הפיקוח על הבנקים מגביר את התחרות בין הבנקים על הפיקדונות

 | 
telegram

בהמשך לצעדים שקידם בנק ישראל בנושא התחרות על הפיקדונות בין הבנקים השונים, הפיקוח על הבנקים פרסם היום להערות הציבור שתי טיוטות הנחיה חדשות, שנועדו להמשיך לעודד את התחרות בתחום ולשפר את הצעות הערך שמקבלים הלקוחות. 

הוחלט כי המערכת הבנקאית הסגורה, אשר מאפשרת הפקדת פיקדון בתאגיד בנקאי בו לא מנוהלת פעילותו הבנקאית השוטפת של הלקוח, תעבור שיפור על מנת לעודד תאגידים בנקאיים לעשות בה שימוש גדול יותר. במסגרת עדכון "המערכת הסגורה", הוסר החסם המחייב להחזיר כספים לחשבון המקור בתום תקופה ונקבע כי לבקשת לקוח ניתן להותיר את הכספים לצורך הפקדתם לתקופה נוספת. כמו כן, בוצעו התאמות נוספות שנועדו לעדכן את דרישות ההוראה ולייעל את תהליכי העבודה לאיתור לקוח במקרה שלא ניתן להחזיר את הכספים. זאת על מנת להקל על תאגידים בנקאיים שיהיו מעוניינים לעשות שימוש במערכת בעתיד.

עוד הוחלט כי בנושא בנושא "פרסום שיעורי ריבית על פיקדונות ועל יתרות זכות בחשבון", הכוללת הנחיות למערכת הבנקאית בנוגע להצגת המידע על פיקדונות ועל יתרות זכות בחשבון, נקבעו כללים ומבנה אחיד להצגת המידע לציבור, תוך הגברת השקיפות ופישוט הפרסום של שיעורי הריבית על פיקדונות ויתרות זכות בחשבון, באופן שיסייע ללקוחות לבצע השוואה בין מגוון הצעות הערך של התאגידים הבנקאיים השונים בתחום זה, וישפר את האפקטיביות והשימושיות של הצגת המידע ובכך יוביל לעידוד התחרות בתחום הפיקדונות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בהתאם לכך, הבנקים יציגו פרסום מרוכז לציבור הכולל את שיעורי הריבית בסוגי הפיקדונות המקובלים שנקבעו. ככל שישנם פיקדונות נוספים שמוצעים על ידי התאגיד הבנקאי, אלו יוצגו בנפרד. בנוסף, נקבעו הנחיות שונות לצורך הצגה אחידה של המידע – כך למשל יש לציין כי המידע הוא לפני חישוב מס רווחי הון, נקבעו כללים לאופן הצגת ריבית משתנה ועוד. כמו כן, נקבע כי על התאגידים הבנקאיים להציג במסגרת הפרסום הפנייה לכלי המידע ההשוואתי לריביות על פיקדונות המופיע באתר בנק ישראל, כדי לסייע לציבור הרחב להשוות בקלות בין שיעורי הריבית על פיקדונות שמציעים התאגידים הבנקאיים.

לבסוף, נקבעה חובה להציע ללקוחות מנגנון חיפוש, שיאפשר להם לקבל מידע ממוקד העונה על צרכיהם אודות סוגי הפיקדונות המוצעים. זאת מתוך תפיסה, שבעוד שלקוחות רבים ואף גופים המעניקים שירותי השוואת מחירים יוכלו להפיק תועלת מהפרסום המרוכז, ישנם לקוחות רבים אחרים אשר זקוקים לכלי שינגיש עבורם את המידע ויסייע להם להתאים את המוצר הנכון לצרכיהם. נציין כי בנק ישראל הקים סביבה ייעודית להשוואת ריביות על פיקדונות ואשראי ומזמין את הציבור לעשות בה שימוש לצורך קבלת החלטות פיננסיות רלוונטיות.

המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי: "הפיקוח על הבנקים מקדם צעד נוסף להגברת השקיפות בתחום הפיקדונות, כך שללקוח יהיה ברור מה גובה הריבית שהוא יקבל על הפיקדונות ובהשוואה בין בנקים שונים. במקביל אנו משפרים את האפשרות של בנקים לגייס פיקדונות מהציבור תוך הליך זיהוי מקוצר של הלקוח. צעדים אלו צפויים להגביר את התחרות בתחום הפיקדונות ולאפשר ללקוחות הבנקים להשיג את ההצעה המיטבית עבורם".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות