מדד אמון הצרכנים: הישראלים פסימיים, הערבים הישראלים פסימיים יותר

מדד אמון הצרכנים עלה ל-28%- וישראל במקום נמוך לעומת גוש האירו. מה קרה מאז המלחמה?
 | 
telegram

מדד אמון הצרכנים עומד על 28%-, כשבקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד ירד ל-52%- (בדצמבר עמד על 39%-), והוא מצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית שאצלה ערך המדד עומד על 23%-. הנתונים פורסמו היום על ידי הלמ"ס (לשכה מרכזית לסטטיסטיקה).

המצב בישראל לעומת אירופה (למ"ס)המצב בישראל לעומת אירופה (למ"ס)

בקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עומד על 34%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר משל המועסקים שאצלם ערך המדד עומד על 25%-.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. בשל המלחמה, ביישובים הממוקמים עד 20 ק"מ מרצועת עזה ובאופקים, איסוף הנתונים נערך באופן חלקי בחודשים אוקטובר ונובמבר.

חשוב לציין כי מחודש מרץ 2020 עד חודש אוקטובר 2020, על רקע משבר הקורונה והשינויים הן במצב התחלואה והן בהחלת ההגבלות וההקלות על המשק, ניתן להבחין בתנודתיות בערכי מדד אמון הצרכנים והמאזנים המרכיבים אותו. מנובמבר 2020 עד אפריל 2021, מדד אמון הצרכנים נמצא במגמת עלייה. באוגוסט 2021 בצל העלייה בנתוני התחלואה והחלה של שורת הגבלות ירד המדד ל-15%-; בספטמבר עלה המדד ל-7%-, ובנובמבר ירד המדד ל-13%- והצביע על החמרה בציפיות.

בינואר 2022 המדד ירד ל-18%-, במרץ עמד המדד על 19%- ללא שינוי משמעותי מפברואר. באפריל ובמאי המדד עמד על 17%- ועל 14%-, בהתאמה. ביוני הוא ירד ל-21%-, וביולי עמד על 23%-. באוגוסט עלה המדד ל-19%-. בספטמבר ובאוקטובר המדד עמד על 21%- ועל 19%-, בהתאמה. בנובמבר, מדד אמון הצרכנים עלה ל-15%-, ובדצמבר עמד המדד על 17%-, ללא שינוי משמעותי מנובמבר.

בינואר 2023 מדד אמון הצרכנים עמד על 21%-. בפברואר ובמרץ המדד עמד על 17%- ועל 20%-, בהתאמה. באפריל ובמאי המדד עמד על 19%- ועל 18%-, בהתאמה. ביוני מדד אמון הצרכנים עמד על 21%-, וביולי עמד על 18%-. באוגוסט ובספטמבר המדד עמד על 20%- ועל 18%-, בהתאמה.

ב-7 באוקטובר 2023 פרצה מלחמת חרבות ברזל, בעקבות האירועים הקשים ביישובי עוטף עזה. באוקטובר מדד אמון הצרכנים ירד ל-24%-, בנובמבר ירד ל-29%- ובדצמבר המדד עלה ל-25%-. בינואר, מדד אמון הצרכנים עומד על 28%-.

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה נמצא במגמת ירידה מאז דצמבר 2022, ועומד על 49%-. המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 21%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 11%-.

בקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עומד על 34%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר משל המועסקים שאצלם ערך המדד עומד על 25%-. בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד ירד ל-52%- (בדצמבר עמד על 39%-), והוא מצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית[3] שאצלה ערך המדד עומד על 23%-.

חסרי תעודת בגרות ערך המדד עומד על 32%-, בקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית המדד עומד על 27%-, ובקרב בעלי תעודה אקדמית – ערך המדד עומד על 25%-.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות