עד 160 קמ"ש: התכנית שתחבר את קריית שמונה למרכז הארץ

התוכנית לחיבור מהיר של קריית שמונה עם מרכז הארץ יוצאת לדרך, אחרי שהוועדה המחוזית לתכנון ולבניה צפון אישרה סופית את התוכנית להקמת מסילת הרכבת שתתחבר לכרמיאל, ומשם לשאר חלקי הארץ. מהי עלות הפרויקט?
 | 
telegram
(8)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון אישרה את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מטרת העל של הפרויקט היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכו חיבור ישיר והמשכי לכל חלקי הארץ.

התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק"מ, מתחנת כרמיאל אל קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. הרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות הקמת הפרויקט נאמד בכ-12 מיליארד שקל.

מדובר בפרויקט מורכב וייחודי, הכולל מערכות הנדסיות מאתגרות, מנהרות, גישור מסובך, ומרכיבים הנדסיים נוספים - כמו הסטת כביש 85 ומחלפים, הפרדות מפלסיות והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה ועוד. כל אלה מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית החשובה הזו. בד בבד, הפרויקט מתוכנן להשתלב בנוף ולשמור על הצביון הכפרי והטבעי של האזור.  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

התוכנית קובעת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב, ואפשרות להקמת עוד חמש תחנות נוסעים בין התחנה הקיימת בכרמיאל מערב, לבין קריית שמונה:

* תחנת קריית שמונה, תחנת קצה שתשרת את תושבי קריית שמונה ויישובי הסביבה, ואת אזורי התעשייה והתעסוקה באזור, מכללת תל חי ואוניברסיטה בגליל, מכוני המחקר והפיתוח וכן את אתרי התיירות בחרמון, רמת הגולן ואצבע הגליל.

* תחנת חצור הגלילית (צח"ר), מיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בצמוד למרכז תחבורה אזורי, אשר תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, מרכז רמת הגולן וקצרין, אזורי התעשייה, מוסדות הממשל והמרכז הרפואי בצפת, וכן את אתרי התיירות במרחב. בנוסף, התוכנית מאפשרת בעתיד הקמת תחנת מוצא לרכבל לצפת.

* תחנת כרמיאל - נחף מזרח (אזור התעשייה המרחבי כרמיאל), שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם, ויישובי הסביבה, וכמובן תתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור.

* אפשרות לתחנה עתידית - תחנת אגמון החולה/צומת כ"ח, מסומנת בתוכנית כסימבול (אזור חיפוש ולא תכנון מפורט), שיאפשר בעתיד ולאחר הקמת התחנות המאושרות בתוכנית, להקים תחנת נוסעים בעיקר למטרות תיירות ונופש וחיבור ליישובי ההר הגבוה.

* אפשרות לתחנה עתידית - תחנת מרום הגליל, מסומנת בתוכנית כסימבול (אזור חיפוש ולא תכנון מפורט), לשירות הנוסעים לקבר הרשב"י ויישובי הסביבה. 

נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות, כך שניתן יהיה לנצל את הרשת המסילתית לשינוע מטענים מאזור קריית שמונה, אזור התעשייה צח"ר, דלתון, רמת הגולן, בקעת סח'נין ובקעת בית הכרם, לנמלי הים והאוויר. 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בועז יוסף: "אישור התכנית מהווה נדבך נוסף למימוש חזון הוועדה המחוזית לחיזוק הצפון הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. הרכבת לקריית שמונה תאפשר חיבור של הצפון הרחוק למרכז ודרום הארץ. קו הרכבת יסייע באופן ישיר לכרמיאל, נחף, ראש פינה, חצור הגלילית וקריית שמונה. אנו מצפים לראות תכניות נוספות לחיבור כל יישובי הצפון לרשת המסילות, לרבות טבריה, גליל תחתון, עמק הירדן ורמת הגולן".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה ומורכבת מאד שבמסגרת קידומה, הוועדה המחוזית בחנה היבטים רבים כדי לאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיסיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צרכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן".

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עוד בלון ניסוי מבית נתניהו (ל"ת)
    צביקה ג 05/06/2024 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כדאי לדאוג לבטיחות הקו שימצא בחלקו קרוב מאוד ללבנון (ל"ת)
    אילן 04/06/2024 20:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לאט מדי ומאוחר מדי. אבל תמיד אפשר לקוות שהפעם באמת יעשו
    לו יהי לו יהי 04/06/2024 15:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אגב. מי שנוסע בגליל מצומת גולני צפונה נהנה מרשת כבישים מהירה ואיכותית ביותר.
    סגור
  • " לאט מדי ומאוחר מדי" - עוד חמוץ שמאלני. (ל"ת)
    קריית 8 04/06/2024 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    בקיצור
    ת"אביבית 04/06/2024 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התוכנית היא לשנע במהירות את תושבי קרית שמונה + ואלה העתידים לעקור לשם (אשרי המאמין) לעבודה במרכז הארץ. הם ישובו לביתם עם שכר עבודתם אך הערך המוסף יוותר במרכז הארץ. ישביח נכסים. ניאו קולוניאליזם מקומי.
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    השאלה מי יסע ברכבת...קריית שמונה כבר לא קיימת
    החיים 04/06/2024 13:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הופקרה עלידי ממשלת הימין על מלא השאלה אם רכבת לאיש אחד שווה את ההשקעה ?
    סגור
  • 1.
    אני רק שאלה
    תמימי 04/06/2024 12:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאוד עצוב וקצת ציני, סליחה. זה כדי שתושבי הצפון יוכלו להימלט במהירות ???
    סגור
  • לא זה בשביל המקלחות והמשרפות העתידיות . (ל"ת)
    היינריך 04/06/2024 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות