נתוני מאסטרקארד: איזה תיירים מוציאים הכי הרבה, ומי העיר האהובה?
מחקר על נתוני התיירות בישראל, שערכה חברת כרטיסי האשראי מאסטרקאד מעלה כי התיירים האמריקאים מדורגים במקום הראשון בסך ההוצאות הכולל שלהם בישראל. באופן מעט מפתיע, דווקא חודש נובמבר הוא החודש בו בוצעו מירב עסקאות האשראי במהלך שנת 2022.
מנתוני דוח מאסטרקארד, עולה כי רוב התיירים בשנת 2022 הגיעו ממדינות אירופה. למעשה, למעלה מ- 50% מכלל המבקרים בישראל בשנה זו הגיעו מרחבי היבשת. 9 המדינות המובילות בתיירות נכנסת לישראל הינם: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, הולנד, איטליה, שוויץ, קנדה וברזיל.
מנתוני הדו"ח עולה כי חודש נובמבר הוא החודש בו בוצעו מירב עסקאות האשראי במהלך שנת 2022. בחודש זה, בוצעו יותר מ- 10% מסה"כ ההוצאות השנתיות, לאחריו ממוקם חודש אוקטובר עם 9.7% (חג סוכות) ובמקום השלישי חודש יולי עם 9.6% מתוך הסך כולל של העסקאות. בחודש ינואר בוצעו רק 4.6% מהעסקאות השנתיות והוא ממוקם אחרון.
התיירים מארה"ב מגיעים לישראל לתקופת השהייה הארוכה ביותר - 8.4 ימים בממוצע. במקום השני התיירים מבריטניה השוהים 7.7 ימים בממוצע בהתאמה. הקנדים שוהים בממוצע למשך 6.8 ימים ואילו הגרמנים שוהים בממוצע- 5.9 ימים. כמו כן, התיירים האמריקאים מדורגים במקום הראשון ומוציאים בממוצע 1,042 דולר לביקור, במקום השני מדורגים השוויצרים המוציאים בממוצע 1,039 דולר. את העשירייה הראשונה סוגרים התיירים מהודו אשר מוציאים בממוצע 536 דולרים לביקור. במקום טוב באמצע עומדים התיירים מאיחוד האמירויות עם הוצאה של 734 דולר.
מסקנה נוספת העולה מניתוח הוצאות התיירות היא שהתיירים השווייצרים מוציאים את הסכום הגבוה ביותר בממוצע לעסקה בודדת בכרטיס האשראי – 87 דולר בממוצע. במקום השני מדורגים התיירים מאיחוד האמירויות - 86 דולר, במקום השלישי מדורגים התיירים ההודים - 70 דולר בממוצע. התיירים הבריטים והאמריקאים מוציאים סה"כ 46 דולר המהווים גם את הממוצע הכללי לרכישה בודדת של תייר בישראל.
את קטגוריית הקולינריה מובילים התיירים האיטלקים, כאשר הם מוציאים 34% מההוצאה הכוללת שלהם על מיטב המסעדות ברחבי הארץ. במקום השני ממוקמים ההולנדים עם 31%. גם התיירים מאיחוד האמירויות מביעים עניין בתרבות האוכל המקומית ו - 24% מסכום ההוצאות שלהם במהלך החופשה מוקדש למסעדות. התיירים ההולנדים, (הידועים בתרבות האופניים) מוציאים את הסכום הגבוה ביותר על הוצאות תחבורה ונסיעות עם 10% מההוצאה הכוללת בזמן הביקור בעוד המקסיקנים, מדורגים במקום הראשון בהוצאה ברשתות קמעונאיות עם 20% מסך ההוצאה הכוללת.
שתי הערים הגדולות בישראל - תל אביב וירושלים, הן אלו שבאופן טבעי מושכות את רוב התיירים המגיעים לארץ. 39% מהתיירים אשר מגיעים לתל אביב מגיעים מארה"ב, 23% מבריטניה, 11% מגיעים מגרמניה. לעומת זאת, כמעט שני שליש מהתיירים המגיעים לירושלים מגיעים מארה"ב, 20% מבריטניה, ו- 5% מגרמניה.
מנתונים נוספים אשר עולים מניתוח הרבעון הראשון של 2023, עולה כי מבחינה תיירותית ישראל נמצאת בתקופה של "פוסט קורונה"; ההוצאה על בילויים וחוויות טיפסה בחודש מרץ 2023 בשיעור של 65.1% בהשוואה לחודש מרץ 2022. בסיכומו של הרבעון הראשון של שנת 2023 טיפסו ההוצאות של תיירים על חוויות ובילויים ב-3.3%, ביחס לרבעון הראשון של השנה שעברה. כשבוחנים את נתוני ההוצאות על קניות (שופינג) בישראל - בחודש מרץ 2023 עלו הוצאות התיירים ב-38% לעומת חודש מרץ 2022 כשברבעון הראשון של שנת 2023 נרשם בסגמנט הזה גידול של 8.1% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022.
יחד עם זאת בהשוואה לכמות התיירים לפני פרוץ מגיפת הקורונה עולה כי עדיין יש פוטנציאל צמיחה לתיירות בישראל. כניסות מבקרים התאוששו ל-375,600 במרץ 2023, לעומת 456,423 במרץ 2019 דבר המעיד על כך שעדיין לא הגענו לשיא של 2019.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה