מסתבר שטבעונות וכסף הולכים ביחד!

ענף הטבעונות חווה צמיחה אדירה בשנים האחרונות, וערכה של התעשייה הזאת צפוי להגיע ליותר מ-22 מיליארד דולר עד שנת 2030
 | 
telegram

ענף הטבעונות חווה צמיחה אדירה במספר תעשיות שונות, כאשר התחזיות מצביעות על כך שמגזר האופנה הטבעוני עשוי להפוך לשוק הבולט ביותר עד שנת 2030. הדרישה העולה לחלופות בר-קיימא אתיות תורמת לשינוי מרגש בהרגלי הצריכה והמגמות ברחבי העולם.

ההתמקדות הגוברת בבריאות וולנס מזינה את צמיחתה של התעשייה בקצב שנתי ממוצע של 10.35%, כשערכה צפוי להגיע ל-22.11 מיליארד דולר עד שנת 2030, מגזר זה נהנה מהפופולריות הגוברת של תזונה מבוססת צמחים ורפואה מונעת, במיוחד באזורים כמו אירופה. השחקנים העיקריים בשוק זה כוללים את 
DuPont, Jarrow Formulas Vitamin Energy, Solgar, and Deva Nutrition, מניעים את המגמה על ידי מענה לצורך לאלטרנטיבות בריאות ואתיות למוצרים שמכילים רכיבים מן החי.

כמו כן אנו עדים לצמיחה בשוק המזון הטבעוני, אשר צפוי להגיע ל-61.35 מיליארד דולר עד שנת 2028. הצמימה מונעת על ידי הביקוש הגובר לתחליפי בשר וחלופות לחלב, צמיחת שוק זו מואצת עוד יותר על ידי המודעות והאימוץ של מוצרים אלו על ידי המילניאלז ובני דור ה-Z. החידוש והייחודיות שמציעות חברות שונות מושכים צרכנים חדשים ובכך מניעים את התרחבות השוק עוד יותר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עם זאת, הצמיחה הבולטת והמפתיעה ביותר בשוק נצפתה דווקא בתעשיית האופנה הטבעונית. למרות התמודדות עם אתגרים כמו עלויות גבוהות יותר, שוק זה צפוי להגיע ל 835.7 מיליארד דולר עד שנת 2030, המציג קצב צמיחה שנתי ממוצע של 7.1%. ניתן לייחס צמיחה זו להגברת המודעות של הצרכנים ולפופולריות הגוברת של מוצרים המיוצרים ללא רכיבים מן החי, כגון הנעלה טבעונית, קוסמטיקה ובגדים. אסיה, צפון אמריקה ואירופה הם האזורים המובילים שמניעים את הצמיחה הזו, עם חברות כמו SUSI Studio, Insecta Shoes Canada Inc., ROMBAUT, Reformation, ו-ECOALF עושים צעדים משמעותיים בשוק.

בחברת ההנעלה הישראלית הידועה Ipanema שיתפו אותנו שבהמלך השנים האחרונות נעשו מאמצים רבים בכדי להתאים תהליכים פנים ארגוניים ותהליכים בפסי הייצור, בכדי להנגיש לקהל המעוניינים קולקציות טבעוניות איכותית של כפכפים וסנדלים לנשים, גברים וילדים בכדי לפרוץ אל שוק האופנה הטבעונית בישראל. המחויבות להביא אפשרויות הנעלה טבעוניות, מסוגננות ונוחות עוררו עניין רב בקרב לקוחות קיימים וחשפו את החברה גם ללקוחות חדשים שבעבר לא היו בוחרים את מוצרי החברה, מה שהביא באופן טבעי לעלייה משמעותית במכירות ובהכרה של המותג.


צילום: Freepik

 
קוסמטיקה וטבעונות

אותה התחזית לצמיחה גרנדיוזית בענף מביאה יותר ויותר חברות להציע פתרונות טבעוניים שבמקרים רבים נחשבים כאיכותיים יותר מהמקבילות הלא טבעוניות. קוסמטיקה טבעונית וצמחונית מבוססת על רכיבים טבעיים (שאינם מן החי) ומסומנת בתוויות כמו Vegan ו- V-Label המאשרים מוצר נטול מחומרים מן החי ומבטיחים כי אף בעל חיים אינו נפגע בתהליך הייצור שלו.


צילום: Freepik  

ישראל: הבירה הטבעונית של העולם! 
ישראל התגלתה כמדינה הידידותית ביותר לטבעונים בעולם, עם למעלה מ-5% מהאוכלוסייה שהקפידו על תזונה טבעונית בשנת 2020. המדינה מציעה סצנה טבעונית משגשגת, עם שפע של מסעדות טבעוניות הנותנות מענה להעדפות שונות, ארגון שמחבר בין מטיילים לתושבי ישראל לארוחות ערב ישראליות אותנטיות הנקרא "טבעונים מטיילים", מסעדה טבעונית יוקרתית בתל אביב, וסדנת קונדיטוריה טבעונית הם רק חלק מההיצע הטבעוני בישראל.

ניתן לייחס את אימוץ הטבעונות במדינה לגורמים הבאים: אפשרויות טבעוניות מגוונות בתזונה הים תיכונית המסורתית, תמיכה מהחברה ומהממשלה והתמקדות בחדשנות בסטארטאפים בתחום המזון הטבעוני. מחויבותה של ישראל לטבעונות ממצבת אותה כמובילה בתנועת הטבעונות העולמית.


 צילום: Freepik

מהשמות הבולטים בסצנת הטבעונות בישראל אפשר למצוא את טבעונים מטיילים - ארגון שמקשר בין מטיילים לתושבים ישראלים ומזמין אותם לארוחת ערב ישראלית בבתיהם, Opa - מסעדה טבעונית יוקרתית בתל אביב, Vegan Pastry Workshop - סדנת אפיית פטיסרי טבעונית.

 
עלייתה של הטבעונות: מעבר לקיימות ולחמלה

העלייה המרשימה בפופולריות של הטבעונות בשנים האחרונות מונעת על ידי גורמים שונים. המודעות הגוברת להשפעה הסביבתית של חקלאות וגידול בעלי חיים, כולל פליטת גזי חממה, בירוא יערות וזיהום אוויר ומים, הניעה אנשים רבים לאמץ אורח חיים טבעוני ובר קיימא. חששות לרווחת בעלי החיים ושיקולים אתיים סביב הניצול שלהם למזון ולייצור מוצרים אחרים מילאו גם הם תפקיד משמעותי. נוסף על כך, מחקרים מדעיים המדגישים את היתרונות הבריאותיים של תזונה צמחונית דחפו עוד יותר את התנועה הטבעונית. הנגישות של חלופות טבעוניות וכוחה של המדיה החברתית הקלו יותר מאי פעם על אנשים לחקור ולאמץ אורח חיים טבעוני. כתוצאה מכך, הטבעונות הפכה מבחירה נישתית לתנועת מיינסטרים, המסמלת שינוי משמעותי לעבר דרך חיים בת קיימא, חומלת ומודעת יותר.


הרחבת השוק הטבעוני: מעבר לאופנה
השפעת הטבעונות חורגת מעבר לתחום האופנה. תעשיות שונות עדות לזינוק בביקוש לחלופות טבעוניות, המונע על ידי הרצון של הצרכנים לבחירות אתיות ובנות קיימא. למשל:

תעשיית הפארמה: תעשיית התרופות מסתמכת לעתים קרובות על ניסויים בבעלי חיים ורכיבים מן החי. עם זאת, הביקוש הגובר לחלופות טבעוניות מהווה הזדמנות לעצב מחדש את עתיד תעשיית הבריאות. על ידי תמיכה והשקעה בפיתוח תרופות טבעוניות, אנו יכולים לתרום לגישה רחומה ורווחית יותר לשירותי בריאות. 
מוצרים לבית: מוצרי ניקוי ביתיים רבים עדיין נוסו על בעלי חיים או מכילים רכיבים מן החי. עם זאת, יש שוק הולך וגדל של מוצרים טבעוניים ו- Cruelty free בתעשייה זו. על ידי בחירת מוצרים טבעוניים לבית, הצרכנים יכולים להגן על רווחת בעלי החיים ולעודד חברות לעבור לפרקטיקות רווחיות ואתיות יותר.

ריהוט לבית: ריהוט ביתי מסורתי כולל לעתים קרובות חומרים ממקור מן החי, כגון צמר, עור ומשי. בעוד שמציאת חלופות טבעוניות עשויה להיות מאתגרת יותר בתעשייה זו, הביקוש הגובר לאפשרויות נטולות אכזריות ובנות קיימא מספק הזדמנויות לחברות להגדיל את הרווחיות תוך יישור קו עם ערכים אתיים.

חומרי בניין: חומרי בניין, כגון דבקים, בידוד וצבע, יכולים להכיל מוצרים מן החי כמו צמר או קזאין. עם זאת, קיים פוטנציאל לאלטרנטיבות רווחיות ובנות קיימא בתחום זה. על ידי עידוד פיתוח ושימוש בטבעו חומרי הבניין הטבעיים ומנסים להפחית את השימוש בחומרים מן החי. החומרים הטבעוניים בענף הבנייה כוללים חומרים כגון עץ, אבן, קרמיקה וחומרים טבעיים אחרים שאינם מזיקים לסביבה ואינם גורמים סבל לבעלי חיים.

 
סיכום

מסקירה של ענפי התעשייה השונים מתברר כי מסלול הצמיחה של מגזר האופנה עולה על מסלולי הצמיחה של הענפים האחרים, ומדגיש את הרווחיות של אורח החיים הטבעוני. תחזית זו מעידה על ההשפעה המשמעותית שהטבעונות הצליחה לחולל בעולם ומייצגת שינוי טרנספורמטיבי עם השלכות כלכליות מרחיקות לכת עבור עסקים. תנועה זו לעבר צריכה אתית, ברת-קיימא אינה רק מעצבת מחדש את הערכים החברתיים שלנו, אלא גם את הדינמיקה הכלכלית של השווקים השונים. ככל שמובילי התעשייה ממשיכים לחדש, העתיד מבטיח תפקיד מיינסטרימי יותר ויותר עבור אפשרויות טבעוניות. אלטרנטיבות אלה אינן מושכות רק מבחינה אתית; הן הופכות לבחירה כלכלית לעסקים ולצרכנים כאחד.
 

 
 

" " " "
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות