נתב"ג נפתח לתנועה, אבל הוא ממש לא חוזר לשגרה

אחרי שנראתה התאוששות בתחום התעופה עם חברות זרות שכבר התחילו להחזיר את הקווים לישראל, נראה שהמתקפה האיראנית שוב שלחה אותנו שני צעדים אחורה; מה תהיה ההשפעה לתקופה הקרובה?
 | 
telegram

המתקפה הרחבה וחסרת התקדים על ידי איראן כנגד ישראל  במהלך הלילה הסתיימה למרבה המזל ללא נזקים רחבים למעט פגיעה של ילדה בפזורה הבדואית מרסיס מיירט ופגיעה קלה בבסיס חה"א בנבטים, אבל התמונה במזרח התיכון השתנתה ואחד מהתחומים שכנראה יחווה את ההשפעה מהגדולות ביותר הוא תחום התעופה האזרחית.

כזכור עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7.10 כמעט כל חברות התעופה הזרות ביטלו את הטיסות שלהם אל ומישראל והשאירו את החברות הישראליות כמעט לבד כאן, מה שהוביל גם לרבעון הטוב ביותר של אל על  אל על +1.51% אל על 807.9 +1.51% אל על בסיס:795.9 פתיחה:796 גבוה:813 נמוך:796 תמורה:36,696,174 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בכל הזמנים. במהלך הלילה נתב"ג היה מושבת אך ב-7:30 בבוקר הוא חזר לפעילות, אבל כנראה אי אפשר להגיד שהוא חזר לשגרה.

החברות הזרות כנראה יבטלו או ידחו את הטיסות שלהן כאשר מנתב"ג נמסר כי לוח הטיסות צפוי להשתנות וכי ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בדומה לתחילת המלחמה, סביר להניח שמי שימשיכו לפעול, גם אם במתכונת מצומצמת הן חברות הישראליות אל על, ישראייר וארקיע. אל על מסרו במהלך הלילה: "עדכונים שוטפים יעלו באתר אל על וברשתות החברתיות, ולקוחות שטיסתם תבוטל יעודכנו בחלופה לכשיתאפשר. נזכיר כי חברת אל על עומדת בקשר עם כוחות הביטחון ועם רשות שדות התעופה, ותפעל על פי ההנחיות שינתנו לה". ישראייר וארקיע הודיעו כבר על ביטולים ודחיות בטיסות הפנים וגם בטיסות הבינלאומיות.

בשונה מפרוץ המלחמה באוקטובר, האירוע הפעם מציג מציאות חדשה. כבר לא מדובר בירי רקטות קצרות טווח של חמאס או חיזבאללה אלא בכלים כבדים יותר כמו כטב"מים, טילי שיוט וטילים בליסטיים, והפעם מדובר במדינה ריבונית שמשביתה את המרחב האווירי של ישראל ושל המדינות השכנות.

חברות התעופה הזרות לרוב נמנעות מלקחת את הסיכון הקטן ביותר, וכעת כשאנחנו קרובים מתמיד לעימות אזורי רחב, סביר להניח שהן יחשבו טוב טוב והרבה זמן לפני שהן ירגישו בנוח לפעול שוב בישראל, מה שבינתיים יסיט את התנועה שוב אל עבר החברות הישראליות שצפויות להרוויח מהמצב.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות