"הדגל של ישראל מקועקע על המטוסים שלנו. אנחנו הכי גאים בזה"
דינה בן טל גננסיה מנכ"לית אל על היא אחת מנבחרת אנשי השנה של קהל ביזפורטל. מעל 100 אלף גולשים השתתפו בבחירות כשהבחירה בבן טל גננסיה נובעת כנראה משני טעמים - הזיהוי עם החברה כחברה ישראלית שאפשר לסמוך עליה בשעת משבר (ורואים את זה בהתנהלות של הציבור שרכש כרטיסים לפני המלחמה ורובו העדיף שלא לקבל את הכסף, אלא לממש את הכרטיסים בעתיד) והעניין המרכזי - ההצלחה שלה עד למלחמה והיכולת לשרוד את החודשים האחרונים. כן, לשרוד, כי חברות תעופה בזמן מלחמה הן במשבר גדול.
עד למלחמה הצליחה בן טל גננסיה להמריא את חברת התעופה למסלול של רווחים וצמיחה והיא ידעה לנווט גם מאז המלחמה למרות הקשיים הגדולים בשוק התעופה והתיירות. הקשיים עדיין קיימים, אי הוודאות עדיין גדולה, אבל בינתיים אל-על מסתדרת בכוחות עצמה וזה בפני עצמו הצלחה גדולה.
מניית אל על ספגה נפילה באוקטובר, מאז היא המריאה 90% והיא נסחרת מעל המחיר לפני המלחמה. המשקיעים אופטימים והסיבה לכך היא נתח השוק שאל-על צפויה לנגוס בחברות הבינלאומיות אחרי המלחמה. היתה גם ביקורת אצלנו על אל-על שמעלה מחירים כי אפשר (היא שולטת בקווים רבים), אבל בראייה עסקית - היא צודקת. יש ביקוש יש היצע, היא בתקופה קשה, והיא מרוויחה במקומות שאפשר. לזכותה של בן טל גננסיה צריך להגיד שהיא הצליחה להרים את פעילות המטענים בתקופה הזו ולדעת לחזור עם טיסות מטענים במקום טיסות ריקות מיעדים מסוימים. כל זה בלי תמיכה ממשלתית כיאה לחברה עם שליטה פרטית.
בן טל גננסיה התארחה בוועידת ההשקעות של ביזפורטל. נפתח בשאלה לא שגרתית - דינה, את משחקת פוקר?.
דינה: "לא, אבל אני צופה".
אגיד לך למה אני שואל. אנו מנטרלים את הכאב שלנו מהמלחמה, אבל לדעתי כל יום בא לך עוד קלף טוב ועוד אחד ועוד אחד. מנתח שוק של 21%, כשאל-על חווה בירידה בנתח שוק בגלל הלואו קוסט שמים פתוחים ועוד, אתם בנסיקה".
קהל, אתם יודעים מה נתח השוק של אל-על בינואר? מעריכים?
יש כמה תשובות בקהל, 30%, 40%. אורן הולצמן מאודיטי אומר 70% וזה נכון.
לא היה מצב כזה מבחינת שינוי נתחי שוק. שינוי כה דרמטי בנתח שוק. אולי רמדיה שהיה בה שינוי לרעה בזמנו. תחשבו שקוקה קולה נעלמת ופפסי עולה. אני אגיד שאל על עולה בנתח בנתח שוק כי חברות בינלאומיות לא טסות לכאן, אל-על ב-4 חודשים האחרונים מוסיפה לשפיות במדינה.
שאלה אליך דינה – מה עושים בתקופה כזו, איך עליתם כך בנתחי השוק, איך התוכניות האסטרטגיות משתנות?
"התוכניות לא השתנו לטווח הבינוני והארוך. יש לנו תוכנית אסטרטגית עד ל-2028. לא ידעתי שתראיין אותי (רונן קרסו היה סמנכ"ל השיווק של איסתא עד לאחרונה) אבל נזכרתי במשהו ותראה איך זה מתקשר - אנו אומרים שאל-על הכי בבית בעולם. איך עושים הכל בשביל מישהו שמכירים. אתה זוכר מתי נפגשנו לראשונה? על מטוס בדרך לוייטנאם, זה היה מזמן ולרונן היתה בעיה עם הויזה והיה צריך 100 דולר".
רונן: "כן כן, אני זוכר"
דינה: "אמרתי לך מיד קח, אין בעיה, נפגשנו עם האישה והילדים, אבל למה אני מספרת? כי זה הכי בבית בעולם. זה המסר שלנו".
רונן: "החזרתי את הכסף?"
דינה: "לא החזרת, הגעת לארץ וברח לך".
רונן "אוי ואבוי לי".
(צחוק גדול בקהל)
"המלחמה פגשה אותי אחרי חודשים טובים. הדוחות שלנו בתשעת החודשים הראשונים של השנה השתפרו מאוד. הצלחנו למרות שאנו שוכחים שעולם התעופה ושרשרת האספקה עוד מתאוששים מקורונה. אם מזמינים מטוס – מתי אתם חושבים שהוא יהיה מוכן? ב-2030. יש מחסור עצום במטוסים וגם בטייסים. לא סתם חברות התעופה הזרות מחליטות לא לטוס לפה. מה היה קורה בלי אל-על עכשיו, בתקופת המלחמה. אני גאה בכך שאנחנו חברה ישראלית שהביאה הביתה אנשים מכל רחבי העולם, הביאה מילואימניקים ומילואימניקיות הביתה. אנחנו טסנו לכל מקום שהיו צריכים אותנו. לא היה כאן שיקול עסקי כלכלי. הבאנו חיילים בחינם. הטלפון שלי פתוח לחיילים, קצינים, דיפלומטים. הדגל של ישראל מקועקע על המטוסים שלנו. אנחנו הכי גאים בזה.
"אנחנו נהנים מעלייה בנתח השוק. החברות הבינלאומיות פחות טסות לכאן. אבל, אני חייבת להגיד - שצה"ל ינצח ונחזור למצב הקודם, זה הכי חשוב, הרבה יותר מנתח השוק שלנו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
12.אבל אני הובלתי בסקרים...!צוקי 15/02/2024 23:52הגב לתגובה זו0 0לא ברור איך זו הבחירה אם הייתה מקום 2 בבית...סגור
-
11.סתם נצלנים,לא יפה ההתנהגות שלהם. (ל"ת)שי.ע 15/02/2024 23:07הגב לתגובה זו1 1סגור
-
10.אוהבים וטסים רק באל עלחן 15/02/2024 17:15הגב לתגובה זו3 2אין עליכם שירות מנצח וישראליות שרק שלנוסגור
-
9.אתה גם גאים בזה?? כנסוחיים דרוק 15/02/2024 13:32הגב לתגובה זו5 6החברה הקפיצה מחירים בצורה חזירית ביותר .סגור
-
8.שילמתי יותר אבל מפרגן לאל על ולמנכ"לית (ל"ת)בני 15/02/2024 11:35הגב לתגובה זו5 3סגור
- טען עוד
-
7.קריסה של 80% מהשיאאלעד 15/02/2024 11:09הגב לתגובה זו7 6וההנהלה והטיייסים ממשיכים לחגוג על חשבון ציבור המשקיעיםסגור
-
6.אל על מכונת שחיתות משומנת היטבתמים 15/02/2024 10:47הגב לתגובה זו8 9כולם מושחתים באל על. הוועדים וההנהלה. המטרה שלהם למצוץ ולסחוט אל על.סגור
-
5.חוגגים על העכוז של כולנו בזכות המלחמה במחירים מופקעיםיוני 15/02/2024 10:07הגב לתגובה זו11 7חוגגים על העכוז של כולנו בזכות המלחמה במחירים מופקעים קיבלו הלוואות מהמדינה מהמיסים שלנו, אף פעם לא מחזירים, גובים מחירים מופקעים, טסים רק בזכות מימון ביטוחי של המדינה מהמיסים שלנו אם איזה מטוס ייפגע, לוקחים מחירים חזיריים. עאלק אנשי השנה. תנו לי גיבוי ממשלתי וגם אני אקים חברת תעופה ישראלית שתתחרה בהם.סגור
-
4.העתק הדבקמהנדס תעשיה וניהול 15/02/2024 09:32הגב לתגובה זו9 0מה שהמנכ"לית האמיצה עשתה חייבים לעשות במדינה . למגר את השחיתות , לחסל את חוסר המקצועיות והבזבוז , ולהשמיד את המאפיה השלטת . השלטונית . .סגור
-
3.אל על חברה מעולה ציונית וערכית שטסה בזמן מלחמהמאור 15/02/2024 09:17הגב לתגובה זו16 6בתור מילואימניק עשו לי טובה גדולה , קיבלתי כרטיס מיידי בחינם בזמן שהייתי בתאילנד לחזור הביתה למילואים במיידי. תודה לכל הנוגעים בדבר !סגור
-
2.אישה ומנכלית מדהימהלאה 15/02/2024 09:08הגב לתגובה זו10 5אל על אכן במקום הנכון ובזמן הנכון תודה לכם על הבטחון והציונות כל הכבודסגור
-
1.הצעה לפריצה שיווקיתמריה 15/02/2024 09:07הגב לתגובה זו12 7לאפשר מכירת אוכל לא כשר בטיסות. יותר בריא ויותר טעים.סגור
-
הצעה מצויינתעמרי 15/02/2024 12:07הגב לתגובה זו4 2יקפיץ את החברהסגור