החמאס הצבאי חוסל - הם פשוט טרם הבינו זאת

כאשר ארגון צבאי מאבד כ-20% עד 30% מלוחמיו, מכל סיבה שהיא, הוא מאבד את כושר הלחימה שלו. האם זה אומר שעלינו להפסיק את הלחימה ומה זה אומר על חמאס?
 | 

כמו תרנגולת ערופת ראש המתרוצצת את צעדיה האחרונים בחצר, או דמות מסרט מצויר שעברה כבר את פי התהום וטרם מבינה זאת ולכן לא נופלת - כך מנהיגות החמאס ברצועה כנראה טרם הבינה שהארגון כבר חוסל צבאית.

כוח חמאס (AFP)
איבד 47%-42% מלוחמיו. כוח חמאס (AFP)

לפי התיאוריה הצבאית המקובלת, כאשר ארגון צבאי מאבד כ-20% עד 30% מלוחמיו, מכל סיבה שהיא, הוא מאבד את כושר הלחימה שלו. לפי מחקרים של החוקר והעיתונאי הידוע דיוויד גולדמן, מניתוח היסטורי מתברר שגם הארגון הצבאי הפנאטי ביותר קורס באופן אפקטיבי כאשר הוא מאבד כ-30% מהכוח הלוחם שלו. לפי חישובים שאראה כאן, חמאס כבר איבד בתרחיש המינימליסטי בין 42% ל-47% מלוחמיו ובתרחיש המקסימליסטי השיעור מגיע למספר הזוי של 76%! זה הרבה מעל ומעבר ל-30% הנדרשים. ז"א חמאס למעשה כבר מחוסל מבחינה צבאית, רק שסינוואר שמסתתר כחולדה במנהרות ויומו יגיע, טרם עיכל את זה.
 

הפחד הגדול של סינוואר - גשם ההלשנות

האם זה אומר שעלינו להפסיק את הלחימה? וודאי שלא. אך זה בהחלט אומר שחמאס כבר הובס צבאית ועלינו להשלים את המלאכה. וכדאי שנזכור שאם יש משהו שבאמת מפחיד את סינוואר וראשי החמאס הרי אלו הלשנות על מקום הימצאם וככל שחולף הזמן מספר ההלשנות גדל והולך. חקירת שבויי חמאס וג'יהאד, חקירת אזרחים (שלאחר מכן משוחררים), הלשנות טלפוניות תמורת כסף, הלשנות בגלל נקמה (יש לחמאס לא מעט שונאים ברצועה, ודאי כעת), הלשנות תמורת אפשרות הוצאת המשפחה מעזה לחו"ל ועוד. ההלשנות שהחלו כטפטוף הפכו לגשם וככל שחולף הזמן המידע המודיעיני מצטבר ומקשה עוד יותר על החמאס, שגם כך כבר מצוי בלחץ מתמיד - כמעט 4 חודשים שבכיריהם מסתתרים במנהרות שלחלקן כבר קשה לספק חמצן וחימום.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אמנם חמאס מנסה להוכיח לעזתים ולעולם הערבי שהוא שולט בכאוס שהותירה שם ישראל, אך כוחותיו לעשות זאת דלים, במקרה הטוב. העובדה ש"שוטרים" מכוונים את התנועה במה שנותר מ"עזה צפון" (בעיקר תנועת חמורים, כי אין שם דלק לרכבים ואין כמעט רחובות) ו"פקחים" של החמאס מפקחים לכאורה על הסדר בשוק בג'בליה, היא לא יותר מבדיחה.

יש לזכור שקריסת הכוח הצבאי של חמאס אין משמעותה שפעולות הגרילה של הארגון הרצחני הזה תיפסקנה. מכיוון שצברו לאורך שנים כמויות נשק אדירות הם עלולים להוסיף תקופה ארוכה להציק לחיילי צה"ל תוך ניסיונות צליפה, ירי נ"ט, טיווח במרגמות על הכוחות ברצועה ועל העוטף ולעיתים אפילו יצליחו להוציא שיגורי טילים פה ושם אל עבר ערי ישראל. הכל כדי להראות לנו ולעולם שהם לכאורה קיימים ובועטים. לכן יהיה צורך להמשיך ו"לרסס את הביצה" גם חודשים ואפילו מספר שנים קדימה, תוך השמדת כל חוליה או מחבל בודד שמנסים לטווח ולפגוע.

האוכלוסיה העזתית מצויה כבר כמה זמן בנוהל שרידות לדברים הכי בסיסיים בחיים ומדיווחים שעולים משם רבים כבר מבינים שהחמאס אינו מסוגל באמת לשלוט. לרובם הגדול לא יהיה לא כוח ולא זמן להמשיך להתכתש עם ישראל והם יתנגדו ששרידי חמאס וג'יהאד איסלמי יעשו זאת ויחשפו אותם לתקיפות ישראליות.
 

רוב הצבאות והמיליציות מנוטרלים אחרי ירידה של 20% בכוח הלוחם

דוגמאות היסטוריות מספקות תובנה חשובה בנוגע למיליציות המתנהגות באי-רציונאלית כולל פעולות אובדניות גלויות, דוגמת החמאס. זה חשוב להבנת נקודת הקריסה של הכוח הג'יהאדיסטי מולו אנו מתמודדים.

בשום מלחמה בהיסטוריה לא הרגו צבא עד הלוחם האחרון ואין לצפות לזאת בעזה. אך לפי התיאוריה הצבאית המקובלת, כאשר ארגון צבאי מאבד כ-20% עד 30% מלוחמיו הוא מאבד את כושר הלחימה שלו. דיוויד גולדמן, חוקר ועיתונאי ידוע שכתב את הספר ״כיצד ציביליזציות קורסות״, פרסם ב-2016 מחקר הטוען כי באופן היסטורי, גם הארגון הצבאי הפנאטי ביותר קורס באופן אפקטיבי כאשר הוא מאבד כ-30% מהכוח הלוחם שלו. לטענתו יכולת הפעולה ורוח הלחימה כארגון קורסות בשלב כזה:

https://asiatimes.com/2016/03/the-30-solution-when-war-without-end-ends-spengler/

גולדמן מציין שמדינות אינן נלחמות עד מוות, אך הן נלחמות לעתים קרובות עד שמאגר הלוחמים הפוטנציאליים שלהן הגיע לנקודת תשישות מעשית. ברוב המקרים מדובר בהגעה לרף 30% בכל הנוגע לנפגעים/מנוטרלים. גולדמן מביא כדוגמאות מלחמות בעלות אופי כזה. הן כוללות את מלחמת הפלופונז, מלחמת שלושים השנים, מלחמות נפוליאון, מלחמת האזרחים האמריקאית ולפחות במובנים מסוימים שתי מלחמות העולם של המאה ה-20. הפתרון של 30% מופיע שוב בנתונים המצטברים של כמות הנפגעים של גרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה.

לפי גולדמן, ההחלטה ליזום ולהמשיך פעולות איבה במספרי אובדן כאלו, נראית כמעשה טירוף. ברוב המקרים המספר הגדול ביותר של נפגעים התרחש לאחר שהתקווה לניצחון פחתה או נעלמה. אך מפקדי הכוחות המפסידים גילו סוג מסוים של רציונליות, אם כי בסדר מעוות: הם האמינו שכישלון להילחם ולנצח יערער את קיומם הלאומי. למעשה, הפחד שלהם מהידרדרות לאומית לא היה לגמרי שגוי.

במקרים רבים התוצאה של המלחמה הייתה ירידה קטסטרופלית בשיעורי הילודה וירידה בהיקף האוכלוסייה, בעושר ובכוח לאחר הפסקת פעולות האיבה. לאחר מלחמות נפוליאון, צרפת נכנסה לתקופה ארוכה של קיפאון דמוגרפי והידרדרות יחסית. הדרום האמריקאי שלאחר מלחמת האזרחים בארה"ב סבל מנסיגה כלכלית ארוכה ונוראה. גרמניה הנאצית חוותה ירידה דמוגרפית חמורה ולולא תוכנית מרשל גם היתה חווה קטסטרופה כלכלית.

אין לנו אלא לקוות לכל התוצאות האלו גם ברצועת עזה. לפי ממדי ההרס שיצרנו שם יש סיכוי טוב שזה מה שיקרה. ושיקום? ישראל תאפשר הכנסת כספי שיקום וחומרי בנייה רק במידה וחמאס יאבד את שלטונו ואציין שוב שאסור לנו לאפשר את שיקום "עזה צפון", אלא רק שיקום מדרום לנחל עזה.
 

כמה אחוזים מהכוח הלוחם של החמאס כבר נוטרל?

בתחילת המלחמה אומדנים ישראליים הניחו שמספר לוחמי חמאס עומד על בין 30 ל-35 אלף. מספר לוחמי הג'יהאד האיסלמי הוערך בין 6 ל-9 אלף. סך כוחותיהם לפיכך נע בין 36 ל-44 אלף לוחמים.

מלבד 9,000 עד 10,000 הרוגים לפי פרסומי צה"ל, גם מעריכים ש-3,000 ל-7,000 מחבלי חמאס וג'יהאד איסלמי מתו ונרקבו במאות מנהרות. ישראל גם שבתה מעל 2,500 מחבלים. בנוסף בישראל מעריכים כי כ-16 אלף מחבלי חמאס נפצעו וכי 40% עד 50% מהם לא ישובו להילחם בשדה הקרב. מדוע כה רבים, עד כדי 50% לא יוכלו לחזור ללחימה?

מה שבישראל מוגדר כפצוע בינוני בעזה זהו פצוע קשה ומה שבישראל מוגדר כפצוע קשה בעזה זה כמעט בוודאות חמאסניק שימות. מערכת הבריאות בעזה שאינה נחשבת לטובה במיוחד גם בימים רגילים, כבר קרסה מזמן. היכולת לבצע בה פרוצדורות מצילות חיים נמוכה מאד, כל שכן לשקם פצוע. גם היכולת להביא פצוע חמאס במהירות לטיפול מציל חיים הוא אפסי, וודאי לא באמבולנסים, אולי על חמורים. אם המחבל הפצוע בורח ומסתתר במנהרות, סיכוייו להינצל אפסיים כי הזיהומים שמצויים שם מחמירים את הפציעה. לכן ההערכות הן שבין 40% ל-50% מפצועיהם נפצעו קשה או הם נכים לצמיתות.

אם כן כמה מלוחמי החמאס והג'יהאד האיסלמי כבר נוטרלו?  להלן החישוב שערכתי:

מספר הפצועים וההרוגים בחמאס

לסיכום: לפי האומדנים של ישראל, בחישוב המינימליסטי, 47% מהכוח הלוחם של האויב ברצועת עזה מנוטרל. בחישוב המקסימליסטי השיעור כבר קופץ למספר הזוי של 76%! ז"א בין 47% ל-76% מהלוחמים של החמאס כבר מנוטרלים! ניתן לראות מן הטבלה שגם לפי האומדנים של האמריקאים השיעורים נעים בין 42% במינימום ל-76% במקסימום. לפיכך שיעור המנוטרלים גבוה באופן דרמטי  מהרף הגבוה של ה-30% שהוא "פקטור הקריסה" של צבאות ואפילו מיליציות פנאטיות, כאמור.

לא זכורה שום דוגמה היסטורית מודרנית להיקף אבדות כזה אצל צבא או אפילו מיליציה ולכן החמאס למעשה מחוסל צבאית. אך בהחלט יתכן והם עדיין אינם מבינים זאת.

* ד"ר אדם רויטר הוא יו"ר חיסונים פיננסים, יו"ר הדג'וויז, מחבר משותף של הספר "ישראל סיפור הצלחה"

תגובות לכתבה(76):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 57.
    החמס המנוטרל והטימטום היהודי.
    אלכס 26/05/2024 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מתי תבינו.כל החשבונאות עד היום של ישראל גרועה .באיזו מלחמה ניצחה ישראל פעם האחרונה ?כמות הברברנות כגודל המפלה.תנועה איסלמית לא מנצחים .במקרה הטוב מזנבים בה.
    סגור
  • 56.
    ההרג צריך להיות טוטלי. השמדה
    בן 21/05/2024 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוטו כמשמעו. אויב כל כך נחוש ואכזרי צריך לא להביס אלא להשמיד. פחות מזה.. הוא ישתקם תוך כמה שנים. רק השמדה
    סגור
  • 55.
    הסוי
    אנונימי 06/04/2024 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד אחד מאלה ,שחיים על הזיות הזיות
    סגור
  • 54.
    זו שוב קונספציה שגויה
    ארמגדון 01/04/2024 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי האידאולוגיה של חמס זו מלחמת דת. אם נשארו 2000 לוחמים, הם ינצלו שעת כושר לפשוט על יישובי הרצועה.
    סגור
  • 53.
    לא שמעת על מלחמת הברית המשולשת? (ל"ת)
    סתם מישהו 19/02/2024 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 52.
    פרשנות מקורית
    פרשן צבאי 30/01/2024 10:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במלחמת העולם השנייה גרמניה, איטליה ויפן ניצחו. הן פשוט לא הבינו את זה.
    סגור
  • 51.
    זה לא ארגון צבאי זה 2 מליון תושבי עזה. 20% זה פינאטס!
    דוד 29/01/2024 20:04
    הגב לתגובה זו
    5 4
    זה החמאס! הם עוד לא איבדו שום יכול. יקח עוד עשר שנים ו 500 מליון שקלים ולצערי עוד הרבה חיילים עד שננצח. בינתיים הפסדנו בגדול עוד לפני שזה התחיל.
    סגור
  • מסכים בהחלט
    משה 23/03/2024 23:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל תושבי הרצועה הם מחבלים בפועל או בפוטנציאל. תראו לי בבקשה "חפים מפשע" או "בלתי מעורבים" אין דבר כזה. יש לנו עסק עם 2 וחצי מליון אוייבים שמעוניינים להשמיש אותנו גם במחיר אובדן גמור שלהם. על האדמה הזו יכול לחיות רק צד אחד, רק החזק. נקודה. לא הצודק. רק החזק. אנחנו צריכים לעזוב את הצדק והמוסר, להכניס אותם לפח הזבל. ולהילחם מלחמת חורמה בעמלק. כולל ילדים, נשים וזקנים. להעיף למצרים את מי שישאר בחיים. ושביידן והאמריקאים ילכו לעזאזל אלף פעמים.
    סגור
  • 50.
    ניצחון על החמאס
    ד. 29/01/2024 14:50
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ניצחון על החמאס יתרחש כאשר כל מקורות המימון אליו יעצרו והנהגת חמאס הצבאית תחוסל וגם כל הנהגת החמאס בחו"ל תחוסל. אבל חמאס יש בגדה גם בתוך ישראל וגם בסוריה וגם בלבנון וברחבי העולם בוודאי במצרים. אם יהיו בחירות בגדה חמאס עולה לשילטון. כך שישי עוד הרבה זמן לעבור כדי לומר המטרה הושגה. אין מספיק טי.נ.טי בארץ כדי לפוצץ את כל המינהור וצריך להשלים אותו מחו"ל. כך שכתבות הניצחון מוקדמות מאוד.
    סגור
  • 49.
    עקרונית הצדק איתך
    אור 29/01/2024 13:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למעשה אף צבא לא נלחם עם יד קשורה מאחור. הכנסת סיוע הומניטרי ולחץ בינלאומי בלתי פוסק באופן הלחימה והמשכה. התנאים הסביבתיים עלולים לתמוך באפשרות של התאוששות החמאס לאורך זמן. הלוואי ואתבדה.
    סגור
  • 48.
    אתם צריכים להתחיל כל בוקר בעזה עם מאה אלף גופות (ל"ת)
    יוסיאן 29/01/2024 11:52
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 47.
    הלוואי שאתה צודק....
    מומחה השקעות 29/01/2024 11:47
    הגב לתגובה זו
    8 0
    במדינות ערב אין ערך לחיי אדם, אסד למשל שחט חצי מיליון מבני עמו. אז מה זה בשבילם כמה עשרות אלפי הרוגים... מקווה שברמה הצבאית (ולא האזרחית) זה כן תופס היחסים שאמרת עם ה30%, גם במקומות פנאטים שאין בהם ערך לחיי אדם אלא רק לאדמה ודת קיצונית.
    סגור
  • 46.
    נתניהו הפסיק להעביר מזוודות הכסף לחמאס
    שי לוק 29/01/2024 09:28
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כפי שעשה בעבר, על מנת להחליש את הרשות הפלסטינאית, לתפיסתו.
    סגור
  • 45.
    מדהים
    ארי 29/01/2024 07:35
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אסור להפסיק עדיין
    סגור
  • 44.
    הגיע הזמן להפוך את דרום עזה לדרזדן (ל"ת)
    דודו 29/01/2024 01:07
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 43.
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול (ל"ת)
    קונילמל 28/01/2024 23:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 42.
    טעות בחישוב
    אנונימי 28/01/2024 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 4
    השאלה שלא נשאלהמי נחשב חלק מהחמאס?להערכתי היו לפחות 100 אלף אנשי חמאס וג'יאדנאמר לצורך העניין שבאמת ניטרלנו בסביבות ה25 אלף אנשי חמאס וג'יאדכל הדוגמאות שהובאו לא היו של מוסלמים פאנטיםברור לכולם שאנחנו ''ננצח'' מה מחיר הניצחון?
    סגור
  • 41.
    בתאוריה הוא צודק,במציאות לא.
    שי.ע 28/01/2024 21:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יש עוד דרך ארוכה עד הניצחון אם בכלל. עם השנאה שלהם הם ילחמו גם אחרי המחבל האחרון.
    סגור
  • 40.
    ומצד שני
    יואליקו 28/01/2024 20:55
    הגב לתגובה זו
    5 2
    איך מסבירים את העובדה שעדיין יש לנו הרוגים כמעט כל יום (לא כולם זה ירי דו״צ), ושעדיין לא התחלנו אפילו לפרק את רפיח? זה לא נשמע שאנחנו נלחמים מול וואקום.
    סגור
  • 39.
    הם מורתעים (ל"ת)
    גבשד 28/01/2024 19:08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 38.
    מתקפת המיעוט
    אחרון הטוענים להגיון 28/01/2024 18:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאמר נחמד, אך לא בטוח שחופף למלחמת חרבות ברזל היות ומדובר במתקפת המיעוט. זה נושא שלמעשה לא נחקר עדיין. מתקפת המיעוט משמעה תקיפת התאבדות כשהמתאבד מניח שדווקא בגלל תוצאת ההפסד המותקף יאלץ לקבל את דרישות התוקף.
    סגור
  • 37.
    תתמקד בכלכלה
    העורב 28/01/2024 18:01
    הגב לתגובה זו
    7 6
    לפחות שם הטעויות לא עולות לנו.
    סגור
  • 36.
    לא מדויק , יהירות גדולה של הכותב
    לצערי לא 28/01/2024 17:43
    הגב לתגובה זו
    7 5
    לא נכון, לא מדוייק והמשך הארוגנטיות של המנהיגים שהביאה לאסון הנורא, חמס לא נכנע, מחזיק בחטופים, מחזיק בגופות ומתעלל בכולנו , כל יום אנו סופגים אבידות פצועים והרוגים , זו יהירות גדולה של הכותב שכמותה הובילה לאסון
    סגור
  • 35.
    המדינתית
    האנטישמיות 28/01/2024 16:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תומכת בהם מחות'ים ועד נורבגים ושבדים,עוד לא דנים מדנמרק
    סגור
  • 34.
    ניתוח מדהים
    כלכלן 28/01/2024 14:50
    הגב לתגובה זו
    8 5
    ניתוח מדהים - מקווה שגם יגיע לאולפנים בערוץ 12 ששם ישנם פרשנים תבוסתנים
    סגור
  • 33.
    נו ואז
    אנונימי 28/01/2024 14:19
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כח צבאי זה של מדינה לא ארגון טרור ששולט במדינה שתומכת בו ברובה. אז מתו 76% יגייסו מחר את כולם מהבלתי מעורבים חזרה
    סגור
  • אם היו יכולים לגייס - היו מגייסים מזמן - די להיות שמאלן (ל"ת)
    כלכלן 28/01/2024 14:51
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 32.
    היהירות...
    עידו 28/01/2024 13:53
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אם כל חטאת
    סגור
  • התבוסתנות... אם כל חטאת (ל"ת)
    זיו 29/01/2024 13:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 31.
    אתה כל הזמן כותב לא כלכלי (ל"ת)
    מפריח השטויות 28/01/2024 13:49
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • עוד מומחה
    אנונימי 06/04/2024 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמבין בהכל ולא מבין בכלום !
    סגור
  • ניתוח מצבו של חמאס חשוב לכל החלטת השקעה בבורסה (ל"ת)
    סתם אחד 28/01/2024 14:20
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 30.
    כל עוד המנהרות למצרים פועלות
    שאולי 28/01/2024 13:30
    הגב לתגובה זו
    8 5
    לא עשינו כלום. בשנייה הם יכולים להזרים לוחמים מכל העולם. שוב פעם צהל וביבי נכשלו
    סגור
  • 29.
    שטויות, החמאס יובס רק כשהוא יחליט שהוא הובס וירים ידיים
    י ש ר א ל י 28/01/2024 13:26
    הגב לתגובה זו
    7 4
    כל עוד הם לא נכנעים בהמוניהם כולל מנהיגיהם הם לא הובסו. הבעיה שאנחנו לבד לא יכולים להכריז על ניצחון, זה קשקוש. רויטר, תתעסק בכלכלה. הפעם פספסת.
    סגור
  • זהו אירגון טרור
    עדיין לא הבנתם 28/01/2024 16:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם רעיון איסלאמי-אנטי מדינת ישראל וקיומה,שנאה ושטיפת מוח נטו
    סגור
  • 28.
    איזה פנטזיות.. חמאס זה חצי עזה, מיליון איש
    אניי 28/01/2024 13:02
    הגב לתגובה זו
    6 3
    ככה שהורדנו כ1%/2%
    סגור
  • 27.
    במקום מזוודות הכסף מזרימים מזון , דלק , תחמושת
    ילדי ישראל 28/01/2024 13:01
    הגב לתגובה זו
    4 2
    במקום מזוודות הכסף מזרימים מזון , דלק , תחמושת . זה מאפשר לגייס לוחמים שאין להם מה לאכול .
    סגור
  • 26.
    כל זמן שהוא שולט בחלוקת הסיוע והדלק - נותנים לו הרבה כח (ל"ת)
    קצת מציאות 28/01/2024 12:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 25.
    ככוח צבאי מאורגן אולי זה נכון, אבל כארגון טרור?
    מדובר בארגון טרור 28/01/2024 12:27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הטרור לא צריך מערכת צבאית משומנת, אלא מתאבדים...וכאלה יש להם בשפע. אל תשכחו את המתאבדים עם חגורות הנפץ ומכוניות הנפץ
    סגור
  • 24.
    כמות החללים היומית וכמות הפצועים היומית
    אזרח פשוט 28/01/2024 11:35
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לא עולה בקנה חד עם המסקנות שלך גם את השבויים עוד לא מצאו גם ל סינוואר לא הגיעו
    סגור
  • 23.
    מוקדם להספיד את החמאס
    רויטר טועה 28/01/2024 11:17
    הגב לתגובה זו
    4 4
    החמאס אכן איבד מספר לוחמים רב, אך הוא עדיין חי ובועט. אמנם הלחימה שלו השתנתה במקום לחימה ביחידות גדולות, שמראש לא היה להם סיכוי מול צהל, לחימת גרילה בקבוצות קטנות או ביחידים וכך הוא יכול לגרום לפגיעות קשות בצהל לאורך זמן גם בעשירית מכוחו ערב המלחמה.
    סגור
  • 22.
    בנתיים צה"ל עידכן את הממשלה שהחמאס חוזר לשלוט בצפון
    ציון 28/01/2024 11:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הרצועה מאיפה שהדרג המדיני הורה לצה"ל להוציא את כוחותיו. משלב ב' לשלב ג'.
    סגור
  • שמפנים הם נכנסים
    כל חור 28/01/2024 16:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו איראן!נקווה שטראמפ יגמור את איראן סו"ס
    סגור
  • 21.
    אדם - ממתי אתה קונה את ההכרזות של ביבי
    חיים 28/01/2024 11:00
    הגב לתגובה זו
    11 6
    נותן לו תוכן מדעי לכאורה. ביבי מחסל את ישראל. מתי תתפקח?
    סגור
  • משלם
    ביבי 28/01/2024 16:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לכם?
    סגור
  • 20.
    נגמרו לך הנושאים הכלכלים שאתה מתעסק במילטריזם? (ל"ת)
    פולק 28/01/2024 10:56
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 19.
    מספר הנעדרים כולל גם אזרחים
    חיים 28/01/2024 10:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין אינדיקציה לגבי זהות הנעדרים, אלו מספרים שמבוססים על דיווחים של משרד הבריאות בשליטת חמאס.
    סגור
  • 18.
    וואאאאהו
    תודההה 28/01/2024 10:43
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איזה מאמר מעודד
    סגור
  • 17.
    החמאס זה לא צבא. זה ארגון טרור עם יכולת צבאית
    גילי 28/01/2024 10:33
    הגב לתגובה זו
    13 2
    וכשמדובר בארגון טרור, חיסול 50 אחוז מהמחבלים זה לא מספיק. גם כשיש מחבלים ספורים בשטח, הם גורמים לנזק. צבא אפשר להכריע כשהדרג המדיני של אותו צבא מחליט שאיכפת לו מהאוכלוסיה שלו, וכמו יפן, נכנע ללא תנאי. זה לא רלוונטי לארגון טרור, שאזרחים הרוגים בצד שלו רק מעודד אותו.
    סגור
  • 16.
    לא מסכים אך מעניין לקרוא
    אחד מהצפון 28/01/2024 10:32
    הגב לתגובה זו
    8 1
    נתוני המחבלים שקבורים בהריסות נשמעים מוגזמים. אשמח שהמחבר יביא סימוכין להערכה כזו. מספר הפצועים שלא יחזרו להילחם הוא בהחלט חדשני בשיח ומאיר עיניים. אני חושב שהמקרה פה בעזה שונה בהרבה מקרים אחרים בהיסטוריה... בהחלט ייתכן שחמאס יקרוס אבל קודם לכן צריך לטפל בהנהגה שלו
    סגור
  • 15.
    איבדנו 30 אחוז לנאצים וניצחנו
    סטלין 28/01/2024 10:30
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הכתב צריך ללמוד היסטוריה
    סגור
  • לא ממש ניצחנו
    יניב 29/01/2024 17:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מאיפה האמת ההיסטורית הזו ? איבדנו 30% מהעם היהודי ובלי בעלות הברית והניצחונות שלהם, כניראה שהיינו מאבדים את שאר ה 70%.
    סגור
  • 14.
    החמאס מתפקד ורוב המנהרות לא נהרסו, היו צריכים להציף אות
    יואל 28/01/2024 10:28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אותם כשמצאו את המנהרות הראשונות עוד לפני שנים והיה אפשר להציף אותם אולי גם להכניס מטענים שהיו נסחפים לתוך המנהרה ומתפוצצים בנקודות שמן שונות עם השהיה. היום לצערי בגלל החטופים זה בעיה להציף המנהרות והחמאס יודע את הזה. אין שום טיפת מחשבה במערכות הצבאיות או המדיניות הכל באותה קופסה ארורה ללא שום מעוף. איינשטיין אמר אתה לא יכול לעשות את אותו דבר ולקוות לתוצאה אחרת.
    סגור
  • 13.
    יש להכריז שניצחנו,ולהתקפל מעזה,,,
    ARTICK19 28/01/2024 10:20
    הגב לתגובה זו
    1 5
    בלבנון נשארנו 18 שנים מיותרות וכפרס קיבלנו את חיזבאללה.
    סגור
  • 12.
    לפזר כרוזים מעל הרצועה
    דרור 28/01/2024 10:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לקרוא להם להיכנע מיד אחרת חייהם לא יהיו חיים כל עוד החמאס קיים . .
    סגור
  • 11.
    המחקר לא רלבנטי לימינו ולארגוני טרור
    אורן 28/01/2024 09:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מלחמת הפלופונז? נפוליון? 30 השנה? זה לא ההיסטוריה המודרנית וגם מלחמת העולם השניה לא רלבנטית לארגון טרור שמשתמש באוכלוסיה כמגן אנושי
    סגור
  • 10.
    מה לגבי מלחמת וייטנאם?
    לוחמת גרילה שהאמריקאים לא הצליחו לשבור ומזכירה את 28/01/2024 09:31
    הגב לתגובה זו
    7 5
    לוחמת גרילה שהאמריקאים לא הצליחו לשבור ומזכירה את הלחימה בעזה
    סגור
  • המלחמה שם נמשכה 15 שנה ובכל נקודת זמן לא רבים כ"כ נפגע
    סתם אחד 28/01/2024 10:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הרבה מעל 30% מכוחו של החמאס חוסל תוך פחות מ- 4 חודשים. כפי שצוין ההערכות הן בין 4% ל-75%. שום אגון צבאי לא יכול להתאושש מהר ממכה כזו וזה לוקח שנים. חוץ מזה ישראל עוד לא סיימה את העבודה, בכלל. המלחמה בווייטנאם נמשכה 15 שנה, בין 1960 ל-1975. בכל נקודת זמן לאורך המלחמה הזו לא נפגעו כ"כ הרבה מכוחותיהם ובמהלך השנים הם גייסו נוספים אך זה נמשך שנים רבות. במקרה שלנו מדובר בכוח שאינו מתפקד לחלוטין בשלב הזה, ויקשה עליו מאד להתאושש בגלל היקף ההרס והכאוס ובהמשך זעם ההמונים שיבוא על חמאס.
    סגור
  • הבדל יסודי ומהותי .
    ברכה 28/01/2024 10:01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    המלחמה בעזה היא מלחמה על הבית , מלחמה על חיינו וקיומנו כאן עכשיו ובדורות הבאים .
    סגור
  • 9.
    הם הבינו טוב מאד
    ג'ק 28/01/2024 09:30
    הגב לתגובה זו
    11 1
    הם משחקים את המשחק .וממשיכים בפנטזיה מזרחית עלובה ושקרים . משקרים את עצמם ואת העולם הערבי בכלל .
    סגור
  • 8.
    7 באוקטובר - בגידה
    99 28/01/2024 09:29
    הגב לתגובה זו
    16 24
    לא מחדל. בגידה. המטה הכללי החליט ש 12 שעות לא יהיה צבא, וכך היה.
    סגור
  • בוט אירני או ביביסט , בכל מקרה פתטי (ל"ת)
    היי טק 29/01/2024 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • מנהיגי הצבא נכשלו בשבת הארורה , אך לא היתה בגידה (ל"ת)
    בושה של קונספירציה!! 28/01/2024 11:38
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • "נכשלו?"
    דב 28/01/2024 12:39
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אתה לא עדין מדי? אתה מכיר את רשימת הפאשלות הנוראיות והמחדלים המחרידים? "נכשלו? שאלת את הנשחטים והנשרפים?
    סגור
  • בוט טורקי-איראני שמנסה להתסיס
    יוסי 28/01/2024 14:05
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שחרר...
    סגור
  • הדג מסריח מהראש
    שאול 28/01/2024 09:55
    הגב לתגובה זו
    6 5
    הבגידה החלה בינואר 2023 כשהשקרן הפרנואיד זכה בבחירות ויחד עם לוין וחבורת הזבל כולה בגדו בערכי המדינה, בכלכלה בצבא ובביטחון ובלכידות העם עד כדי מלחמת אחים . הם חייבים להעלם עכשיו .
    סגור
  • 7.
    מה עם כל אלו שברחו ונטמעים באוכלוסייה? (ל"ת)
    אאא 28/01/2024 09:15
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • כפי שנאמר, צריך להמשיך ולנקות את הביצה. (ל"ת)
    סתם אחד 28/01/2024 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    זה נכון לנקודת הזמן הזאת
    רובי 28/01/2024 09:10
    הגב לתגובה זו
    8 5
    הארגון יכול להתאושש תוך שנה שנתיים. זה לא שחסר נערים בני 16 עד 18 ברצועה. נשק כנראה לא חסר להם במחסנים.
    סגור
  • 5.
    מה ההפסד הזה אומר?
    מה הטענה 28/01/2024 09:04
    הגב לתגובה זו
    11 3
    הקריסה שאתה מתאר היא במערכה הזו. אותה הם הפסידו. אבל זה שחמאס הפסידו את המערכה הזו, זה ברור. הם הפסידו אותה ברגע שהם נכנסו אליה, בגלל פערי הכוחות. ההתאבדות של חמאס קרתה ב7.10 עוד לפני שהם איבדו 30%. אבל לא המערכה הזו היא מה שחשוב אלא ההיבט הכללי - המשך השלטון האזרחי, יכולת השיקום הצבאית, תודעת הנצחון וכו'. כל החישוב כאן לא רלוונטי לכך. לכן לא ברור מה הטיעון שלך בא לומר?
    סגור
  • זה אומר שמטרה ראשונה - קריסתו הצבאית של חמאס - הושגה
    סתם אחד 28/01/2024 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מכיוון שחמאס שלט ברצועה בכוח הזרוע וקריסתו הצבאית כבר וודאית, אז הוא יתקשה להמשיך לשלוט גם מבחינה אזרחית. מדוע שהאוכלוסיה תיתן לחמאס את כספי המיסים? מדוע שישמעו להם בחלוקת המזון? ישראל צריכה לעבור לשלב הבא של חיסול היכולות האזרחיות של חמאס. זה אפשרי ע"י המשך חנק כלכלי ופגיעה במקורות הכסף שלהם.
    סגור
  • 4.
    יש להיזהר מהשוואות
    צחי הגנבי 28/01/2024 09:04
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מסתבר שהחמאס ממשיך להילחם גם כעת. מדובר לוחמת גרילה בטריטוריה זעירה. לטעמי, הסטטיסטיקות לא עובדות במקרה של רצועת עזה. צריך לשבור את רוח הלחימה של החמאסניקים ע"י הפצת כרוזים ותעמולה אחרת + לפתות אותם להיכנע באמצעות כל מיני הטבות.
    סגור
  • 3.
    50% נשארו - כלומר 15000 יכולים להלחם באזור קטן זה-
    יובל 28/01/2024 08:49
    הגב לתגובה זו
    7 1
    במידה והמספר הנכון הוא מינימאלי - הם יכולים להערך ללחימה ממושכת נוספת. חובה להמשיך ולשתק את יכולת החמאס היות והוא שיתק את מדינתנו למשך 4 חודשים עם כל המשמעויות הכלכליות והמדיניות ההרסניות שהוא גרם, לא לשכוח תנועת חמאס היא תנועה שיכולה ליבא לוחמים מבחוץ ולכן הפסקת אש עלולה לגרור הערכות של אלפי לוחמים נוספים.
    סגור
  • חייבים לחסל את החמאס כמה שאפשר יותר .
    שאול 28/01/2024 09:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם לא זה יחזור עלינו מהר מאוד כמו בומרנג . השמדתנו זה בדמם .
    סגור
  • 2.
    כל זה בהנחה שאחרי המלחמה לא יקפצו המוני חדשים
    לא שותף לאופטימיות 28/01/2024 08:24
    הגב לתגובה זו
    8 1
    החמאס הוא לא סתם ארגון צבאי. החמאס הוא האידיאולוגיה של 80% (בהנחה שמרנית מאוד) מתושבי עזה שמטרת קיומם היא מלחמת ג'יהאד להשמדת ישראל. אם החמאס ימשיך להתקיים בכל צורה שהיא אחרי המלחמה, לא תהיה לו בעיה לגייס עשרות אלפי עזתים חדשים לשורותיו להחליף את כל מי שאיבד. זה ממש לא מדינה רגילה עם צבא בשנתונים מסויימים שאתה מוחק ואז מסודר לעשרים שנה קדימה.
    סגור
  • 1.
    סוף סוף
    מתן 28/01/2024 08:17
    הגב לתגובה זו
    17 6
    כתבה ראשונה של כתב שיודע לנתח נתונים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות