האורחים כבר משלמים ביוקר, אבל כמה תעלה בקרוב חניה לתושבי ת"א?
העיר תל אביב לא אוהבת אורחים שמחפשים חניה. השנה העלתה עיריית תל אביב את תעריפי החניה למבקרים ל-12 שקל לשעה, מה שגרם גם לראש עיריית רמת גן להתעורר: מחיר החניה לאורחים עלה ל-11.88 שקל.
בעוד שחניה בכחול לבן עבור אורחים הפכה לתשלום מנופח, שבאופן פרדוקסלי יהיה לעתים יקר יותר מתשלום יומי או שעתי בחניון, גם תושבי העיר קיבלו אתמול מכה לא קלה בכנף: החל מינואר 2025, נמסר להם, הם יידרשו לשלם עבור חניית שאינה באזור מגוריהם, זאת בניגוד לעבר, אז יכלו לחנות בכל מקום אם היה להם תו. בעירייה טוענים כי המצב הנוכחי גורם לכך שמשקי בית רושמים מספר רכבים ומחנים אותם לטווח ארוך בחניה בכחול לבן, מה שיוצר עומס וחוסר תחלופה.
העירייה מתכננת להגדיל את מספר מקומות החניה, כך שיהיו יותר מקומות שבהם תושבים יוכלו לחנות בחינם. לא בטוח שזה הפתרון בתל אביב - שבה הביקוש לחניה גובר במאות אחוזים על ההיצע ולא בטוח שהוא יוכל לפגוש אותו גם אם יפתחו חניונים בודדים שלמים. בעירייה מוסיפים כי הם רוצים לגרום לציבור הנהגים לא לנסוע ברכב, אלא בתחבורה ציבורית. לא בטוח שזה ישים - רבים ממהרים לעבודה בבוקר והדבר עשוי להפוך את אורח החיים שלהם לבלתי נסבל. מצד שני, היא מספקת סל של פתרונות: רכבת קלה, תחבורה נגישה והיא מגלגלת את הכדור למדינה. היא טוענת כי חוק ההסדרים של 2021 אוסר על רשויות מקומיות שם יותר מ-40 אלף תושבים לפטור תושבים מאגרת חניה, אלא אם הם גרים שם. בקיצור, המדינה אשמה.
אז איך זה יעבוד? לפי ההודעה, תושבים שיש להם תו חניה וחונים מחוץ לאזור החניה יזכו להנחה של 30% מתעריף מבקר. הם ישלמו 8.70 שקל במקום 12.40 שקל, או 4.90 שקל במקום 7 שקל אם יחנו מחוץ למרכז העיר.
לדברי העירייה, היא תכפיל את מספר אזורי החניה: במקום 7 אזורי חניה כאלה, יוגדרו 14 אזורים והיא תגביל את מספר תווי החניה לכל משק בית לשמניים בלבד. כמו כן, היא לא תיתן את התו בחינם ותגבה 500 שקל לאדם על תו חניה שני.
עדכון נוסף קשור לחניוני אחוזות החוף, שם יועלו תעריפי החניה ב-25%. מחיר שעתי למבקרים יהיה לא פחות מ-20 שקל, במקום 16. מחיר יומי למבקרים יהיה 30 שקל ולא 24. ומה עם תושבי העיר? הם עדיין יקבלו 75% הנחה על החניה בחניונים האלה. מכיוון שהמחיר הבסיסי יגדל, הם ישלמו שקל אחד יותר לשעה, או שקל וחצי ליום שלם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה