הבור של אמנון שעשוע: וואן זירו הפסיד 750 מיליון שקל מההקמה
"אם נמשיך בקצב הנוכחי, בעוד שנתיים מהיום נתחיל להרוויח". כך אומר גל בר דעה, מנכ"ל בנק וואן זירו, המפרסם לראשונה דו"חות כספיים. וואן זירו, שהוקם על ידי פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאי, מסיים את שנת הפעילות הראשונה שלו עם הכנסות של 41.6 מיליון שקלים, מתוכן 27.4 מיליון שקלים הכנסות מריבית ו-14.3 מיליון שקלים הכנסות שאינן מריבית, רובן מדמי מנוי. הבנק פועל במתכונת של דמי מנוי חודשיים של 50 שקל, ללא עמלות, ומציע מסלול נוסף של דמי מנוי בגובה 120 שקל בחודש, המאפשר גם לסחור בני"ע ללא עמלות.
בשורה התחתונה, הבנק רשם הפסד של 357 מיליון שקלים. מתוך סכום שנתי כולל (הוצאות והשקעות) של כ-449 מיליון שקל, כ-185 מיליון שקלים (40%) הושקעו בטכנולוגיה.
הבנק הגיע להיקף של 100 אלף לקוחות, עם הכנסה שנתית ממוצעת מלקוח (ARPU) של 654 שקלים לחשבון. בוואן זירו מציינים, כי זו הכנסה גבוהה משמעותית בהשוואה לבנקים דיגיטליים מצליחים בעולם בשנות פעילותם הראשונות, שלא חצו את ה-40 דולר. נכון לסוף מרץ 2024, סך העו"ש והפיקדונות בבנק עומד על כ-2 מיליארד שקלים, ממוצע של 22 אלף שקלים לחשבון.
בר דעה מביע סיפוק גדול מהתוצאות. "לפני 4 שנים, כשהבנק היה עוד בגדר רעיון, לא דמיינתי שנגיע להיקף כזה של פקדונות, וזו התרגשות גדולה".
מה אתם מציעים מעבר למה שהבנקים האחרים מציעים?
"אנחנו פונים לקהל הלקוחות שיש לו כסף פנוי, אבל לא בהיקף כזה שיחזיקו פמילי אופיס כדי לנהל את הכסף. עמוד השדרה של הלקוחות שלנו זה מעמד הביניים, שיש להם יותר כסף מזמן, אין להם זמן להתעסק בניהול כסף, או לעשות שופינג על פיקדונות. אלה לקוחות שמחפשים פתרונות שיחסכו להם זמן וכסף, והם מעדיפים לשלם דמי מנוי קבועים, ושהשירות בבנק יהיה זמין להם 24/7".
גל בר דעה מנכ"ל ONE ZERO (צילום ינאי יחיאל)
אבל כיום ממילא אפשר לעשות כמעט כל דבר כל הזמן באפקליציות של הבנקים.
"בבנקים האחרים את לא יכולה להתייעץ עם הבנקאי שלך, הוא לא בודק לך חשבונות שיש לך בבנק אחר, הוא לא מודיע לך כשאל עומדת להיכנס למינוס. השירות שאנשים מקבלים פה הוא שירות של מנהל כספים אישי. אנשים מחפשים לא דווקא את הכלים לעשות לבד, אלא שמישהו יעשה את זה בשבילם ,ועל זה הם משלמים. לרוב האנשים, גם אם הם מרוויחים טוב וגרים בתל אביב, אין יועץ השקעות בבנק".
לדבריו, 74 אחוז מלקוחות הבנק הם בין הגילאים 34-49. "זה לא צעירים , לא סטודנטים, אלא משקי בית, אנשים שמעבירים משכורות, לוקחים צ'קים בנקאים, יש להם פעילות". 75% מלקוחות הבנק מייצרים הכנסה, או מדמי מנוי (50% מהלקוחות), או דרך פעילויות אחרות. קצת יותר משליש מנהלים בוואן זירו את החשבון העיקרי שלהם, 40% מחזיקים מוצרים בוואן זירו, אך מנהלים חשבון בבנק אחר, והיתר, כ=25% הם לקוחות בעלי פעילות נמוכה.
יש הרבה מגזרים שנהנים ממסלולים אטרקטיביים בבנקים, כמו בנק יהב לעובדי המדינה או אוצר החייל לאנשי הקבע. מולם אתם לא אטרקטיביים.
"הלקוחות שלנו הם לא אלה שמחפשים לחסוך 10 שקלים, אלא כאלה שמוכנים לשלם דמי מנוי כדי לקבל שירות. מי שפונקציית המטרה שלו היא לחסוך בעמלות, אנחנו לא הכותבת עבורו"..
אתם מנפנפים בזה שהנגישות והזמינות שלכם מוחלטת, אך לפני כשנה פורסמה כתבה שמצביעה על כך שבמציאות זה לא בדיוק כך.
"אנחנו שנה באוויר ובהתחלה לא הכל היה מושלם. היום אנו עונים ללקוחות בזמן אמת ,יש לנו מוניטין מאוד טובים, ולפי הסקרים, בשאלה לאיזה בנק היית עובר, אנחנו במקום הראשון. לקח לנו זמן להבין מה חשוב ומה לא, זו הפעם הראשונה שמוקם בנק בישראל. צריך גם לזכור שמי שלמשל ביקש הלוואה וקיבל סירוב, יש לו בטן מלאה".
איפה אתם באמת מבחינת הלוואות למשקי בית ולעסקים קטנים?
"אנחנו אפילו יותר שמרנים מהבנקים הקיימים, כי אין לנו היסטוריה. אנחנו מאוד שומרים על הצד השמרני, על ניהול סיכונים, ואת סיכוני האשראי נבנה תוך כדי תנועה".
אתם מתרחבים כעת לאיטליה. לא היה עדיף קודם להתמקד בישראל ואח"כ לעבור הלאה, למדינות אחרות?
"מהיום הראשון שהקמנו את החברה, הכוונה היתה להיות בנק גלובאלי גדול, מתוך מטרה להיות שחקן מוביל וגדול ואנו פועלים בהתאם לתוכנית . זו הסיבה שהשקענו כל כך הרבה בטכנולוגיה . אחרי שראינו שאנו מתקדמים לפי התוכנית העסקית, אנו מתחילים להתרחב לשוק הבא. בחרנו באיטליה, כי באירופה כשאתה פועל בשוק אחד, זה מאפשר לך לפעול לעשה ב-18 מדינות האיחוד".
אז הבחירה באיטליה היא שרירותית? באות מידה זו היתה יכולה להיות כל מדינה באירופה?
"ראינו באיטליה את ההזדמנות הכי גדולה, כי יש שם אוכלוסיה מבוגרת גדולה, שהעבירה את העושר שלה . יש המון כסף שעובר מהדור המבוגר לדור הצעיר. והמערכת הבנקאית שם מאוד מיושנת, אז מבחינתנו זו הזדמנות".
באחרונה היה אצלכם סבב פיטורים. יש צפי לסבב פיטורים נוסף בעתיד הקרוב?
"נפרדנו מכמה עשרות עובדים, בעקבות חיזוק האוטומציה. מעבר לזה, בגלל המלחמה צמצמנו עלויות והגדלנו את כריות הביטחון שלנו, מתוך ניהול סיכונים".
היו באחרונה גם עזיבות לא מעטות של בעלי תפקידים, לרבות בכירים.
"נפרדנו מאנשים על פני כמעט שנה, ואני אגיד בזהירות שבגלל שאנו עושים שינוי מבני כדי להתרחב לאיטליה (מעל הבנק יש חברת אחזקות, שמחזיקה בבנק ובחברת הטכנולוגיה), יש חלוקת אחריות חדשה ולא כולם קיבלו מה שרצו . כשאתה עושה מבנה חדש, אתה מפרק מחלקות. יש הרבה שקודמו, ושמחים, ויש אחרים שלא קודמו, ולכן עזבו".
גייסתם באחרונה כסף מבעלי המניות שלכם. מתי מתוכנן סבב גיוס נוסף?
"גייסנו 100 מיליון שקל מבעלי המניות, ואנו מגייסים כעת עוד 100 מיליון שקל. בעלי המניות עומדים מאחורינו ומפעם לפעם לפי הצרכים הם מזרימים כסף".
הכנסות הבנק בשנת 2023 הסתכמו ב-41.6 מיליון שקלים, מתוכן 27.4 מיליון שקלים הכנסות מריבית ו-14.3 מיליון שקלים הכנסות שאינן מריבית, רובן מדמי מנוי. בשורה התחתונה, הבנק רשם הפסד של 357 מיליון שקלים. מתוך סכום שנתי כולל (הוצאות והשקעות) של כ-449 מיליון שקל, כ-185 מיליון שקלים (40%) הושקעו בטכנולוגיה.
ההכנסה השנתית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה בשנת 2023 על 654 שקלים לחשבון ($176), הכנסה גבוהה משמעותית בהשוואה לבנקים דיגיטליים מצליחים בעולם בשנות פעילותם הראשונות שלא חצו את ה-40 דולר, המעידה על פעילות גבוהה של לקוחות הבנק בחשבון. גל בר דעה, מנכ"ל בנק ONE ZERO: "שנת 2023 הייתה שנת הפעילות המלאה הראשונה של הבנק. עם כ-100 אלף לקוחות, נתח שוק של מעל 3% ממשקי הבית בישראל, כש-1 מכל 3 חשבונות שנפתחו ב-2023 היה ב- ONE ZERO והיקף נכסי לקוחות של קרוב ל 2.3 מיליארד שקלים, אנחנו מסתכלים קדימה לשלב הבא בתוכנית האסטרטגית. השלמנו את השלב הראשון של הקמת תשתית וביסוס המותג עם השקעה מאסיבית בטכנולוגיה, וכעת אנו עוברים לשלב השני, הממוקד במעבר לרווחיות של הבנק בישראל תוך שנתיים והתרחבות גלובלית. כל זה לא היה קורה ללא צוות מופלא של אנשים מוכשרים שבאו לבנות בנק שקוף, הוגן וחדשני למשפחה ולחברים שלהם. גם בשנת 2024 נמשיך לפתח טכנולוגיות פורצות דרך ולאתגר את ענף הבנקאות, בישראל ובקרוב גם באירופה".
האשראי לציבור, נטו, הסתכם נכון לסוף 2023 ב-245 מיליון שקלים. ההפרשה להפסדי אשראי עמדה על 18.2 מיליון שקלים, הפרשה שמרנית המאפיינת תיקי אשראי חדשים בצמיחה, ועיקרה בהפרשה קבוצתית. השינויים המקרו - כלכליים ובפרט עליית סביבת הריבית במשק והמלחמה שפרצה ברבעון הרביעי העלו את סיכוני האשראי ומשפיעים באופן מהותי על מתודולוגיית ההפרשות להפסדי אשראי. כבנק חדש, הבנק נדרש להשתמש במודלים סטטיסטים חיצוניים עד לביסוס המידע וההיכרות המעמיקה עם יכולת הגבייה מקהל לקוחותיו (תקן חשבונאי CECL). בהתאם, נקט הבנק מדיניות שמרנית יותר בהפרשות, ושיעורן ילך ויפחת בהתאם לצבירת היסטוריית גביה בתוך הבנק.
עד להגעה לרווחיות, הבנק מממן את פעילותו באמצעות הון מהמשקיעים. בין משקיעיו האסטרטגים של הבנק נמנים פרופ' אמנון שעשוע, הבנק השווייצרי יוליוס בר, ענקית הטכנולוגיה Tencent, קרן Cerberus האמריקאית ואחרים, שבתחילת 2024 לקחו חלק בסבב גיוס הון נוסף.
נכון לסוף מרץ 2024, סך העו"ש והפיקדונות בבנק עומד על כ-2 מיליארד שקלים, ממוצע של 22 אלף שקלים לחשבון. רוב מוחלט (כ-90%) מכספי המפקידים מופקדים בפיקדונות בבנק ישראל ובבנקים מסחריים. פיזור הפיקדונות בבנק גבוה מאוד כשנכון לסוף שנת 2023, 1.55 מיליארד שקלים מתוך 1.8 מיליארד שקלים של פיקדונות הציבור הם פיקדונות של עד מיליון שקלים ו-275 מיליון שקלים הם פיקדונות בהיקף של 1-10 מיליון שקלים. יחד עם תיקי השקעות ומט"ח, הבנק מתקרב להיקף נכסים מנוהל של 2.3 מיליארד שקלים.
במהלך שנת 2023 פיקדונות הציבור בישראל (של לקוחות פרטיים) צמחו בכ-43 מיליארד שקלים נטו (3.6 מיליארד שקל בממוצע בחודש). קצב הצמיחה נטו בפיקדונות של הבנק עומד על כ-90 מיליון שקלים בחודש וגדל באופן עקבי. קצב זה מהווה כ-2.2% מסך הגיוסים נטו, כפול מנתח השוק של הבנק, בזכות הבעת אמון של הציבור שמנייד לבנק את חסכונותיו ונהנה מריבית תחרותית.
מאז הקמתו, הבנק השקיע כ-720 מיליון שקלים (200 מיליון דולר) בהקמה ובפיתוח טכנולוגיה מבוססת פטנטים: כ-360 מיליון שקלים (100 מיליון דולר) הושקעו בהקמת בנק דיגיטלי המציע שירותי בנקאות פרטית מלאים ובכלל זה קבלת רישיון הבנק; 15 חודשי הקמה עד פתיחת החשבון הראשון, בניית מותג חדש מאפס ותפעול שוטף של הבנק. 360 מיליון שקלים (100 מיליון דולר) נוספים הושקעו בפיתוח טכנולוגיה בינלאומית מתקדמת (plug and play) המאפשרת חיסכון משמעותי בעלויות לאורך זמן וכניסה מהירה לשווקים נוספים. פיתוח זה כלל: בניית מערכת תפעול גלובלית, פיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית מבוססת פטנטים לפרדיקציות פיננסיות, ושימוש מבוסס LLM ואפליקציה B2C המאפשרת ריכוז של כל הפעילות הפיננסית במקום אחד (עו"ש שקלים ומט"ח, כרטיסים, פיקדונות, אשראי, ני"ע, ייעוץ פנסיוני, בנקאות פתוחה ועוד). בנוסף, השקעה בבניית פתרון B2B2C (מערכת CRM) עבור בנקאים ויועצים פיננסים.
ההשקעה בטכנולוגיה ובעיקר באוטומציות מבוססות בינה מלאכותית, מאפשרת לבנק לצמוח בהיקף הלקוחות ולהעניק להם שירות נגיש מסביב לשעון של ניהול כסף חכם הלומד את דפוסי ההתנהלות הפיננסית שלהם, באופן יעיל ומבלי להגדיל את מצבת כוח האדם.
השלמת שלב ההקמה, בניית המותג והבשלת הטכנולוגיות שפותחו, מאפשרת לבנק לעבור לשלב הבא בתוכנית האסטרטגית. השלב הבא בתוכנית יתמקד בהמשך צמיחה של הבנק בישראל לצד ירידה בהוצאות והגעה לאיזון תפעולי בתוך שנתיים, והתרחבות גלובלית תוך שכפול הטכנולוגיה שפותחה בישראל והותאמה מלכתחילה לריבוי שפות ומטבעות לשווקים נוספים, בזמן קצר.
הבנק החל בהתרחבות לשוק האיטלקי לאחר שחתם על מזכר הבנות עם שותף מקומי בעל שם בינלאומי, וכבר גייס צוות ייעודי בראשות מתאו קונקס, לשעבר בכיר בבנק הדיגיטלי הגרמני המצליח N26, שיוביל את הפעילות באיטליה. בשנתיים הקרובות יושקעו משאבי פיתוח והקמה של הפעילות באיטליה ובהמשך הבנק צפוי להתרחב לשווקים נוספים.
נכון להיום, הבנק מונה כ-100 אלף לקוחות מ-1,201 ישובים מתוך 1,269 ישובים רשומים במדינת ישראל. למעלה מ-50% מחשבונות הבנק נמצאים במסלולי המנוי (כ-40% לא כולל פאונדרים המעבירים כחלק מתנאי הפאונדר משכורת וזכאים למסלול One ללא עלות).
נכון לסוף יוני 2023, מספר חשבונות הבנק בישראל עמד על 7.505 מיליון חשבונות, לעומת 7.4 מיליון חשבונות נכון לסוף יוני 2022 כשנתח השוק של הבנק כבר עומד על כ-1.2%. שניים מתוך שלושה חשבונות חדשים נטו שנפתחו בתקופה זו היו בבנק ONE ZERO (1 מכל 3 חשבונות אם מנטרלים סגירות חשבון בעקבות מיזוג בנק איגוד עם מזרחי).
במהלך שנת 2023 השיק הבנק שורה של שירותים ומוצרים לטובת ציבור לקוחותיו ובכלל זה מערכת מסחר מתקדמת בני"ע זרים עם ניתוחים תומכי החלטה מבוססי AI, צ'ק אפ פיננסי יומי הכולל סריקה יומית של כל הפעילות בחשבון ובכרטיסים, זיהוי אירועים חריגים והזדמנויות ללקוח (כניסה חזויה למינוס, אפשרות לשים כסף בצד לחיסכון, ניתוח הוצאות בכרטיס ועוד) ושירותים חכמים מבוססי בנקאות פתוחה עם ריכוז כלל המידע הפיננסי מכלל חשבונות הבנק והכרטיסים במקום אחד. בנוסף, הושק צ'אט חדש וחכם, ראשון מסוגו במערכת הבנקאית בישראל ומהראשונים בעולם מבוסס Gen AI המאפשר ללקוחות לקבל מענה מידי בעברית ובאנגלית על שאלות פתוחות על ידי אלה, הבנקאית הדיגיטלית.
במהלך 2024 צפוי הבנק להמשיך ולפתח כלי אוטומציה לניהול כסף חכם ובכלל זה הוספת מענה פרסונלי של אלה המתבסס על מאפייני החשבון של כל לקוח, שכלול התובנות מבוססות הצ'ק אפ הפיננסי, שימוש בבנקאות פתוחה כדי להעניק תובנות והמלצות בהסתכלות רחבה הכוללת גם חשבונות בנק נוספים, המשך פיתוח מערכת המסחר והוספת עדכונים מותאמים אישית בהתאם למאפייני תיקי הלקוחות והשקת מערכת מסחר בבורסה הישראלית. לאחר אישור חוק הייעוץ הפנסיוני הדיגיטלי, צפוי הבנק להעניק שירותי ייעוץ פנסיוני חכמים עם עדכונים חודשיים ובכפוף לאישור חקיקה, צפוי להיכנס גם לתחום הפצה אובייקטיבית של ביטוחים.
פרופ' אמנון שעשוע, בעל השליטה בבנק ONE ZERO: "אני מברך את הנהלת הבנק על תוצאות שנת הפעילות הראשונה. בשנה זו הצליח הבנק להציב אלטרנטיבה חדשנית ואטרקטיבית ולרכוש את אמונם של 1 מתוך שלושה ישראלים שפתחו השנה חשבון. בד בבד ביצע הבנק קפיצה טכנולוגית מרשימה עם ביסוס וחיזוק יכולות הבינה המלאכותית ובקרוב גם יתרחב גם אל מחוץ לישראל. כל זאת כשהוא זוכה לתמיכה ולאמון המשקיעים בדרך לרווחיות, הן בחזון והן בדרך להגשמתו".
גל בר דעה, מנכ"ל בנק ONE ZERO: "שנת 2023 הייתה שנת הפעילות המלאה הראשונה של הבנק. עם כ-100 אלף לקוחות, נתח שוק של מעל 3% ממשקי הבית בישראל, כש-1 מכל 3 חשבונות שנפתחו ב-2023 היה ב- ONE ZERO והיקף נכסי לקוחות של קרוב ל 2.3 מיליארד שקלים, אנחנו מסתכלים קדימה לשלב הבא בתוכנית האסטרטגית. השלמנו את השלב הראשון של הקמת תשתית וביסוס המותג עם השקעה מאסיבית בטכנולוגיה, וכעת אנו עוברים לשלב השני, הממוקד במעבר לרווחיות של הבנק בישראל תוך שנתיים והתרחבות גלובלית. כל זה לא היה קורה ללא צוות מופלא של אנשים מוכשרים שבאו לבנות בנק שקוף, הוגן וחדשני למשפחה ולחברים שלהם. גם בשנת 2024 נמשיך לפתח טכנולוגיות פורצות דרך ולאתגר את ענף הבנקאות, בישראל ובקרוב גם באירופה".
שוקי אורן, יו"ר בנק ONE ZERO: "לאחר שנה מאתגרת שהתחילה ברפורמה משפטית שריכזה את תשומת הלב הציבורית, ורבעון אחרון בו פרצה המלחמה הקשה בתולדות המדינה, אפשר לומר בבירור שיש מקום לבנק חדש בישראל שמציע אלטרנטיבה.100 אלף לקוחות כבר מנהלים אצלנו חשבון והפקידו בידינו את כספם, הבעת אמון אדירה בבנק חדש. הבנק קם על מנת לחולל תחרות ולנער שוק מנומנם, אני גאה לראות את השיפור שהבאנו בכוחו הצרכני של הציבור הן בשירות והן בהצעות הערך. אני מקווה ומאמין ששנת 2024 תהיה שנה טובה ושקטה יותר, בעיקר ברמה הלאומית, אך גם כזו שתמשיך ותביא עמה בשורות לטובת ציבור לקוחות הבנקים בישראל. בינואר השנה, החלו לקוחות הבנקים לקבל לראשונה מסרון מהבנקים החושף את סך העמלות ששילמו בחודש החולף. השקיפות היא הבסיס לכוח צרכני ולעידוד התחרות. גם ב-2024 נמשיך להוביל בשקיפות ובהוגנות, להציע הצעות תחרותיות ולשפר ולשדרג את היכולות הטכנולוגיות המבדלות שלנו לטובת שירות מעולה שווה לשלם עליו. אני מודה לבעלי המניות שלנו, הכוללים בין היתר גופי השקעות ובנקים בינלאומיים, אשר שבעי רצון מההישגים שרשם הבנק בשנת הפעילות הראשונה, מביעים באופן רציף את אמונם ומגבים את דרישות ההון של הבנק".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
19.I recommend avoiding this self-proclaimed “bank.” (ל"ת)David 29/03/2024 11:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.לא בר דעת ולא רוכב על הגל לא בנק יותר debunkלא גל ולא בר 28/03/2024 08:15הגב לתגובה זו1 0ולא נותנים שירות צא מהלשכה (או שגם היא דימיונית כמו החתול במגפיים) כדי להתמודד עם מציאות כוזבת שלך על החתום גם לא בשעשועסגור
-
17.אני בבנק הזה הריביות מדהימות, לא גונבים (ל"ת)אלי ח 28/03/2024 08:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.לא הודגש היתרון למשקיעים- בלי דמי ניהול!!משקיע קטן 27/03/2024 21:15הגב לתגובה זו2 0אני משקיע כמיליון בניירות ערך אמריקאים ומאד מתאים לי עלות של 140 ש:ח לחודש אבל ללא דמי ניהול על נירות ערך שהיה יוצא לי בבנק רגיל אלפי שקלים בשנה. כמו כן אין עמלות מכירה וקניה עד 10 פעולות בחודש שזה ממש מספיקסגור
-
15.מראש העסק נראה מוזר עם 50 שח לחודש88 27/03/2024 19:53הגב לתגובה זו0 0מודל מוזר של תשלום 50 שח לחודש. לא ברור על מה ולמה.סגור
- טען עוד
-
14.שכר בכיריםwarren_buffet 27/03/2024 19:11הגב לתגובה זו0 0מעניין כמה השכר של הבכירים, מישהו יכול לפרסם ?סגור
-
13.יום טוב לכולם (ל"ת)1-0 למי? ?? 27/03/2024 19:04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.כמה קוטרים פה. תלמדו תחרות זה מצויין למשק,בהצלחה לבנק (ל"ת)שי 27/03/2024 17:46הגב לתגובה זו7 0סגור
-
11.גובים 50 שח לחודש כפול 100 אלף פרייראיםקים און ג'_ונג 27/03/2024 14:40הגב לתגובה זו6 1לא מבין מה הגליק הגדול משלם 10 שח בחודש בבנק רגיל עושה הכל באפליקציהסגור
-
10.יש את Pepper ללא עמלותישראלי 27/03/2024 14:36הגב לתגובה זו1 3חוץ מזה ששעשוע הצטרף לקפלניסטים.סגור
-
הצטרף?? אז אדרבא-אני עובר אליו! (ל"ת)גג 27/03/2024 21:17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
9.איזה מנכל גרועאנונימי 27/03/2024 13:22הגב לתגובה זו13 1כמות הכסף שהושקעה בשיווק של המנכל במקום בחברה היא פשוט לא נורמלית. נרקסיזם מטורף!!!סגור
-
8.לא מביאים שום ערך מוסף. הייתי אצלהם כאחד הפאונדרים.זד 27/03/2024 13:07הגב לתגובה זו12 3יש הרבה דברים שאין להם כמו שינוי קוד סודי בכרטיס. שירות לקוחות לא זמין... עונים אחרי יומיים. לא ראיתי איזה ערך בשבילי במיוחד כשהתחילו לגבות עמלות לדעת מתי אני נכנס למינוס אני יודע ולא צריך אותם כי ממילא לא נכנס למינוס השקעות... יש פלטמורמות אחרות יותר נוחות ויותר טובות בקיצור עזבתי. היום בבנק לא משהו עם 0 עמלות בשנה ואם צריך בנקאי פונה באתר וחוזרים תוך יוםסגור
-
התחלה תפרגנו צריך תחרות (ל"ת)רפי כ 28/03/2024 08:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.עדיין לא רואה סיבה לעבור אליהם.שלומיד 27/03/2024 13:06הגב לתגובה זו13 2אבל בהצלחה . נכון לעכשיו נראה כמו בנק נישתי .סגור
-
6.תסתכלו על החוות דעת על הבנק בגוגלחחחחח 27/03/2024 13:00הגב לתגובה זו13 2ותגידו תודה שאתם בבנק שלכם..סגור
-
אחרי שקראתי את החוות דעתהמתלבט 27/03/2024 20:40הגב לתגובה זו0 0אני כבר לא מתלבט..בפיצוציה השירות לקוח יותק מוצלחסגור
-
5.למי שיש קצת כסף מקבל שירות גם בבנקים הותיקים.שלומיד 27/03/2024 12:48הגב לתגובה זו11 1הרבה בהצלחה. אני לפחות נכון לעכשיו לא רואה עניין או חידוש המצדיק מעבר. כל הבנקים עובדים טוב דיגיטלית והכל זמין.סגור
-
4.מובילאיי צריכה לשנות את השם למוביל איי איי (AI) .יוני 27/03/2024 12:40הגב לתגובה זו1 2צריך לעזור למזלסגור
-
3.בקיצור מרוויחים כמו הירקן שלי פה בצפון תל אביב. (ל"ת)מוטי 27/03/2024 12:14הגב לתגובה זו5 1סגור
-
2.תחרות לבנקים...שמואל 27/03/2024 12:06הגב לתגובה זו12 1בדיחה לא מצחיקה אם אתם לא יודעים לתת לי חסכון בעמלות אז בשביל מה לעבור אליכם??בנק למליונרים בלבד וחא פתרון לתחרות מול הבנקיםסגור
-
1.ממצליחנים שהצליחוהזהרו 27/03/2024 12:04הגב לתגובה זו3 1וגורלם משתנהסגור