האם טסלה מוותרת על רשת הטעינה שלה?

מאסק החליט להאט משמעותית את פרויקט רשת הטעינה של טסלה כדי לקצץ עלויות; האם הפרויקט בכלל כלכלי והאם חברות אחרות ימלאו את החלל?
 | 
telegram
(2)

במסגרת סבבה הפיטורים האחרון שלה, בו פיטרה טסלה  TESLA INC +1.5% TESLA INC 343.83 +1.5% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:335.88 גבוה:347.38 נמוך:332.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: 10% מכוח העבודה שלה, כ-15 אלף עובדים, טסלה פיטרה גם כמעט את כל הצוות שעבד על פרויקט הטעינה המהירה של החברה, כך שבפועל טסלה עוצרת את הפרויקט. הדיווחים על הפסקת הפרויקט אחרי סבב הפיטורים קיבלו תוקף אחרי שאחד העובדים הבכירים כתב על כך ברשת X: "זה רשמי - אילון מאסק פיטר את כולנו. אני לא יודע מה זה אומר לגבי הפרויקט, אבל זאת הייתה חוויה פרועה". גם מאסק עצמו התייחס לסוגיה בפוסט ברשת X כאשר אמר שהחברה לא נוטשת את המיזם, אלא תתקדם בו בקצב איטי יותר.

<

רשת המטענים המהירים של טסלה מונה כיום 6,249 תחנות ויותר מ-57,000 עמדות טעינה, והעבודות להרחבת הרשת צפויות להאט כעת משמעותית ואפילו להיעצר. הנשיא ג'ו ביידן שם דגש גדול על המעבר לרכבים חשמליים בארה"ב, כולל תוכנית ממשלתית בשווי 7.5 מיליארד דולר לבניית תשתיות טעינה. באמצעות מימון ציבורי ופרטי, הבית הלבן מתכנן להקים 500,000 עמדות טעינה חדשות עד סוף העשור במסגרת תכנית NEVI (תשתיות לאומי לרכב חשמלי), וטסלה היא אחת מהשותפות הגדולות של הבית הלבן ביוזמת NEVI.

"טסלה כבר זכתה בכספים במסגרת תוכנית NEVI הפדרלית. אין מצב שמאסק יוותר על כסף בחינם", אמר אנדריאס פינדר, מנכ"ל Bullet EV Charging, אחת מהקבלניות של טסלה לבניית סמטענים מהירים. פינדר הוסיף שההחלטה של טסלה להשהות את הפריסה של המטענים המהירים היא "מכה קשה" לעסק שלו, ומשאירה פרויקטים קיימים של טסלה באוויר. פינדר מאמין ש"הכסף החינמי" של הממשל ככל הנראה יוביל את מאסק להקים מחדש את צוות הטעינה, במקום לנטוש אותו לחלוטין. שותפי יצרניות הרכב של טסלה בתחום הטעינה מקווים שזה אכן יהיה המצב.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

יצרניות רכב כמו ג'נרל מוטורס, פורד, קיה, פולסטאר, סטלנטיס, הונדה ואחרות כבר נרשמו לקבלת גישה לרשת המטענים המהירים של טסלה, והן התחייבו להתקין את שקע הטעינה NACS של טסלה ברכבים העתידיים שלהן, תחת ההבטחה שרשת המטענים המהירים תמשיך לצמוח בקצב קבוע.

"אין לנו חדשות להכריז לגבי התוכניות שלנו למעבר ל-NACS ולרשת הטעינה של טסלה", אמרה GM בהצהרה לגבי המהלך האחרון של טסלה. "אנו ממשיכים לעקוב אחר המצב בנוגע לשינויים בצוות הפרויקט של טסלה וההשלכות הפוטנציאליות."

פורד, שקיבלה מוקדם יותר השנה גישה למטענים המהירים באמצעות מתאם תוצרת טסלה, אמרה ש"התוכניות שלנו עבור הלקוחות שלנו לא משתנות" כרגע. ריביאן, שקיבלה גם היא גישה לרשת המטענים המהירים השנה, אמרה ש"הלקוחות שלנו ממשיכים ליהנות מגישה לרשת המטענים המהירים של טסלה, והתחלנו לשלוח מתאמי NACS DC ללקוחות שלנו."

האם רשת המטענים המהירים מצדיקה את העלות שלה?

<

בעוד שחלק מהאנליסטים מאמינים שעסקי המטענים המהירים של טסלה עשויים להיות שווים מיליארדי דולרים, אחרים לא כל כך בטוחים.

פיטר רמזי, לשעבר אנליסט אנרגיה ב-Argus וב-BP וכיום העורך הראשי של עיתון EV inFocus, מאמין שהמהלך של מאסק להגביל את ההוצאות בטעינה היה למעשה צעד חכם.

רמזי ציין כי בדוחות הרבעון הראשון של טסלה, הרווח הגולמי של "שירותים וקטגוריות אחרות" צנח ב-40% ל-81 מיליון דולר, וה"גורמים החומריים הגדולים ביותר" בסגמנט לא היו קשורים לטעינה, אלא סבבו סביב רווח ממכירת רכבים משומשים ומכירת חלקים.

בנוסף, מצטט רמזי הערכות של BNEF לפיהן טסלה הכניסה רק 1.74 מיליארד דולר בשנה שעברה מהכנסות טעינה, או 1.5% מסך ההכנסות. בעוד שצפו כי תחום הטעינה יגדל בשנים הקרובות, העסק עדיין מהווה חלק "זניח למדי" מחטיבת השירותים הקטנה של טסלה, שמספקת בקושי רווחים, באופן יחסי.

BNEF צפתה שטסלה (לפני הפיטורים) תכניס 7.4 מיליארד דולר הכנסות גלובליות מעסק הטעינה שלה עד 2030. טסלה הכניסה כמעט 100 מיליארד דולר בשנת 2023 בלבד.

המהלך של טסלה לצמצם את הצמיחה של רשת המטענים המהירים גם פותח דרכים לחברות אחרות להיכנס לתמונה.

"EVgo מעורבת באופן פעיל בפיתוח של תקן ה-J3400 ואנחנו מצפים לקבל עוד נהגי טסלה לרשת שלנו ככל שנוסיף תחנות טעינה מהירות של NACS לרשת הטעינה המהירה הארצית שלנו", אמרה שרה רפאלסון, סמנכ"לית בכירה לפיתוח שוק ומדיניות ציבורית ב-EVgo. בעוד ש-EVgo היא אחת מהשחקניות הגדולות יותר בתעשייה, אחרים מאמינים ששחקן חדש עשוי לצוץ ולשאת את המורשת שטסלה החלה.

"המהלך הלא צפוי הזה של טסלה אינו מעיד על מגמה רחבה יותר או על בעיה יסודית עם המודל העסקי של טעינת רכבים חשמליים. להפך, הוא מצביע על הזדמנות בתעשייה", אמר פטריק סאליבן, מנכ"ל חברת הטעינה המסחרית EV Realty.

סאליבן מאמין שזהו רגע לשחקנים אחרים להתקדם ולהוביל את "גרסה 2.0" של תעשיית הטעינה, כשהיא הולכת לכיוון של תקנים פתוחים ותאימות. לאותם 500 עובדים מפוטרים מטסלה יש מומחיות יקרת ערך, הוא אמר. "יוצאי טסלה כבר נמצאים בכל מקום, כולל בצוות שלנו, שם הם היו משמעותיים בדרך לבנות פתרונות טעינה זולים ובעלי ניצול גבוה ללקוחות הצי שלנו", אמר סאליבן.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלקטריאון היא הפתרון
    Ev geni 06/05/2024 00:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעינה אלחוטית תאומץ גם בטסלה
    סגור
  • 1.
    אלקטריאון היא הפתרון (ל"ת)
    Wireless ev 06/05/2024 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות