אחרי 7 שנות עבודה: עיריית ת"א פתחה את דרך בגין. צפו בתמונות
אחרי יותר מ-7 שנות עבודה: עיריית תל אביב-יפו פתחה את "דרך בגין המחודשת". הפרוייקט הוא אחד הגדולים לפיתוח המרחב העירוני שבוצע באזור תל אביב.
בשבוע שעבר נפתח לתנועת תחבורה ציבורית המקטע הדרומי של דרך בגין המחודשת – הקטע שבין צומת מעריב (רחוב החשמונאים) לצומת הרחוב ישראל טל. פתיחת המקטע מהווה אבן דרך משמעותית בעבודות על ציר מרכזי זה, שכן היא מביאה לחיבוריות נסיעה רציפה – משדרות שאול המלך בצפון עד צומת הרכבת בדרום - ולהשמשה של כלל נתיבי הנסיעה וכיווני הנסיעה מצומת מעריב דרומה.
המקטע הינו חלק מ"דרך בגין המחודשת" - ציר ראשי באורך 10 ק"מ, שכולל את תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה של נת"ע (תחנות שאול המלך, יהודית, קרליבך ואלנבי) וחולש על רחובות מרכזיים כגון דרך מנחם בגין, המסגר, הרכבת, יהודה הלוי ועוד – ופתיחתו מביאה למצבם הסופי של הסדרי התנועה ברחובות הסמוכים, דבר, שבין היתר, משפיע על עסקים רבים בתוואי. במסגרת העבודות לפיתוח הדרך, הפך ציר התנועה העמוס לשדרה עירונית, ירוקה, שוקקת חיים ואטרקטיבית, שבה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה, והיא כוללת:
מדרכות רחבות שמוצלות על ידי אלפי עצים בוגרים, עם שמירה על רצועת הליכה ברוחב מינימלי של 5 מטרים; ריצוף וריהוט רחוב, מערכות תאורה, מצלמות ותשתיות תקשורת חדשות; שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש ברוחב של 2.5 מ' בכל גדה; נתיבי תחבורה ציבורית וביצוע עתידי של עשרות תחנות אוטובוס מקורות; חידוש מקיף של מערך התשתיות כולו לרווחת התושבים והתושבות והעובדים והעובדות בבנייני המשרדים הסמוכים.
בעיריית תל אביב טוענים כי "כל אלה יאפשרו גישה נוחה לתחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה, שתחל את פעילותה בחודשים הקרובים, וחוויית התניידות נוחה ומתקדמת לאורך הרחוב". יצוין כי תחנת קרליבך של הקו האדום והקו הירוק שממוקמת על הציר, היא התחנה המורכבת ביותר- בעלת שני מפלסים עליונים ושני מפלסים תחתונים.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר הבוקר: "פתיחת דרך בגין המחודשת היא תזכורת נוספת לכך שעבודות טיבן להסתיים ולהשאיר אחריהן תשתית תחבורתית טובה יותר ומרחב ציבורי נהדר. 7 השנים הקשות של העבודות, בהן היה גם צומת מעריב סגור ומסוגר, מוכיחות כי זוהי הדרך הנכונה להפוך ציר תנועה עמוס לשדרה עירונית ירוקה ומזמינה, ששמה את הולכות ואת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות. תפתחו את העיניים, תסתכלו מסביב – הפירות כבר נקצרים".
כזכור, העבודות על הפרויקט החלו לפני יותר משבע שנים ובוצעו במקטעים ובשלביות, ובהתאם לכך גם בוצע שחרור שטחי העבודות:
שיקוע קרליבך ורחובות השיקוע - בינואר 2022 הושלמו עבודות הפיתוח בשלושה רחובות. בית המכס - בפברואר 2022 נפתח לתנועת כלי רכב רחוב יהודה הלוי מצומת הרכבת עד רחוב נחלת בנימין. במקטע זה תוכננה רחבה עירונית בסמיכות לבית המכס הישן שם הוקם רחוב מוטה הליכה לטובת הולכות והולכי הרגל, ניטעו עצים והונחו רהיטי רחוב.
בצומת בית מעריב- באפריל 2022 נפתח לתנועת כלי רכב המקטע העילי של הצומת ממזרח למערב וממערב למזרח. לגבי ציר דרך מנחם בגין לדרום - החודש, דצמבר 2022, הוא כבר נפתח.
ומה עם מוקדי פיתוח תחנת יהודית ושאול המלך? לאורך ציר מנחם בגין הושלמו עבודות פיתוח באזורי תחנות הרק"ל – בהם נפתחו לציבור רחבות גדולות עם מוקדי שהייה ופעילות. לגבי צומת קפלן/ מנחם בגין/ עזריאלי - בימים אלו מבוצעות עבודות מסיביות להרחבת המדרכות ולסלילת שבילי אופניים, שתילת עצים, הרחבת מפרץ האוטובוסים בחזית מתחם עזריאלי. כמו כן, יבוצעו שינויים גאומטריים בצומת להרחבת מעברי החצייה להולכי והולכות הרגל והוספת מעברים לרוכבי אופניים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
10.בבת ים הרכבת מכוערתלידור 26/01/2023 22:59הגב לתגובה זו0 0למה בבת ים לא עדו את כל הפיתוח היפה הזה? הרכבת שם אפורה מכוערת ומכערת את כל הסביבה.סגור
-
9.מדהים! אני גר ממש על בגין כבר יותר מעשור והרחוב מדהיםאליהו 14/01/2023 17:23הגב לתגובה זו0 0עשו עבודה טובה נכון שלקח הרבה זמן אבל הם כל הזמן עבדוסגור
-
8.קוטרים כולכם.סתם 12/01/2023 08:25הגב לתגובה זו0 0חשיבה עירונית טובה, גם אם לא מושלמת. יש עוד מקום כזה בישראל? תל אביב נהדרתסגור
-
7.חולדאי לוקח קרדיט לא לואבי ובר 11/01/2023 06:20הגב לתגובה זו1 2פוליטקאי קטן. אפילו בהריסת גשר מעריב לא הגיע כי ישראל כץ,שר התחבורה דאז,נכח וספג הריקושטים מההזויים.מי שמבצע העבודות למיטב ידיעתי ומנהלן זוהי נת’ע.לך הבייתה חולדאי.סגור
-
לא מדובר על העבודות לרכבת הקלה אלא לעבודות לפיתוח שדרותטועה ומטעה 21/02/2023 08:02הגב לתגובה זו0 0מנחם בגין, שעליהם אחראי רון חולדאי. רק תראה את הערים השכנות שגם בהם עובר הקו האדום וכמה מעט הם עשו כדי להפוך את התוואי למזמין להולכים. חולדאי עשה פה עבודה מדהימה, חבל על ההשחרותסגור
- טען עוד
-
6.ההולכים וההולכות עושים אותו דברמפריח 09/01/2023 21:20הגב לתגובה זו2 0אין צורך לרשום פעמיים.הרי ניפתרנו ממרב מיכאלי,אפשר לחזור לעברית תקינה..סגור
-
5.לא ברור אם במקטע הדרומי יש נתיב לרכבים פרטייםאליעזר 08/01/2023 22:35הגב לתגובה זו3 0מי שכתב את הכתבה הזו הם יחצנים שלא מביאים את המידע הנחוץ למי שרוצה לתכנן את דרכו. אלא רק ליחצן את העירייהסגור
-
יש חלקי עד קרליבך ואז שמאלה ליצחק שדה (ל"ת)אליהו 14/01/2023 17:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.חפיפפפ 08/01/2023 17:38הגב לתגובה זו2 0עובר שם יום יום לא מבין מה נהיה ,התנועה מצומת מעריב דרומה לא קיימת מי שמגיע מטל ישראל עומד דקות ארוכות ברמזור ייגעליוון רכבת כנל בכיוון ההפוך תזמון רמזור אומלל,נראה שיש פער בין תוכנית על נייר לבין ביצוע בשטחסגור
-
3.מדינת קומבינות.. בסין 3-4 חודשים, ועוברים לפרוייקט הבא (ל"ת)כמה קופונים גזרו ? 08/01/2023 15:28הגב לתגובה זו7 1סגור
-
2.החיבור בין מדרכות לאופנועים חשמליים דפוק מהיסוד ולא יעזרו עצים יפיםאדון חולדאי. תפסיק כבר לשים על מדרכות נתיבים של או 08/01/2023 15:09הגב לתגובה זו5 1אדון חולדאי. תפסיק כבר לשים על מדרכות נתיבים של אופנועים חשמליים. אתה חייב להפסיק להיות דביל. כל הקשישים והילדים חיים בחרדה מתמדת בגלל השטוייות שלך ושל אוכלי החינם בעירייה. בתי החולים מלאים בפצועים אופנועים חשמליים מקומם בכביש ולא על המדרכה. אם בכלל.סגור
-
1.למה לא מצורפת מפת האזור עם שמות הכבישים והכיוונים? (ל"ת)שי 08/01/2023 13:51הגב לתגובה זו10 0סגור