נהגי המוניות דורשים העלאת התעריף - קודם שיסכימו לתחרות
נהגי המוניות הופיעו בוועדת הכלכלה והם לא מתביישים לדרוש העלאת התעריפים. למה להסכים לכך כאשר התעריפים ממש לא נמוכים כיום ויותר מכך - אין תחרות מול מגוון של אפשרויות כמו שיש בעולם לרבות אובר. נהגי המוניות חיסלו את אפשרות הכניסה של אובר לארץ בטענה שזה ייפגע להם בפרנסה. אבל - מה יותר חשוב: הפרנסה של נהגי המוניות או הוזלת העלויות לכולם?
כך או אחרת, הנהגים טענו היום כי כבר 4 שנים שיש סחבת בעדכון המחירים. על רקע הדברים בוועדת הכלכלה של הכנסת, דרש היו"ר ח"כ דוד ביטן לבדוק את הנתונים ולקבל החלטה בתוך חודשיים.
ביטן ציין בפתח הישיבה כי נהגי המוניות טוענים שמשרד התחבורה עשה טעות בעדכון התעריף שבוצע ב-2018, והדבר פגע ברווחיות שלהם, והוועדה ביקשה ללמוד את הנושא.
חבר הנהלת איגוד נהגי המוניות, יהודה מזרחי, אמר כי ברגע שהמונית נוסעת במהירות שעולה על 60 קמ"ש התעריף יורד. לדבריו, התעריף הוא זול ב-40% ממה שצריך להיות ועד שהדבר לא יטופל לא יהיה שירות בנתב"ג. "מי שעובד שם אלה פורעי החוק, כי מי ששומר חוק לא יכול לבצע נסיעה בין עירונית בתעריפים כל כך נמוכים", אמר.
ואנחנו רק שאלה - 150-170 שקל מנתב"ג לתל אביב זה מחיר נמוך?
סמנכ"ל משרד התחבורה, אור ליבס, ציין כי המשרד פנה לוועדת המחירים המשותפת לו ולאוצר כבר לפני שנה וחצי, בבקשה לבדוק את הנוסחה, אולם ועדת המחירים מסרה שמהנתונים שהתקבלו לא ניתן להסיק שיש בעיה. הוא הוסיף כי המשרד אוסף עכשיו נתונים מהמונים החדשים, ויעביר אותם לבחינה מחודשת של ועדת המחירים. "אנחנו מבינים שיש בעיה ולא מתעלמים מזה".
היו"ר ביטן הגיב על כך וביקש שהנתונים יועברו תוך חודש, ושוועדת המחירים תקבל החלטה לא יאוחר מחודשיים לאחר שקיבלה את הנתונים, כי לכולם ברור שיש בעיה עם התעריפים. ח"כ דנינו התייחס לתעריף החדש ושאל כמה התכוונו באוצר ובמשרד התחבורה לאפשר לנהגים להרוויח כשקבעו אותו. מזרחי הגיב: "הם התכוונו לתעריף בייביסיטר של 20-30 שקל בשעה".
נציג האוצר, דניאל שוורץ, אמר כי ברור שהנהגים צריכים להתפרנס בכבוד, והוסיף כי מאז 2018 עלה המדד ב-10% ומדד הנסיעה במונית עלה ב-18%. הוא הוסיף כי המשרד יבדוק את הטענות ואם יהיה צורך התעריף יתוקן. ח"כ דנינו השיב כי כשהמשרד קובע את התעריף הוא צריך להתייחס לכך בזהירות כפולה, כי הוא קובע את גובה הפרנסה של בעלי המוניות.
נציג ועד נהגי המוניות, אבי מון סונגו, אמר כי מאז התעריפים החדשים הוא נאלץ לעבוד 31 ימים בחודש כדי שתהייה לו הכנסה סבירה. ששון שרעבי טען כי הממשלה נוהגת בסחבת והענף כולו נפגע. שבתאי מצליח הסביר כי אי אפשר להשוות את העבודה בגוש דן הפקוק, לעבודה בפריפריה ולנסיעות בין עירוניות. יו"ר התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות, זוהר גולן, ציין כי גם תוספת המזוודות בוטלה ועוד הכנסה נגרעה. כפיר בן זינו סיפר כי לפני חודשיים חברו נהרג אחרי שבילה 15 שעות רצוף על ההגה כדי להביא פרנסה. "למשרד התחבורה לא אכפת מה שקורה עם הנהגים, הבאנו להם את כל הנתונים וזה עדיין נסחב".
על רקע הדברים הקשים סיכם היו"ר ביטן ודרש ממשרדי התחבורה והאוצר לפעולה מהירה. הוא שב וביקש כי הנתונים יועברו לוועדת המחירים תוך חודש, ושהחלטת ועדת המחירים תתקבל תוך חודשיים לאחר קבלתם. הוא ביקש לבחון סוגיות נוספות שעלו, כמו נסיעה בנת"צ ותוספת המזוודות, ואמר כי יהיה מוכן לקבל דחייה במועדים אם המשרדים יפעלו לעדכן את המחיר בתקופת הביניים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
28.צריכים להעלות את התעריפים .לימור 14/09/2023 19:54הגב לתגובה זו0 0בעלי נהג מונית עובד 12 שעות בגלל שפגעו לנהגים בפרנסה. שיעלו את התעריפים וככה יוכל גם להיות עם הילדים שלו ולא רק על הכבישסגור
-
27.אין בעיהנדב 12/09/2023 10:05הגב לתגובה זו0 0שיקנו זכות ציבורית......סגור
-
26.אם אתה כתב אני פרופסוררונן 12/09/2023 06:01הגב לתגובה זו0 0תעשה עבודת שטח לפני שאתה כותב מאיפה הבאת את הסכום 160?ממתי יש מחירוןסגור
-
25.כתב דפרבני 08/08/2023 15:51הגב לתגובה זו1 0נתבג תל אביב 150 שח מאיפה הכתב הדפר הביכ את הנתון הזה? כל אחד משפריץ בלי ךבדוק נתונים. והם עוד קוראים לעצמם כתבים. בחיריה הייתי נותן לו לעבוד בתור סופר שקיות זבלסגור
-
24.כתבה שקריתרמי 02/08/2023 09:19הגב לתגובה זו3 1לא שווה נסיעות חוץ עלק 160 יכול לצאת 80 90 אני לא מדבר על חפרים נהג מונית שעובד על פי חוק מפסיד כסףסגור
- טען עוד
-
23.וגם בכל העולםרובוט דנירו נהג מוני 02/08/2023 08:54הגב לתגובה זו2 1המחיר לקמ גבוה ממחיר לדקה במונה. רק בישראל המחיר לקמ שווה למחיר לדקת נסיעה. הזוי, מה עם הבלאי של הרכב? דלק? ונסיעה למקום רחוק שאתה חוזר קילומטרים רבים בלי נוסע כדי להגיע לאזור שיש בו עבוד?!סגור
-
22.פגיעה בתמחורנתי 02/08/2023 08:28הגב לתגובה זו6 1נראה שאתה לא בקיא בעניין, הפחיתו לנו 40 אחוז בנסיעות חוץ, והורידו מזוודות, אוליי שיזמינו חברת הובלות שיקחו את המזוודה, מעניין כמה יעלהסגור
-
21.תאדורון 02/08/2023 07:41הגב לתגובה זו2 0דרך אגב להוציא משדה התעופה לתל אביב זה היה היום לא 170 זה 110 שקל כן וזה הפסד כסף להגיע לנתב״ג לעמוד בתור לשלם סדרה נו עוד חמש שקל להרים מזוודות בלי כסף לנסוע בפקקים לתל אביב נסיעה של שעתיים במאה ו-10 שקלסגור
-
20.יש פגיעה חמורהנהגי 02/08/2023 06:49הגב לתגובה זו2 0בנסיעות בין עירוניות כולם יודעים את זה מקווה שיעשה הצדק עם נהגים המוניות השקופיםסגור
-
19.גניבהחן 02/08/2023 02:55הגב לתגובה זו1 0מחיר מנתבג לתל אביב היה בין 150-170 עכשיו זה בין 110-130 זה 30% ירידה. תפסיקו להמציא שקרים. רק חפרים עובדים בנתבג ובכלל זה עוקצים את כולם. נהגי מוניות טובים לא יגיעו לשם עד שלא יסדרו את מחיר הנסיעה נורמאלי. בושה שנהג שהוא עצמאי המדינה קובעת לו כמה ירוויח. בושהסגור
-
18.זה לא מגיע ל100 שקל נסיעהכתבה מגמתית ושיקרית 01/08/2023 21:04הגב לתגובה זו2 0איפה ההמתנה איפה התור איפה התשלום לרשות איפה המיסים איפה הדלק איפה המזוןדות תתביישן לצייר את התמונה כזאת שיקריתסגור
-
17.כמה ניתוקנהג מונית 01/08/2023 08:56הגב לתגובה זו3 0לא מספיק הכתב מנותק מהמציאות.. הוא מפיץ שקרים על ימין ועל שמאל. אין ספק שהכתב לא יודע על מה הוא מדבר וצריך להישמר בדבריו עוד עלולים לתבוע אותו על זה. אין שום עליה במונה המונה עדיין מופחת ב40%. הובר לא נכנס לארץ בגלל שיש חוק במדינה שלנו שאוסר להסיע אנשים בתשלום ללא רישיון מתאים לכך ורכב בעל זכויות מתאימים לכך. למה לא נספר לכולם איך כל מדינה שהובר נכנס אליה עלו מקרי החטיפות, מקרי האונס וכו וכו? אתם הייתם נותנים לנהג שאינו מוסמך ורק למד לנהוג להסיע את ילדיכם חזרה מהבית ספר?סגור
-
16.נהג מונית בגט 9 שניםאריה 01/08/2023 03:23הגב לתגובה זו2 0אני נהג מונית שעובד רק בגט 5 כוכבים שמונה שנים רצוף הכל אצלי מודפס על ה10 אגורות עובד רק אשראי לפני ירידת המונה התפרנסתי בכבוד וכילכלתי משפחה היום אני בחובות על סף פשיטת רגלסגור
-
15.כתב שקרן איך 160 נסיעה תא נתבג (ל"ת)ניר 31/07/2023 17:18הגב לתגובה זו3 0סגור
-
14.איך 160 ??Op 31/07/2023 14:22הגב לתגובה זו4 1160 יוצא אולי להרצליה במונהסגור
-
13.הגיע הזמן שבאמת יכבדו פה אנשים שעובדים קשה מאודיניב 31/07/2023 11:24הגב לתגובה זו6 1המחיר בארץ לנסיעות במוניות מחוץ לעיר לא משתלם בכלל וכל מי שחושב שכן שיתחיל לעבוד על מונית נראה תוך כמה זמן הוא מוכר את הקיליה שלוסגור
-
12.למה שהם לא יעבדו בנוסף באובר?דניאל 31/07/2023 10:47הגב לתגובה זו0 7שכל נהג מונית יהיה גם בגט טקסי וגם באובר..ככה תהיה זמינות יותר גבוהה, מחירים זולים יותר וגם כל נהג ירוויח יותר כי יהיו לו יותר נסיעות..הם לא מבינים את זה?סגור
-
11.להכניס את אובריואב 31/07/2023 10:46הגב לתגובה זו0 8להכניס את אובר לבטל את העלות של מספר מונית וקיזוז מעמ. בקיצור לפתוח את הענף כמו בעולםסגור
-
ומה אתה חושב שאובר יסיע אותך בחינם שמגג (ל"ת)אליקו 31/07/2023 14:17הגב לתגובה זו5 0סגור
-
10.לנסוע לנתבג מתל אביב יוצא 100 שחיוסי 31/07/2023 08:23הגב לתגובה זו6 0לקחת נסיעה לנתבג מתל אביב זה הפסד יוצא כמאה שקלים האפליקציה לוקחת 12 אחוז מע"מ 17 אחוז הדלק עולה עודעשרים שקלים יש מס הכנסה ביטוח לאומי.בקיצור נשאר לנהג אולי 40 שקלים והוא צריך לחכות שעה בתור לנסיעה יוצאת מנתבג.יוצא שאתה לא מרוויח שכר מינימום לא בשביל זה בן אדם עובד כעצמאי.יש לתקן את העיוות.סגור
-
אני חושב שהחישוב לא נכוןסתם אחד 31/07/2023 15:29הגב לתגובה זו0 2הנהגים עוסקים פטורים או מורשים, אז מזדכים על המע"מ. גם השכירים משלמים מס הכנסה וביטוח לאומי. אפשר גם להרים את המחיר ל1000 שקל. על מי שיכול להמנע ממוניות עושה את זה בגלל שירות גרוע, מונית לא נקייה (לא מעט פעמים) ומחירים גבוהים...סגור
-
9.הציבור שונא אותםדנה 31/07/2023 03:17הגב לתגובה זו1 11גזלנים מוכלים שמרמים תיירים הנהיג מוניות האלה יש נגדם קמפיין אגרסיבי לתיירים שיזהרו מהנוכחים האלהסגור
-
8.מרוויחים טוב מאוד רוצים לקחת מהציבור יותרמבין2 31/07/2023 01:08הגב לתגובה זו2 13שלא ייסעו מנתב"ג גם ככה יש רכבת יותר זולה ויותר מהירהסגור
-
7.אני לא נהג מונית והם צודקיםדוד 31/07/2023 00:46הגב לתגובה זו12 0מכיר מי שעובד במונית והם באמת בשביל משכורת לא גבוהה עובדים כל החודש, התעריפים נמוכים יחסית וחברות כמו גט טקסי שהם מונופול מנצלים נהגים. אכן צריך לעדכן את התעריף כלפי מעלה במיוחד בנסיעות מחוץ לעיר, הכל יקר היום, אך עדיין לאלה שלא מחזיקים רכב ונוסעים פה ושם במונית זה זול יותר. תחשבו מה זה לקנות מונית לספוג ירידות ערך, טיפולים דלק ביטוח שמאוד יקר,לשלם לספקי עבודה כגון גט או תחנה מוניות או שילוב. איפה זמן מת שמחכים לעבודה, איפה נסיעות שמתבטלות וכו, העבודה מאוד קשה.סגור
-
6.אבי היה עצמאי, העסק מת אחריבן של נהג 31/07/2023 00:30הגב לתגובה זו11 0הקורונה. החל להיות נהג מונית. הוא על ההגה 10-12 שעות, כל יום - ויוצא לו נטו בקושי 12-13k (הוצאות עוסק מורשה). כולל עבודה בלילות ושבתות. זו עבודה של בלית ברירה, והנהגים סובלים כי....פשוט הכל יקר פה להחריד. זה לא התעריף נמוך, זו מדינה בלי פרופורציה בשום מחיר, ובשום שירות.סגור
-
5.קודם כל 160 שח לתא זה זול מאוד, כמה הכותב מרוויחשולי 31/07/2023 00:00הגב לתגובה זו10 1בחודש, אתה רוצה זול קח לך אוטובוס ורכבת ותשלם בזול, בא לך מזגן ולהגיע בכיף תשלם 200, בקיצר צפונבוני לך תשלם 700 שח לסועד במסעדה ותבכה לנהג שיקר לך המונית מונית ספיישל לא לכל אחד, אתה פשוט לא במעמד הנכון.סגור
-
4.בואו נתחיל ממתן דוחות לנהגי מונית שנוסעים בנתיב רגיליוני 30/07/2023 23:09הגב לתגובה זו1 10כשיש נתיב תחבצ ונהג מונית נוסע בנתיב רגיל צריך לתת לו דו'ח על זה שהוא נוסע בנתיב הלא נכון. ולקנוס אותם כשהם נוסעים לאט.סגור
-
3.המדינה מסבסדת להם מחיר הדלק על חשבון כולנו והם בוכים? (ל"ת)יובל 30/07/2023 23:08הגב לתגובה זו1 13סגור
-
אין סבסוד בכללשמשון 31/07/2023 10:51הגב לתגובה זו7 0המדינה לא מסבסדת כלום וגם לא דלקסגור
-
אתה טועה הורידו את החזרי הבלו (ל"ת)יוסי 31/07/2023 08:25הגב לתגובה זו5 1סגור
-
2.בפועל מתפתחת ויש תחרות שחורהחנה 30/07/2023 22:08הגב לתגובה זו13 0בפועל מתפתחת ויש תחרות שחורה. יש מלא קבוצות וואצאפ ונהגים שעובדים בשחור על הרכבים הפרטיים שלהם, במיוחד חרדיםסגור
-
1.עם של בכייניםדודו מנתיבות 30/07/2023 21:30הגב לתגובה זו7 13בכי בכי בכיסגור
-
צודק, מה אתה מתבכיין קח אוטובוס ורכבת, מונית ספיישלוואלה 31/07/2023 06:40הגב לתגובה זו5 1מיועד לבעלי יכולת פיננסית, כתב שמרוויח שקל וחצי שימשיך לרכב על אופניים מה אתה רוצה מנהגי המונית שמרווחים גרוש וחצי.סגור
-
הלוואי 160אבי 31/07/2023 10:06הגב לתגובה זו4 0איזה 160 אם יוצא 110 אנחנו אומרים תודה וחוץ מזה לא כולם גנבים יש את החארות שוגונבים ועושים שם רע לענף אל תשכחט שאנשים מתפרנסים מזה וכמו שיש גנבים בכל ענף אז לא צריך להכליל שבוע טוב לכולםסגור