אושרה תכנית קו M2 של המטרו שיחבר בין חולון לפתח תקווה
הממשלה אישרה את קו מטרו M2 - התוכנית הרביעית מבין התוכניות לקווי מטרו במטרופולין גוש דן. מדובר בפרויקט התשתית הגדול ביותר שנעשה בישראל ועלותו נאמדת בכ-150 מיליארד שקל.
אורך הקו כ-25 הינו ק"מ והוא ציר מזרח-מערב שעתיד לקשר בין מרכז המטרופולין לחלקו המזרחי. התוואי מתחיל במחלף יוספטל שבצפון חולון ועובר דרך דרום ומרכז תל אביב, ממשיך דרך הערים גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ופתח תקווה ומסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה של העיר פתח תקוה. הקו ישרת אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יחד עם מתן שרות למוקדים מטרופוליניים החשובים כגון בית החולים וולפסון, אזור העסקים הראשי של תל אביב ואוניברסיטת בר אילן.
הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים - שני קווי מטרו - השלום (1M), וכפר גנים (3M); תחנות של רכבת ישראל - השלום, סגולה פ"ת; תחנות קווי רכבת קלה: הקו האדום - החשמונאים, הקו הירוק - כיכר הבימה, הקו הסגול - אלנבי, בר אילן וכפר גנים.
חשיבותו של קו זה בהיותו מקשר בין מרכזי הערים הוותיקות במטרופולין אשר מאופיינות ברקמה עירונית צפופה של מגורים ומסחר, ואשר מאופיינת ברחובות מסחריים צרים, עומס תחבורתי, ואזורי מגורים ותיקים.
כזכור, ב-18 בפברואר 2023, החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות שבמינהל התכנון לאשר את הקו. משמעות רבה ניתנה בהחלטה למעבר התוואי בבני ברק והצורך של האוכלוסייה המקומית בתחבורה ציבורית איכותית יחד עם שמירה על אופייה הייחודי של העיר. לאור חתימת הסכם בין חברת נת"ע לעיריית בני ברק בוטל התוואי החלופי לתוואי בני ברק העובר בתחום רמת גן, באופן שיבטיח את השרות לעיר.
השלמת התכנון של קווי המטרו מאפשר לפתח ראיה תכנונית כוללת ועדכנית למרחבים בהם תהיה עדיפות לתחבורה ציבורית בראיה סביבתית מקיימת ותאפשר התניידות קלה ונוחה ברחבי המטרופולין ללא תלות ברכב הפרטי.
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "נת"ע גאה בהחלטת הממשלה לאשר את קו המטרו M2, ורואה בהחלטה הבעת אמון במקצועיותה של נת"ע ובניסיונה המקצועי הייחודי בהסעת המונים מעל ומתחת לפני הקרקע. בימים אלה החלו בעבודתן חברות הניהול הבינלאומיות שנבחרו לקדם את פרויקט התשתיות הגדול בישראל".
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן מסר: "אני מברך על אישור קו מטרו M2. פרויקט המטרו הוא הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים".
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח מסר: "מדובר ביום היסטורי. מינהל התכנון שם את קידום פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות של מינהל התכנון ואישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו".
בחצי השנה הראשונה לפעילות הקו האדום נסעו בו כ-9 מיליון נוסעים. הנתון אמנם רחוק מהצפי המקורי, אך בנת"ע הביעו שביעות רצון מהעלייה העקבית במספר הנוסעים מאז ה-7/10 שהביא לנפילה דרמטית בביקושים עקב המלחמה - מגמה המצביעה על חזרתם של הנוסעים לרכבת הקלה (כ-75,000 נוסעים לעומת 17,000 לאחר ה-7/10).
לפי סקר שימושים שערכה חברת דיירקט פלוס עבור המפעילה תבל בקרב מדגם מייצג של 2,000 משיבים, עלה כי לא פחות מ-93% הביעו שביעות רצון גבוהה מחוויית הנסיעה שלהם ו-95% ציינו את נכונותם להמליץ לחבריהם להשתמש ברכבת הקלה. בנוסף, עלה מהסקר כי הסיבות העיקריות לשימוש בקו האדום הן מהירות והימנעות מעומסי תנועה, נתונים המחזקים את מיצובה של הרכבת הקלה כפתרון תחבורה מהיר ויעיל. בתגובותיהם ציינו לטובה הנוסעים את רמת התחזוקה, הניקיון, ואת הנוחות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.הדג מסריח מהראששאול 01/05/2024 17:27הגב לתגובה זו3 0להעביר את הכול למכרז בינלאומי משלב התכנון ועד לתפעול למשך כמה עשורים . חייבים להוציא את זה מהפוליטיקאים .סגור
-
2.חבל על הכסף חברי מרכז ופוליטיקאים יגנבו חצי מהכסף כמו תרון 01/05/2024 15:49הגב לתגובה זו3 1תמיד בסוף הכל יעלה כפול ויתארך ב 10 שנים יותר מהצפי. מדינה מושחתת שמנוהלת ע"י נוכלים מימין ומשמאל.סגור
-
1.הרכבת חייבת לעבוד בסופי שבועאנג'לה 01/05/2024 15:41הגב לתגובה זו6 1די לכפייה הדתיתסגור