחות חוזרים, אז אם הזמנת מנה, ולא אהבת אותה, אני כמסעדה אעדיף לספוג את ההפסד של המנה שלא אהבת ולהביא לך מנה אחרת שכן תאהב וככה לא רק שתראה שכן טעים אצלי, אתה גם תזכור איזה שירות טוב יש אצלנו ותחזור. נזכרתי שלפני כמה שנים ישבתי במסעדה אסיאתית בלונדון, והזמנתי מנה מהתפריט וכשהיא הגיעה וטעמתי אותה, זה היה, איך לנסח את זה בלי הגזמה, זוועה. כאילו, ממש. אז קראתי למלצר ואמרתי לו את זה, במעודן. הוא אמר שהוא יקרא למנהל. המנהל הגיע, אמרתי לו בדיוק את מה שאמרתי למלצר, והוא ענה לי – אוקיי.

אתה רוצה להזמין משהו אחר? אז אמרתי לו שכן והזמנתי מרק. הוא השאיר את המנה שלי על השולחן וכעבור כמה דקות הביא את המרק. כשהזמנו חשבון, ראיתי בו את שתי המנות. אז קראתי למנהל ושאלתי אותו למה המנה שלא אהבתי מופיעה בחשבון. הוא אמר לי שזו לא בעיה שלו שלא אהבתי את המנה. זו המנה, ואני הזמנתי אותה. בהתחלה זעמתי עליו ואמרתי לו שזו פשוט בושה, ושאין לו חצי מושג בשירות ושייקח את הכסף ושאני לשם לא חוזר. הוא לא התרגש בכלל. ובאותו זמן חשבתי שזה בגלל שהוא יודע שאני בלאו הכי לא אחזור אליו, בעיקר משום שאני לא גר בלונדון. אבל פתאום, במכולת ליד הבית שלי, הסכמתי איתו. הבנתי אותו. כאילו, למה שהוא יספוג את זה שאני באתי אליו למסעדה, הסתכלתי בתפריט, בחרתי מנה ולא אהבתי אותה? אז נכון, זה לא סוף העולם, ואם הגברת מהמכולת הייתה מוותרת לבחור על הכריך חביתה כנראה שזה לא מה שהיה מוביל אותה לפשיטת רגל, אבל זה לא העניין.

העניין הוא התודעה שלנו כלקוחות. והתודעה שלנו כבתי עסק. המינימום לקיחת אחריות. המינימום צדק. הלכתי לדלפק, ולמרות שלא הייתה שום סיבה בעולם שאעשה את זה, ביקשתי שיכינו לי שני סנדוויצ׳ים. לא יודע, כנראה באתי רעב.

כסף ואני - מונולוגים של נמרוד סופרין, בן 29, גר בתל אביב. סופר - לכל המונולוגים

תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    זה כבר מזמן לא ככה
    רן 12/01/2023 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלקוח תמיד טועה מבחינת החברות
    סגור
  • 12.
    No soup for you (ל"ת)
    סיינפלד 08/01/2023 09:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    הלקוח לא תמיד צודק. אחת השטויות/מנטרות שהשתרשה
    אליהו 08/01/2023 08:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא קיים כזה דבר שהלקוח תמיד צודק. נקודה. בכל מקום אני שומע שוב ושוב את ה"מרצה" עם סמן הלייזר שלו על המסך מדבר את אותם דברים שדיקלמו לו ומדקלם לאחרים.
    סגור
  • 10.
    המוטיב כאן הוא האינטגריטי
    עמנואל 08/01/2023 08:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הסנדביץ היה מוחזר בגין איכות המוכר חייב להשלים עם זה. כמובן עדיף גם להסביר מה לא היה בסדר. אבל לא לשלם בעילא שהזמן אזל לא מקובל. זו סתם רישעות.
    סגור
  • 9.
    אפשר להחזיר
    בת אל 08/01/2023 00:17
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אני הייתי מחזירה לפלסטינים גם את השטחים הכבושים
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    יש בזה משהו
    נגה 07/01/2023 21:57
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני מחזיקה מנה אם היא לא אכילה- לא מבושלת או מישהו שפך עליה בטעות טון מלח, אבל לא אם זה לא לטעמי
    סגור
  • 7.
    האם להחזיר
    חיים 07/01/2023 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם המנה לא טעימה זה לא בעיה של המסעדה,אם זה לא כמו שביקשת אז זה כבר סיפור אחר.
    סגור
  • לא טעימה
    ע.מ 08/01/2023 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן, אבל אם דחיית המנה בגלל עניין ספציפי מנומק כגון סטייק שבאופן ברור מטוגן ביתר על המלצר להחליף. במסעדות אין כלל ויכוח
    סגור
  • 6.
    אפשר להחזיר,
    אלי 07/01/2023 19:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם אני מזמין המבורגר מידיום, ומגישים לי אחרי זה המבורגר מידיום וייל, זכותי להחזיר
    סגור
  • 5.
    אהבתי את שורת המחץ בסוף (ל"ת)
    איציקי 07/01/2023 19:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לא מסכים איתך,
    דוד 07/01/2023 19:23
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לא מסכים איתך, כי לא כך בונים כהל לקוחות, בטח לא במסעדה ואולי גם לא במכולת, הגברת של המכולת הייתה צריכה לוותר ללקוח, לא צריך לזרוק סנדוויץ לפח, היא תוכל לאכול בעצמה כשתהיה רעבה, ולא תפסיד לקוח, ולא תתוכיח עם אחד מול הלקוחות, לקוח לא מרוצה זה הכי גרוע, וזה של המסעדה בלונדון גם כן לא מבין מה זה שירות, אנחנו נמצאים בעולם של אינטרנט, חוות דעת אחת גרועה יכולה לעשות של ממש לכל מסעדה,
    סגור
  • 3.
    פעם ראשונה שאני מתחבר למה שכתבת פה
    ואני לא בעל עסק 07/01/2023 18:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יצאתי פעם לערב גיבוש עם הצוות מהמשרד לאגאדיר והזמנתי אדממה בלי לדעת מה זה. חשבתי שזה תבשיל שעועית. כשלא אהבתי את מה שקיבלתי לא הבנתי למה כולם סביבי מניחים שאני צריך להחזיר את זה ולקבל זיכוי. מה הם אשמים שאני הזמנתי מה שלא אהבתי?
    סגור
  • 2.
    האם תחזיר את הכסף למי שקרא את ספרך וחש שהוא לא מעניין?
    קורא 07/01/2023 18:27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כנראה שלא. הספר כבר בלוי, אי אפשר יהיה למכור אותו שוב. לא כל הספרים מעניינים או מחכימים באותה מידה. לא כל הספרים צריכים למצוא חן בעיני כולם. אולי אתה לא שירותי מספיק - הרי למה שאחזור לקרוא את ספריך הבאים הם הקודם לא היה מעניין במיוחד עבורי? ואתה בסה"כ יש לך אינטרס שאחזור לקרוא ספרים ומאמרים שלך. באותו אופן - למה שמסעדה שבישלה לך מנה, שיצאה מהמטבח בצורה תקינה, המנה לא מקולקלת, המרכיבים טריים, אבל היא לא לטעמך, למה שאותה מסעדה תכין לך מנה אחרת? איפה אתה חי?!
    סגור
  • האם תחזיא כסף למי שנכנס לראות סרט קולנוע ולא היה לא טוב
    סרט קילנוע 08/01/2023 17:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא, וגם ספר לא, העולם של תחום האוכל - מסעדות בעיקר ובמקרה הזה גם סנדוויש במקולת, כן מחזירים כסף, כי פה אתה צורך את המוצר ולאחר כך אתה משלם, לא סתם חשבון מכישים בסוף, דמיין לעצמך שמשלמים ביציאה מהסרט, אם אתה נותן דירוג 3 אתה לא משלם
    סגור
  • 1.
    סוף סוף מישהו שמעלה את הצד השני (ל"ת)
    שקד 07/01/2023 17:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות