המועצה לצרכנות - רשתות השיווק מנצלות את המלחמה להעלאות מחירים

עליות מחירים ממוצעות של 3%; חצי חינם העלתה את המחירים ב-6%; האם רשתות השיווק מנצלות את המלחמה ומעלות מחירים או שמדובר בתחושה בלבד? לפי בדיקת המועצה לצרכנות - לא מדובר בתחושה
 | 
telegram
(7)

אחרי הדיווחים על הורדת המבצעים מהמדפים על ידי רשתות השיווק בטענה לניצול המצב, בדיקה שערכה המועצה לצרכנות מראה שהרשתות אכן העלו מחירים, והטענות על ניצול המצב כנראה מוצדקות. לפי הנתונים על מחירי הסל הנבדק, המחירים ברשתות עלו בממוצע ב-3% מהבדיקה האחרונה לפני חודשיים וב-5.6% מהממוצע לפני שנה.

הקטגוריות בהן נרשמו העליות הבולטות ביותר בהשוואה לבדיקה לפני חודשיים הן:
- ירקות ופירות קפואים: עליה של 13% בממוצע
- ירקות טריים: עליה של 7% בממוצע
- מוצרי קימברלי קלארק: עליה של 4% בממוצע
- מוצרי קוקה-קולה: עליה של 4% בממוצע

בנוסף, קיימים פערים גדולים במוצרים מסוימים בין רשתות השיווק עצמן. כך למשל חבילה של 16 סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן נמכרות ב-149 שקל ברשת בי לעומת 249 שקל ברשת סופר פארם, פער של 100 שקל (68%). שעועית ירוקה חתוכה של סנפרוסט 800 גרם למשל נמכרת ב-7.5 שקל בטיב טעם וב-23.9 שקל ברשת אם:פם, הפרש של 16.4 שקל (219%).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נבדקו גם כן מי הרשתות הזולות והיקרות יותר ומי העלו את המחירים בשיעורים הכי גבוהים. לפי הבדיקה, הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי בעוד היקרה ביותר היא מגה בעיר, כאשר הפער בינהן עומד על 16%. בפסגת רשימת הרשתות אשר העלו את המחירים בשיעור הגבוה ביותר בחודשיים האחרונים ניצבת רשת חצי חינם שהעלתה בממוצע את המחירים שלה ב-6.3%. ביתן מרקט בסיטי ויוחננוף העלו את המחירים ב-4.3% ו-4% בהתאמה. לעומת זאת, סטופ מרקט וטיב טעם דווקא הורידו מחירים ב-0.7% ו-0.5% בהתאמה.

מהמועצה לצרכנות נמסר: "בימים אלה, בהם הציבור מתמודד עם קשיים נפשיים, כלכליים ואחרים מצופה מרשתות השיווק שלא לנצל את המצב ולהיכנס מתחת לאלונקה, לפעול באופן הוגן והגון, לגלות סולידריות ולא להעלות מחירים”.

הנושא של עליית מחירי המזון כבר הגיע לשולחן ועדת הכספים, כאשר משרד הכלכלה אף שוקל צו הקפאת מחירים לרמתם לפני המלחמה. מנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב אמר את הדברים כמענה לשאלה של דוד ביטון, יו"ר הוועדה שציין כי "לא ניתן שינצלו את שעת החירום למחירים גבוהים". ברשתות המזון הגדולות טענו דרך איגוד לשכות המסחר שלא היו עליות מחירים אלא רק סיום המבצעים של החגים.

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    להחרים!!!
    ג.ש 27/10/2023 07:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לקנות ירקות ופירות אצל גנב לוי!!!! (רמי לוי)
    סגור
  • 6.
    מה 3 אחוז? אפילו רמי לוי העלה בכמעט 10. (ל"ת)
    שדגכ 26/10/2023 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מת לדעת מי האנשים שקונים בסופרפארם (ל"ת)
    דן 26/10/2023 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כוכב הצפון 9אשדוד
    יחזקאל שבירו 25/10/2023 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך לקנות ברשתות אפשר להסתדר במינימרקטים הקטנים העיקר לא לקנות שם פשוט זבלים
    סגור
  • 3.
    המועצה לצרכנות רשמה עלית מחירים
    יהודי 25/10/2023 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גועל נפש איפה אהבת ישראל...
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    מדובר בהתייקרות סטנדרטית
    בעל מכולת 25/10/2023 18:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שער הדולר עלה ב-15%, הדלק התייקר ב-30%, אז העליתי את מחיר הקולה שמייצרים במפעל בחיפה/בני ברק מ-7-8 ש״ח ל-15. גם אני צריך לטוס לחול מה קרה??
    סגור
  • 1.
    ממש לא תחושה פשוט מגעילים.אין מבצעים !!! (ל"ת)
    כ.ד 25/10/2023 17:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות