אופנהיימר: האטה בשוק הרכב היא זמנית - מי המניה עם אפסייד של יותר מ-60%?

מוצריה של מובילאיי אגנוסטיים למערכת ההינע של הרכבים בהם היא מוטמעת ולכן האטה בשוק הרכב החשמלי לא אמורה להיות מהותית מבחינתה; בנק ההשקעות סבור כי החברה מחזיקה באסטרטגיה העסקית הטובה ביותר
 | 
telegram
(6)

בחודשים האחרונים מניית מובילאיי מובילאיי -0.95% מובילאיי 16.66 -0.95% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:16.53 גבוה:16.8 נמוך:16.17 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נמצאת תחת לחץ כתוצאה משני גורמים עיקריים: צבר מלאי גבוה בהרבה מהצפוי שפגע בהכנסות החברה ברבעון הראשון וצפוי לעשות זאת גם ברבעון השני והרחבת מכירות שירות הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD) של טסלה שהחל להימכר במנוי של 99 דולר לחודש בארה"ב וקנדה ובקרוב גם בסין. בנוסף, המשקיעים חוששים כי האטה בשוק הרכב החשמלי, שוק היעד העיקרי של מובילאיי תשפיע לרעה על החברה. באופנהיימר סבורים כי מדובר בהאטה זמנית בלבד ונותנים למניית החברה מחיר יעד של 50 דולר.

בבנק ההשקעות טוענים כי האטה נובעת משיעורי הריבית הגבוהים ומלחמת המחירים בה פתחה טסלה. בעוד רכב המבוסס על מנוע בעירה פנימי עלה בארה"ב בממוצע כ-48.3 אלף דולר והיווה הנחה של 9% לעומת רכב חשמלי, עלות האחזקה של רכבים חשמליים היא נמוכה בהרבה ומשתווה לעלותו של רכב מבוסס דלק בין 1-3 שנים לאחר רכישתו. בנוסף, רוב מדינות ארה"ב מציעות הטבות מס שעשויות להגיע לעד 7,500 דולר ולהפוך את הרכב החשמלי לזול יותר מרכב בעירה פנימי. 
 

ההבדל במודל העסקי

לאחר אזהרת הרווח של מובילאיי שהפילה את מניית החברה, המניה חוותה התאוששות לאחר שההנהלה דיווחה כי המלאים נגמרים בקצב שצפתה ואמרה כי היא צפויה לעמוד ביעד מכירות של 9.5 מיליון שבבים. לאחרונה מניית החברה הגיבה בירידות שערים בעקבות הפרסומים שטסלה תתחיל למכור את תוכנת ה-FSD שלה בסין, שירות שמתחרה ישירות במוצר ה-SuperVision של מובילאיי, אך עם מודל עסקי שונה לחלוטין.

בעוד המודל של טסלה מתבסס על מכירת רכבים שעל בסיסם היא מוכרת שירותי תוכנה נוספים, מובילאיי מתבססת על מכירה של מערכות נהיגה אוטונומית בלבד. במילים אחרות, מובילאיי לא עוסקת בייצור רכבים ולכן חברות לא צריכות לחשוש כי מידע מסחרי רגיש ידלוף, מה שעשוי לסכן את היתרון התחרותי. במידה וחברות ירצו להטמיע את המערכת של טסלה הן ידרשו לחשוף מידע רגיש שעלול לסכן אותן. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

באופנהיימר סבורים כי השוק אינו מבין במלואו את הדינמיקה העסקית בשוק הרכב ולא נותן דגש לעובדה כי פיתוח רכב ממוצע אורך כ-4 שנים, כך שגם אם טסלה תחתום על חוזים להטמעת ה-FSD שלה עם מספר גבוה של יצרניות רכב, הרכבים יושקו רק ב-2028. בעוד במקרה של מובילאיי, מערכות האוטונומיה שלה צפויות להיות מושקות ב-40 דמים עד סוף 2026 ויכללו גם את ה-SuperVision וגם את מערכת האוטונומיה הבאה שלה -שופור, שתאפשר לנהג להוריד את עיניו מהכביש ולהסית את תשומת ליבו לפעילויות אחרות. 

האטה במכירות הרכבים החשמליים

מוצריה של מובילאיי אגנוסטיים למערכת ההינע של הרכבים בהם היא מוטמעת ולכן האטה בשוק הרכב החשמלי לא אמורה להיות מהותית מבחינתה. בחוזה הגדול ביותר שחתמה בתולדותיה, חשפה מובילאיי ברבעון הראשון 2024 כי 9 מתוך 17 הדגמים שעליהם חתמה עם היצרנית פולסקוואגן יהיו מבוססי בעירה פנימית או היברידיים. יכולתם של המוצרים להיטמע ברכבים בעלי מערכות הינע מסורתיות, מאפשר למובילאיי לגדר את הסיכון מהאטה ארוכה מהצפוי בשוק הרכב החשמלי ולהמשיך ולמכור את מוצריה ללא תלות בסגמנטים ספציפיים בשוק. 
 

הדוחות האחרונים

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי של אמנון שעשוע, עקפה את הציפיות בשורה העליונה ופספסה בתחתונה, עם הכנסות של 239 מיליון דולר על הפסד של 7 סנט למניה ברבעון הראשון של 2024. כפי שהחברה העריכה בתחילת השנה, במהלך הרבעון הכנסות החברה נחתכו בחצי כתוצאה מההתאוששות בשרשרת האספקה, שהביאה להיווצרות של מלאים אצל יצרניות הרכב.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה ירדו ב-48% ועמדו על 239 מיליון דולר ברבעון הראשון, צפי האנליסטים היה להכנסות של 231.56 מיליון דולר. זאת בשל ירידה של 58% בהכנסות הקשורות ל-EyeQ SoC, המיוחסת בעיקר למלאי המשמעותי שהצטבר אצל לקוחות החברה, ופגע בביקושים שלהם.

בשורה התחתונה, הציגה החברה הפסד מתואם של 7 סנט למניה, קיטון ביחס להפסד של 10 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, אך מעט גבוה מצפי האנליסטים להפסד של 6 סנט למניה.

מחיר מערכת ממוצע עמד על 61 דולר, בהשוואה ל-53.9 דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל האחוז הגבוה של הכנסות הקשורות ל-SuperVision בהשוואה לרבעון הראשון של 2023. 

החברה אשררה את תחזיותיה השנתיות וצופה, כי במהלך 2024, הכנסותיה יסתכמו בטווח שבין 1.83-1.96 מיליארד דולר, לצד הפסד תפעולי של בין 378-468 מיליון דולר. מובילאיי נסחרת כעת לפי שווי של 24 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה איבדה כאמור 30% מתחילת השנה ו-20% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ומה לגבי הסיכונים?
    חמורבי הגדול 06/05/2024 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פנטזיות זה נחמד, הבעיה היא כשהפנטזיות פוגשות את המציאות שבה הסינים מעתיקים כמעט כל דבר ואז אתה מוצא עצמך סוחר בשוק עם הרבה מאוד מוכרים.
    סגור
  • 5.
    מה עם תשובה לכותרת - הזוי לא כתוב (ל"ת)
    HAKY1 06/05/2024 07:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    משטר פשע ודור סייבר מוגלתי רצית כסף קל עכשיו ולא נטשת מ
    רק רוע ושטנה 06/05/2024 06:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המולדת וארץ טובה.
    סגור
  • 3.
    אין זמן והשקעה בינה ציונית רוגלה וסייבר סוסיתא סוס ועגל
    עזרת לגרמניה ויפן 06/05/2024 06:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שלחה סעודיה צי טיוטה ערוות מצרים לא חשפת מנהרות רפיח ומרצדס שכונת רימל חרקות בכביש ובתל ברוך.
    סגור
  • 2.
    כל מי שמבין באמת יודע שMBLY בוודאי
    ש. ורובל 05/05/2024 23:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת מהמובילות אם לא המובילה באוטנומיזציה. ולא רק במודל העיסקי שלה. אופנייהמר גילו את אמריקה.
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    ירדה בפחות משנה מ-45 ל-30. ממש מניה מפתה... (ל"ת)
    שירי 05/05/2024 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות