הסכם מימון בהיקף 6.5 מיליארד שקל לקו הירוק של הרכבת הקלה
נת"ע מדווחת כי היום נחתם הסכם הסגירה הפיננסית למימון פרויקט הקו הירוק המנוהל על ידיה. חברת טי. אמ. טי זכתה במכרז לתכנון, מימון, הקמה ותחזוקה של הפרויקט ומורכבת מהחברות דן, אלקטרה ואלסטום, חתמה עם נת"ע, על הסכמי מימון בגובה 6.5 מיליארד שקל. את המימון לפרויקט יעמידו קונסורציום מממנים הכולל את בנק ההשקעות האירופאי EIB וכן קונסורציום של מממנים מקומיים בראשות בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות.
מדובר באחד מפרויקטי התשתיות הגדולים בישראל המוערך בכ-19 מיליארד שקל. הסכם המימון יאפשר לזכיין הפרויקט (חברת טי. אמ. טי) להתחיל בשלב השני של הקמת תשתית הקו הירוק, ייצור הקרונות וכלל המערכות עד להפעלתו של הקו.
"זה יום חשוב, מעודד, גם בימים של בשורות קשות לציבור הישראלי", מסר מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן. "המדינה ממשיכה להתקדם, לבנות, לעשות. הקו האדום פועל בהצלחה, עכשיו צריך להמשיך את המשימה של הקמת רשת הרכבות הקלות בגוש דן, למען העתיד. עתיד תחבורתי".
"את הקו האדום הפכה נת"ע מחלום למציאות. עכשיו זה קורה גם עם הקו הירוק והסגול", הוסיף מנכ"ל נת"ע חיים גליק. "הקו הירוק יוצא לדרך עם זכיין מקצועי וחדור מוטיבציה. ובקו הזה, המאתגר הנדסית על גשריו מנהרה ותחנות תת קרקעיות – נדרשת מקצועיות ומוטיבציה גדולים. נת"ע שמחה על המהלך, ותוביל אותו בכובד ראש ומתוך אחריות כבדה, לפתרון התחבורתי היאה למטרופולין ת"א".
העלות הכוללת של הקו ירוק היא כ-19 מיליארד שקל. אורכו הוא 39 ק"מ בהן 62 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות. לפי ההערכות הקו יסיע כ-70 מיליון נוסעים בשנה. הקו מחבר את חולון וראשון לציון בדרום, והרצליה בצפון עם העיר תל אביב ויאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, אוניברסיטת תל אביב, חולון, ראשון לציון והרצליה פיתוח. בנוסף, לאורך הקו סדרה של גשרים, ומנהרה מתחת לרחוב אבן גבירול בת"א. ההפעלה המסחרית של הקו מתוכננת לשנת 2028.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.שיהיה בהצלחה, בטוח ומהיר (ל"ת)אנונימי 18/12/2023 09:58הגב לתגובה זו0 0סגור