סל יוקר המחיה: מחירי הביצים עלו ב-22%; שטראוס העלתה מחירים ב-13%
המועצה לצרכנות פרסמה את הבדיקה החודשית שלה, הכוללת מחירי סל של 825 מוצרים והממצאים לא מפתיעים - הסופרים חוגגים על חשבוננו. זאת הבדיקה השמינית במספר שהיא מבצעת לגבי סל המוצרים. מטרת הבדיקה היא פשוטה: לעלות לנו בכמה עלה סל מוצרים בסיסיים מתחילת השנה וכמה שילמנו על אותו הסל בפברואר 2022. הנתונים מצביעים על עליית מחירי של עשרות אחוזים - בביצים, בסכיני גילוח, במזון לתינוקות ובאבקות כביסה. ויש עוד.
בבדיקה, המועצה לוקחת בחשבון נתוני הרשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז. המחירים נבדקו בשלושה תאריכים נבחרים בינואר ובפברואר וכמו ששיערתם, הם מאשרים גם הפעם, את מה שכולנו מרגישים יותר ויותר בכיס: עלייה ממוצעת (קבועה כמעט) של אחוז בחודש, וכבר שיא של עליית מחירים בשיעור של 7% באותו הסל לעומת השנה שעברה. מחירי הביצים עלו ב-22%. חשוב להדגיש: המועצה בדקה את המחירים ללא מבצעי אשראי.
ואלה שינויי המחירים במוצרים שנבדקו: ביצים - עלייה ממוצעת של כ- 15% בחודש האחרון. עלייה של 22% מהשנה שעברה.
מוצרי הדגנים של סוגת ( בורגול, חיטה גריסי פנינה ,קינואה, כוסמת) - עלייה ממוצעת של כ- 7% מהחודש הקודם, ועלייה של 17% משנה שעברה.
- המועצה לצרכנות - רשתות השיווק מנצלות את המלחמה להעלאות מחירים
- המועצה לצרכנות: חברות תעופה מנצלות את המצב ומעלות מחירים
דגני הבוקר/קורנפלקס - בקרב כלל היצרנים אותרה עלייה של 10 אחוז "בלבד" משנה שעברה.
עם סיום מבצעי טו בשבט נצפתה עלייה במחירי הפיצוחים והפירות היבשים. עלייה ממוצעת של כ- 5% במחירי הפיצוחים מבדיקת המחירים בחג עצמו. עלייה של 12% משנה שעברה.
כל הכותרות
גם במחירי הפירות היבשים נצפתה עלייה ממוצעת של כ- 4% בהשוואה למחירם בט"ו בשבט, ועליה של 18 אחוז משנה שעברה.
- כמה מרוויחים משפיעני רשת? הנתונים שמאחורי ההצלחה
- בלילה שבין שבת לראשון מחיר הדלק יעלה ב-11 אגורות
- תוכן שיווקי כמה מצבים בהם עו"ד ירושות וצוואות הוא הכתובת עבורכם
עליות מחירים חריגות של יצרנים שטראוס – אחלה העלו את מחירי הסלטים ב 13% מהחודש שעבר (25.1.2023). ובסה"כ העלו את המחיר משנה שעברה בלא פחות מ 18%.
ש. שסטוביץ - מאסטר שף העלו בממוצע, מהחודש הקודם ב - 11% (25.1.2023). אך בהשוואה לשנה שעברה רק ב 4%.
זוגלובק העלתה בממוצע ב-5% מהחודש הקודם, (25.1.2023). ועלייה של 10% משנה שעברה.
סוגת העלו בממוצע מהחודש הקודם ב-3% (25.1.2023). עלייה של 10% משנה שעברה. התחרות בין רשתות המזון - אותו מוצר- יותר יקר. התחרות בין רשתות המזון אינה משוכללת דיה ולבטח אינה משתרעת על כל הקטגוריות הנמכרות במרכולים. אך יחד עם זאת במוצרים רבים הפרש המחיר לאותו מוצר בדיוק ברשתות השונות הגיע הפעם ל-100 שקל לפריט.
סכיני גילוח 5 להבים לגבר לידית קבועה ג'ילט פיוזן 12 יחידות - נמכרים ברשת ויקטורי ב- 191.7 שקל. אם תקנו אותם סכינים ברשת מחסני השוק, תשלמו 91.7 שקל. 100 שקל ו-92% חיסכון.
תמ"ל על בסיס חלב שלב 2 גולד סימילאק 700 גרם נמכר ברשת ילו במחיר של - 94.9 שקל. אם לא תקנו "על הדרך" תחסכו 40 שקל ותשלמו 55 ₪ ברשתות יוחננוף ורמי לוי.
על אבקת כביסה ורדים לבנים אריאל 8 קילו - תשלמו ברשת היפר כהן 59.9 שקל, לעומת 24.9 ₪ ברשת אושר עד. חיסכון של 35 ₪ (72% פער). איפה הסל הזול ביותר? מתוך 825 הרכיבה המועצה סל של 770 מוצרים (הנפוצים יותר ברשתות) - הרשת הזולה היא רמי לוי. היקרות: מגה בעיר ושופרסל אקספרס ההפרש ביניהן: 18%.
ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר מחסני השוק בסיטי, והיקרות ביותר מגה בעיר ושופרסל אקספרס עומד על -9%. פער המחירים בין רשת הדיסקאונט הזולה ביותר רמי לוי והיקרה ביותר טיב טעם -13%. דירוג הרשתות מטה מזול ליקר (על בסיס בדיקת סל 770 מוצרים): "המועצה קוראת לציבור הצרכנים לשים לב לעליות מחירים חריגות ביותר שאותרו בקרב מספר יצרנים. אם נקנה חלופות זולות למוצרים אלו, לא תהא ליצרנים ברירה אלא להוריד המחיר כדי להתחרות. אחרת יישארו עם המוצרים על המדף. קנו חכם", נמסר מהמועצה. את הסקר ליווי ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון.
- 1.שמים קצוץ על ביבי 06/03/2023 11:48הגב לתגובה זוכולם מתייחסים אליהם כאל אויר חם . הבטחות שקרים ושוחד של לפני ואחרי בחירות זה לא תוכנית עבודה ו ולא מלחתה ביוקר המחיה . עם ישראל כולל רוב הליכודניקים מבינים שהם חייבים להסתלק .