למרות המלחמה, חוגגים על הציבור; ויסוצקי מצטרפת לגל העלאות המחירים
כצפוי, חברת ויסוצקי מצטרפת לגל העלאות המחירים והיא מודיעה היום על העלאות מחירים של 8%. החברה, שלפני חצי שנה הוכרזה כמונופול הודיעה לרשתות כי היא מעלה את המחירים, בשיעור של עד 8% בחלק מהמוצרים. בחברה כרגיל מתרצים כמו כל החברות, וטוענים כי העלייה נובעת מעליית במחירי הגלם ועוד תירוצים נוספים.
בוויסוצקי טענו כי העלאת המחירים תתבצע רק בקטגוריית החליטות ובטעמי הצ'אי. בחברה גם טענו היום כי העלאות המחירים לא יפצו את החברה על כל ההתייקרויות, וכי הן יפצו אותן רק באופן חלקי.
בחברה המשיכו בהצטדקויות וטענו גם כי מוצרי התה הירוק והתה השחור של החברה לא התייקרו משנת 2012, והם לא יתייקרו גם הפעם. בחברה הודיעו כי העלאת המחיר תיכנס לתוקף בחודש מרץ.
בכך, כפי שהיה ברור, לצערנו, עוד ועוד חברות מצטרפות ומעלות מחירים, לאף אחד לא אכפת מהציבור, לאף אחד לא אכפת שאנחנו בעת מלחמה, ואנשים מתקשים לסגור את החודש, המנכ"לים של החברות וראשי הדירקטוריון רוצים בסך הכל עוד כסף, בכדי להגדיל את רווחי החברות שלהם ואת הדיבידנדים השמנים שלהם.
כזכור, השבוע הודיעה חברת שטראוס כי היא מייקרת מחירים לכרבע ממוצרי החברה, וזאת לצד פיטורי 150 עובדים. העלאות המחיר של שטראוס יתבצעו כאשר חלק מהמוצרים יתייקרו ב-25%; עדכון המחיר לקמעונאים ייכנס לתוקף בתחילת החודש הבא. בין המוצרים שמחיריהם יעלו, מוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ועוד.
ויסוצקי צילום תמר מצפי
שסטוביץ התחילה וכל היתר באו בעקבותיה
מי שהתחילה את גל ההתייקרויות הנוכחי ונתנה אומץ ליתר החברות לפצוח במחול העלאות המחיר הייתה יבואנית המזון והטואלטיקה שסטוביץ, שהודיעה על התייקרויות במגוון מוצרים (כגון קולגייט ופסטה ברילה) החברה הודיעה כי תעלה את מחיר מוצרי החברה ב-15% מחודש פברואר, זאת העלאת המחירים השלישית של החברה בשנה וחצי האחרונות.
גם סוגת, הודיעה כי תעלה את המחירים בין 11%-40%, וגם החברות יכין ובית השיטה הצטרפו לחגיגה והודיעו עלה העלאות מחירים של 15%.
היבואנים והחברות טוענים לשלל תירוצים בגינן הם פשוט חייבים להעלות מחירים, אבל הם פשוט משקרים. מחיר חומרי הגלם בירידה, מחירי ההובלה נרגעו (חוץ מהסיפור בים האדום, אבל זה לא קשור להעלאות המחירים כעת) ובכלל בריטניה וארצות הברית גם החלו בפעילות מול החות'ים שתחזיר את השפיות לים האדום. חוץ מזה השפעת מחירי התובלה לא באמת כזו דרמטית כמו שמספרים לכם, כשהמחירים ירדו בעשרות אחוזים לעומת המצב לפני כשנה ומחירי הסחורות נפלו בשנה האחרונה בעשרות אחוזים. נדמה כי החברות, בדומה לרשתות המזון, מנצלות את המלחמה ואת העובדה שלאנשים אין כרגע סבלנות לבדוק מחירים בשביל להגדיל רווחים על חשבון הציבור.
גם מונופול וגם מעלים מחירים
ויסוצקי הוכרזה בשנה האחרונה כמונופול בתחום התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים, כך קבעה לפני מספר חודשים מיכל כהן יו"ר הרשות לתחרות.
מבדיקת רשות התחרות נמצא אז כי החלק של ויסוצקי במכירות תה ירוק וחליטות צמחים לקמעונאים גבוה מ-70%. בנוסף, ובאופן תקדימי, החליטה הממונה להכריז על ויסוצקי כבעלת מונופול גם בשל כוח שוק משמעותי בתה ירוק ובחליטות צמחים שמאפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר מאשר ספקים מתחרים. (אתם מבינים, החברה כבר כיום גובה מחירים הרבה יותר גבוהים)
ברשות התחרות ציינו אז כי כוח השוק שימר לוויסוצקי דומיננטיות יציבה במשך שנים רבות. וכי המתחרים של ויסוצקי התקשו להגדיל את מכירותיהם גם במקרים בהם הציעו מחירים נמוכים מאלה שהציעה ויסוצקי וגם במקרים בהם נכנסו מותגים חדשים לישראל, שזכו להצלחה בחו"ל.
בעקבות ההכרזה ויסוצקי הפכה ל"ספק גדול", כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות בענף המזון, והתחילו לחול עליה החובות המושתים על ספקים גדולים, כגון איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר, איסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות והגבלות נוספות המופיעות בחוק המזון.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.מחירים הזויים + סיפו אישיקונילמל 20/01/2024 23:57הגב לתגובה זו0 0יש לי חנות ירקות. שנה שעברה בתקופה זו שילמתי בשוק הסיטונאי על ענבים חו"ל 14.5 לקילו, השנה עולה 30 לקילו. מישהו חייב לעצור את הטירוף שהולך כאן במדינה... "ארץ אוכלת יושביה"סגור
-
7.יש אפשרויות יותר זולות (ל"ת)לא קונה 19/01/2024 10:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.כל החליטות המפונפנות הן עבודה בעיניים (ל"ת)פולק 19/01/2024 06:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.ארל גרי ויסוצקי 50 שקיות 22.9 ש"ח באושר עד 100 שקיות תו (ל"ת)ארי 18/01/2024 22:42הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.הכל טס ומדד המחירים לשקרן יורד (ל"ת)שוב 18/01/2024 21:33הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
3.אין שום הצדקה לשלם על חבילת תיונים 20 שח בעוד ששל רמי לוי ב 6.9. הציבור מטומטם ומכור למותג שישלם. תעברו למותג הפרטי של רמי לוי אותו טעם פחות הרבה כסף ביותר מחצי מחיר (ל"ת)יהודי גאה 18/01/2024 20:21הגב לתגובה זו3 0סגור
-
2."הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם..."ענת 18/01/2024 19:45הגב לתגובה זו3 0לכל המוצרים הנ"ל יש תחליפים ראויים. עד שאנשים לא יתרגלו לטרוח ולהחליף את המותגבאחר, אין סיבה שהחברות לא ימשיכו להעלות מחירים.סגור
-
1.ויסוצקיסש 18/01/2024 18:42הגב לתגובה זו2 0אל תקנו ויסוצקי . יש חברות אחרות וגם אפשר לחלק שקית תה של ליפטון 100 באריזה . כול שקית לשניים ולקבל 200 שקיות .סגור