עיריית ת"א תעלה את תעריפי החניה למבקרים - הפתרון למצוקת החניה?

חניית "כחול לבן" עבור מי שאינו תושב תל אביב תעלה בשבוע הבא בכ-80% למחיר של 12 שקל לשעה, צעד הכרחי לטענתה של העירייה, אך יכול להיות שמעבר ליותר כסף שזו תקבל, אין באמת בשורה במהלך
 | 
telegram
(2)

עיריית תל אביב החליטה כי מיום ראשון הקרוב המחיר לחנייה ב"כחול לבן" תעלה מ-6.7 שקל לשעה לכדי 12 שקל, עניין שלא ישפיע על בעלי תו חניה עירוני, אלא רק על תושבי חוץ. המהלך, בתגובה למחסור החמור בחנייה בעיר, אמור להמעיט את כמות הרכבים בעיר בזמן נתון ולהקל על תושבי תל אביב. במקביל למהלך הוחלפו בהדרגה בשבועות האחרונים כל תמרור החניה במרכז העיר (כ-2,000 תמרורים) לתמרורים ברורים, הכוללים טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים.

לדברי העירייה, "העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החנייה גוברת וההיצע גדול על הביקוש. שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחנייה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם.  בנוסף, מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החנייה והתנועה בחיפוש החנייה."

ביחד עם החלפת התמרורים, העירייה החליטה להאריך את שעות התשלום היכן שהוצבו התמרורים החדשים. חניה בימי ו', אשר עד כה הייתה עד השעה 13:00, תהיה עד השעה 17:00 וחניה באמצע השבוע תוארך משעה 19:00 לשעה 21:00 (חניה עד 17:00 תישאר בלעדית לתושבי האזור כמו היום). חשוב לזכור - תושבי תל אביב-יפו שברשותם תו חניה בתוקף, ימשיכו לחנות ע"פ ההוראות שהיו נהוגות עד כה ובחינם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המהלך של העירייה אמנם נשמע חיובי, אך לא בטוח שהוא הפתרון היעיל ביותר. תושבים רבים בתל אביב מחזיקים רכב, הבעיה שהם לא מזיזים אותו, בעיקר כי הם עובדים בעיר או כי הם יודעים עד כמה "נדיר" למצוא חניה. לרוב כל כך קשה לוותר על החנייה שאותם התושבים יעשו הכל כדי לא להזיז את הרכב, ואז עולה השאלה - לא כדאי לתמרץ את אותם התושבים לא להחזיק רכב בכלל? לא עדיף שכולנו נשתמש בתחבורה ציבורית כמה שיותר, נחסוך לעצמנו את ההוצאה של החזקת רכב ולמי שבאמת צריך אותו נחסוך את הכאב ראש של חיפוש חניה?

כרגע התחבורה הציבורית ממקומות רבים ברחבי הארץ אל תל אביב לא נוחה או יעילה בצורה מספקת כדי שהתושבים מאותם האזורים יעדיפו להשתמש בתחבורה ציבורית במקום לבקר בעיר עם האוטו. המהלך של העירייה יפגע באותם המבקרים ואלו יצטרכו לבחור  - האם להתעסק עם תחבורה ציבורית מסורבלת או לחטוף "קנס" רק על כל נסיעה לעיר שהם מבצעים.  המבקרים הללו מכניסים כסף לעירייה, גם על ידי חיזוק העסקים בתל אביב וגם בין היתר על ידי דמי החנייה. אם אותם דמי החנייה יהיו גבוהים מדי, יכול להיות שהעירייה תצא קרחת משני הצדדים - גם העסקים שלה יראו את כמות הלקוחות יורדת, וגם ההכנסות מחניות ירדו בגלל שפחות אנשים יהיו מוכנים לשלם עליהן. 

כזכור, במאי אשתקד אישרה מועצת עיריית תל אביב-יפו את הכפלת תעריף החניה השעתי. השינוי התאפשר בזכות "רפורמת החניה" שעברה בחוק ההסדרים לפני כשנה, שהתירה לרשויות המקומיות לראשונה להעלות את מחיר החניה ליותר מ-6.3 שקלים, המחיר שעד כה היה המקסימלי בחוק.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד הדגמה
    צדק 25/05/2023 06:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכך שהעיריות הן אירגוני פשע וטובת האזרח כלל לא מעניינת אותן.
    סגור
  • 1.
    לא צריך רכב ומה נעשה בשבת? נלך לבית הכנסת, החזון הדתי (ל"ת)
    נועם 25/05/2023 00:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות