הלמ"ס: ירידה של 15% במספר תאונות הדרכים - ועלייה בתאונות הקטלניות
ב-2023 חלה ירידה של 15.1% במספר התאונות לעומת 2022. כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) היום. עליות חלו במספרי התאונות הקטלניות (6.6%) והקשות (2.2%) לעומת השנה שקדמה לה.
במספר הנפגעים בתאונות הדרכים נרשמה אמנם ירידה של 13.9%, אך במספר ההרוגים (3.4%) ומספרים הפצועים קשה (2.3%) נרשמו עליות. במספר הפצוןעים קל בתאונות נרשמה ירידה גדולה של 17%.
מקום המדינה ועד סוף 2023 נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ 32,997 בני אדם. מספר ההרוגים בישראל ירד משיא של 756 ב-1975 ל-344 הרוגים בממוצע לשנה בין 2013 ל-2023. שיעור ההרוגים ל-100 אלף תושבים ירד מ-4.6% ב-2009 ל‑3.7% ב-2012. ב-2016 עלה שיעור ההרוגים בתאונות הדרכים ל-4.4% וב-2023 הוא הגיע ל-3.7%.
על אף הירידה במספרים מוחלטים בסך כל התאונות בשנים האחרונות, עלה שיעור התאונות החמורות (קטלניות וקשות) מכלל התאונות. בשיעור הנפגעים באופן חמור (הרוגים ופצועים קשה) ל-100 אלף תושבים כמעט ולא חל שינוי בשלוש השנים האחרונות.
ב-2023 דווחו למשטרת ישראל 8,832 תאונות דרכים עם נפגעים שסווגו בלמ"ס כתאונות דרכים מורחבות - בתאונות אלה נפגעו 15,897 בני אדם. מספר התאונות הקטלניות ב-2023 (340) היה גבוה ב-6.6% לעומת 2022 (319), וגבוה ב-8.4% לעומת הממוצע ב-2021-2019.
חלה עלייה של 7.1% ב-2023 במספר ההרוגים היהודים וירידה של 14% במספר ההרוגים הערבים, לעומת 2022. חלקם של הערבים מבין הנפגעים (28.2%) ומבין ההרוגים (27.0%) בתאונות דרכים גבוה מחלקם באוכלוסייה (21.1%). על אף הירידה הכללית במספר ההרוגים הערבים, חלה עלייה במספר הילדים הערבים שנהרגו. 22 ילדים ערבים (עד גיל 14) נהרגו ב-2023 (14 ילדים ב-2022), שהם 62.9% מכלל הילדים שנהרגו (לעומת 48.3% ב-2022).
חומרת התאונות בדרכים לא עירוניות היתה גבוהה מחומרת התאונות בדרכים עירוניות: 6.0% מהתאונות בדרכים לא עירוניות היו קטלניות ו-29.2% קשות, ואילו 2.7% מהתאונות בדרכים עירוניות היו קטלניות ועוד 25.6% קשות. 54.7% מהתאונות הקטלניות, אירעו בדרכים לא עירוניות. 47.1% מכלל הנפגעים נפגעו בתאונות שאירעו בדרכים לא עירוניות, שהן 35.2% מכלל התאונות. רוב ההרוגים נהרגו בתאונות שאירעו בדרכים לא עירוניות (56.2%). לעומת זאת, רוב הפצועים קשה (57.1%) נפגעו בדרכים עירוניות.
לפי הדיווחים למשטרה, ב-2023 נפגעו 1,517 בני אדם ב-1,407 תאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים (לעומת 1,468 תאונות ב-2022). 311 מהן סווגו כתאונות מסוג תאונת דרכים מורחבת, והשאר סווגו כ"כללי עם נפגעים קל". בנוסף, בבתי החולים אושפזו 703 נפגעים בעקבות תאונות דרכים כאלה שלא דווח עליהן למשטרה.
לגבי קורקינטים חשמליים, לפי הדיווחים למשטרה ב-2023 נפגעו 1,157 בני אדם ב-1,072 תאונות כאלה (לעומת 1,065 תאונות ב-2022). 225 מהתאונות היו מסוג תאונת דרכים מורחבת, והשאר – מסוג "כללי עם נפגעים קל". בנוסף, בבתי החולים אושפזו 599 נפגעים בעקבות תאונות דרכים מסוג זה שלא דווח עליהן למשטרה - זינוק של 35.2%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה