המילואימניקים שיחזרו למשבר כלכלי ואלו שיחזרו עם פלוס גדול בחשבון הבנק

 | 

צריך לומר את האמת - יש שני סוגי מילואימניקים. אלו שעלולים למות ואלו שמשרתים במקומות אולי חשובים, אבל אין להם סכנת חיים. הסיכון הזה שווה כסף, צריך ואפילו חובה לתגמל את המילואימניקים האלו יותר מאשר את המילואימניקים שלא לוקחים סיכון חיים וחלקם גם ישן במיטה בבית בסוף המשמרת.

בסוף צריך הגיון כלכלי בתגמול הכספי. בסוף, האנשים האלו חוזרים הביתה ואז חוזרים למרוץ החיים, להוצאות, לקשיים השוטפים. חלקם יגלה שהוא הפסיד כלכלית. יש במשק שני סוגים של עובדים. שכירים ועצמאיים. השכירים מקבלים תגמול מביטוח לאומי על שירות המילואים שעולה לרוב על השכר שלהם אצל המעסיק. הסיבה היא מספר הימים בחודש שבו הם משרתים במילואים (חודש מלא) לעומת מספר הימים שהם עובדים 21-22 ימים. עם זאת, בשירות ארוך ההבדל בין השכר לבין תשלום הביטוח הלאומי מצטמצם מאוד.

 

מילואימניק שכיר מול מילואימניק עצמאי

מעבר לכך, שכירים שהם לוחמים אפילו נהנים מיתרון כלכלי נוסף, לפחות הצעירים והרווקים בינהם. נדגיש זה רק במישור כלכלי, בטוח שהם לא היו בוחרים בזה מראש. אבל, ההוצאות שלהם ירדו דרמטית בתקופה הזו, אפילו התאפסו, כאשר השכר שלהם מצטבר. כבר מעל חודשיים של מלחמה, אם זה יימשך עוד חודש-חודשיים כפי שמערייכם, הם יחזרו ויהיה להם עשרות אלפי שקלים בחשבון הבנק. לפחות כלכלית - יש כאן איזה בונוס.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל, מנגד יש את העצמאיים. להיות עצמאי במילואים זה במקרים רבים לחסל את העסק. תלוי כמובן בכמה עובדים יש בעסק, אם מדובר בשותפים או עסק שמנוהל על ידי אותו עצמאי שנמצא עכשיו במילואים. גם כאן, יתרון גדול כמובן למילואימניקים שנמצאים קרוב, אבל עצמאיים שנמצאים בנתק מהעסק, בבעיה גדולה.

העסק מושתת עליהם, הם לא באמת יודעים אם וכמה תמיכה מקבלים מהמדינה, הם לא פנויים לטפל בהגשת הבקשות למדינה לקבל תמיכה, הם לא יכולים לטפל בשוטף של העסק - לקוחות, ספקים, עובדים. מדובר על חודשיים שהעסק יכול בהם ליפול. עסקים קטנים ובינוניים חיים מהיד לפה וקחו בחשבון גם את הירידה בפעילות השוטפת במשק, וזה כשאין מנהל, ותבינו את הקטסטרופה שהם נמצאים בה.
 

מילואימניקים ועבודה בשחור

וצריך לומר עוד משהו חשוב - גם אם תהיה תמיכה, רובם לא יקבלו תמיכה מלאה. חלק גדול מהם עובד בשחור. 20% מהכספים שעוברים בין עסקים מוערכים ככסף שחור, הם כמובן לא צרייכם לקבל על זה צל"ש, ההיפך. אלא שבמבחן התזרימי האנשים האלו ונתייחס רק לזווית שלהם - מאבדים הכנסה שהיתה להם בזמנים רגילים. הכנסה לא חוקית, אבל הכנסה. 

אפשר להגיד- בעיה שלהם. אבל צריך להודות ביושר שמדובר בתופעה רחבה, ואם זו תתופעה רחבה, זו גם בעיה של המדינה שהיתה אמורה לחסל את התופעה או להפחית אותה למינימום. כשאותו מילואימניק שנלחם כעת יחזור הביתה והעסק שלו בקריסה והתמיכה נמוכה, כי הוא עובד בשחור וכשעובדים בשחור אין מה להציג למדינה בקבלת תמיכה, אז אם כל האשמה שלו, יש בזה עדיין דילמה. הוא יכל להקריב את החיים שלו למען המדינה, ואנחנו מתעסקים בכסף השחור שהוא עשה? 

כך או אחרת, עצמאיים שעבדו בשחור ונמצאים עכשיו במילואים בחזית ולא יוצאים הביתה - בבעיה. הם כנראה הסובלים הגדולים ביותר בזמן המלחמה. לצידם יתר העצמאיים שגם הם, כל אחד והתחום שלו והנסיבות הספציפיות, עלולים להגיע למשבר כלכלי.

תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    כרגיל לא חושבים במקום לבקש משווים לאחר
    מיש 20/12/2023 14:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת שכל אין סיבה להשוות בין שכיר לעצמאים פשוט עצמאים קצת יותר מורכב אז לא להגיד כמה אחר קיבל אלא להגיד אני ככה וככה אז לפי ההגיון בשביל לשרוד צריך יותר עזרה
    סגור
  • 40.
    המדינה חייבת לעזור להם
    תושב ישראל 19/12/2023 08:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין הגיון שאנשי מלואים מסכנים את החיים שלהם בשביל כל העם חייב לפצות אותם במיוחד את אלה שלוחמים מעבר לשכר שלהם לתת להם גם יותר אין הגיון יש לכם חברי כנסת שנגד המדינה כמו אחמד טיבי עומר כסיף וכל הרשימה המשותפת שצריך להעיף מהכנסת וגם אם משהו היה לו קשר לחמס למחבלים או לאסירים ביטחוניים לא יכול לשבת יום בכנסת וקבל משכורת להכניס חברי כנסת דרוזים וערבים אין בעיה אבל כמו יוסוף חדד עדיין לא צריך לבחור לפי דת שיהיה כאלה וכאלה צריך לפי מה שהמדינה צריכה
    סגור
  • 39.
    נתניה
    שמואל 18/12/2023 10:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בבית של בכיר חמאס מצאו חמישה מיליון שקל למה אתם לא מחלקים את זה בין המילוימניקים מה זה שלכם תנו להם נהרגים בשבילכם
    סגור
  • 38.
    לעזור למשרתים בלבד
    אימא חילונית וחיילת 18/12/2023 07:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    צריך לעזור לכל אלה שמשרתים. ולהפסיק לתקצב את האברכים פשוט. מי שמסכן את חייו לעזור לו יותר. מה לא ברור??
    סגור
  • 37.
    היה הייתי שף
    מדינה אוכלת יושביה 18/12/2023 07:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בגלל שהעסק בו אני עובד נסגר אין לי כסף לחיות כי גייסתם למילואים את בעל העסק ומקום נסגר כי אין כח אדם צה''ל צה''ל כבר באים רות סוף....סוף לכל העסקים
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    כן ההוצאות ממש התאפסו
    A 17/12/2023 18:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בדיוק אמרתי לבעל בית שלי שאני במילואים אז צריך לשלם שכירות רק על 4 ימים בחודש שאני נמצא בדירה. הוא לא הסכים
    סגור
  • 35.
    אתם מטעים את הקוראים
    משרת מיל פעיל 17/12/2023 18:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמה שטויות בכתבה אחת. ערך היממ נקבע על פי משכורת שמחלקים אותה ל30 )או 90, תלוי במקרה( , ככה שהטענה שלכם על 22 ימי עבודה היא טפשית ומטעה. נמאס לקרוא איך משחירים אותנו המילאומניקים. עורך יקר, תרים נשק או שתשב בצד ובשקט.
    סגור
  • 34.
    איזו כתבה רדודה שלוקחת את הדיון לכסף שחור
    טל 17/12/2023 15:22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מיותר לחלוטין ומגמתי
    סגור
  • 33.
    אל תבלבל תמוח לא מקבלים יותר מהשכר הקיים
    רווה 17/12/2023 11:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למרות שעושים שישי שבת מקבלים אותו שכר מה שקיבלת ב 21 יום עבודה מחלקים את השלוש משכורות ל 90 וזה היומית שאתה מקבלל מה שאומר שקיבלת את הממוצע שכר של השלוש משכורות כלומר משכורת אחת למרות שאתה עושה שישי שבת
    סגור
  • 32.
    חייבים לגייס את האברכים למילואים
    משה 17/12/2023 09:39
    הגב לתגובה זו
    16 7
    הזמנים קשים, צה"ל נלחם בכוחותיו האחרונים. ההנהגה החרדית בוזזת את הקופה. חייבים לגייס את האברכים למילואים.
    סגור
  • 31.
    מה הקשר לשחור
    איירה 17/12/2023 09:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העצמאיים קורסים כרגע. הם משלמים מיסים פי כמה וכמה מכולם. עבורם הביט6ח הלאומי זה עוד מס ואין להם שום זכות. זאת בושה שאין כמותה. הם הראשונים להתנדב ולתת רוב העסקים תרמו יותר מכל אחד אחר ללחימה. מזון, מקום, מצרכים... , כשהשכירים בפרט עובדי ציבור בחופשה, מקבלים שכר. כל המשרדים עובדים במתקונת מצומצמת , על שום מה? מקבלים שכר שישתמשו בהם במקבלי השכר הציבורי לצרכים האחרים בעת הזאת. ובראש ובראשונה שיפתחו דלתות
    סגור
  • 30.
    פתרונות אפשריים
    אזרח 17/12/2023 07:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מענק למי שנלחם ונמצא בקו האש נקודות זיכוי בשנה הבאה במס הכנסה
    סגור
  • 29.
    יש כאלו שמרווחים מהמצב כמו המפונים
    גדי 17/12/2023 03:12
    הגב לתגובה זו
    2 4
    זוג ושני ילדים 21 אלף זוג וחמש ילדים 27 אלף המלונות עושות קופה כמו שלא עשו שנים תפוסה 100 אחוז עבור זוג 30 אלף לחודש ועם ילדים יכול להגיע ל 40--50 מטורף
    סגור
  • לך תגור בעוטף
    אני 18/12/2023 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה אותכם גרים במקומות האלה
    סגור
  • 28.
    אין כסף למשרתי המילואים
    ספיר 17/12/2023 01:04
    הגב לתגובה זו
    7 3
    החרדים בזזו את הקופה
    סגור
  • 27.
    טכנאים
    בטיטו 17/12/2023 00:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכי בבעיה הם הטכנאים העצמאיים, מתקיני מזגנים, וכו' אלו שהם עצמם כל העסק, הם מיחוץ ללופ, וכשיחזרו לא בטוח שיחכו להם.
    סגור
  • 26.
    מה עם פיצוי על אבדן הכנסה של בת הזוג?
    מילואימניק בעזה 16/12/2023 23:13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אשתי נותרה לבד עם הילדים בבית ולא חזרה לעבוד נורמלי. מי יפצה על אבדן הכנסה?
    סגור
  • 25.
    מי שעבד בשחור, הרוויח מהשחור
    אנונימי 16/12/2023 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לפצות בעלי עסקים, אך לא על שחור, מי שעבד בשחור, הרוויח 9 חודשים בשנה הרבה מיסים, אי אפשר לעודד עבודה בשחור, עם כל הכבוד.מי שעושה מילואים יודע שהוא לא מקבל על כסף שחור.לגבי בעלי עסקים צריך לפצות בעיקר את הבינוניים, הפטורים כבר מקבלים הרבה מביטוח לאומי ומקרן הפיצוי של המדינה.
    סגור
  • 24.
    מילואימניק
    יצחק 16/12/2023 20:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מילואמניק שמסכן את החיים שלו ופעם בחודש נמצא בבית , אישתו לא צריכה להתמודד גם עם בעיות כלכליות וצריך לתגמל אותם בצורה הולמת וראויה!
    סגור
  • 23.
    עצמיים שקופים בישראל
    ey 16/12/2023 20:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בכל מה שקשור לעצמאיים המדינה שלנו חיה בחושך מוחלט . עצוב מאוד. שנת 2023 עצמאיים=0 .
    סגור
  • 22.
    מי שעובד בשחור שילך לחפש
    רונן 16/12/2023 19:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אי אפשר להלחם בלי כסף, כלכלה שחורה צריך להוריד, מצד שני יש ליעל משרדי ממשלה להפסיק לחלק כסף לחינם לתלמידי ישיבות וכל מני הון פוליטי, כך נוריד את שיעור המיסים או לפחות נשקיע בעתיד שלנו
    סגור
  • 21.
    לצערי
    יוסי 16/12/2023 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוליי לא חוזרים בכלל,לצערי
    סגור
  • 20.
    הצבא כרגיל מסורבל בזבזני ולא יעיל
    קצין מילואים לשעבר 16/12/2023 19:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכיר אנשים שסתם זומנו למילואים ומסתובבים . עד שהצבא לא ינוהל ע"י אנשים שיבינו שתרבות הבזבזנות פוגעת בבטחון ובתחושת הצדק שפוגעת במוטיבציה זה לא ישתנה . צריך מנהל מקצועי לצבא לצד הרמטכ"ל !!!
    סגור
  • 19.
    מסכימה לגמרי שיש לדאוג אחרת לעצמאים
    אשת מילואימניק. בעזה 16/12/2023 18:03
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מעבר לזה הכתבה הזו מבישה ועושה אין ספור חלוקות מקוממות. למשל מי ששירת חודש בשורה, לא סיכן את חייו... בתור אשת מילואימניק יכולה להוסיף שיש הבדל גדול בין נשות מילואים עם ילדים צעירים וילדים גדולים (שלי גדולים..) יש הבדל גם בהוצאות בין פריפריה למרכז.. מה הגבול של החלוקה הנוראה הזו. אפשר וצריך לדאוג לעצמאיים, אפשר לתת תוספת לקרביים מבלי לחלק לגזרות צפון, דרום, איוש, ירושלים... ומבלי לפגוע במילואמניקים שאינם קרביים וגם הם משרתים כבר חודשיים. ובכל מקרה אין להתחשב במי שמעלים מס. זה טיעון חסר אחריות ומקומם. מי שמעלים מס כל השנים מסתכן בכך שלא יהיה מי שיגבה אותו בעת מצוקה.
    סגור
  • 18.
    מה הקשר לשחור
    מילואימניק עצמאי 16/12/2023 17:55
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אני עובד הכל לבן ונקי ומפסיד טונות של כסף. בעיקר הפסדתי לקוח גדול מאד שלי והלך לספק אחר. המדינה מפקירה אותנו לחלוטין.
    סגור
  • 17.
    להיות שכיר במגזר הציבורי, 3 חודשי מילואים ואז להיחטף
    דמיקולו פיזדמטה 16/12/2023 17:47
    הגב לתגובה זו
    5 5
    לאיזו שנה, בכלל תחזור מיליונר ובלי לאבד את מקום העבודה. שווה.
    סגור
  • 16.
    רק לדייק
    דרור 16/12/2023 17:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הצבא לוקח את ההכנסות ב-3 החודשים האחרונים ומחלק אותם ב-90 מתקבל תשלום יומי לפי 7 ימי עבודה ככה שמי שנמצא חודש שלם במילואים כולל שישי ושבת יקבל בדיוק את אותו הכסף שהרווח מעבודה של 22 ימי עבודה ואם הוא שכיר רובם ממשיכים לקבל בדיוק אותו שכר מהמעסיק שמגיש תביעה לביטוח לאומי בשם העובד
    סגור
  • 15.
    ביטוח לאומי מחשב לשכיר את התגמול באופן הבא
    ששש 16/12/2023 16:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכר מדווח לחלק ל30 כפול מספר ימי הלימודים... אין כאן שום רווח... אולי רק הפסד למי ששחררו אותו ביום חמישי
    סגור
  • 14.
    בקיצור הכי משתלם להיות אברך,
    פראייר 16/12/2023 16:20
    הגב לתגובה זו
    23 19
    גם לא מסכן את חייו, הקצבאות נכנסות כמו שעון , הפטורים וההקלות בתלשלומי הארנונה , בריאות ועוד ממשיכות כרגיל ואנחנו הפראיירים נמשיך כרגיל לסבסד אותם
    סגור
  • לגייס את הפרזיטים
    ניקול 17/12/2023 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בכח
    סגור
  • ליברמן ישנה דברים
    ולאד 16/12/2023 20:57
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הבוזזים הארורים ישלמו מחיר
    סגור
  • אשרייך
    יון 16/12/2023 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 6
    קדימה לך תהיה אברך אני אשלם לך תוספת שכר! צרות עין/ שנאה למההה???
    סגור
  • 13.
    חלק גדול מהעצמאים עובד בשחור שהם 20%?
    דרור 16/12/2023 16:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איך זה מתחבר בדיוק? כמות השטויות בכתבה אחת..איך עברת את אישור העורך?
    סגור
  • 12.
    שר אוצר
    אליהו המביא 16/12/2023 15:24
    הגב לתגובה זו
    17 14
    שר אוצר כלומניק עם ממשלה שלא מעניין אותם המילואמניקים והחיילים הגיבורים, ממשלה של בוגדים לא נשכח לא נסלח
    סגור
  • שר אוצר מעולה
    לוחם 17/12/2023 07:34
    הגב לתגובה זו
    0 8
    וממשלה שמגיע לה ציון 95 על התפקוד במלחמה
    סגור
  • 11.
    פשוט תנו תוספת סיכון
    מילואימניק עורפי 16/12/2023 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואפילו עדיף - פטור ממס
    סגור
  • 10.
    איפה אתה עושה מילואים?
    מילואמניק 16/12/2023 12:43
    הגב לתגובה זו
    28 0
    אני עושה מילואים מאז ה 7.10, אומנם לא מסכן את חיי אך אם לא אעשה את התפקיד, אני אחרים ייתכן ויהיה אובדן חיים, אשמח שמי שנלחם בעזה, גנין יקבלו כל סכום שבעולם, אבל מה שאתה עושה כתב... אתה פשוט משסע, מחרחר ריב ומדון ופשוט עצוב שנתנו לך את הכתבה הזאת, אם אין מה לכתוב, לאמר אז... לשתוק זאת לא מילה גסה. פיררתם את החברה ואני מקפלן... חאלס, שמישהו יקבל מה שמגיע לו, זה לא צריךצוחייב להיות עח מישהו אחר שבת שלום
    סגור
  • 9.
    אין לעצמאים מה לצאת למילואים, המדינה לא תגבה אותם
    אמיר 16/12/2023 11:44
    הגב לתגובה זו
    10 2
    המדינה פשוט יורקת לבאר ממנה היא שותה, לא לגבות את אלה שעצמאים זה פשוט פשע מלחמה להפקיר בעלי עסקים שיצאו לחזית ולא לתמוך בהם כלכלית זה מחדל ענק, אין לעצמאי מה לצאת למילואים בלי תמיכה מהמדינה נקודה.
    סגור
  • 8.
    פרס לעבודה בשחור?
    ניר 16/12/2023 11:13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הכתב מבכה את הפגיעה בהכנסה של העובדים בשחור שנאלצו ללכת להלחם לפי ההגיון של הכתב המדינה יכולה לזמן למילואים רק שכירים ועצמאיים ישרים לקרוא ולא להאמין
    סגור
  • 7.
    לתגמל לוחמים, לא גנבים
    דביבון 16/12/2023 10:43
    הגב לתגובה זו
    19 0
    אין ספק שמי שנלחם בחזית צריך לקבל עזרה ותגמול, אבל לתת תגמול כי ביום יום הוא גונב מאיתנו, לא סבבה.
    סגור
  • 6.
    לא לשכוח למוך באברכים במלחמה
    רפופורט 16/12/2023 10:42
    הגב לתגובה זו
    6 26
    אלה מחרפים נפשם....
    סגור
  • פרזיטים
    בת אל 16/12/2023 12:15
    הגב לתגובה זו
    19 7
    בוזזים את הקופה הציבורית
    סגור
  • את לא בת אל את בת אללה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 17/12/2023 02:39
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • נכון צודקת... אה..רגע תסבירי למה? (ל"ת)
    שי 16/12/2023 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 5.
    הבן שלי שכיר שחזר מטיול בחול
    מניאל 16/12/2023 10:27
    הגב לתגובה זו
    10 3
    הספיק להיות 3.5 חודשים בחול ולפני כן היה בסדיר. היה ארבע פעמים בבית ל 24 שעות מאז השביעי באוקטובר ומסכן את החיים שלו יום יום. כשהיה בחול טיפלנו ברישום שלו לאוניברסיטה ובשכירת דירת שותפים לו ולחברה שלו (שגם מגוייסת). הוא יקבל את המינימום מביטוח לאומי ועוד מענק על שירות ארוך (שיינתן ביום העצמאות). אף אחד לא יפצה אותו על עצירת הטיול וגם לא על אובדן שנת הלימודים אם הלחימה תתארך.יש לי הרגשה, לא בלתי מבוססת, שפיצוי המילואימניקים אינו בראש מעייניהם של מנהיגינו. התקציב שרק עכשיו עבר הוא כל הסיפור.
    סגור
  • לאמא החרדית אין את הבעיות האלה (ל"ת)
    אני 16/12/2023 16:57
    הגב לתגובה זו
    10 8
    סגור
  • למה הוא הפסיק את הטיול?
    דניאל 16/12/2023 15:34
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הרי עם יצאתה לחול לפני שקיבלתה צו 8 אז אתה יכול להמשיך בטיול
    סגור
  • מאכזב
    מילואימניק 16/12/2023 12:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממש מאכזב במיוחד בתקופה הזו לשמוע מה אקבל ומה מגיע לי.....אנחנו במלחמה על הבית ועושים זאת למען המדינה ולא למען שכרנכון שהרוב לא עושים מילואים אבל לא זה הזמן לשאלות האלו
    סגור
  • למנוע חלוקת הכספים הקואליציוניים
    בת אל 16/12/2023 12:16
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לפצות את משרתי המילואים. שיחזרו בשלום.
    סגור
  • 4.
    הכל נכון אבל מי שעבד בשחור זאת באמת בעיה שלהם לגמרי (ל"ת)
    טוני המרוקאי 16/12/2023 10:18
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 3.
    גיבוב של שטויות -לאן התדרדרתם ?
    כלכלן 16/12/2023 10:13
    הגב לתגובה זו
    15 2
    שכיר- לא מקבל יותר מביטוח לאומי ! עצמאים - העסקים שלהם בסכנה והפיצוי מזערי , אם בכלל ! לתשומת ליבך - רוב העצמאים לא עובדים בשחור !!!
    סגור
  • רוב העצמאים לא עובדים בשחור, כך אמר גם הכתב חחח.. (ל"ת)
    שי 16/12/2023 19:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה מטרת הכתבה???
    אנונימי 16/12/2023 09:49
    הגב לתגובה זו
    18 5
    שיסוי בין קבוצות מילואימניקים ומילואימניקיות.לאן כבר מגיע השיסוי.אודה על ההסבר של כותב הכתבה.
    סגור
  • מטרת הכתבה לעצור את הביזה
    שרמן 16/12/2023 15:26
    הגב לתגובה זו
    7 8
    שמבצעת ההנהגה החרדית בקופת המדינה
    סגור
  • צודק לגמרי.. אה רגע.. תוכל להסביר איפה בדיוק הביזה
    שי 16/12/2023 19:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מזכיר שכספים שהולכים למקום שאתה לא מאמין בתועלת שלו לא נחשב במילון כ'ביזה'
    סגור
  • המטרה לעצור את הביזה
    אנטולי 16/12/2023 12:17
    הגב לתגובה זו
    6 5
    שמבצעת ההנהגה הדתית בקופה הציבורית
    סגור
  • 1.
    חשוב וחובה לטפל בנושאים של לוחמי המילואים (ל"ת)
    דידי 16/12/2023 09:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות