מכירות רשתות השיווק ירדו במהלך המלחמה, אך צריכת המזון עלתה בכ-3%
בחודשים ספטמבר עד נובמבר 2023 נרשמה ירידה של 4.6% בפידיון (מכירות) של רשתות השיווק, זאת אחרי ירידה של 2.3% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים שבין יוני - אוגוסט 2023 - כך עולה מנתוני הלמ"ס. ייתכן והמצב במשק ועליית המחירים, בתוספת למלחמה שהותירה מילואימניקים רבים מחוץ לבית, הובילה למגמה זו.
נתוני, פדיון רשתות השיווק (למ"ס)
לפי הטבלה ניתן לראות כי ישנה ירידה בחודש נובמבר וירידה גם בחודשים ספטמבר-נובמבר. לעומת זאת, חלה עלייה בחודשים ספטמבר-אוקטובר ברכישת מזון. בחישוב שנתי, נרשמה עלייה של 2.7% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.2% (במחירים קבועים) בחודשים יוני - אוגוסט.
חשוב לציין כי נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות כולל גם חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה