וואן זירו נגד הבנקים הגדולים - עדיין לא מהווה תחרות אמיתית, אבל היחיד שבאמת מנסה

אייל גפני, סמנכ"ל הכספים של הבנק והמנכ"ל הבא שלו מסביר למה כדאי לכם להיות לקוחות שלו, מדבר על השנה שהיתה והשנה הנוכחית
 | 

הבנק הדיגיטלי וואן זירו קם ב-2022 עם ציפיות גדולות, אולי גדולות מדי. אחרי הכל, לנער את המערכת הבנקאית הממוסדת לוקח הרבה זמן. לגרום לאנשים להבין שיש אפשרויות  טובות, מחוץ לסניף שהם מכירים 20 שנה, זה תהליך ארוך, בניגוד גמור למהלך עצמו של העברת חשבון או פתיחת פיקדון באופן דיגיטלי שלוקח 5 דקות. 

לוואן זירו יש 90 אלף לקוחות, המנכ"ל שלו גל בר דעה יעבור לנהל את הפעילות העתידית באיטליה לצד אחראיות על הבנק המקומי, כשסמנכ"ל הכספים, אייל גפני, יהיה המנכ"ל  של הבנק. על הכניסה לאיטליה דיווח הבנק בתחילת השבוע, אבל לא היה ברור אם המהלך הזה נועד לייצר מנוע צמיחה חדש בגלל צמיחה מאכזבת בפעילות בארץ, אם בר דעה נבעט למעלה, או שבאמת מדובר באסטרטגיה ברורה להפוך לגוף רחב עם מספר מוקדים בתחום הבנקאות הדיגיטלית. 

בוואן זירו מסבירים שבר דעה מנהל את הפעילות מלמעלה, שהתוצאות השוטפות לא מאכזבות, אם כי, אי אפשר להתכחש למלחמה שפגעה בפעילות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

איך אתם עומדים ביחס לתחזית שלכם ביחס ל-2023, מה הציון שלכם ביחס להערכות? "אני חושב שאנחנו מקבלים ציון 80", אומר, גפני ומדגיש כי וואן זירו חוללה שינוי בשוק - "אנחנו מציעים ללקוחות הצעות אטרקטיביות, אנחנו רואים את הפרסומים של הבנקים הגדולים שצפו בעקבות התחרות מולנו, אנחנו רואים את ההצעות שהם נותנים כשהם שומעים שלקוחות רוצים לעבור אלינו. אנחנו מחוללים תחרות, אבל זה תהליך מתמשך".


אייל גפני, סמנכ"ל כספים ומיועד למנכ"לות - "מאוזנים בסוף 2025" (קרדיט: ינאי יחיאל)


הציפיות ב-2020 היו כנראה גבוהות מדי. בינתיים, וואן זירו לא באמת מדגדג לבנקים הגדולים, אבל ברור שקיומו וכניסתו לשוק מבורכים. זאת באמת תחרות אמיתית נגד קרטל הבנקים המסורתיים שנהנה מהגנה מלאה של המפקח על הבנקים ובנק ישראל תחת התירוץ של "דאגה ליציבות הבנקים". זו לא באמת דאגה ליציבות, אלא לרווחי הבנקים, כי בנקים שמרוויחים יציבים, והאג'נדה הזו היא במילים אחרות -  פגיעה בציבור על חשבון הבנקים. כשהבנק מרוויח יותר זה אומר שהוא משלם לכם פחות על פיקדונות וגובה מכם יותר על הלוואות ועל עמלות.   
 

הבנקים נהנים מנאמנות הלקוחות - האם זה מוצדק?

הלקוחות, שלאורך שנים רגילים להיות נאמנים לאותו בנק ולפקיד, המשיכו לשלם את העמלות לחמשת הבנקים הגדולים: הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, והבינלאומי ולא עברו לבנק הדיגיטלי. גם הרגולציה החדשנית של מעבר בקליק, שהחלה באחרונה, לא עזרה, בינתיים. 

וכך לשני הבנקים הגדולים יש כ-2.5 מיליון חשבונות, ולוואן זירו 90 אלף אחרי שנה ושלושה חודשים של פעילות. לכאורה מאכזב, כשחושבים על זה לעומק, זה לא רע לשנה ראשונה באם הצמיחה תימשך. גפני מדבר על יעדים שהיו כבר בהשקה ועדיין תקפים - איזון בסוף שנת 2025. 

כמה לקוחות צריך כדי להגיע לאיזון?
"כ-200 אלף לקוחות".

גידול של כ-110 אלף לקוחות בשנתיים, זה סדר גודל של 5 אלף שקל בחודש, כשמאז ההשקה הגידול הוא כ-6-7 אלף בחודש ("למעט אוקטובר שהיה כמובן קשה מאוד"). 

בעלי השליטה השקיעו בהקמה ובשנה הראשונה 200 מיליון דולר ולאחרונה השקיעו סכום נוסף של 30 מיליון דולר. סביר שככל שהבנק יצמח בלקוחות, ההפסדים והצרכים התזרימיים יקטנו, אבל  זה לא יפתיע אם נראה גיוסים נוספים עד האיזון - "יש לנו תמיכה מוחלטת של בעלי השליטה" אומר גפני, "הם רואים את ההתקדמות, הם מכירים בנקים דיגיטליים בעולם, הקצב שלנו בהחלט משביע רצון". 

בוואן זירו מדברים על הכנסה מלקוח של 700 שקלים, לפני הפרשה להפסדי אשראי. אם היקף הלקוחות בסוף השנה הוא כ-90 אלף, כשבתחילת השנה היה שלב ההשקה, אז אפשר להעריך שבממוצע חודשי היו כ-40-50 אלף לקוחות, ומכאן שההכנסות של הבנק הם סדר גודל של 30-40 מיליון שקל השנה. ההערכת הכנסות ל-2024 היא כ-80-90 מיליון שקל, בהינתן הגידול הצפוי בלקוחות (שיעור של כ-50% בשנה - מ-90 אלף ל-200 אלף לקוחות תוך שנתיים) 
 

למה שיעברו 200 אלף לקוחות לוואן זירו?

למה שאני יעבור לוואן זירו? "ההצעה שלנו טובה, גם בעמלות, גם בפיקדונות, בכל השירותים וגם זה מאוד נוח, מתקדם, פשוט". 

בסופו של דבר אנשים עוברים מטעמי נוחות, שירות ועלויות. וואן זירו מנפנף בנוחות בשימוש בשירותיו, במענה מהיר, טכנולוגי וגם בהצעות אטרקטיביות כשבשנה האחרונה הוא נהנה מכניסה של לקוחות רבים בשל הצעה אטרקטיבית בפיקדונות - הבנק מציע ריבית של פריים פלוס 0.1% בפיקדונות שקליים לשנה - מעל הבנקים האחרים. בשנה הנוכחית הוא מצפה להגדיל את היכולות והפיצ'רים בתחום שוק ההון ובכך להגדיל את היקף הלקוחות של הבנק לצד גידול בזכות שאר הפעילויות. 

"אנו מביאים את הפמילי אופיס להמונים ב-49 שקל לחודש", מדגיש גפני ומוסיף "לבנקאות הפתוחה בישראל היו הרבה חבלי לידה, אך בחודשים האחרונים היא מצליחה לעבוד כמו שצריך. לקוחות יכולים לשתף אתנו מידע היסטורי, וזה אירוע דרמטי עבורנו כבנק - כך שנוכל להכיר את הלקוח טוב יותר, ולתמחר עבורו טוב יותר את השירותים".

איך אתה מסכם את 2023?
"2023 אמנם נהפכה לשנה קטסטרופלית למדינה, אך עבורנו כעסק זו היתה שנה טובה. הרפורמות של בנק ישראל, אפשרו לנו לגייס כמעט 90 אלף לקוחות חדשים. החל שיח צרכני סביב שירותי הבנקאות שלא היה קיים כאן בעבר. החל שיח על עושק העו"ש - הריבית שהבנקים נותנים, על שירותי הבנקאות, ומסוף 2022 הרגשנו את התחרות על הצרכן. אני מאמין שבהמשך הדרך נראה צמיחה בקצב הלקוחות שיעברו אלינו".

כמה לקוחות חדשים מצטרפים אליכם כל חודש?
"כמה אלפי לקוחות חדשים - זה תלוי בתקופה ובקמפיינים שעולים לאוויר. כחלק מהאסטרטגיה שלנו, בתחילת הדרך חקרנו 300 בנקים דיגיטליים שהוקמו ברחבי העולם, ודיברנו עם כ-20 הנהלות. מתוך אותם בנקים, רק חמישה הציגו רווחיות. כל ה-295 האחרים מציגים גם היום הפסדים, לאחר שנים רבות של פעילות. כשניסינו להבין מדוע זה קורה, התשובה היתה ברורה: כשאתה מגייס לקוח על הצעת ערך חינמית ומנסה לאחר מכן לעשות לו UP-SELL  ולמכור לו שירותים נוספים בכסף, זה כמעט בלתי אפשרי. הלקוח בא אליך בגלל החינם. הדבר הכי חשוב שעשינו השנה הוא שהגענו למצב שבו 50% מהלקוחות נמצאים בחבילות משלמות. אלה לקוחות שאנחנו יכולים לגדול איתם, כי הם מגיעים בשביל לקבל ערך ואין להם בעיה לשלם על הערך שאנו נותנים בתמורה".

אתם בטוחים שבעלי המניות איתכם עד לשלב האיזון?
"בעלי המניות מעניקים לנו תמיכה אדירה. מדובר בגופים סופר רציניים, שעשו בדיקת נאותות והבינו כמה זמן ייקח להם להחזיר את ההשקעה - ועד כה התוצאות מרצות אותם מאוד. הם רואים שיש לנו לקוחות שמשלמים דמי מנוי, יש לנו כמעט 2 מיליארד שקל בעו"ש ופיקדונות, וכ-200 מיליון שקל בתיק האשראי".

באחרונה כאמור השלים הבנק סבב גיוס של כ-30 מיליון דולר מבעלי המניות: הבנק השווייצרי יוליוס, קרן ההשקעות סרברוס, טנסנט הסינית, SBI, חברת הביטוח הכשרה, קרן ווסט קוסט ואקוויטי פרטנרס.

מה מקור ההכנסה העיקרי של הבנק?
"מחצית מהכנסות שלנו הן מריבית, והמחצית השנייה מדמי מנוי ועמלות".

איזה מוצרים חדשים אתם עומדים להשיק ב-2025-2024?
"החסר הכי משמעותי ללקוחות ישראלים הוא ני"ע ישראליים, וזה מתוכנן ל-2024. כבר היום יש לנו אפליקציית מסחר שעדיפה משמעותית על כל הפלטפורמות שאנו מכירים. האפליקציה מאפשרת מסחר בנאסד"ק ובבורסת ניו יורק ביותר מ-3,000 ני"ע. אנו יודעים שאנשים מתעניינים בשוק הישראלי ורוצים לרכוש קצת קרנות נאמנות, ולכן כעת מפתחים להם את האופציה הזו".

מה לגבי חשבונות לעסקים?
"אנחנו פחות מכוונים לחברות. זה לא שוק שמעניין אותנו כרגע. אנחנו מציעים בנקאות פרטית דיגיטלית".

כמה לקוח ממוצע חוסך כשהוא עובר מבנק רגיל אליכם?
"לקוח ממוצע משלם בבנק רגיל 4,000-3,000 שקל בשנה. שליש מהסכום הזה הוא עמלות ושני שלישים ריביות. אצלנו לקוח שנמצא על מסלול של 50 שקל בחודש ישלם 600 שקל בשנה. זה כבר חיסכון של 400 שקל פלוס על עמלות וגם בריביות אנחנו בהצעות טובות ללקוחות"

בכמה הריבית של וואן זירו נמוכה מהבנקים האחרים בישראל?
"אנחנו תחרותיים מאוד. הריבית על ההלוואות תלויה בסוג הלקוח והאשראי שלקח"

תיק האשראי שלכם הוא רק בהיקף של 200 מיליון שקל. מדוע בחרתם להיות כה בררנים עם המימון?
"אם אתה הולך בהתחלה עם אסטרטגיה של תיק אשראי גדול, אתה צריך לרתק עבורו הון רב. בנקים שרוצים לצמוח צריכים קודם להציג הכנסות מפעילות אחרת ורק אז להגדיל את תיק האשראי בצורה משמעותית. אנו בחרנו באסטרטגיה של צמיחה שלא דורשת מבעלי המניות לשים הרבה הון. אנו מציעים אשראי ללקוחות שצריכים, אבל לא לכל לקוח".

בכל פעם שבא לקוח ומבקש אשראי, הוא יקבל תחת דירוג האשראי שלו ויקבל הצעה טובה מבנקים אחרים?
"ההצעות אצלנו אטרקטיביות. ואנחנו תמיד נציג לך את המחיר שתקבל מראש - לא כמו הבנקים האחרים, שבהם אתה צריך להגיע לפקיד ולבקש אשראי טוב יותר. אתנו לא צריך להתמקח בשביל לקבל מחיר טוב יותר. כנ"ל לגבי הפיקדונות, לקוח שישים אצלנו מיליון שקל יקבל את אותה הריבית שיקבל לקוח שיפקיד 4,000 שקל".

כמה מהלקוחות שלכם פעילים?
"כשליש פעילים באופן מלא, שליש באופן חלקי ושליש הם לקוחות רפאים - לא פעילים".

מרבית הלקוחות הם עובדים מענף ההייטק?
"אני לא חושב שניתן להגיד זאת. הנתונים שלנו מראים שכ-75% מהלקוחות שלנו הם בני 55-25. אנחנו לא בנק תל אביבי או בנק של אזור המרכז – הלקוחות מגיעים מכל רחבי הארץ".


הבנק ביחד עם בנק ג'נרלי ולאחר קבלת כל האישורים הרגולטוריים, פונה לפעילות דיגיטלית באיטליה.  כחלק מהשינוי האסטרטגי יעבור מנכ"ל וואן זירו, גל בר דעה, לתפקיד מנכ"ל חברת האחזקות שתקום לצורך המהלך. חברת האחזקות צפויה להחזיק בחברת הטכנולוגיה שתספק את השירותים לבנק הישראלי ולבנק האיטלקי.

במקביל לכוונה לחדור לאיטליה אתם מפטרים 10% מכוח האדם בארץ, 30-40 עובדים, למה בעצם, התייעלות? 
"אנחנו לא רק אומרים שאנחנו משתמשים בטכנולוגיה בשביל לתת שירות - אנחנו באמת עושים זאת. התקדמנו עם הפיתוחים הטכנולוגיים בחודשים האחרונים, כך שאנו יכולים לשרת יותר לקוחות עם פחות בנקאים. אלה הבנקאית הפרטית שלנו (טכנולוגיית AI) יכולה לענות היום כמעט על כל מה שתשאל אותה: כמה יש לי ביתרה, כמה חיובים עומדים להיות באשראי, האם כדאי לעבור למסלול כזה או אחר, למה אני משלם דמי מנוי, כמה עולה לשבור את הפיקדון וכיו"ב. הלקוחות לא צריכים להמתין לבנקאי, שכן היא עונה על 60% מהפניות".

פרופ אמנון שעשוע - האם יגיגל את וואן זירו למשקיעים נוספים ולבורסה? (צילום: Heinz Troll European Patent Office-min)

כך או אחרת, כשבוחנים את הפעילות של הבנק הדיגיטלי מבינים שהיא עדיין זניחה בשוק הבנקאות, אבל היא תגדל. כשעולים לבעלי המניות ובראשם פרופ' אמנון שעשוע יש תחושה שהוא מנסה להציג צמיחה - בשלב הראשון של ההקמה והשנה הראשונה הצמיחה היא המשמעותית ביותר. בהדרגה הצמיחה בהכנסות תרד, אבל פעילות חדשה באיטליה ואחרי שנתיים בעוד מקום וכך הלאה, יכולה לגלגל צמיחה נאה משנה לשנה, אם כי השור התחתונה תהיה אדומה (בשנים הראשונות ההפסדים גדולים). שעשוע חושב כנשראה שתוך כמה שנים הפעילות בארץ תהיה מספיק גדולה כדי לייצר רווחים ולתמוך במכלול הפעילות הדיגיטלית או שההשקעה לא בהיקף כזה שמדאיג אותו מדי (גם אם יצטרך להזרים עוד עשרות ומאות מיליונים) או שהוא נערך ובונה בנק שיהיה אטרקטיבי בעתיד לגופים מסוימים. כלומר, מכין בנק עתידי לאקזיט. 

בנק כזה עם פעילות בכמה מדינות, צומח, ואולי כבר רווחי בהחלט יכול לעניין משקיעים ואפילו להיות מונפק בבורסה. אם לא יגיעו שותפים עם כיסים עמוקים ולא תהיה הנפקה, קשה לראות את שעשוע מחזיר את ההשקעה בשנים הקרובות.

תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    האם אתה ברשימה השחורה?
    Larry Fox 19/03/2024 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו מציעים את כל סוגי ההלוואות - הלוואה לעסקים / פרויקט נדל"ן - מימון. 24hour Loan Service היא חברת שירותים פיננסיים מקיפה המחויבת לעזור ללקוחותינו לשפר את הצלחתם הפיננסית לטווח ארוך. התוכניות המותאמות אישית שלנו נועדו לעזור לגדול, להגן ולשמר את עושרו של הלקוח שלנו על ידי אספקת רמה מעולה של שירות מותאם אישית. אנחנו חברת השקעות/פיננסים המתמחה במימון פרויקטים והצעת שירות פיננסי כללי. הפונקציה העיקרית שלנו תסייע לך במימון מלא באמצעות מוסדות ההלוואות המכובדים שלנו. אנו פתוחים לקשר עסקי טוב איתך. אנו מעוניינים כעת לממן עסקים, השקעות או פרויקטים ברי קיימא בתחומי העניין הבאים: * פתיחת זכיינות * רכישת עסקים * הרחבת עסקים * פרויקט הון / תשתיות * רכישת נדל"ן מסחרי * ביצוע חוזה * מימון מסחר ועוד. * רוצה להיות סוכן / מתווך? - מתווכים/יועצים/מתווכים מוזמנים להביא את לקוחותיהם ומוגנים ב-100%. אנו ממליצים לך ליצור איתנו קשר וללמוד עוד על שירות ההלוואות שאנו מציעים. אם יש לך שאלות כלשהן או רוצה מידע נוסף על החברה שלנו, אנא אל תהסס לפנות אלינו באמצעות whatsapp: +14092051142 או דוא"ל: larryfox2017@
    סגור
  • 29.
    יש הרבה מקום לשיפור אבל בסהכ אני מרוצה (ל"ת)
    דולי 21/01/2024 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 28.
    בהצלחה למנכל החדש ולבנק
    דוד 19/01/2024 20:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לכם התחלה טובה. תמשיכו בדרך הזאת . לאט לאט תגדלו. אני כלקוח מרוצה מהשירות . שה ai ישתפר זה יהיה מצויין. אל תשכחו לפתח אתר אינטרנט
    סגור
  • 27.
    חוויה טובה עד עכשיו
    נועה 19/01/2024 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצטרפתי ל בנק הזה לפני 8 חודשים ההצטרפות קלה ומהירה ונפתח חשבון. הבנק סבבה. הייתיצריכה לפנות למוקד פעמיים והנציגים היו ממש נהדרים. חוץ מזה דברים מתפתחים ואני מרוצה יותר מהבנק הקודם שלי...
    סגור
  • 26.
    אפליקציה,שרות, פקדונות
    מיכל 19/01/2024 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפליקציה ממוצע שרות מעל הממוצע פקדונות מעל הממוצע
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    אייל גפני מלפפון חמוץ
    מקיאוולי 19/01/2024 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לוקח חלק בתעשיית החמוצים של ביבי.
    סגור
  • 24.
    שומר נפשו ירחק
    לקוח המום 11/01/2024 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 3
    עקב "תקלה" במערכת שלהם נעלו לי 5000 ש"ח מהחשבון, לאחר ביקור פעמיים במשרדים שלהם הכסף עדיין לא חזר כבר חודשים, שומר נפשו ירחק!!! תברחו מהבנק הזה אף אחד לא יענה לכם
    סגור
  • 23.
    ‏פעיל אצלם כבר ארבעה חודשים ו…
    לקוח וואן זירו 10/01/2024 23:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חייב לומר שאני מאוד מרוצה, יותר נכון לומר שזו פעם ראשונה שאני מרוצה מבנק, במיוחד בניגוד לסיוטים שעברתי עם יהב, גם את מזרחי והבינלאומי לא אהבתי, לפתוח חשבון אצלם היה סיוט, עם ערימות של ניירת וכמה שעות טובות בניגוד לוואן זירו שעשיתי במילוי טופס דיגיטלי בבית עם הקפה מול המזגן בתוך חצי שעה, את יהב אף פעם לא הצלחתי להשיג בטלפון, וגם כשהשגתי הם טענו שהם יכולים לשלוח לי טפסים רק בפקס, (מי לעזאזל מחזיק פקס היום?), האתר שלהם כל הזמן היה נופל, הקוד סודי לא היה תמיד עובד, פקידות חצופות, ואנשים רעים שרק רוצים לתת לך הלוואות עם ריביות ענק ולסחוט אותך כמו סמרטוט, מנגד בוואן זירו אמנם לוקח להם חצי יום לחזור אליך טלפונית, אבל זה עדיף על לא לתפוס את הבנק בכלל, והשירות שלהם ממש סימפטי, אדיב ומקצועי, יהב ומזרחי היו קורעים אותי בעמלות, בוואן זירו לא שילמתי שקל עמלה מאז שאני איתם, עולם המזומן גם ככה הולך ונעלם ואני לא משתמש במזומנים בכלל, כל התשלומים שלי הם דיגיטליים, כך שלהפקדת מזומן ממש אין לי צורך.
    סגור
  • 22.
    אתה בטוח שיש לך 50% לקוחות משלמים? (ל"ת)
    אני רק שאלה 10/01/2024 10:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 21.
    מי שלא מנסה לא יצליח
    תוהה 10/01/2024 09:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפי התגובות רוב המגיבים כבר הקימו בנק אחד או שניים בחיים או לפחות ניהלו אחד. להשוות בנק שהוקם לפני שנה לבנקים שהוקמו לפני קום המדינה קצת לא פייר.
    סגור
  • 20.
    מהיכרותי מוואן זירו
    מומחה 10/01/2024 07:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שירות לקוחות איטי, אי אפשר להפקיד מזומן, אין אתר אינטרנט. איך הוא מנכל? נראה בן 25
    סגור
  • 19.
    אכזבה
    גידי 10/01/2024 04:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניסיתי ויתרתי. שירות ממש גרוע. הם חזקים רק בלרדוף אחריך עד שתצטרף. לאחר מכן אתה לא מעניין יותר
    סגור
  • 18.
    טעות גדולה של One zero
    דני123 10/01/2024 02:00
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הבנק עשה טעות ענקית למעשה אין כלל שירות, הבוט זה בדיחה, יכולים לחזור אלייך אחרי יום, לעיתים אתה נדרש לעשות אותה פעולה מספר פעמים בגלל שאין דרך לתקן משהו ספציפי, אז אתה נאלץ לחזור מספר פעמים על תהליך שלם שוב ושוב. אתה עושה תהליך ולא חוזרים להגיד מה קורה איתו ואחרי כמה ימים של חוסר וודאות חוזרים אלייך ומספרים שמשהו לא תקין. בקיצור בהק בלי שירות שהוא דיגיטלי בלבד והדיגיטלי למעשה לא עובד אין לו זכות קיום, לכן הוא נכנס בקצב של צב
    סגור
  • 17.
    לא מגיע לנו
    ישראלים טמבלים 09/01/2024 23:18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בא כבר. בנק שמשדיעים בו מלא כסף אז כולם תחילים לחפש את הרע ולתקוף אז קיבינימט מי שמשקיע כאן לכו תאכלו חקרדה עם הדואופול פועלים לאומי וסתמו תפה על יוקר המחיה 0.4% על החזקת תיק מניות וגזל על קניה מכירה
    סגור
  • 16.
    0ne ziro
    אבחתר גורן 09/01/2024 22:52
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בנק מעולה מקצועי זמינות גבוהה יודע להקשיב ללקוח מאד מרוצה
    סגור
  • תראו את התגובות
    גוגל 10/01/2024 07:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגבי הבנק
    סגור
  • 15.
    בהצלחה אייל
    אמיר 09/01/2024 21:55
    הגב לתגובה זו
    7 0
    למדנו ביחד, בחור מוכשר ועשה חיל. אני חושב שצריך קצת יותר צניעות וחשוב להבין שמקור הכסף הגדול בבנקים הוא מרווח האשראי. בשביל זה צריך הרבה הלוואות ופקדונות. ואז מרווח של 1.5%-2% מתבטא בתשואה להון (בערך 10% מהמאזן) גבוהה מאוד. זה הבסיס. העמלות הן הבונוס. הבנקים הישראלים נהנים מיתרון לגודל מאחר ויש רק 5 בנקים בשוק. באופן אבסורדי, האשראי כאן לא יקר יותר ממרבית המדינות בעולם וגם ריבית הפיקדונות סבירה. חוסר התחרות מתבא בעיקר בכך שלצרכן הישראלי מוצעים פחות מוצרים בנקאיים. שם אייל היקר יכול להכנס אבל כל זה אחרי שיש את הפעילות הבנקאית המסורתית כיסוד. בהצלחה!
    סגור
  • 14.
    שרות סבבה, בנקאים שאכפת להם,עברתי מהפועלים ואני מרוצה (ל"ת)
    ירון 09/01/2024 21:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    zero ban' כשמו כן הוא
    חיישראל 09/01/2024 20:19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    רעיון יפה בסה"כ. אך לא חשבו מספיק על כל כל הפרטים. לכן הפרויקט נועד לכשלון.
    סגור
  • 12.
    בנק שלא יודע/רוצה לאחד 2 חשבונות של בני זוג לחשבון זוגי
    מייק 09/01/2024 19:43
    הגב לתגובה זו
    9 1
    תגובת הבנק: אנחנו על זה.......................................כבר שנתיים!!!!!
    סגור
  • 11.
    לא ברור איך לבנק שקורא
    אבנר 09/01/2024 19:25
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לעצמו דיגיטלי אין אתר אינטרנט. הייתי עובר אליהם מזמן אבל אין לי שום כוונה לסחור בניירות ערך דרך אפליקציה. מפגר לגמרי. שיקימו אתר אינטרנט ואז אולי באמת תהיה תחרות
    סגור
  • אין להפ שירות לקוחות יעיל
    חיישראל 09/01/2024 20:13
    הגב לתגובה זו
    3 4
    שירות לקוחות חוזרים אליךאחרי הרבה זמן, שבוע ימים ויותר. זה בנק? זו עבודה בעיניים.! לבנק כזה אני מפחד להעביר את הכסף!
    סגור
  • 10.
    אי אפשר להפקיד אצלם מזומן, אי אפשר..
    אורי 09/01/2024 19:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    להפקיד אצלם צק של מוטב אחר, אי אפשר לעשות אצלם העברת זהב. אז איך אנשים יעברו???
    סגור
  • אפשר (ל"ת)
    אפשר 09/01/2024 21:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 9.
    בזבוז זמן
    עמית 09/01/2024 16:56
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הייתי וברחתי. אין באמת מענה זמין לא בווטצאפ ולא הטלפון. פשוט לך תחפש אותם אם טתה צריך עכשיו או מחר לבצע פעולה שדורשת עזרת בנקאי או הבהרה. ממש לא ממליצה.
    סגור
  • מילא טלפון אבל אפילו
    ניסו 09/01/2024 19:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתר אינטרנט אין להם. ככה מתחרים בבנקים?
    סגור
  • 8.
    לתת 4% בפיקדון כמו שפירסמתם
    YOS 09/01/2024 16:54
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה לא אקרטיבי לעשות רווחים עליי לא לא מתאים ועל הלקוחות תעלו ל6% קצת נורמלי אנשים לא פסיכים
    סגור
  • תחפש אותה אצל בנקים אחרים
    מגיב 09/01/2024 22:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פועלים לא נותן בכללל..... - רק נותנים קיזוז על המינוס תמשיך ללכלך
    סגור
  • 4.6% זה תשואה טובה (ל"ת)
    ציפי 09/01/2024 17:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    אייל גפני וואן 1
    גיל 09/01/2024 16:35
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כל הכבוד לאייל על העבודה המדהימה שעושה לאורך השנים בוואן זירו. למי שכתב למטה בתגובה 5 "מי ערב לבנק הקטן וואן זירו"- זה בדיוק להפך. בנקים קטנים שקיבלו היתר מבנק ישראל מקבלים הגנת ינוקא ורוב הסיכויים שיתמכו בהם אם יכשלו בעתיד. כמו כן בנק חדש הרבה פחות חשוף להלוואות בעייתיות שנעשו בתקופות גאות עם ריביות אפסיות, ופחות חשוף להשקעות ארוכות טווח שאמורות להיות משוערכות למטה אחרי שהריבית עלתה ואז תגלה שבבנקים הישנים אין באמת את ההון שכתוב שיש. בנקים חדשים מוסיפים לתחרות שזה דבר מבורך בכל סקטור, בטח בסקטור ריכוזי כמו הבנקים בישראל. גם אם לא יצליח - זה מעודד גם את הבנקים המיושנים הגדולים לחדשנות ולמתן שירות טוב יותר ללקוחותיהם הקיימים. בהצלחה!
    סגור
  • 6.
    פתחתי חשבון לאחרונה בוואן זירו ואני מרוצה
    כל הכבוד 09/01/2024 16:20
    הגב לתגובה זו
    11 4
    ריבית מצוינת על הפקדון, ללא עמלות מיותרות כמו בבנק דיסקונט שהייתי בו קודם.
    סגור
  • תגובה מטעם....
    קשקשן 10/01/2024 07:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טאצ'ר..חשבון בדיגיטלי של דיסקונט עם 0 עמלות.
    סגור
  • 5.
    המדינה ערבה לבנקים הגדולים
    אייל 09/01/2024 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 8
    מי בדיוק ערב לבנק הקטן וואן זירו ? ראינו מה קרה לבנקים הקטנים בארה"ב שהגיעו לחדלות פרעון ונבלעו ע"י הבנקים הגדולים בסופו של דבר. לא הייתי מפקיר את כספי לבנק קטן שגם כך הפסדי לפי מה שאני מבין , שמרו על הכסף שלכם.
    סגור
  • 4.
    אתם תוכנה, עם עלות שולית אפס לכל חשבון תתחילו חינם (ל"ת)
    נשקול לשים אצלכם כסף 09/01/2024 15:58
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • למה הבנק שלך נותן לך חינם בלי עמלות?
    בסטיונר 10/01/2024 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בעיה שיעלה כסף, רק שיתנו שירות טוב וייענו לטלפון
    סגור
  • 3.
    כן כן
    0 ערך מוסף 09/01/2024 15:55
    הגב לתגובה זו
    5 5
    בכל הבנקים הגדולים יש חשבון בנק דיגיטלי ב0 עמלות(!!) פועלים, פפר, טאצ'ר בדיסקונט..אז....שלא יעבדו עליכם..
    סגור
  • 2.
    הבנק מפטר עובדים זה לא משרה עליי בטחון (ל"ת)
    אזרח 09/01/2024 15:37
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • כל הבנקים מפטרים כבר כמה שנים (ל"ת)
    דקדקן 09/01/2024 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בנקים מפטרים כי נסגרים סניפים פיזיים... (ל"ת)
    ע 31/01/2024 11:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בישראל יש יותר מידי בנקים
    האורקל מנס ציונה 09/01/2024 15:06
    הגב לתגובה זו
    4 24
    אנשים ישלמו עוד 20 שקל בחודש עמלות בשביל השקט הנפשי שלהם, הקונספט של בנק דיגיטלי קטן לא יתפוס כאן
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות