
למה אני תומכת ברפורמה המשפטית (למרות עיוותיה) - אין לזה שום קשר לימין הפוליטי
1. טור אישי - למה אני תומכת ברפורמה הנוכחית (למרות עיוותיה)? כצעד ראשון וקריטי שמתחיל את הריפוי מהראש, מבית המשפט העליון, אחר כך, בתקווה, יבוא שינוי יסודי בפרקליטות והמשטרה. לא, אין לזה שום קשר לימין הפוליטי (אני מבית עיראקי של מי שהיו חברי התנועה הקומוניסטית, חניכת השומר הצעיר) שום קשר לליכוד (שמאז עלה ב-1977 פחד להזיז את הגבינה שהתעבתה במקום שהתקבעה), בטח לא לנתניהו (שהתבטל בפני מערכת המשפט משך 13 שנותיו בראשות ממשלה, עד שחטף ממנה והבין מאיפה נותן הדג את מימיו).
כן, יש לזה קשר ישיר והדוק לשוויון בפני החוק, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, זכויות אזרח – ללא אפליה בגין הון, דת, צבע, מין, מקום מגורים ונגישות לשלטונות. יש לזה קשר ישיר ומתמשך לעשרות שנים של איסוף, מעקב וכתיבה עיתונאית על מעללי מערכות האכיפה. בתי משפט, פרקליטות ומשטרה.
לא, בהחלט לא בעד רוב של פוליטיקאים בוועדה לבחירת שופטים, ממש לא אבל הרבה יותר נגד השליטה המתמשכת והמעוותת בחיינו של בחירת שופטי עליון שנצמדים לעורכי דין ולפעמים לפוליטיקאים מהקואליציה והאופוזיציה שמפחדים או מוחזקים בגרון. בתי המשפט מלאים בחירות של שופטים. שופטים בוחרים שופטים, שופטים בוחרים לפי ה-DNA שהם רוצים, אבל שופטים לא בוחרים לפי ה-DNA שהמדינה צריכה. שופטים מחליטים ורושמים פסקי דין לפי ה-DNA שלהם. זה ידוע וברור, כל אדם מיגיע עם אג'נדה. אין דבר כזה בלי אג'נדה, אף אחד הוא לא דף חלק. לכן, צריך שבכיתת השופטים יהיו סוגים שונים של "דפים", סוגים שונים של DNA, לא אנשים עם אותה החשיבה, אותו ה-DNA, אותה הקליקה.
שנים רבות מדברים פה על הכרח ברפורמה משפטית, אבל שר שהעז להתחיל בשינוי – מיד נפתחה נגדו חקירה פלילית שסתמה את פיו ובלמה את פעילותו. התוצאה היא שמציאות החיים המשפטית של ישראלים, שאינם בני מגזרים מיוחסים, שמקבלים הטבה והעדפה גם על ידי אנשי המשפט, הדין וה"צדק" - קשה ומתסכלת. הנה כמה דוגמאות הרשעות. הלמ"ס, מפברואר השנה. (פסקי דין מ-2020): 89.2% הרשעות (במקומות הראשונים בעולם המערבי) עוד נתון: 94.1% מהמורשעים הם מתחתית אשכולות חברתיים-כלכליים, עשירונים 1-2. לעניים, מסתבר, ואין סיכוי להוכיח זכאות. עסקאות טיעון. הפרקליטות בסוף 2019: "רק" 82% הסדרי טיעון. בדיקות אחרות הראו על למעלה מ-90%. בכל מקרה, גם זה מהגבוהים בעולם. לאזרח רגיל אין ברירה אלא לחתום גם על עבירות שלא ביצע. בגלל העלות הכבדה וארוכת השנים של ההגנה, בגלל התיק הפלילי הפתוח שבגללו לא ניתנת "תעודת יושר", כי אין פרנסה, יש הרס משפחות ובידוד חברתי. מעצרי שווא. ב-1996, לאחר שנים של שימוש יתר במעצרי שווא נחקק חוק המעצרים. התוצאה מאז: דוח המבקר מראה כי מספר המעצרים רק תפח. מ-37,000 ב-1995 ל-61,000 ב-2015 (הרבה מעבר לגידול האוכלוסיה). בשנים האחרונות דיווחה המשטרה על ירידה במעצרים ל-53,000 ב-18'. אלא שדוח מבקר המדינה ממש באחרונה מצא שהמשטרה לא כללה בדיווחיה עשרות אלפי מעצרים שנמצאה להם הגדרה אחרת. ד"ר יואב ספיר היה הסניגור הציבורי הראשי, במשרד המשפטים, עד לפני כשנה. בדוחות השנתיים ובראיונות חזר ודיבר על מעצרי השווא. "אני לא מבין למה המשטרה צריכה לעצור קופאית בסופרמרקט שחשודה בכך שמכרה אלכוהול לקטין, או למה לה לעצור חסר בית שמקבץ נדבות בצומת, היא הרי יכולה לחקור גם ללא מעצר. ריבוי המעצרים בישראל הוא שערורייתי ואי אפשר להשלים איתו. ברירת המחדל של המשטרה היא מעצר – זה לא מוצדק וזה מנוגד לחוק" ( דהמרקר 2014). הודאות שווא והרשעות שווא. לתודעת הציבור זה מטפטף מדי פעם. אבל שלטונות המשפט והעדר דיווחי תקשורת, מרדימים את העניין והמערכת הפוליטית מטעמיה היא (פחד?) בוחרת להסיט מבט. החשיפה המוכרת הראשונה היתה ב"פרשת מעצ" (ראוי לקרוא ולצפות שוב בסרט הדוקומנטרי "הכנופייה שלא היתה" מ-2009). בקיצור רב: בקיץ 1978 נעצרו כמה צעירים משכונת התקווה, שהוגדרו 'אנרכיסטים מסוכנים' וזכו, על ידי חוקרי המשטרה והעיתונות דאז, לתואר "מועצת עבריינים צעירים". כתב האישום כלל האשמה בביצוע פשעים כבדים, רבים וקשים כולל הצתות אפילו תכנון רצח. בבית המשפט נתנו החוקרים, המוכרים והמקושרים הופעה בטוחה, והפרקליטה, המוכרת והמרשימה דאז, נתנה נאומים חוצבי להבות. הצעירים הורשעו על סמך הודאות שנגבו מהם. שלושה שופטים – מהמכובדים, המוכרים והחשובים אז ובמיוחד אחרי (מפאת הזמן שעבר לא נכתוב שמות) דחו בבוז ושאט נפש את הטענות שההודאות הוצאו בעינויים, התעללויות ואלימות קשה של בכירי החוקרים (גם הם מוכרים ולימים עלו בדרגות וקיבלו כבוד והדר), ומצאו אותם אשמים. הם נשפטו למאסרים של שנים, בכללם מאסר של עשר שנים למי שהוגדר בכיר. 14 שנים אחרי, כשכל האסירים כבר שוחררו. התייצב אחד החוקרים, הזוטרים בעת החקירה, בערוץ 1 והעיד-הודה שהעדויות זוייפו, שלבית המשפט הוצגו עדויות שקריות, שאכן היה שימוש באלימות קשה, שהצעירים הוכו, עונו, הושפלו והתבזו, שנעשה שימוש ב"שיטות של השב"כ". היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין החליט על משפט חוזר אבל אז התחילו לדבר על מסמכים שנעלמו, על התיישנות, על חקירה במח"ש ועוד מיני תירוצים שכאלה. אחרי זמן ביטל בית המשפט את ההרשעות, אחרי עוד כמה שנים, עם עורך דין שהתגייס לעזרתם, הם קיבלו איזשהו פיצוי כספי מהמדינה. האירוע הזה שהצטרף לעוד כמה אירועים בעייתיים (הוצאה באלימות של הודאות כוזבות) בעת ההיא והביא, ב-1993, להקמת וועדת חקירה בראשות שופט העליון בדימוס דאז אליעזר גולדברג (לימים מבקר המדינה). אחת המסקנות היתה: יש בעייתיות רבה בהעדר נוכחות עורך דין בחקירה כבר בשלביה המוקדמים. בין המלצות הועדה: נוכחות עורך דין לבקשת הנחקר, במעמד משקיף, ללא זכות התערבות. ההתנגדות להמלצה ולדוח, מהמשטרה והפרקליטות, היתה שקטה אך נמרצת. הדוח והעניין נקבר עמוק. משפטים חוזרים. מיעוט מבזה וחריג בעולם המערבי של משפטים חוזרים. המערכת המשפטית כאן מתנגדת להכיר באפשרות שטעתה. המשפט החוזר של רומן זדורוב, פסק הדין יתפרסם בשבוע הבא, הוא ה-34 במספר - מאז קום המדינה. כלומר ממוצע של אחד בשנתיים. (כדאי לקרוא מאמרים מקליניקת החפות באוניברסיטה העברית). התמשכות הליכים. הצעות חוק חוזרות ונשנות להגבלת משך חקירה וקצובת שנים בהן ניתן להחזיק בתיק חקירה ולא לסגור אותו ולשחרר את האיש – לא התקדמו לכלל מעשה. נוכחות עורך דין בחקירה. איך זה שבמדינות המערב הדמוקרטיות יכול נחקר להפסיק לדבר עד שיגיע לחדר החקירות עורך דין מטעמו – וכאן לא?. הצעות חוק בכנסת חזרו ובאו, בעיקר מחכי"ם ומפלגות זכויות אזרח. ביניהם הצעת חוק מ-2015 של מי שהיתה יו"ר מרצ זהבה גלאון, ח"כ דאז מיקי רוזנטל ונחמן שי מהמחנה הציוני. אבל גם זה נבלם. בחלקו לא קודם על ידי המציעים עצמם (מעניין למה). ב-2018 יזמה שרת המשפטים דאז איילת שקד הצעת חוק ממשלתית לחובת נוכחות עו"ד בחקירה. כנדרש, היא פנתה ל"וועדה המייעצת לסדר דין פלילי וראייתי" לבחון את הצעת החוק. אלא, שבראש הוועדה האמורה לאשר, לבטל ולהכין את מרבית הצעות החוק בעניין סדר הדין הפלילי ודיני הראיות, הרי עומד/ת שופט/ת עליון בדימוס, בדרך כלל מי שיצא מהתביעה הכללית. במקרה של שקד, היתה זו עדנה ארבל, שהיתה פרקליטת המדינה ושופטת בעליון. איכשהו הרעיון והדיון בו נסחב, נגרר (כנהוג בהצעות שהמערכת לא תומכת בהן) עד ששקד נעלמה מהאופק. האזנות סתר. ב-2020 הוגשו 3,692 בקשות להאזנת סתר – 26 נדחו. שנה אחרי הוגשו 65,000 בקשות לצווי חיפוש כולל מחשבים וטלפונים ניידים –97.5% אושרו. כך הגענו לפרשת הרוגלות. הפגסוס. יום שני השבוע. וועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת. דיון בדוח "וועדת מררי" על השימוש הלא חוקי שעושה המשטרה- פרקליטות בכלי סייבר התקפיים. מעבר לחמקמקות, חלקלקות ומריחת המילים המביכה מאוד של אנשי משרד המשפטים והמשטרה (ראו פרוטוקול הדיון באתר הוועדה), הסתברו הדברים הבאים: כבר נעשו למעלה מ 1,000 נסיונות הדבקה ברוגלות, לא יודעים לומר כמה כשלו (כנראה מעט מאוד מאוד אם בכלל), בממוצע מעל 160 ניסיונות הדבקה בשנה, בוצעו האזנות סתר ללא צו שיפוטי וצווי האזנה (שאינם מתייחסים לרוגלות). נמצא שחומרים שנשאבו ממחשבים וטלפונים ניידים, נשמרו, והם עדיין שמורים באיזשהו מקום, (לצורך מה?). מדובר גם בחומרים פרטיים, אישיים משפחתיים, של כאלה שאפילו לא היו חשודים ואינם קשורים לחקירה. עוד עלה בדיון: הליכי רכישת הפגסוס ודומיו החלה לפני עשר שנים. משקרים לבית המשפט. כאשר פנו לבקש צווי האזנה, ולמעשה התקינו רוגלת ריגול לטלפון הנייד של רעיית אחד מנאשמי משפט הצוללות, והפכו את האשה לרמקול נייד ומצלמה תמידית - סיפרו בשקט לשופטת שמדובר בחשד לפעילות פורנוגרפית של ילדים. כאשר ההגנה חשפה את המסמכים - טענו המשטרה הפרקליטות שזה קרה "בשגגה מצערת". האם הרפורמה הנוכחית תתקן את כל זה? לא. בהחלט לא. אבל צריך להתחיל מהראש כדי שבעוד כמה שנים אולי נתחיל לתקן משהו. 2. בקשת הסיוע של ההיי טק. בעוד בכירי הטכנולוגיה העילית מגדפים את ישראל בעולם ומחריפים את המחאה כאן, שלחו בתחילת השבוע נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר ויו"ר איגוד ההייטק בהתאחדות מריאן כהן, מסמך לבצלאל סמוטריץ'. ניר ברקת ופרופ' אמיר ירון, מכותבים לו חברי הצוות הייעודי שהוקם לעניין השפעת קריסת SVB. ההצעה מתייחסת לבחינת סיוע מידי עבור חברות ישראליות "הרשומות ומשלמות מס בישראל" או ש"עיקר הקניין הרוחני שלהן רשום בישראל". תומר וכהן נשלחו להציע את המנגנון הבא: "הנפקה מיידית של אג"ח מדינה לציבור שיהיה צמוד דולר בריבית יחסית גבוהה – מעל הריבית הממשלתית בארה"ב (ועדיין נמוכה מהריבית שהחברות יכולות לגייס בהם כסף מהבנקים בעולם – ככל שגיוס זה בכלל אפשרי עבורן כעת) ויעניק ערבות מדינה של לפחות 80% מסכום הקרן.
האג"ח תשמש לסיוע ביניים עבור החברות בגובה של מספר חודשי שכר עבודה או מנגנון הוגן אחר כאשר על המדינה להחליט אם מימון הריבית לסיוע יעשה כולו על ידה או יתחלק בין החברות למדינה". ההייטק מבקש סיוע מהמדינה כאשר קברניטיו מגדפים את ישראל בעולם ומחריפים את המחאה כאן.
- 162.שרון 29/03/2023 14:13הגב לתגובה זומהנ"ל
- 161.דוד 23/03/2023 08:27הגב לתגובה זוכמה את חושבת שאנחנו טיפשים? לא מספיק לך שיש שרים שנפגשים עם משפחות פשע את גם רוצה שלמשפחות הפשע תהיה השפעה על שופטים? הרפורמה מסוכנת ומחפיפה את הרשות השופטת תחת פוליטיקאים, הרפורמה פותחת דלת לחוקים לא דמוקרטים שיגיעו בהמשך.
- 160.אלון 23/03/2023 06:42הגב לתגובה זוועם זאת אפשר גם להוסיף שרק בישראל, בלי קשר לסיבת המשפט, בחורה צעירה ונאה בדרך כלל תזכה, ערבי בדרך כלל יפסיד. לזקנים כמעט אין סיכוי, לעומת צעירים וחייכנים שבדרך כלל יקבלו פטור עם פוצי מוצי. ומעל הכל, זה לא בגלל השופטים. זה בגלל הפרקליטות והמשטרה שמכתיבות לשופטים את הכרעת הדין.
- 159.יולי 21/03/2023 07:52הגב לתגובה זוהבעייה שמערכת המשפט לצידם של המוחים והיא מניעה אותם ומי שתומן ראשו בחול לא מבין את האירוע .
- 158.איפה שכל ? (ל"ת)ג.שמיר 21/03/2023 07:45הגב לתגובה זו
- 157.ישראלי 20/03/2023 20:13הגב לתגובה זוהיום יש הרבה פחות טיפול ברשע. אם אין עניין לציבור המשטרה לא עוצרת את הפושעים ולכן הדוח הסטטיסטי מתייחס רק למעט מהפשעים שיש בארץ. כאלה שיש לציבור עניין. בגנבת מכוניות לא מטפלים. במרמה לא מטפלים. כי אין עניין לציבור. רק את ביבי מחפשים.
- מה חדש? קראת כתבות שלה שלא היו שופר של הימין? (ל"ת)אין חדש- תחת 23/03/2023 17:03הגב לתגובה זו
- 156.בני 20/03/2023 17:19הגב לתגובה זובעליון שחושבים אחרת !רק דיעה אחת מותרת שם,רק שופטים 0מאלנים ליברלים,כך זה בשמאל הישראלי.אבל אל דאגה השינוי יצא לדרך גם אם יקח זמן הוא בא יבוא !
- 155.אורלי 20/03/2023 15:51הגב לתגובה זוסורי אבל מביך והזוי לכתוב מאמר שלם חסר חוט לוגי בין הטענה לנימוק
- 154.שירת הברבור 20/03/2023 13:37הגב לתגובה זוהצג החיובי שלא נצטרך לקרוא דברי הכל כאלה
- 153.איתן 20/03/2023 11:43הגב לתגובה זוואנחנו עושים מה שהפקד רוצה , זה בערך כמו שאנסו אותך ויש מרות!! דברי עם אלונה הכול טוב ,
- 152.היה נחמד 70 שנה 20/03/2023 11:06הגב לתגובה זומה לא ברור ?סמוטריץ משחיסט שרוצה לבנות את בית המקדש, בן גביר חולה נפש שמכור למצלמות.. כל היביבסטים הערסים שמזלזלים בחיל האויר הטוב בעולם וב8200 ככ טיפשים שהערבים ישחטו אותם יום אחרי שהשמאל ישאיר להם את המדינה. אין מה לעשות מה שהיה הוא שיהיה
- 151.אהרון 20/03/2023 02:23הגב לתגובה זויש הרבה מה לתקרן -- ממנים שופטים עצלנים חקירות משטרה לא תמיד מייצגות את האמת הפרקליטות אינה טלית שכולה תכלת -- ראה ערך רות דוד עד היום אין תוצאות למרות השטיקים והטריקים שלה וסגירת תיקים תמורת שוחד של העורך דין המגמגם . את כל אלה צריך לתקן . אבל פה מבקשים תיקונים למען ראש ממשלה לחלץ אותו . למנות יועצים משפטיים מטעם למנות שופטים מטעם אלה פעולות שיוסיפו חט על פשע קשה לי להאמין שלזה את מתכוונת . קורה את המאמרים שלך עשרות שנים את בדרך כלל פוגעת במטרה הפעם סטית
- 150.בן 20/03/2023 01:57הגב לתגובה זועצוב שמנהיגים והתקשורת מחדירים בנו פחדים, משסעים את החברה ומאידך בית המשפט שאמור להגן עלינו , עושה בדיוק את ההיפך
- 149.שמעון 19/03/2023 20:18הגב לתגובה זומהווה דוגמא אישית לכל הפחדנים שמפחדים להצהיר שהם בעד הרפורמה
- 148.צחי 19/03/2023 20:08הגב לתגובה זושלא תיטעו הבחורה ביביסטית מלא מלא כבר כמה שנים טובות
- 147.גיל 19/03/2023 19:50הגב לתגובה זונשיא העליון הוא המנהל של המערכת. הוא קובע הרבה דברים ועצמאי לחלוטין. הפסיקות של העליון מנכות את השאר. לכן צריך להתחיל שם להסדיר ולהבהיר את הסמכויות והתפקיד ולסלק בהליך איתי את הפרוגרסיבים. היום לא ניתן למעשה לסלק שופטים לא טובים למשל. קשה לשנות נהלים אם יבטלו את הסניוריטי אפשר להביא נשיא מבחוץ זה יעזור.
- 146.בת אל 19/03/2023 15:40הגב לתגובה זוגם לסחוט קצבאות וגם להתנגד ללימודי ליבה. מנוולים.
- מריו 20/03/2023 01:07הגב לתגובה זופרזיטים
- קונילמל 19/03/2023 22:26הגב לתגובה זושחושבים שהשמש זורחת להם מהתחת והעולם שייך לאמא שלהם ומדינת ישראל רשומה על שמם בטבו והימנים העבדים שלהם...
- לא רציני, התבטאות של ביבים. (ל"ת)ליאו 20/03/2023 00:02
- הבעיה היא לימודי הליבה של החרדים (ל"ת)יותם 19/03/2023 16:40הגב לתגובה זו
- 145.[email protected] 19/03/2023 15:01הגב לתגובה זוהרבה קלקולים קיימים במערכת המשפט הישראלית ועדיין אי לנו טובה ממנה. חלק מהקלקולים יתוקנו על ידי תקציב (זמן המתנה לפסק דין), חלק על ידי הקמת מערך ביקורת. אבל שום דבר מאלו, גברת סטלה, איננו מצוי בדיון המלומד שלך שלך. את יודעת מה? חלקי את ישראל לקנטונים, לכל אחת מאלו מערכת משפט מקומית (אמריקה אמרנו?). שילוב של כל הכוחות הדמוקרטיים בידו של אדם שלא הוציא דבר אמת מפיו במשך יתר מעשור?
- 144.שכחת שוטר לא צריך צו חיפוש (ל"ת)אחד שיודע 19/03/2023 13:37הגב לתגובה זו
- 143.ק 19/03/2023 12:23הגב לתגובה זואינו בעד ה"רפורמה"! בודאי שיש טענות רבות ותקפות כנגד מערכת המשפט - במו בכל מערכת גדולה. אך מה להן ולהיות בעד שופטים מטעם?? הכותבת רוצה שהצדק שנוכל לקבל בית המשפט יהיה כמו זה שמקבל נבלני ברוסיה??
- 142.ישראל 19/03/2023 12:06הגב לתגובה זושצינת. אלה בכח השליטה של הממשלה מול הבגצ.
- הרפורמה דנה באיזון הרכב השופטים,שכרע הםנוטים לצד השמאלי (ל"ת)סער 20/03/2023 17:23הגב לתגובה זו
- 141.אבירם 19/03/2023 11:50הגב לתגובה זואכן יש בעיות במערכת המשפט אבל העברת הסמכות למינוי שופטים למרכז הליכוד תפתור את כל הבעיות? ברגע שזה יקרה כל שופט וכל החלטה תצבע בצבעים פוליטיים, לשם אנחנו רוצים להגיע? שינויים במערכת המשפט צריכים להתבצע בזהירות ובהסכמה רחבה אחרת פוטנציאל ההרס והנזק גדולים ביותר. במדינה כמו שלנו בה האיזונים הפולטים והפרדת הרשויות עדינה ביותר פוליטיזציה של מערכת המשפט יכולה להסתיים באסון
- 140.גפני 19/03/2023 09:50הגב לתגובה זואין לזה קשר למחדלים המשפטיים שצוינו בכתבה.
- 139.התבלבלת -תקראי בפנים 19/03/2023 09:16הגב לתגובה זוכל מה שתיראת נכוןת אבל מה הקשר למה שקורה עכשיו ? כיצד בחירת השופטים בעליון תפתור את כל החוליים של מערכת? הנה מספר פתרונות : השופטים - יעבדו לפי מכסה של תיקים , פסק דין ומשפט לא ימשך מעל תקופה מסוימת, שופטים רק יגזרו אשם או זכאי העונש יהיה לפי חירון ללא אפשרות התערבות של אף אחד. שופטים שלא יהיו אפקטיביים יעופו
- 138.סטלה אלופה 19/03/2023 09:05הגב לתגובה זורואים שאת כותבת מדם-לבך , כל מילה בסלע , הכתבות המקצועיות שלך, מדהימות אותי כל פעם מחדש ומוכיחות שבכל האופל התקשורתי - יש גם נקודות אור כמוך תהיי חזקה ותמשיכי להביע את דעתך עבור מיליונים שחושבים - בדיוק כמוך! (אבל קולם מושתק, מטואטא מתחת לשטיח, נמחק ביד גסה) תודה רבה לך מהממת
- 137.אזרח יהודי 19/03/2023 07:30הגב לתגובה זוהאם הכנסצ דרעי שגנב והורשע פעמיים תפתור את הבעיות המשפטיות? האם השתמטות החרדים והמשך סחיטת כספים לאילה שלא לומדים ליבה תעזור?האם רוב של 61 שיעשו פה ככל העולה על רוחם תעזור?האם תשלום ל2 מעונות ביבי או לקבלת מתנות לצורך שחיתות תעזור?
- 136.כותב 19/03/2023 06:33הגב לתגובה זולא מחליפים סוס צולע בסוס עיוור
- 135.ראי 19/03/2023 03:29הגב לתגובה זווזה באמת לא קשור לימין ושמאל ביביסט זה תקלה אבולציונית
- 134.ישראלי 19/03/2023 01:06הגב לתגובה זוכולם יודעים שמערכת המשפט חולה, ואנחנו נמצאים כבר 30 שנה בדיקטטורה. אנחנו רוצים דמוקרטיה! כל הכבוד לסטלה שמעיזה להגיד את האמת, ומציבה תמונת מראה של בית המשפט. צריך לפטר את כולם ולבנות את המערכת מחדש
- 133.קונילמל 19/03/2023 01:06הגב לתגובה זולא חושב כמותם, וכל מי שחושב אחרת הוא סחטן משיחיסט ועוד בילבולי ביצים... לכו להפגין תחסמו את ת"א רק אל תספרו סיפורי סבתא... נמאסתם חאלססס
- 132.בת אל 19/03/2023 00:35הגב לתגובה זוגם לסחוט קצבאות וגם להתנגד ללימודי ליבה? מה אנחנו פראיירים.
- אחירון 19/03/2023 12:51הגב לתגובה זובחלקם
- גם ההורים שלך יצורים מתועבים בחלקם. (ל"ת)עמי 20/03/2023 17:24
- יותם 19/03/2023 12:38הגב לתגובה זולכפות
- החרדים הורסים את המדינה (ל"ת)אבנר 19/03/2023 12:33הגב לתגובה זו
- 131.אליקו 19/03/2023 00:25הגב לתגובה זוכאדם שמזוהה עם מרכז ואינו ימין או שמאל . שמח סוף סוף שיש איזון בכתבות בעד ונגד גם כשזה פחות פופלרי . זכותי לקרוא ולהבין את שתי הצדדים .
- 130.Business 18/03/2023 23:42הגב לתגובה זוממש שטויות . את מציעה לזרוק את התינוק ולהשאר עם המיים העכורים . לא מתאים לך . את נושאת איזו שנאה ובשמה דוחפת לשרוף את הבית . אם באמת לתקן אז בשכל בשיקול דעת . אבל את כמו כל היצורים בליכוד שקפצו עלינו השד יודע מאיפה . מונעים משנאה !!!!!! ולכן אינני מודאג הכישלון של הטירוף הזה מובטח . לא מתאים לך ותחשבי שוב . רק אהבה .
- 129.מושיק 18/03/2023 21:07הגב לתגובה זושאחרי כל הנדסת התודעה והתגייסות מוחלטת של כל מוקדי ההשפעה במדינה – התקשורת, המשפטנים, הכלכלנים, הרופאים, הטייסים והאקדמאים – האובייקטיביים, כמובן – למסע של תעמולת כזב מטורפת שעוד תילמד בספרי ההיסטוריה – מדהים לראות מתגובות הגולשים עד כמה הציבור לא תמים, לא טיפש ולא קונה!! תעשו את הסטטיסטיקה בתגובות ותראו! תראו את הסקרים היום אחרי מסע התעמולה – גוש הימין יציב כמו ברזל על 62-64 מנדטים (בסקרים של דיירקט פולס – המכון היחיד המקצועי והאמין והיחיד שחזה בעקביות את תוצאות הבחירות החל מחודשיים לפני)!! ההגמוניה צריכה להפנים שנגמרו ימי השלטון על התודעה! לעצם הטענות שחוזרות בתגובות כאן: מה הקשר בין הרפורמה לבין הבעיות הקשות המוצגות בכתבה? התשובה פשוטה – למי שמודע לכך שיש גם דעות אחרות אובייקטיביות – כל עוד בג"ץ והיועמ"שים שולטים כאן ללא מיצרים, שום תיקון של המערכת עצמה לא יוכל להתבצע. רק רשות מבצעת עצמאית ומבוקרת באופן מידתי תוכל לפקח על המערכת בלי שהיא תפריע לזה
- 128.כל הדרוש תיקון - איפה זה נמצא ברפורמה של לוין ורוטמן? (ל"ת)כן, אבל 18/03/2023 15:11הגב לתגובה זו
- יוסי 18/03/2023 21:56הגב לתגובה זושמי שנבחר להיות שופט ישקף את כל בתמונה של עם ישראל , ולא רק צבע אחד,ולכן צריך שינוי בוועדה למינוי שופטים , התערבות בג״ץ בדברים שלא הוסמך להם , מבקשים לעצור כגון עילת הסבירות , כמובן שהרפורמה מתקנת קצת מהחולאים , חש עוד הרבה
- 127.צבי 18/03/2023 14:25הגב לתגובה זוברפורמה המוצעת יש השתלטות של הקואליציה על הרשות השופטת בעיקר סירוס בג"ץ . ובכך להשיג שליטה מוחלטת בכל רשויות המדינה .. ולכן הרפורמה הזאת פסולה בעיניי . יש צורך ברפורמה וזאת צריכה להיות מלכת מחשבת שתגדיר מטרות ותבנה מערך מתאים למטרות עם לוחות זמני ואבני דרך . מה שמוצע פה דריסת בג"ץ ויועמ"ים וחופש מוחלט לקואליציה שבמקרה הנדון מורכבת מעבריינים ונאשמים , משתמטים וממשיחיים שעם כח בלתי מוגבל יהרסו את המדינה עד היסוד
- 126.איש אחד 18/03/2023 12:49הגב לתגובה זויש המון חוליים במערכת המשפט ורובם , לא כולם, היו בכתבה. אבל הרפורמה לא מטפלת בכל החוליים האלו , אלא נועדה לטובתם האישית של נתניהו ודרעי, ולאפשרות לכפיה דתית , של אלו שלא תורמים למדינה-לא צבא ולא מיסים
- 125.רות 18/03/2023 10:55הגב לתגובה זואם הרפורמה תעבור כלשונה, כל הכוח יהיה ביידי הממשלה, ללא שום בלם. הם יוכלו להעביר כל חוק שיעלה בדעתם, כולל פגיעה בקבוצות מיעוטים, נשים, וביטול הבחירות או דחייתן...
- 124.רמי 18/03/2023 10:41הגב לתגובה זולהמשיך ברפורמה בכל הכוח עד הסוף בלי לעצור בלי הידברות כדי להחזיר את הדמוקרטיה האמיתית למדינה.
- 123.מעוז שלומיילה 18/03/2023 10:15הגב לתגובה זואיך בא לי שהכלכלה הישראלית תקרוס
- מגיב 26/03/2023 04:26הגב לתגובה זושים לב איך ממשלת יש עתיד שמאלה ניהלה את המדינה 52 מליארד לערבים שתורמים פשיעה ופיגועים- אה ומתגייסים לצבא... סחיטה תגידו למישהו אחר אינפלציה דוהרת מחירי הדיור עלו בשנה ב18% ממש כלכלה למופת
- 122.צודקת - מערכת המשפט רקובה - רופרמה בשביל הדמוקרטיה! (ל"ת)יובל 18/03/2023 00:58הגב לתגובה זו
- 121.רוני 17/03/2023 18:55הגב לתגובה זולנו בימין זה ידוע מאז שההורים שלנו עלו מארצות ערב , הם רצו אותנו פה מסיבה אחת להיות להם לעבדים , עובדים ולוחמים אך לא מנהלים וקצינים , לזה לקח 50 שנה שמשהו השתנה. לגבי העירקים , העירקים שעלו בשנות 50 לישראל היו בסך הרוב מלומדים מאוד יחסית לארצות אחרות , אך גם להם היו בעיות רבות וזה ידעו לי מההורים שלי שספרו רק לפי 10 שנים מה עבר אליהם מתוך בושה. כן העירקים רצו להתקבל בציבור ולכן שינו שמות משפחה ורצו להתחבר , רק לפני כ 10 שנים הבינו מה זה שמואל בישראל והתחילו לשנות כיוון.
- דמיקולו פיזדמטה 18/03/2023 08:11הגב לתגובה זומנצלים את הרגשות האלה כל מיני כוחות שליליים בחברה, ואתם עפים על זה בלי טיפת מחשבה. "רצו אתכם מסיבה אחת, להיות עבדים", ולמה הליכוד רוצה אתכם? אתם מנהיגים שם? חצי משפחה שלי הגיעה מאירופה והחצי השני מארצות ערב. אותם סיפורים, רק הטון שונה. הצד המזרחי מייחס את זה כמוך, לצורך בחוטבי עצים ושואבי מים. והצד האשכנזי מסתכל על זה כעל דבר טבעי, מין מסע זובור שעוברת כל עלייה על ידי המקומיים. בדיוק כמו במערכון בלול. העלייה הרוסית לא חטפה את הזובור הזה? כמו פרופסורים שעבדו פה בניקיון? האשכנזים לא שינו את שם משפחתם? כל מנהיגי האומה שלך מדור הקמת המדינה שינו אותו. זה צעד סמלי משמעותי של מעבר מהיהודי הגלותי ליהודי הישראלי, הציוני. כמה עוד אפשר להשתמש בקלף הזה. הוא כבר מתפורר. חלאס! צאו מזה כבר! תסתכלו קדימה, לא אחורה ראבק. הרפורמה המוצעת לא משפרת בשיט את "הסטטוס המזרחי" בחברה. עוד מעט אין מדינה מהבולשיט הזה שפוליטיקאים חוגגים עליו.
- 120.גדאי 17/03/2023 17:42הגב לתגובה זוהרפורמה המקודמת כלל לא עוסקת בנושאים שפרטת. היא מכוונת להרס בית המשפט ולא לתיקון שלפי דברייך נחוץ.
- 119.שרון 17/03/2023 13:51הגב לתגובה זוהם פשוט אליטה שלא מסוגלת לקבל מרות מאף אחד כאילו הם הצדק המוחלט ראו דוגמה למסתננים בתל אביב, הגיעה זמן השינוי
- 118.חיים 17/03/2023 09:56הגב לתגובה זוכל הכתבה מתארת את הכשלים של מערכת המשפט , אבל אין בינה לבין ה"רפורמה" המתגבשת כלום ושום דבר. וזו הבעיה!! מה יעזור לכשלים האלה - בחירת שופטים ע"י מי שעומד כעת במשפט?. חבל שלא מכפילים את מספר השופטים לדוגמא. אבל זה לא ברפורמה כי זה ממש לא מעניין.
- יעקב 17/03/2023 15:48הגב לתגובה זוגם אין ספק שהכותבת במודע היא חלק ממסע של הטעיית הציבור. קוראים לזה "רפורמה".....
- 117.שי.ע 17/03/2023 09:25הגב לתגובה זוחייב לטפל במוקדי הכוח החזקיים של השמאל בישראל לעומת כוחם האמתי.
- 116.תתבישי לך,תומכת הדיקטטורה , סטלה קורין ליבר. (ל"ת)אלי יהודה 17/03/2023 09:23הגב לתגובה זו
- האמת כואבת (ל"ת)דינה 18/03/2023 09:00הגב לתגובה זו
- 115.אזרח 17/03/2023 08:00הגב לתגובה זובמצב הנוכחי דיקרטטורה!!! חברי הכנסת שאנחנו בוחרים חסרי כוח ושיניים לשנות כי שליט העל הוא הבגץ הלא נבחר בוחר את עצמו ופוסל כל חוק שלא נראה לו בטענות הזויות של חוסר סבירות ומידתיות. אין לנו אמון בשיקול הדעת של בגץ!!!!! הכותב הוא חילוני גמור!! אוכל שרצים וחזירים
- 114.אז כשפוליטיקאי ימנה את השופטים והממשלה תוכל לחוקק 17/03/2023 07:54הגב לתגובה זואז כשפוליטיקאי ימנה את השופטים והממשלה תוכל לחוקק חוקים ללא אפשרות ביקורת , כל הבעיות יפתרו????את תמימה או טפשה
- 113.סטלה את השמאל המוסת שום עובדה לא תשנה את ריצת האמ 17/03/2023 07:14הגב לתגובה זוסטלה את השמאל המוסת שום עובדה לא תשנה את ריצת האמוק שלהם באמצעות הקומיסרים שלהם
- 112.שום דבר מכל מה שכתבת הרפורמה לא הולכת לתקן, האזרח הפשוט רק יסבול יותר,היחידים שחוגגים זה ביבי שיוכל למנות לעצמו שופטים נוחים למשפט,והחרדים שהם העקשנים נגד כל פשרה כי הם רוצים לכפות על אחרים את אורח חייהם , אין סעיף אחד ברפורמה שבא (ל"ת)יהודה 17/03/2023 01:11הגב לתגובה זו
- 111.יהודי גאה 17/03/2023 01:03הגב לתגובה זואז אמרו , ואז יצא המרצע מהשק ,איך שהם מקללים כל מי שלא חושב כמותם ,איזה אלימות בהפגנות, איזה תגובות אנטישמיות מליאות שנאה לדתיים למזרחיים לימנים ולכל מי שהוא לא סובלני כמוני.אולי לא שמתם לב ,רואים לכם ,אתם שקופים , הרוע בהתגלמותו.
- 110.דן 17/03/2023 00:10הגב לתגובה זואין שום קשר לגוף התלונות שלך להמלצה. את בעצמך אומרת שהרפורמה הנוכחית לא תפתור אף אחת הבעיות המוצדקות שאת מציגה, ועדיין את תומכת בה. רק מראה כמה את רק רוצה לנקום במערכת ולא לתקן באמת. ולגבי ההייטקיסטים, קצת כבוד לאנשים שמפרנסים חצי מדינה פה כדי שיהיה לאנשים כמוך דמי אבטלה
- 109.אורן 16/03/2023 23:59הגב לתגובה זוזה הרבה יותר יעיל זה גם לא משנה כל כך התוצאות של הרפורמה. גורלנו נגזר מקצב הריבוי חרדי ערבי. תוך 30 שנה זה גם ככה יגמר.
- 108.אודי 16/03/2023 23:38הגב לתגובה זוקול שפוי!!! הרסתם לנו את הבריאות עם ההפגנות ההזויות שלכם אתם לא רואים כמה בית המשפט מוטה???
- 107.שרהלה 16/03/2023 23:29הגב לתגובה זואת משעממת אותי כל כך
- 106.ישראל 16/03/2023 23:04הגב לתגובה זוהתגובות נגד הרפורמה מלאות בהסתה וטענות פרסונליות שאינם הולמים אנשים בעלי אינטלגנציה. תודה לך סטלה.
- 105.כנראה סטלה עם אלציהמר כי פעם היא היתה נורמלית (ל"ת)רופא 16/03/2023 22:21הגב לתגובה זו
- ישראל 16/03/2023 22:51הגב לתגובה זואתה לא מסוגל לשמוע משהו שונה ממה שרצית לשמוע
- 104.איזי 16/03/2023 22:11הגב לתגובה זוכלומר: כשהממשלה תאבת הכוח הזאת תשלוט כאן ללא מיצרים, אז פתאום לא יאשרו 97% מהבקשות לציתות טלפונים? כמה יאשרו אז? "רק" 96%? איזו תמימות צבועה
- 103.אנונימי 16/03/2023 21:57הגב לתגובה זולהן מה שמפריע לך כפי שפירטת?
- 102.גיורא 16/03/2023 21:49הגב לתגובה זוכל הכבוד. יושרה זה שם המשחק
- 101.גיורא 16/03/2023 21:41הגב לתגובה זומי שקרוב יודע כל הכבוד על האומץ לומר את האמת העגומה
- 100.בת אל 16/03/2023 21:18הגב לתגובה זוהפרזיטים מנוולים דורשים קצבאות, אך מסרבים ללמוד לימודי ליבה
- חייבים להיאבק בפרזיטים (ל"ת)מריה 17/03/2023 01:45הגב לתגובה זו
- 99.שי 16/03/2023 20:16הגב לתגובה זומדובר בנושאים שארגוני זכויות אדם היו אמורים לעסוק בהם. פשוט מדהים שהעם מתגייס להילחם למען המערכת המושחתת הזאת
- 98.מבחינת השמאל אסור לך להביע דעות כאלה !!!! (ל"ת)כ.ד 16/03/2023 19:49הגב לתגובה זו
- יניב 16/03/2023 22:11הגב לתגובה זומה שכתבת עכשיו רק חושף את השקר כמו שהוא. זו בדיוק הנקודה - אותו שמאל שאתה מגיע ממנו מוכן להקריב את האמת למען דעותיו האישיות. אותה אמת שבנחיצות הרפורמה, במערכת משפט מעוותת מאז המהפכה החוקתית של אהרון ברק לפני כ 30 שנה. אז מה ?מדוע אסור לה להביע עמדות כאלה ? בעצם אתה אומר: שששש תהיה בשקט, שלא ידעו את האמת. זה יפגע בנו.
- 97.סוף סוף כתבה נורמאלית.כל הכבוד (ל"ת)כ.ד 16/03/2023 19:45הגב לתגובה זו
- 96.יניב 16/03/2023 19:43הגב לתגובה זוחבל שאת כל כך דואגת להדגיש לאיזה צד את שייכת. מביש ומביך כל כך ציון עובדות שכאלה, שטוב לו לאדם אם יסתירן : "אני מבית עיראקי של מי שהיו חברי התנועה הקומוניסטית, חניכת השומר הצעיר". שאת כל כך לא ימין ואנטי ביבי - התנצלות מביכה כל כך בפני הקוראים. מובן שהרפורמה נדרשת, אבל עם המלל המבזה והציני שממלא את הכתב שלך - אין צורך בהבעת תמיכה של כמותך. נקווה שיש תקנה קודם כל אצלך , אח"כ תקווי גם לכזו במערכת המשפטית.
- 95.דמיקולו פיזדמטה 16/03/2023 19:23הגב לתגובה זואז אני תומך בהפיכת הכדורגל לכדוריד. הגיוני.
- יניב 16/03/2023 22:18הגב לתגובה זוחחח איזו שטות. סליחה מראש על הבעת הזלזול, באמת, אבל זה רק מראה כמה את רחוקה מלהבין את עיקרי הדברים. תעשי לעצמך טובה ואל תתני לסובבים לשטוף אותך בשקרים. רצוי שתצרכי מידע רלוונטי בכדי לגבש עמדה ולא לשלוף מהמותן. תכלית הרפורמה היא להחזיר את בית המשפט למקומו הראוי, זה שהיה לפני המהפכה החוקתית של אהרון ברק לפני כ 30 שנה, לא להפוך אותו למוסד אחר כפי שאת מתכוונת לומר. בדיוק להיפך.
- 94.אורי 16/03/2023 19:17הגב לתגובה זוהבעיה לא תפטר כי למעשה הבגצ הוא מפלגה והכי גרוע למעשה הם לא מקבלים את תוצאות הביחרות זו האמת תשאלו כל מפגין אלק ממש לא יודע ברור רלב ולכן חייבים להמשיך כל האיומים של סרבנות לא מזיז לאף אחד וימים יגידו
- 93.החיים 16/03/2023 19:16הגב לתגובה זומתן כח לפולטקאים ודיקטטורה בפועל לא תפתור וכנראה תחריף את כל הבעיות שציינת זה לא רפורמה...זו דיקטטורה שבאה להרוס לא לתקן
- יניב 16/03/2023 22:22הגב לתגובה זוזהו מלל של שטיפת מוח ואינפורמציה שקרית ומסיתה. האמת היא בדיוק הפוכה. דיקטטורת בג"ץ בועטת כבר 30 שנה מאז המהפכה החוקתית של ברק. תקרא קצת פסקי דין של העליון - תבין.
- דניאל 16/03/2023 20:03הגב לתגובה זוכי שמאל זוהי מחלה !!!
- :-) נכון. (ל"ת)יניב 16/03/2023 22:19
- 92.מאמר מבזה ולא מדויחק (ל"ת)אסקימו 16/03/2023 18:46הגב לתגובה זו
- 91.עם ישראל 16/03/2023 18:39הגב לתגובה זומעניין לאן נגיע
- דניאל 16/03/2023 20:04הגב לתגובה זועל ה"דאגה" .
- 90.[email protected] 16/03/2023 18:33הגב לתגובה זוכתבה מאוד מעניינת תודה
- 89.סוף סוף 16/03/2023 18:30הגב לתגובה זורות דוד מה עם רות דוד כלום העלימו אותה הכל נשאר. במשםחה כל הכבוד לסטלה האמיצה עוד מעט גם הימין יצא לרחוב ואז תהיה חגיגה
- 88.zhu 16/03/2023 18:17הגב לתגובה זושתומכים ברפורמה בינהם חתן פרס נובל לכלכלה פרופסור אומן שלועג לכל אלו שחושבים שהרפורמה תפגע בכלכלה
- 87.דמוקרט 16/03/2023 18:09הגב לתגובה זובמספרה של הפרקליטות תפרו תיקים ליעקב נאמן, לויינרוט חביבי, ועוד רבים וטובים. שי ניצן סחט את מנדלבליט. וסחטט גם את דורית ביניש, כי בעלה היה צריך לעוף לכלא. חייבים לנקות את הפרקליטות מייד אחרי שינקו את בגץ
- יניב 16/03/2023 22:26הגב לתגובה זולצערנו הגדול - הדברים נכונים ! ואלה רק קמצוץ של מעליי רשויות המדינה שבידי ה...נכון. ממשיכיי בן גוריון, מפא"י וחבריהם וחברי התנועה הקומוניסטית, חניכת השומר הצעיר - שהכותבת טרחה לציין וכל כך גאה שהיא מגיעה ושייכת לשם.
- מושיק 18/03/2023 20:41היא חייבת לציין את זה לא כדי לעוף על זה, אלא כדי להדגיש שהיא לא מדברת מפוזיציה.
- 86.א. מרק 16/03/2023 17:57הגב לתגובה זוהרשות השופטת לא מושלמת, המבצעת כנ"ל וכו' אז בהחלט מותר ונכון לתקן אבל אם לממשלה הייתה כוונה אמיתית לתקן אז מה בוער ??? הרפורמה נראית כמחטף וכשבוחנים לעומק מתברר שחוקי היסוד המוצעים דווקא עכשיו הם פרסונלים שנועדו לחלץ את המושחתים שבשלטון והם לא יעברו את הבג"ץ העכשווי כי זו שחיתות אבל אם הרפורמה בכל זאת תעבור אז השופטים יהיו השפוטים של המושחתים שבשלטון ודוגמאות למדינות שעברו תהליך כזה הם רבות, והיות והאתר כלכלי אז דוגמא קטנה לאן המדינה מידרדרת עם הרפורמה : 'חוק המתנות' ההצעה המגונה להתיר מתן שוחד בלי הגבלה לנבחרי ציבור ובמילים מכובסות זה נשמע כך : מותר לנבחרי ציבור לקבל תרומות לצורך עניינים משפטיים או רפואיים – זה כמובן ללא הגבלה וללא פיקוח, וכתוספת 'קטנה' : זה כולל את בת הזוג המתגוררת עם נבחר הציבור וכן את בנו הסמוך לשולחנו. גברת סטלה, זה מצלצל לך משהו ??? הרפורמה היא פצצה שתפורר את ישראל מהסיבה הפשוטה שהרכבה ובעיותיה של מדינת ישראל לא מאפשרים לה להיות דיקטטורית ומושחת וברגע שזה יקרה הכל יתפורר פה. ועצה קטנה לכל מיני כותבי טורים שלא בקיאים, לפני שאתם מקשקשים טור תתעמקו קצת בפרטים
- יניב 16/03/2023 19:45הגב לתגובה זולצערי , רק הכותרת שכתבת בתגובה - נכונה. חבל שההמשך הוא לא יותר כזה : חבל שאת כל כך דואגת להדגיש לאיזה צד את שייכת. מביש ומביך כל כך ציון עובדות שכאלה, שטוב לו לאדם אם יסתירן : "אני מבית עיראקי של מי שהיו חברי התנועה הקומוניסטית, חניכת השומר הצעיר". שאת כל כך לא ימין ואנטי ביבי - התנצלות מביכה כל כך בפני הקוראים. מובן שהרפורמה נדרשת, אבל עם המלל המבזה
- 85.רון 16/03/2023 17:42הגב לתגובה זוכל הכבוד סטלה
- 84.כל הכבוד,יושר אמיתי ללא פחד מהשמאל הדיקטטורי (ל"ת)עמי 16/03/2023 17:40הגב לתגובה זו
- 83.כל הכבוד לעיתונאית אמיתית שמדווחת אמת - תודה (ל"ת)יותם 16/03/2023 17:38הגב לתגובה זו
- 82.האויב של הרע הוא הנורא... (ל"ת)ספרטקוס 16/03/2023 17:31הגב לתגובה זו
- 81.הקורא 16/03/2023 16:52הגב לתגובה זו״האם הרפורמה הנוכחית תתקן את כל זה? לא. בהחלט לא. ״
- 80.גברתי! בדרך לפריימריז בליכוד? (ל"ת)16/03/2023 16:50הגב לתגובה זו
- 79.אורך דין 16/03/2023 16:49הגב לתגובה זואף סעיף מהסעיפים של סטלה אינו מופיע במהפכה האנטי דמוקרטית המושחתת. מה זה הקשקוש הזה ומה הקשר בין הסעיפים הנ'ל , חלקם מוצדקים לגמרי , לבין החוקים החדשים שבשורתם היא: ביטול גמור של ביקורת שיפוטית על מחוקקי הכנסת , עידוד שחיתות ציבורית (חוקי דרעי) , הפיכת הכוחות השולטים לבעלי כוח בלתי מוגבל , ובכלל נלבנת שחיתות מסוגים שונים. זה לא תיקון המערכת. זה השחתת המערכת וריסוקה. סטלה כותבת על מה שכואב לה, ובצדק, אך מתעלמת לגמרי ממה שקורה בפועל.
- 78.יפה 16/03/2023 16:42הגב לתגובה זוכל הכבוד על האומץ לומר את האמת.
- 77.מתייצבת מול כל התקשורת השמאלנית.לא מפחדת ולא סופרת אותם (ל"ת)כבוד-שאפו לסטלה 16/03/2023 16:18הגב לתגובה זו
- 76.אנונימי 16/03/2023 16:14הגב לתגובה זויונקים את הרעל מגיל אפס. החכמים מצליחים להשתחרר
- 75.האמיתי 16/03/2023 15:56הגב לתגובה זוראש המאפיה ישוחרר מהתיקים שלו ! דרעי גנב יחזור לגנוב הורדים יחגגועל כל הציבור והמצב הכלכלי ידרדרולא יהיה כסף אז יטילו מסים חדשים ! בלי לחשוב על המהומות שיהיו !
- 74.ואז לא יהיה חשוב מה סטלה אמרה. 16/03/2023 15:19הגב לתגובה זוואז לא יהיה חשוב מה סטלה אמרה.
- 73.מן הישוב 16/03/2023 15:11הגב לתגובה זוחזקי ואמצי
- 72.סמי 16/03/2023 15:09הגב לתגובה זוצודקת הכותבת ליבר שיש פגמים רבים במערכת המשפט הנוכחית. ואולם גב. ליבר מתעלמת מהרצון המובהק של לוין- רוטמן להשתלט על מערכת המשפט ולמנוע/להקטין את הגנת הציבור. זה תהליך פסול מיסודו.
- 71.דניאל 16/03/2023 14:59הגב לתגובה זובחוקים המוצעים אין התייחסות לאף אחד מהנושאים שציינת. כן יש התייחסות לשליטה פוליטית במערכת המשפטית, שתאפשר, בין היתר, שחיתות שלטונית. מכאן, איבדת שארית ההערכה מקצועית שהייתה לי אלייך. אבל לא נורא, תמיד יש את ערוץ 14.
- 70.ששון גז ושמחה ר. 16/03/2023 14:54הגב לתגובה זומבקשים דחיה ואחרכ טוענים לענוי.אףנאשם לא ביקש זירוז הליך
- 69.ביביסט 16/03/2023 14:53הגב לתגובה זוברגע שהם צעקו למשוך כסף מהבנקים בשביל להפיל אותם ובכך להרוס את החיים של מליונים וברגע שקראו לסרבנות בצבא- נגמר הסיפור מבחינתי. עדיף דיקטטורה מאשר אנרכיה
- 68.כל הכבוד לכתבה המפורטת על כישלי המערכות - תודה (ל"ת)יותם 16/03/2023 14:53הגב לתגובה זו
- 67.sam.d 16/03/2023 14:50הגב לתגובה זוראשי פרקים ואיזכור למה נחוץ תיקון. לדעתי אפילו מרבית השופטים ההגונים מבינים זאת תודה סטלה
- 66.מבין 16/03/2023 14:49הגב לתגובה זואת צודקת במה שאת רושמת.. רק שאין לזה קשר לרפורמה! כמה בורות, כמה אומץ לרשום בלי להבין! ימים של פייק אחד גדול
- 65.שמעון 16/03/2023 14:46הגב לתגובה זוחחח איזה תימנית היא רוצה להבטיח את הישארותה בתפקיד
- 64.די ללקק את התחת של סגול השער זה פשוט מגעיל (ל"ת)עם ישראל 16/03/2023 14:43הגב לתגובה זו
- אמונחטאפ 16/03/2023 20:45הגב לתגובה זואתה מגיב כמו סמולן מצוי . מכיוון שאין לך טיעון נגדי את מעליב את הכותבת
- 63.גם אם הכל נכון 16/03/2023 14:36הגב לתגובה זוהכל יופנה נגד "אויבי המשטר", ואילו המקורבים יזכו להנחות סלב...כמו שזכו נתניהו ומשפחתו, ואחרים
- 62.שי 16/03/2023 14:35הגב לתגובה זועד שהחקירות לא הגיעו לביבי - לאף אחד לא היה אכפת. לא ביבי הוא הקרבן של המצב - ביבי מנצל אותו. הקרבן הוא למשל הנער ממוצא אתיופי שסובל מ"אכיפת יתר". לא השתמשתי במונח יותר חריף מ"אכיפת יתר" כדי שלא ידפקו לי בדלת.
- 61.דורון 16/03/2023 14:34הגב לתגובה זובכל אותן סעיפים שהזכרת לבין השתלטות עויינת על סדרי שלטון ומשפט שרוצים להעביר? כאילו מה... אין שכל אין דאגות?
- 60.אורי 16/03/2023 14:33הגב לתגובה זואת בעצמך לא מאמינה לדברים שכתבת -- מכרת את עצמך לימין בשביל להיות רלוונטית -- קיבלת עבודה אצל ברדוגו ובערוץ 14 ורק להם את מחויבת -- פרשנית בשקל תשעים
- 59.אמנון 16/03/2023 14:33הגב לתגובה זוכבר שנים אני תוהה למה מפרנסים 120 חברי כנסת כשיש לנו כבר בית משפט עליון. אבל, הרס המערכת והפיכתה למוטה פוליטית - רחוק מלהיות הפיתרון הרצוי. זו לגמרי "תגובת יתר" !! כמו תמיד, כולם צודקים - ולכן צריך לדבר, לעניין ובאומץ. לתקן עיוותים, ולהמשיך להגן על הדמוקרטיה, על המדינה, על החלשים (היום למי שאין כסף - אין אמת) ולאפשר שילטון תקין
- המערכת הזו כבר מוטה לטובת השמאל ונגד הימין (ל"ת)אלי 16/03/2023 16:20הגב לתגובה זו
- 58.את כל כך טיפשה? השינויים המוצעים יהרסו הכל. מה לא 16/03/2023 14:33הגב לתגובה זואת כל כך טיפשה? השינויים המוצעים יהרסו הכל. מה לא ברור?
- הטיפשות כולה שלך שנפלת קורבן לתעמולה השיקרית של השמאל (ל"ת)מאיר 16/03/2023 16:23הגב לתגובה זו
- 57.ישר כוח ענק, טוב שיש מי שמטיח את האמת מול כל המוסתים (ל"ת)אליהו המבין 16/03/2023 14:30הגב לתגובה זו
- 56.דש 16/03/2023 14:30הגב לתגובה זומה הקשר בין פסקת ההתגברות ברוב של 61 ח"כ לכל הבעיות (נכונות יותר או פחות) שעלו בכתבה? עלבון לאינטליגנציה הכתבה הזו. לא אטרח יותר לקרוא כתבות שלה.
- 55.משה 16/03/2023 14:29הגב לתגובה זואת אומרת דברים שהרבה אנשים מסכימים להם אבל בגלל התקשורת הדורסנית פוחדים להתבטא...
- 123Gil 16/03/2023 15:02הגב לתגובה זואין כמו מנהיג חזק וכל יכול
- שמואל 16/03/2023 18:36מסכים אתך, תשאל את אהרון ברק!!הוא יספר לך על מנהיגים חזקים, ותלמידתו חיות.
- 54.חחחחחח 16/03/2023 14:29הגב לתגובה זומדינת הקומבינות והשחיתות אם המשטרה משקרת לבית משפט אין דרך לדעת ואם הפוליטיקאים משקרים לבית משפט אין דרך לדעת הכל רקוב בראש סעי תגורי במקסיקו 5 שנית ואז תחזרי לפה על 4 ותודי שזו מערכת המשפט הכי נורמלית שהכרת אי פעם
- 53.לא ענית לעניין 16/03/2023 14:27הגב לתגובה זומה שכתבת היא היא הרפורמה שצריך לעשות. נתת דוגמאות מעולות.בין זה לבין מה שמציעה הממשלההכרדע אין קשר, 180 מעלות לצד השני.כאן מדובר על שיפור תהליכים, שופטים וכו ואילו ממשלתנו הנבחרת בכלל מדברת על משילות, פוליטיזציה של בית המשפט
- 52.יגאל 16/03/2023 14:26הגב לתגובה זולא העיפרון הכי מחודד בקלמר סטל ה!!!
- 51.רק מתווה הנשיא יציל אותנו (ל"ת)העם 16/03/2023 14:26הגב לתגובה זו
- 50.משה 16/03/2023 14:25הגב לתגובה זואכן הדברים צפים. והמתנגדים לרפורמה לא יודעים נפשם. פשוט לא מעוניינים לתת לעובדות לבלבל אותם.
- 49.אוקי 16/03/2023 14:21הגב לתגובה זוברשויות המקומיות, ובחברה קדישא ובעוד כמה גופים שכבר לא מתפקדים, אלא רק שואבים כספים, אבל בשום מקרה לא צריך לשפוך את המים עם התינוק! יש פה חבורה שמובילה למדרון חלק מאד, שעלול לחסל את המדינה ולהביא לחורבן בית 3, לכאורה
- 48.פשוט מגעיל לקרוא אותך (ל"ת)לקקנית 16/03/2023 14:17הגב לתגובה זו
- 47.זה לא רפורמה זה הפיכה משטרית (ל"ת)שג 16/03/2023 14:13הגב לתגובה זו
- 46.מוריס 16/03/2023 14:12הגב לתגובה זואיך ה" רפורמה" המוצעת תענה על הבעיות.שהיא הציגה? מה הקשר?
- 45.ככ 16/03/2023 14:10הגב לתגובה זותפסיקו עם הפוזיציות - לא נאה לכם. והכותבת, עדיף שתוסיף גילוי נאות. דבריה לא ראויים להתייחסות.
- בערוץ 11 12 13 אין פוזיציות?! (ל"ת)עמית 18/03/2023 09:12הגב לתגובה זו
- 44."למה אני תומכת ברפורמה המשפטית ?" כי ביבי בעדה..נקודה (ל"ת)קרירי 16/03/2023 14:09הגב לתגובה זו
- 43.אלי 16/03/2023 14:09הגב לתגובה זוסטלה, גרמת לאובדן כל האמון שרכשתי לך בטיעונים חסרי ההגיון שלך. את הרי מודה בעצמך שהרפורמה לא תתקן את העוותים שאת מזכירה. מאידך את מתעלמת לחלוטין מעיוותים חדשים שהרפורמה תיצור בוודאות. קשה לי להאמין שאת באמת מאמינה במה שאת כותבת. חבל.
- 42.משה 16/03/2023 14:08הגב לתגובה זובכתבה ראינו ליקויים רבים שקיימים במערכות השילטון אך לא ברור מה הקשר ךרפורמה המוצעת. בית המישפט שופט לפי ראיות ואם הן מפוברקות כייצד הרפורמה תתקן זאת ? נהפוך הוא, החשש שהחלשת הרשוט השופטת רק תגביר את תהליכי השחיתות שעליה הכתבת מדברת.
- 41.י 16/03/2023 14:02הגב לתגובה זוביו הניסיון של החרדלים והמושחתים לשלוט בבתי המשפט לבין מה שאת כותבת?
- 40.טילי הוק לגרמניה 16/03/2023 14:01הגב לתגובה זווברלין אף לכמה שעות שרה דואגת קרן מיקולובסקי הדוד המת שלח מתנות ופרפוליו מניות עשיר.
- 39.מאיר 16/03/2023 14:01הגב לתגובה זוישנה פה הפיכה משטרית מדמוקרטיה לדיקטטורה משיחית. זה לא יקרה. נולדנו לחופש לדמוקטיה
- יואל גולן 16/03/2023 14:33הגב לתגובה זועד לפני המהפכה של אהרון ברק היינו דיקטטורה משיחית? די עם ההפחדות דברו לעניין אתם משחזרים סיסמאות שאתם שומעים בתקשורת. אותם ערוצי תעמולה שהם שופרות של כל המערכות הרקובות האלה. אגב, הם גם קיבלו בזכותם מיליוני שקלים בחודש מ"יס" ו"הוט" ובתמורה נתנו להנדל תפקיד ראשי בערוץ. עכשיו אנחנו חיים בדיקטטורה, לא עוד!
- 38.בטח לא דאג לך ולעסק 16/03/2023 14:00הגב לתגובה זופייזר מפיץ ראשי ותוגמל יפה.
- 37.אמיר 16/03/2023 13:59הגב לתגובה זואלא להרוס אותה לטובת אנשים שנוח להם, ולכן הנתונים לא ישתפרו בעקבות הרפורמה רק יחריפו
- 36.הדאגה לא קרדיט טוויס 16/03/2023 13:58הגב לתגובה זועוקר זרעך ארור בית ירבעם יושמד עם כל יועציו ועושי דברו.
- שוב דילגת על התרופות? (ל"ת)ד"ר פסיכו 16/03/2023 14:24הגב לתגובה זו
- 35.בטוחים מצאת כל מנהרות חיזבאללה בתיאום רוסי ? (ל"ת)הדאגה לא קרדיט טוויס 16/03/2023 13:56הגב לתגובה זו
- 34.בטוחים מצאת כל מנהרות חיזבאללה בגליל בתיאום רוסי ? (ל"ת)הדאגה לא קרדיט טוויס 16/03/2023 13:56הגב לתגובה זו
- 33.הדאגה לא קרדיט טוויס 16/03/2023 13:55הגב לתגובה זוהולאמו . שרייך גנבים סטלה ואחוזת בית שורף אש ??
- 32.צריך להקים בית משפט 16/03/2023 13:55הגב לתגובה זוככה שכל החלטה בבג"ץ צריכה לעבור דרכו- שיבדוק אם החלטת בגץ לא פוגעת במגילת העצמאות מדינה יהודית ודמוקרטית - קודם יהודית , ורק אחר כך שתיה גם דמוקרטית אם ישנה סטירה - אז היהודית גוברת. וזה יוחלט ע"י בית הדין שיהיה לא את הסמכות לתכף החלטות של בג"ץ. בצורה פשוטה כזאת נוכל לסגור את כל ההחלטות בנידון!
- כמו הנאצים (ל"ת)רר 16/03/2023 14:11הגב לתגובה זו
- 31.אריה 16/03/2023 13:54הגב לתגובה זוחובה לתקן את מערכת המשפט
- 30.דודו 16/03/2023 13:52הגב לתגובה זוהרפורמה תפקידה לרסק את בית המשפט העליון, ולהפוך את השופטים לליצני חצר של ביבי
- 29.אנונימי 16/03/2023 13:51הגב לתגובה זומה שאמרת נניח נכון ודורש רפורמהולא הפיכה כמו שעושים ולכן אין סיבה בעולם שתתמכי בכך.
- 28.אזרח חושב 16/03/2023 13:50הגב לתגובה זוגם הכותבת מסכימה שהרפורמה לא תטפל בחוליים של מערכת המשפט.אולם מכאן ועד תיקונה באמצעות דיקטטורה המרחק רב.אם הממשלה היתה רוצה להיטיב עם כולנו היתה עושה רפורמה שתתקן את הבעיות שהועלו אולם אין רפורמה אלא הפיכה מזטרית לטובת הנאשם הראשי
- 27.בטיטו 16/03/2023 13:48הגב לתגובה זוהרפורמה לא מטפלת בדבר ממה שנזכר למעלה
- 26.דוד 16/03/2023 13:48הגב לתגובה זוקיוויתי סוף סוף לדעה אמיתית אבל מסתמכת על אבלות שברור שצריך לתקן ולשפר. שום התייחסות לרפורמה קיום שלא תייעל שום דבר ממה שכתבת אולי תעשה נזק כשתמנה שופטים מחוייבים לפוליטיקאים.
- 25.אסף 16/03/2023 13:47הגב לתגובה זולא מתווכח אתך על הליקויים והעיוותים שפירטת. יכול להיות שאכן המצב חמור. אבל הרפורמה / מהפיכה המוצעת אינה עונה על אף אחד מליקויים אלו. אשמח אם תסבירי לי כיצד שופטים שיתמנו על ידי פוליטיקאים ויהיו תלויים בהם לקידומם, ידאגו למשפטים מקצועיים יותר וישרים יותר - ההיפך הוא הנכון. יתרה מכך, לפי הצעות החוק רצונם היחיד של היוזמים - לבצר את שלטונם לעולם ועד, בכל עת יוכלו אם באמצעות חקיקה ואם באמצעות הנחיות דרגים מקצועיים (מה שנקרא בטעות בפיהם "משילות") להגביל את חופש הפרט ולהשפיע על תהליכים חופשיים במדינה כדוגמת תהליכי בחירות. לא מובן לי איך אינך רואה זאת.
- 24.כל הכבוד על הכתבה!!! יישר כח (ל"ת)תומר 16/03/2023 13:46הגב לתגובה זו
- 23.כמה שאת נאיבית 16/03/2023 13:46הגב לתגובה זוכולם מסכימים שמערכת המשפט צריכה רפורמה. בעיקר כי הערכאות הזוטרות קורסות בגלל שופטים ברמה נמוכה, פרקוליטות תובעת. וגם בג"צ צריך לעבור רפורמה בבחירת שופטיו שמוסכמת על רוב מתנגדי הרפורמה (לדוג' שאין שום שללשכת עורכי הדין תהיה נציגות בבחירות שופטי העליון). אבל הרפורמה בתצורתה עם כל החוקים הנלווים כמו חוק הנבצרות לא מגיעים ממקום של רצון לשפר את המערכת אלא ממניע פוליטי של זיכוי נאשם/ים וקבלת כוח בלתי מוגבל לדכא את מי שלא בקואליציה וכל ענין שיפור מערכת המשפט בערכאות הנמוכות סתם משמש לדברי יופי. רוב הטענות שלך ממוחזרות וצריך להתסכל יותר פנימה מה הבעיה- שיעור הרשעות גבוה- כי הפרקילטות לא הולכת לבית משפט איפה שהיא לא חושבת שתנצח ולכן גם שיעור הסדרי טיעון גבוה. כשהם לא בטוחים בניצחנם אז הולכים על הסדר טיעון מקל. וזו כמובן פרקטיקטה שצריכה לחלוף מן העולם.
- משה 16/03/2023 14:11הגב לתגובה זו9 מתוך 15 שופטי בית המישפט העליון מונו בשנים האחרונות ע"י ממשלת הליכוד.
- 22.כל הכבוד על המאמר (ל"ת)נתי 16/03/2023 13:46הגב לתגובה זו
- 21.ואיך הרפורמה קשורה למה שכתבת ??? (ל"ת)גל 16/03/2023 13:43הגב לתגובה זו
- מישה 16/03/2023 14:35הגב לתגובה זותקרא. לא רק את הכותרת וזהות הכותבת..
- 20.מרקוס 16/03/2023 13:43הגב לתגובה זוהמהפכה המשפטית/שלטונית אינה מתיימרת לטפל בכל אלה. תחת זאת, היא מרסקת את היסודות הקונסטיטוציוניים של המדינה.
- 19.ביבי רוצה רוב בוועדת שופטים. ביבי רוצה שאי אפשר יה 16/03/2023 13:41הגב לתגובה זוביבי רוצה רוב בוועדת שופטים. ביבי רוצה שאי אפשר יהיה לפסול חוקי ממשלה. בטח חוקי כפיה דתית וחוקים שיעבירו כספי החילוני העובד לטובת החרדי הבטלן. מה שאת מציעה זה לא מה שביבי רוצה
- 18.קצ'י 16/03/2023 13:40הגב לתגובה זואין להם שום חובות שחלים על כלל האוכלוסיה, ויש להם זכויות יתר מטורפות.....
- מישה 16/03/2023 14:36הגב לתגובה זואני חרדי, עובד בהייטק, קצין במיל. ותורם יותר מרוב המפגינים עכשיו , למדינה שלי. ואכן אין שוייון, אם לא הייתי חובש כיפה שחורה, אני מאמין שהיחס אלי בהייטק היה יותר ענייני.
- 17.אורי 16/03/2023 13:40הגב לתגובה זומצד אחד בכותרת את מצהירה שאת תומכת ברפורמה המשפטית, ומצד שני מודה שהיא לא תפתור אחת מהבעיות שאת מונה. אז מה הקטע?
- 16.להתעורר 16/03/2023 13:39הגב לתגובה זואבל כל מה שאמרת נכון ! ומי שאינו חשוף לביקורת ואחוזי ההרשעה שלו כל כך גבוהי !אומר אחד משני דברים : 1. כל המדינה פה פושעים כנראה ,ימין שמאל וכולם עבריינים ! כי זהו פרצופה של המדינה . 2. שבית המשפט עושה קומבינות !!!!!
- 15.יוסי 16/03/2023 13:36הגב לתגובה זומטרת הרפורמה אינה לתקן עיוותים במער' המשפט (והדוגמאות הישנות שהבאת ממילא רובן באשמת המשטרה ולא מע' המשפט). מטרת הרפורמה היא למנוע ממער' המשפט ביקורת על שלטון רודני וקיצוני שרוצה לעשות מעשים לא מוסריים, גם במישור הלאומי וגם במישור הציבורי. בשביל תיקון צריך למצוא מה הבעיה האמיתית ולטפל בה, לא להפוך את המדינה לדיקטטורה שנשלטת ע"י אדם שחלק מהציבור רואה בו מלך
- 14.סוף סוך כתבה עם האמת בפנים! (ל"ת)שאפו 16/03/2023 13:35הגב לתגובה זו
- 13.נוחודי 16/03/2023 13:35הגב לתגובה זוכל המטרה של ההפיכה המשטרית היא להכשיר את השרצים ביב דרעי בן גיביר ועוולותיהם
- 12.רונירון 16/03/2023 13:35הגב לתגובה זוהעלית כאן שורה של בעיות/כשלים, שהשינויים המוצעים אפילו אל מתיימרים לפתור אותם... להיפך, הם ייצרו ים של בעיות חדשות.
- 11.יריב 16/03/2023 13:31הגב לתגובה זוהרי בועדה ישבו אמסלם, לוין, רגב וביתן ויבחרו שופטים חברי ליכוד. כיצד זה יגביר את הצדק? אפשר לקיים שולחן עגול עם מומחים ולנסות לפתור בעיות כמו אלה שהעלית. יותר קל להשתלט למפלגת הליכוד להשתלט על בתי המשפט והשופטים וכמו שהם מנהלים את המדינה כך יראו גם בתי המשפט. האמון בפוליטיקאים גם כך נמוך בהרבה מהאמון בעליון. למה לתת להם לנהל את העליון? למה שצאצאיך ילכו לצבא וצאצאי החרדים לא? מי יעצור שר מושחת כמו אריה דרעי שנכנס למאורת הפשע שלו במשרד הפנים (שוב! המקום בו קיבל שוחד!) ובפעם השלישית כבר לא יהיה יועץ משפטי שיבדוק עבורנו אם הוא מתנהל ביושר? הכל מינויים של השר - מי ישמור על העם משוד במשרדי הממשלה? מי סטלה?
- 10.רפורמה 16/03/2023 13:31הגב לתגובה זופשוט בול
- 9.ההפיכה המשטרית רק תעצים את הכשלים שציינת (ל"ת)פוליטיזציה היא אסון 16/03/2023 13:30הגב לתגובה זו
- 8.כל הכבוד סוף סוף אמירה לעניין (ל"ת)אזרח 16/03/2023 13:29הגב לתגובה זו
- 7.נחום 16/03/2023 13:28הגב לתגובה זו(-:)
- 6.ירושלמית 16/03/2023 13:27הגב לתגובה זוכול שנכתב כאן לא ישתנה כי מוקד הריפורמה הוא 1.ועדת המניווים לשופטים. 2. שחרור חרדים מחובת גיוס 3. יד קלה מאוד על כול גזילת קרקע בגדה המערבית. כול אלה לא יקלו ולא יפתרו עינויי דין ושאר סעיפים שנזכרו.
- 5.ואיך כל ה"רפורמה" שאת תומכת בה מטפלת בעומנס בבתי המשפט? (ל"ת)חופשית מדיקטטורה 16/03/2023 13:26הגב לתגובה זו
- אודי 16/03/2023 23:46הגב לתגובה זואתה לא חושב שזה יוריד את העומס? מאז שאהרון ברק קבע שהכל שפיט צצו עמותות שהגישו עתירות כמו פטריות אחרי גשם!
- 4.תום 16/03/2023 13:26הגב לתגובה זוהוא פשוט לא נובח ומנסה לעשות רעש וצלצולים
- הפוך מזה (ל"ת)גב 16/03/2023 14:12הגב לתגובה זו
- 3.אמיר 16/03/2023 13:25הגב לתגובה זובשום בעיה שהיא מציינת
- 2.בושה של עיתונאית 16/03/2023 13:24הגב לתגובה זוהרפורמה הנחוצה היא הוספת מאות שופטים, קיצור זמן הדיונים, קיצור הזמן עד למתן פסק דין ועוד שיפורים. כל הרפורמה שמוצגת בכנסת מטרתה להביא שופטים ימניים שייזכו את ביבי בערעור לעליון, או ביטול משפטו עי חקיקה חדשה, הכנסת אריה דרעי לממשלה , ביטול חובת הגיוס של חרדים וכו המאמר שכתבת הוא זלזול באינטליגנציה ושגוי מיסודו, פשוט בושה
- 1.ישראל 16/03/2023 13:21הגב לתגובה זוישראל. כל מי שחכם יודע זאת.
- אודי 16/03/2023 23:44הגב לתגובה זושהמדינה הולכת להיות דיקטטורה? אתה אהבל או שטוף מוח??? הרי זה נוגד ישירות את חוק יסוד הכנסת!!!