רשתות השיווק העלו את המחירים ב-4% בחודשיים; קרפור הזניקה את המחירים ב-8%

כלכלני משרד הכלכלה על ההתאוששות המשקית בשבועות האחרונים, על החזרה לעבודה ועל יוקר המחייה
 |   | 

סקירה של כלכלני משרד הכלכלה מבטאת תחושה מאוד לא נוחה. רשתות השיווק העלו את המחירים בקרוב ל-4% מתחילת השנה, קרפור עומדת בראש עם זינוק של 10%. זאת במקביל לגאות עסקית בתחום שלהם - למרות שהמשק בירידת מדרגה מאז המלחמה, רשתות המזון מגדילות את ההכנסות.

הביקושים הגדולים הם אלו שגורמים לרשתות להעלות את המחירים וזה מתחבר להם מצוין עם העובדה שאנשים רבים מוטרדים ולא ממש יש להם כוח וחשק להתחיל לבדוק מחירים ומבצעים. 


כותרת ראשית

- כל הכותרות


"לאחר השבועות הראשונים של המלחמה והירידה בפעילות המשקית במגוון תחומים, אנו רואים מגמה של התאוששות רוחבית ומעבר ל'שגרת מלחמה'", נכתב בסקירה של כלכלני משרד הכלכלה. "עדיין קיימים אתגרים משמעותיים, בראשם אתגרים עמם מתמודדים העסקים הקטנים והבינוניים, ובענפי פעילות מבוססי עובדים פלסטינאים, המתקשים לחזור לפעילות בשל היעדר עובדים ובשל אי-הגעת עובדים זרים כחלופה. קצב עליית המחירים הואץ במלחמת חרבות ברזל ביחס לתקופה שלפני המלחמה, ואף ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. בתחילת המלחמה עליית המחירים נבעה בעיקר מצמצום וביטול מבצעים, אך בשבועות לאחר מכן נצפו עליות במחיר המלא של המוצרים השונים".

עליית המחירים הזו מרתיחה במיוחד לאור העובדה שעסקים רבים וכן משפחות רבות נמצאים בקשיים כתוצאה מהמלחמה.

העלייה במחירים ברשתות השיווק מתבטאת בעיקר בצמצום המבצעים. עם תחילת המלחמה התחילו לצוץ ברשתת החברתיות תיעודים מסניפי רשתות השיווק המראים שמבצעים שהיו לפני תחילת המלחמה נעלמו, ולפי הסקירה של משרד הכלכלה, כנראה שכך באמת היה.

המכירות רשתות השיווק זינקו עם תחילת המלחמה, בעיקר מתוך הפאניקה והבהלה שהייתה בציבור והחשש מלחימה אגריסיבת שתחייב הישארות בבתים לזמן ממושך. הציבור שטף את סניפי רשתות השיווק בתופעה דומה לזו שהייתה בתקופת הקורונה ורשתות החליטו לנצל את זה ולהוריד את המבצעים, מהלך לגיטימי בסך הכל אבל מתקבל פחות טוב אצל הציבור. 

"אם מסתכלים על המכלול של תחום הקמעונאות אז אפשר להגיד שהוא דפנסיבי יותר, הוא נפגע פחות, אנשים צורכים יותר כי הם בבית וזה ניכר יותר בשבועות הראשונים של המלחמה - ראינו רכישת יתר של מים וניר טואלט בדומה לתקופת הסגרים בקורונה. ככל שאנו מתקדמים במלחמה אנו חוזרים לשגרה מסוימת", אומרת אנליסטית הקמעונאות של לידר, דינה קורשונוב.

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    לדעתי קרפור יותר זולה, הסניפים נעימים והשירות יותר טוב
    קונה בקרפור 19/12/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאר הרשתות מנסות להפיל אותה בשביל לשמור על המונופול ועל הדורסנות שלהן
    סגור
  • 11.
    שבועיים ראשונים היו מבצעים וזהו ביבי ברך אותם איזה יופי
    קרפור 19/12/2023 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמחירים באינטרנט הם של און ליין . לא של הסניפים הכל בלוף
    סגור
  • 10.
    תשובה: קרפור בארץ זה אלקטרה . מי יותר יקר שופרסל או קרפ (ל"ת)
    מיקי 19/12/2023 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    קרפור התחילו כהבטחה אבל מהר מאוד התגלתה כפלופ...
    זד 18/12/2023 16:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ככה זה כשהניהול ישראלי בלי כיסים עמוקים שבאים לעשות סיבוב על הצרכן הישראלי. חשיבה לטווח קצר ורווחים מהירים חובבני ומצער להגיד אבל צפוי. נראה שקרפור תלך בקרוב בדרכה של מגה ויינות ביתן ... נראה שספאר בסוף גם לא תגיע ... בקיצור...נשאר עם רשתות ישראליות שאוהבות לקרוע לנו את הכיס
    סגור
  • 8.
    קרפור יקרנים ב 50 אחוז כמעט
    איתן 18/12/2023 15:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    דוגמא :סחוג גדול 14.50.ברמי לוי ואושר עד וויקטורי 9.90 והרבה מוצרים שיקרים מאוד לעומת אחרים.מאז שקרפור נכנסו המחירים בסניפי יינות ביתן קפצו בגלל חמדנות. לא קונה יותר
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    קארפור על זמן שאול !
    הרואה את העתיד 18/12/2023 15:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני מהמר על סגירה שקטה תוך שנתיים גג !!! לא הבאתם שום בסורה ואין בכם שום ייחוד ...... ביי ביי
    סגור
  • 6.
    שודדים עליך ישראל
    צחי 18/12/2023 14:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק 4% ?!
    סגור
  • 5.
    היי אתם שם בלמ"ס איך אתם מעיזים לערבב את המדד?
    זליג 18/12/2023 14:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל האגרות הממשלתיות עלו מתחילת השנה (2023) ב 6% הארנונה התייקרה ב 4%, החשמל ב 12% שרותי המוסכים עלו ב18% ביטוח רכב עלה ב 30% המדד לשנת 2023 צ"ל לפחות 6%
    סגור
  • 4.
    העיקר המדד יורד... (ל"ת)
    מיקו 18/12/2023 14:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    עושק הרשתות
    אנונימי 18/12/2023 14:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חצופים, גזלנים, אין להם שובע מהררי הכסף שלהם וגורמים לאנשים חלשים להיות יותר חלשים!! המוזר שלא קם אף גוף שיעצור את ההשתוללות הבלתי הגיונית הזאת שיעצור את זה, וזאת עוד קודם התירוץ הבא שלהם שמחירי התובלה עלו.
    סגור
  • 2.
    קרפור דיברה על שבירת השוק
    עדי 18/12/2023 14:13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    השרים באו להצטלם איתה. זה התברר כעוד בלוף, היא רשת יקרה
    סגור
  • 1.
    אני קונה בקארפור רק חלב ,ביצים ולחם
    רועה חשבון 18/12/2023 14:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רק מוצרים מפוקחים!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות