לומינאר מפטרת 20% מהעובדים כחלק מרה-ארגון
לומינאר טכנולוגיות LUMINAR TECHNOLOGIES -7.25% LUMINAR... 0.8 -7.25% סגירה:0 פתיחה:0.84 גבוה:0.86 נמוך:0.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חברה אמריקאית העוסקת בפיתוח חיישנים וטכנולוגיות לרכבים אוטונומיים הודיעה כי תפטר 20% מכוח העבודה, או כ-140 עובדים מתוך 700 העובדים שלה.
"אנו עומדים בצומת דרכים: מצד אחד ליבת העסק שלנו מעולם לא הייתה חזקה יותר על פני טכנולוגיה, מוצר, תיעוש ומסחור; אך יחד עם זאת, הדרך בה שוק ההון תופס את החברה שלנו מעולם לא הייתה מאתגרת יותר", כתב מנכ"ל החברה אוסטין ראסל. "החלטות מסוג זה אף פעם אינן קלות ואנחנו נוקטים בצעדים הנדרשים על מנת לספק תמיכה משמעותית לעובדים המפוטרים".
מניית לומינאר ירדה משיא 52 שבועות של 8.32 דולר בחודש יולי ל-1.65 דולר ביום המסחר האחרון. שווי השוק של החברה ירד מ-3 מיליארד דולר ל-700 מיליון דולר. מניית לומינאר ירדה בכ-50% השנה ו-95% משיא כל הזמנים של 2021 שעמד על יותר מ-45 דולר.
הבעיה לא בטכנולוגיה או במכירות
הירידה הזו במניה מקשה על החברה לגייס הון, מה שהוביל את הנהלת לומינאר בסופו של דבר להמשיך ולצמצם עלויות, כאשר החברה מעריכה כי המהלך יחסוך לה באיזור ה-80 מיליון דולר לשנה. נראה שהבעיה של החברה לא נמצאת בטכנולוגיית הלידאר שלה או בדינמיקה של תעשיית הרכב. המכירות והיישומים של הטכנולוגיה של לומינאר נמצאים בצמיחה מתמדת.ליידר, הוא בעצם מכ"ם מבוסס לייזר שיש לו כיום יישומים רבים, בין היתר גם בתעשיית הרכבים האוטונומיים. הטכנולוגיה משפרת את יכולת הסיוע לנהג כמו בלימת חירום ומהווה טכנולוגיית מפתח לרכבי העתיד.
לומינאר הניבה מכירות של 70 מיליון דולר ב-2023 וצפויה להניב לפי הערכות 115 מיליון דולר ב-2024 ו-243 מיליון דולר ב-2025. הצמיחה של החברה מבוססת בחלקה על התקדמות טכנולוגיית הליידאר משלב הבדיקה ועד ליישום בחיים האמיתיים. הרכב הראשון שיוצר ומשתמש בטכנולוגיה של לומינאר הוא וולוו EX90.
החברה השקיעה כ-1.8 מיליארד דולר מאז הקמתה, הסכום שנדרש לה לפיתוח הטכנולוגיה ולצמיחה. בוול-סטריט סבורים כי החברה תשתמש בעוד 450 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות על מנת לבנות את עסקיה, כאשר לומינאר סיימה את 2023 עם כ-340 מיליון דולר במזומן ונכסים נזילים.
מפתחת החיישנים הסבירה כי לאחר שהשקיעה מיליארדים והצליחה לפתח את הטכנולוגיה כסטנדרט, המודל העסקי ומבנה העלויות שלה שאפשרו לה לתפוס את ההובלה בעולם הליידאר, כבר לא מתאימים לצרכי החברה. כחלק מהארגון מחדש שלה, לומינאר צפויה להעביר יותר מתהליך ה"תיעוש" לקבלנים חיצוניים.
מנכ"ל טסלה TESLA INC +1.49% TESLA INC 343.79 +1.49% סגירה:0 פתיחה:335.88 גבוה:347.38 נמוך:332.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אילון מאסק, משהו דומה בשיחת הרווחים של החברה שלו לרבעון הראשון, זמן קצר לאחר שטסלה הכריזה על פיטורים של 14,000 עובדים מתוך 140,000 עובדי החברה בעולם.
"הייתה לנו תקופה ארוכה של שגשוג מ-2019 ועד עכשיו. כעת, במידה והחברה טועה מבחינה ארגונית ב-5% בשנה, זה מצטבר ל-25% ו-30% של חוסר יעילות", אמר מאסק, והסביר את הסיבה לפיטורים הנרחבים. "עשינו כמה תיקונים לאורך הדרך אבל הגיע הזמן לארגן מחדש את החברה לשלב הבא של הצמיחה". טסלה צפויה לחסוך יותר ממיליארד דולר בשנה כתוצאה מהפיטורים.
תעשיית הרכב מייצרת עשרות מיליוני רכבים בשנה המכילים מאות מיליוני רכבים. הרחבת הייצור של טכנולוגיה חדשה כסטרט-אפ עשויה להיות יקרה מאוד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.בקרוב ב-Innoviz . את החיישנים מייצרים בסין על המשקל.בועת ה- ליידאר, 05/05/2024 18:56הגב לתגובה זו2 0אותו הסיפור כמו עם סולאר-אדג': מייצרים מוצר מדף פשוט (ממיר DC ל-AC + קצת בקרה ...מה שכל אחד יכול להרכיב לבד בבית ובטח יצרן סיני) ומשווקים אותו כאילו מדובר בטכנולוגיית טילים.סגור