בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל

הפנסיה התקציבית רק עולה - מנתוני החשב הכללי אפשר להסיק כי כ-2,500 פורשים מצה"ל מקבלים מעל 30 אלף שקל בחודש, מעל 50 אלף פורשים מקבלים בממוצע כ-14-16 אלף שקל ויש מאות שמקבלים מעל 50 אלף שקל; ומי במגזר הציבורי מקבל את הפנסיה הגדולה ביותר?
 | 

על פי נתוני החשב הכללי, חובות המדינה לבעלי פנסיה תקציבית עמדו בשנת 2023 על סכום של 749 מיליארד שקל. אמנם מדובר בירידה ביחס לנתון אשתקד, אשר עמד על כ-790 מיליארד שקל, אך בפועל מדובר בירידה טכנית אשר נוגעת לרמת הריבית במשק. כשהריבית עולה, היקף החוב המהוון לשווי נוכחי, יורד.

גמלאי ועובדי מערכת הביטחון מהווים את האחוז הגדול ביותר מהחובות (38%), אחריהם אנשי הוראה (28%), אנשי שב"ס ומשטרה (18%) ועובדי מדינה (15%).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

על פי ההערכות החשב הכללי, שיא תשלום הפנסיה צפוי להגיע בעוד יותר מעשור, בשנת 2040 אז צפויה המדינה לשלם קצבאות בהיקף של כ-42.7 מיליארד שקל. זאת בהשוואה לכ-28.8 מיליארד שקל ששולמו השנה לטובת הפנסיות התקציביות. בשנת 2071  צפויה המדינה לרדת לראשונה מתחת לרף תשלומים של 10 מיליארד שקל בגין הפנסיות התקציביות. עם זאת, צריך לומר שהנתונים הללו משתנים כל העת, בין היתר בהתאם לאורך החיים של הגמלאים, כך שלא מן הנמנע שהיעדים הללו רק יתרחקו.

ביחס לגמלאי משרד הביטחון ישנו חיסיון על כמות מקבלי הקצבה, אך בסך הכל היא עומדת על כ-235.6 מיליארד שקל. בשל החיסיון על כמות הגמלאים שמקבלים את הפנסיה, גם לא ניתן להצביע בדיוק על הקצבה החודשית הממוצעת שלהם. עם זאת, ניתן לגזור ממכלול הנתונים שמדובר על סדר גודל של מעל 50 אלף גמלאים מקבלי קצבה ועל ממוצע  קצבה של 15-16 אלף שקל בחודש

מניתוח הנתונים עולה, כי יש קבוצה של לפחות 450 קצינים בכירים שפרשו שמקבלת קצבה של 40 אלף שקל (ממוצע של כ-55 אלף שקל) , כ-2,500 גמלאים מקבלים קצבה של מעל 30 אלף שקל, אך הרוב הגדול - כ-45 אלף איש מקבלים קצבה של עד 20 אלף שקל, כשהממוצע של הקצבה הוא 14-16 אלף שקל.

ממוצע זה עשוי להיות לא מרשים בעינכם, אבל מדובר בגיל פרישה של 45 בערך ובפנסיה לכל החיים. למעשה, עבודה נוספת במגזר הציבורי, וכמובן שבממשלה מאפשרת קבלת שתי המשכורות (אין ביטול קצבה). מעבר לכך, ממוצע של 14-16 אלף שקל בחודש על פני עשרות שנים זה מיליונים, סדר גודל של 4.3-4.7 מיליון שקל. זה הממוצע יש מאות פורשים שהפנסיה שלהם היא עשרות מיליונים.

פנסיות שמנות גם לשופטים ולשוטרים

עוד עולה מנתוני החשב הכללי באוצר, כי הקצבה החודשית הממוצעת הגבוה ביתר הינה עבור שופטים, דיינים וקאדים, אשר עומדת על כ-44.3 אלף שקל בשנה בדומה לקצבה החציונית שעומדת גם היא על כ-44.3 אלף שקל. אחריהם נמצאים נבחרי הציבור עם קצבה ממוצעת של כ-20 אלף שקל וקצבה חציונית של 19 אלף שקל. הקצבה ממוצעת של גמלאי המשטרה והשב"ס עומדת על כ-12 אלף שקל לחודש, ואילו הקצבה החציונית עומדת על 11.6 אלף שקל. אחריהם ניתן למצוא את עובדי מערכת הבריאות עם קצבה ממוצעת של כ-8 אלף שקל, וקצבה חציונית של כ-7 אלף שקל בחודש. את הטבלה נועלים עובדי משרד החינוך עם קצבה ממוצעת וחציונית של כ-7.3 אלף שקל.

הגמלאי בעל הקצבה הגדולה ביותר בישראל, הינו שופט בדימוס שמקבל סכום של כמעט 100 אלף שקל בחודש (99.5 אלף). העובד במערכת הביטחון עם הקצבה הגבוהה ביותר מקבל סכום חודשי של כ-76.5 אלף שקל בחודש, בזמן שבמשטרה ובשב"ס בעל הקצב הגדולה ביותר מקבל קצבה של כ-74 אלף שקל. בקרב נבחרי הציבור בעל הקצבה הגדולה ביותר מקבל כל חודש פנסיה של כ-70 אלף שקל. את הרשימה סוגרים גם בהקשר זה הרופאים והמורים, כאשר הרופא עם הקצבה הגבוהה ביותר מקבל כ-23 אלף שקל בחודש, ואילו עובד ההוראה מקבל כ-20 אלף שקל בחודש.

תגובות לכתבה(91):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 52.
    לפח התגובות פה נגד אנשי מערכת הביטחון
    הרץ מרש"לץ 06/07/2024 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפשר לסגור את הבסטה
    סגור
  • 51.
    רק 10 אחוז
    Yos 06/07/2024 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדון סמוטריץ רק 10 אחוז פחות ( והם עדין יחיו טוב מאוד) ואתה פותר את הבור התקציבי
    סגור
  • 50.
    שכר אנשי הקבע גבוה בטירוף
    רונן 05/07/2024 21:12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שכר אנשי אנשי הקבע גבוה בטירוף. הקונספט של הצמדת השכר לדרגה לא ריאלי ויש לחשוב על חלופות. האינטרס שלנו, שהטובים ישארו, אומר שהשכר צריך לגדול בדרגות הנמוכות ואילו הוא הופך לא פורפורציונאלי בדרגות הגבוהות. שיירויחו יותר כל עוד בשירות משמעותי, בדרגות הגבוהות אין סיבה לשכר גבוה.
    סגור
  • הטובים לקבע .....מוזר לא עומדים בתור לחתימה
    YL 06/07/2024 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אן לי ספק הרבה מאוד חורים צעירים חרדים חולמים לצאת מ מחנק העוני ושליטה של הרבנים וללא ספק תרומתם יכולה להיות גדולה וטובה למדינה ו להם אישית.אבל חלק מ הרבנים מפחדים ש עדר העבדים יברח ו ידלה ש יש חיים ואפילו טובים מחוץ למסגרת העוני החרדי וזה מסכן את מעמדם
    סגור
  • 49.
    שופכים כסף על קציני קונספציה ורק לציוד לא נשאר
    יוסי 05/07/2024 18:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ואחר כך מילואימניקים צריכים לשנורר ברשתות בשביל רחפן קטן שייתן להם תמונת מצב על חוליות נ''ט..
    סגור
  • טען עוד
  • 48.
    פנסיות
    מיקי 05/07/2024 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ניתן להפסיק או לשנות חוזי עבר רק עתידיים .
    סגור
  • 47.
    הבעיה השקטה שהאזרחים נושאים על הגב ומפחדים לדבר (ל"ת)
    ששון 05/07/2024 16:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 46.
    עכשיו לפחות כולנו מבינים מדוע אין אינטרס לנצח את חמאס
    כלכלן 05/07/2024 13:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חיסול חמאס יגרע את מנוע הצמיחה הגדול ביותר של מערכת הביטחון כולל עובדיה, בכיריה וגמלאיה. המשמעות היא אובדן תקציבי עתק לאיספור גופים שלה בעיקר בצהל עם דגש על חיל האוויר ואמן שמיצרים גם כוח אדם מיומן למגזר הפרטי, אך גם בזרועות המודיעין של משרד ראש הממשלה כמו שבכ ומוסד. וזה לפני שמדברים על תעשיות הביטחונויות והנשק, כולל ובעיקר הישראלים ובארה"ב וגם אלו אשר מתבססים על הניסיון שלמד ונצבר מלוחמינו כמגרש ניסויים פורה שלהן.
    סגור
  • 45.
    עד מתי?
    אזרח מיואש 05/07/2024 12:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    פשוט הפקרות לתת לאנשים אופציה לפרוש מעבודה 25 שנה לפני כולם , מה נסגר במדינה הזאת ! מעבר לקצינים ונגדים בקבע שלוחמים רוב השירות שלהם בשטח - זה פשוט גזל . הרבה לוחמים מקבעים את דירוג הלחימה אחרי 8 שנים ואז הולכים לתפקידי משרד עד הפנסיה שלא לדבר על דירוגי מחקר ושלל שחיתויות כמו תוספת רמטכל ועוד שקרים עדי לשמן עוד ועוד את אותם אנשים. בסוף יהיה במדינה מרד מיסים כי כמה האזרח יוכל לממן את אוכלי החינם .
    סגור
  • 44.
    להעביר את כל הכסף לחרדים
    BABA 05/07/2024 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הם מונעים בקולותיהם את הדחת נתניהו החולה המושחת
    סגור
  • 43.
    להעביר חוק בכנסת לקיצוץ הפנסיות הגבוהות
    רוני 05/07/2024 09:21
    הגב לתגובה זו
    8 2
    רק השבוע התבשרו רב השכירים בישראל על קיצוץ של חצי אחוז בפנסיה החדשה ו אחוז למבוטחים ביטוח החיים . מנגנון איזון אקטוארי עקב עליית תוחלת החיים. בפנסיה התקציבית , לא קיים מנגנון כזה. אבל באמת , פנסיה מגיל 45 לכל החיים של נניח 16 ומעלה אלף שח שזה למעשה נטו. וואללה לא יודע עם הפרה הזאת תיתן חלב , סביר יותר שתקרוס יחד עם העגל שלה
    סגור
  • 42.
    מפא"י
    בוקי 04/07/2024 20:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פנסיות תקציביות זאת הירושה שהשאיר לנו השמאל המנובל מימי שלטונו במדינה..זה מה שהם היו וגם היו..שקרנים..גנבים..צבועים..עבריינים בחסות החוק שתמיד לצידם ואנחנו וילדינו וילדי ילדינו נצטרך לשלם על העוול שהם הותירו ובשיא חו פתם ממשיכים לעשות זאת בכל הזדמנות גם היום..ואנחנו ממשיכים לשלם על מעשיהם לא רק במיליארדים אלא גם בדם ילדינו!
    סגור
  • 41.
    בושה , אנשים שנלחמים מקבלים כותרות על הגב שלהם
    א.ש 04/07/2024 20:05
    הגב לתגובה זו
    9 12
    נתונים חסרי שחר שפוגעים בבטחון המדינה תתביישו לכם עם ישראל אם אתם מאמינים לזה
    סגור
  • המסה הקריטית
    יוסי 05/07/2024 18:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של מקבלי הפנסיה התקציבית, נמצאת בדרג הפיקוד והקצונה הבכירה. לא בשטח. במלחמה הנוכחית הוכח שדרג זה רק מסבך את בלחימה (ע''ע פצ''ר)
    סגור
  • לא ממש
    אני 05/07/2024 14:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בישראל המילואימניקים הם אלה שנלחמים. יחד עם אחוז זעום ממשרתי הקבע.
    סגור
  • רשות המיסים
    רשות המסים 05/07/2024 07:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני אחרי 37 שנות עבודה ברשות המיסים , אקבל בערך 8700 ש"ח ברוטו פנסיה תקציבית .
    סגור
  • אחרי 37 שנות התעללות באזרחים לא מגיע לך כלום
    משה כף 06/07/2024 12:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן שתגיעו לעבוד לא לעבודה
    סגור
  • אנשי קבע לא נלחמים
    דוד הגרוזיני 04/07/2024 22:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מילואימניקים וסדירים נלחמים
    סגור
  • 40.
    פייק של האוצר
    גולש 04/07/2024 19:23
    הגב לתגובה זו
    4 9
    כרגיל בוחרים פנסיה של הרמטכ"ל מלפני 20 שנה ומפרסמים. כמובן שזה לא מייצג. שכחו להגיד שרוב המוחלט של המשרתים בצה"ל בכלל בפנסיה צוברת כמו כלל המשק!
    סגור
  • לא נכון
    אלוןבלון 05/07/2024 12:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם מי שנמצא בפנסיה צוברת, וזה לא הרוב כי מרביתם עוד לא יצאו לפנסיה, מקבל פנסיית גישור. צריך שקיפות בסיפור הזה.
    סגור
  • 39.
    לקצץ בפנסיה תקציבית למי שמרויח יותר מ25000
    גבי.ח 04/07/2024 19:23
    הגב לתגובה זו
    25 3
    קיצצו יום הבראה לכל עובדי השרות הציבורי שרובם מרויחים שכר מנימום ולא נגעו בפנסיות התקציביות של יוצאי הצבא שהביאו אותנו למצב הזה היום. בושה. הזוי. פרוילגים מושחצים
    סגור
  • 38.
    פנסיה
    חעבהנ, 04/07/2024 19:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הבכירים בצבא וחיילים אין להם הטבות מתחת לשולחן עם כפילויות שמות אחרים אין להם שעות נוספות אין להם שעות מיוחדות בקיצור מי שמרוויח כפקידים השילטון המקומי שי אבטלה בטגפים מחלקות אבל יש דמי שתיקה שמביאים כוח טדל סתם עם סיפורים ובם מכרזים שלא צריך א ל יש לראות שצריך יד רוחצת יד עם העובדים והבכירים לכן הקצינים אין להם כזה דבר בחיים יומם וליילה נמצאים במשמרת אין ימי שישי שבת ימי הולסת לילדים ילדים שנולדים אין להם זמן לראו לא עושים פיקניק כמו השילטון לכן מגיע כל טגורה ואגורה לקצינים הודו להם כולם ישנים ןיש משפחות לעביר לכל חברי כנסת דחוף
    סגור
  • 37.
    כתבתם בהוראה אמר הרזה והשמן? למי הוא מתכוון אתמול נכתב
    נוכל 04/07/2024 19:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה אומר דרעי? גפני?
    סגור
  • 36.
    רק לפי הלייקים אפשר לדעת שהרבה אנשי הצבא בטלנים במחשב (ל"ת)
    שקשוקה 04/07/2024 18:13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 35.
    הצבא מנצל את הסימפטיה המוצדקת שיש בעם לצבא! מנצל עד תום (ל"ת)
    שקשוקה 04/07/2024 18:11
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 34.
    נתונים מסולפים
    נעמי 04/07/2024 17:46
    הגב לתגובה זו
    3 8
    גמלאית צה"ל אחרי 25 שנות שירות. 8 אש"ח לחודש. הרבה כמוני. העיקר לסלף ולצאת נגד מערכת הביטחון. משמשים כלי למי שמכין קרקע לפגוע כל הזמן באנשי קבע. למה לא מפרסמים פנסיות של חברי כנסת? זכאים לתקציבית על קדנציה אחת ובסכומים גבוהים מאוד. למה לא מדברים על אנשי האוצר?? אתם מסייעים לאלו שפוגעים באנשי קבע בצורה מתוכננת.
    סגור
  • 25 שנות שירות אומר שאת בת 43
    אש 07/07/2024 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקום אחר במדינה אנשים בני 43 שפרשו מאיפשהו לא מקבלים דבר. את יכולה להמשיך לעבוד כמו כולנו, ויש לך משכורת נוספת עד סוף חייך. את אפילו לא מודעת לכמה את פריווילגית.
    סגור
  • תגובה
    דנדוש 06/07/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק מי שכתב זה לא נכון זה , הנתןנים לא מדוייקים כי הם כמעט כפולים בכל במגזרים , לכן האבק מוסת לכיונים אחרים .
    סגור
  • לא מאמין לך. תסבירי איך. כמובן מדובר על ברוטו (ל"ת)
    אלכס 04/07/2024 18:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בכתבה מדובר על הפיקוד הבכיר יותר והם רבים (ל"ת)
    שי 04/07/2024 18:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    ותודה לגנץ שסידר לנו פנסיות מעל הראש של בית המשפט! (ל"ת)
    מוגלה 04/07/2024 17:43
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 32.
    פנסיה תקציבית רק לקרביים!! ! (ל"ת)
    בא 04/07/2024 16:47
    הגב לתגובה זו
    20 2
    סגור
  • נתוני עבר
    גולש 04/07/2024 19:20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כיום רק הבכירים בצבא עוד בפנסיה תקציבית. החל מ 2004 הצבא כלל המשרתים בפנסיה צוברת - המשמעות שרוב המוחלט של אנשי הקבע כיום בכלל בפנסיה צוברת. לא ניתן לשנות את פנסיות העבר. כלל המשרדים הממשלתיים חילקו פנסיות תקציביות ועכשיו כולנו משלמים על זה. לא ניתן להשאיר את הגמלאים ללא פנסיה כלל
    סגור
  • שטויות, מה זו פנסיית גישור? (ל"ת)
    שטויות 05/07/2024 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נכון אי אפשר לשנות את ההתחייבות
    עומר 05/07/2024 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל אפשר להטיל שיעור מס מיוחד על פנסיות תקציביות - כך שאפקטיבית ההתחייבות נטו תקטן. רק צריך שמי שיעמוד בראש המחוקקים יהיו בעלי אינטרסים עבור העם כולו ולא עבור עצמם
    סגור
  • צוברת
    בוגי 04/07/2024 18:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התקציבית כבר לא רלוונטית מ2004 עברנו לצוברת.... כל מי שנלחם היום ומתחת לגיל 40 בפנסייה צוברת.
    סגור
  • צוברת תקציבית וואט אבר
    צ 05/07/2024 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לקצץ להם בלי רחמים. כמו שמקצצים לאזרח הקטן מכל ,הכיוונים הכלל ניתן לשינוי כלום לא חקוקו באבן
    סגור
  • 31.
    היש מחיר לחיים? שווים כל אגורה
    Yl 04/07/2024 16:32
    הגב לתגובה זו
    1 11
    הידעתם ש יד קצינים בקבע ש משקיעם כ 18 שעות ביום קבוע ו מגיעים פעם ב כמה שבות הביתה.ונובים את אנשי המקצוע למשל טכנאי מטוסים ברור לכולנו שהביקוש הוא ענק בעולם ל אנשי מקצוע ו השכר מאוד גבהה וכם מה שנותנים ל אנשי קבע זה הזכות ותודה להם על השרות
    סגור
  • אוכלי חינם מזדרדדים
    אריק מזור 04/07/2024 17:51
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אלק מקריבים את החיים שלהם
    סגור
  • 30.
    להעביר כל הכסף רק לחרדים
    BABA האמיתי 04/07/2024 16:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אלה לומדים תורה ושומרים עלינו
    סגור
  • 29.
    הלו
    BABA 04/07/2024 15:31
    הגב לתגובה זו
    10 14
    למה אתם מגלים את הסודות תנו לנו להאשים את החרידים והמתיישבים בגזל הקופה הציבורית.הצבא? המשטרה?עובדי המגזר הציבורי?אלה פרות קדושות שאסור לגעת בהם.את החרדים אפשר לרמוס,את המתיישבים אפשר לדרוס.השמאל מעניינת אותו דמוקרטיה רק אך ורק שהיא משרתות אותו.
    סגור
  • אויש כמה שאתה צודק
    אנונימי 04/07/2024 16:07
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אויש כמה שאתה צודק
    סגור
  • 28.
    לבטל את הפנסיות התקציביות ולהשאיר רק לאנשי קבע קרביים
    אבנר 04/07/2024 15:07
    הגב לתגובה זו
    17 9
    שודדים אותנו לאור יום בחסות המדינה המושחתת. רוב העם עובד כמו חמורים ובפנסיה מה שיהיה לו זה נעליים בקושי לחיות.
    סגור
  • 27.
    חחח, מנסים להשיח את הדעת ע"י חרדים
    מיקי 04/07/2024 15:07
    הגב לתגובה זו
    9 7
    פה המכה הגדולה
    סגור
  • 26.
    ומה שמקבלים החרדים על כלום על זה אתם לא מדברים (ל"ת)
    רון 04/07/2024 15:04
    הגב לתגובה זו
    14 4
    סגור
  • 25.
    לא מבין
    איש פשוט 04/07/2024 14:37
    הגב לתגובה זו
    11 8
    לא מבין מדוע רופא, פקיד שלישות, אפסנאי, נהג, טבח, מהנדס..... יכולים לפרוש מצה"ל בגיל 45 עם פנסיה. גם מי שהיה קרבי עד גיל 45 יכול לשרת עוד 12-15 שנים בתפקידים מנהליים ורק אז לצאת לפנסיה. זו דרך מאוד קלה ופשוטה להגדיל את כוח האדם וגם לחסוך הון תועפות מכספי המדינה.
    סגור
  • 24.
    גנבים. בטח זה מגיע להם. הם מנעו את ה 7 באוקטובר. (ל"ת)
    עודד 04/07/2024 14:30
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 23.
    בושה וחרפה במקום חיילים נשק .פנסיות מנופחות הם לא עצמם (ל"ת)
    גיורא 04/07/2024 14:29
    הגב לתגובה זו
    11 9
    סגור
  • כל שתי פנסיות גישור שוות
    לגמרי 05/07/2024 14:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפודים קרמיים לחטיבת חי"ר במילואים. וכשהמילואימניקים באים להציל את את המדינה- פשוט אין להם.
    סגור
  • פייק
    גולש 04/07/2024 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 3
    רוב הצבא כבר בפנסיה צוברת. רק מי שנכנס לקבע לפני 2005 בפנסיה תקציבית - בעיקר הבכירים שנישארו
    סגור
  • 22.
    תזכורת לחרדים ששוה לשרת בצה''ל
    טלי 04/07/2024 14:22
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אולי זה ישכנע את החרדים לשרת בצבא
    סגור
  • לא יקדמו אותם בדרגות
    זאב 06/07/2024 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו את הציונים הדתיים
    סגור
  • 21.
    למי שרוצה להבין למה הכל יקר פה. יש פנסיות לשלם! (ל"ת)
    גיא 04/07/2024 14:18
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • 20.
    תוצאה של התאגדויות עובדים לא חוקיות
    שחר 04/07/2024 14:11
    הגב לתגובה זו
    6 8
    יהפכו אותן לחוקיות כדי למנוע משברים גם במחיר של הרס עתיד הכלכלה
    סגור
  • 19.
    גזלנים וגנבים עם דרגות
    אל 04/07/2024 14:08
    הגב לתגובה זו
    25 13
    מרוקנים את הקופה של המדינה ולכן אין כסף להמון דברים הכל הולך למשכורות מטורפות לפנסיונרים בגיל 50 מצהל. על מה אתם מדברים אין אין כסף לקנות קסדות ואפודים קרמים ללוחמים צריך להשיג מתרומות חצי מתקציב צהל ותקציב הבטחון הולך לשכר ופנסייה מנופחת. כל נגד וקצין מיליונר על חשבון הציבור.
    סגור
  • 18.
    תמשיכו נראה לאן נגיע
    טל 04/07/2024 14:05
    הגב לתגובה זו
    9 10
    מה עוד יש לשנות ביחס לאנשי קבע, הפכו אותם לצוברת. תתנו שכר כמו בחוץ, ושעות נוספות כמו בחוץ ומצדי שלא יהיה פנסיה מוקדמת.
    סגור
  • 17.
    לפני שמדברים על "חלוקת" כסף לחרדים יש לשים את זה לפני ה
    גיא 04/07/2024 14:04
    הגב לתגובה זו
    12 10
    לפני שמדברים על "חלוקת" כסף לחרדים יש לשים את זה לפני הכל - חלוקת מליוניות לפנסיונים
    סגור
  • 16.
    אם מגיע מגיע- לרוב לא מגיע.
    פרוספר 04/07/2024 13:53
    הגב לתגובה זו
    17 8
    אחרי ה7 באוקטובר נהיה ברור מה הדאג הפיקודי שווה, כל הקצינים דוחפי הניירות שווים לתחת וסתם יושבים על פנסיה תקציבית. לחלק את הכסף מחדש.
    סגור
  • 15.
    עושקים אותנו וגם לא מספקים את הסחורה (ל"ת)
    ש 04/07/2024 13:29
    הגב לתגובה זו
    17 8
    סגור
  • 14.
    על אנשי הקבע נפלתם?
    דורון 04/07/2024 13:25
    הגב לתגובה זו
    11 18
    מה שלא ילך לאנשי הקבע ישדד על ידי החרדים והמתנחלים
    סגור
  • כן דורון ..מה שתגיד
    אנונימי 04/07/2024 17:15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בהחלט . 600 שח לאברך לחודש לעומת 20k למשך 60 שנה לאנשי קבע על כלום ...ואיך הגעתי ל- 60 שנה ? בקלות. איש קבע שפרש ב 20 שנה האחרונות יחיה לפחות עד גיל 100 . כן..כן בעוד 30-40 שנה אנשים יחיו עד גיל 100 בקלות . בקיצור 20K לחודש על 60 שנה לבנאדם שעבד 20 שנה בצבא בעבודה אזרחית ( לא מדבר בכלל על הקרביים שזה מספר זעום ביותר ולהם מגיע הכל )אז כן ...בוא תשווה לחרדים . החרדים מקבלים 600 שח על כלום אבל אתה מקבל 20K ל - 60 שנה על כלום!!( במקסימום היה מגיע לך 10 שנות פנסיה על ה- 20 שנים עבודה שלך - אותו היחס כמו באזרחות ) . גנב חצוף . למה יש לי הרגשה שאתה איש קבע ?
    סגור
  • כן דורון ..בטח
    ירון 04/07/2024 15:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בהחלט . 600 שח לאברך לחודש לעומת 20k למשך 60 שנה לאנשי קבע על כלום ...ואיך הגעתי ל- 60 שנה ? בקלות. איש קבע שפרש ב 20 שנה האחרונות יחיה לפחות עד גיל 100 . כן..כן בעוד 30-40 שנה אנשים יחיו עד גיל 100 בקלות . בקיצור 20K לחודש על 60 שנה לבנאדם שעבד 20 שנה בצבא בעבודה אזרחית ( לא מדבר בכלל על הקרביים שזה מספר זעום ביותר ולהם מגיע הכל )אז כן ...בוא תשווה לחרדים . החרדים מקבלים 600 שח על כלום אבל אתה מקבל 20K ל - 60 שנה על כלום!!( במקסימום היה מגיע לך 10 שנות פנסיה על ה- 20 שנים עבודה שלך - אותו היחס כמו באזרחות ) . גנב חצוף . למה יש לי הרגשה שאתה איש קבע ?
    סגור
  • 13.
    החברים של גנץ / אהוד ברק. כך יש להם זמן להתפרע בקפלן. (ל"ת)
    נהג טנק 04/07/2024 13:20
    הגב לתגובה זו
    26 12
    סגור
  • גם מירי רגב
    ישראלי 2 04/07/2024 16:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    למה פרסומאית צריכה לקבל פנסיה מאמצע החיים, בשעה שאף פרסומאי באזרחות לא חולם לקבל פנסיה כזו? ונוסף על כך מירי רגב משתכרת פנטסטי באזרחות, על חשבון משלם המיסים. למה בעצם היא מקבלת פעמיים ממשלם המיסים?
    סגור
  • גם כח של עוזראין (ל"ת)
    עמרם 04/07/2024 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 12.
    מי שאל איפה הכסף ? (ל"ת)
    שלמה 04/07/2024 13:04
    הגב לתגובה זו
    15 8
    סגור
  • 11.
    הפנסיה התקציבית לא קיימת כבר מעל 20 שנה !!!
    דן 04/07/2024 12:59
    הגב לתגובה זו
    17 14
    אחרוני האחרונים עוד משרתים בפועל - זה נגמר ב 31.3.2003
    סגור
  • אחד שיודע
    א 04/07/2024 17:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה רבה לפחות אדם אחד שיודע
    סגור
  • אתה תמים - יש פנסיית גישור
    חכם 04/07/2024 14:33
    הגב לתגובה זו
    9 9
    ואנשים שעוד בצבא בעשר שנים הבאות ויותר יקבלו פנסיה תקציבית
    סגור
  • יש עדיין חוב של טרליון שקלים לשלם לזקנים האלה (ל"ת)
    גיא 04/07/2024 14:05
    הגב לתגובה זו
    7 11
    סגור
  • 10.
    בינתיים בחודשים האחרונים קצינים קרביים לא רוצים להמשיך
    טיפשות 04/07/2024 12:39
    הגב לתגובה זו
    12 11
    לא רוצים להמשיך לחתום, אז מה החוכמה בכותרת המעצבנת הזו
    סגור
  • גם לא תומכי הלחימה. מי רוצה שיקראו בשמות גנאי? (ל"ת)
    סילביה 04/07/2024 17:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    אחר כך יגידו שהחרדים קומבינטורים
    בושה וחרפה, וחרפה ובושה 04/07/2024 12:31
    הגב לתגובה זו
    42 17
    בושה וחרפה, וחרפה ובושה
    סגור
  • בול!
    בול! 04/07/2024 13:09
    הגב לתגובה זו
    14 15
    בול! גועל נפש! צביעות של רבים!
    סגור
  • 8.
    הפנסיה משקפת את רמת השכר ואת התפקיד שבוצע
    אסף 04/07/2024 12:30
    הגב לתגובה זו
    17 25
    הפנסיה של גימלאי צה"ל ניתנת בהתאם להסכם העבודה שהיה קיים, וכמו שהצגתם בכתבה יש עוד מגזרים רבים שנהנים מפנסיה תקציבית - מורים, שוטרים, עובדי עיריות ועוד. הפנסיה משקפת את גובה השכר של משרת הקבע בעת ששירת, וגובה השכר נקבע בין נשאר לפי הדרגה, אופן השירות (קרבי, לא קרבי וכו') הכשרה מקצועית וכמובן משך השירות. ההתגוללות על הפנסיות התקציבית היום, הינה פופוליזם טהור ורק גורמת לנזק עתידי לצבא.
    סגור
  • כל מי שהיה בדרגת תת אלוף ומעלה ב 7 לאוקטובר
    חיים 04/07/2024 13:58
    הגב לתגובה זו
    13 9
    כל מי שהיה בדרגת תת אלוף ומעלה ב 7 לאוקטובר צריך לרדת לדרגת תוראי ולקחת לו את כל הפנסיה ואם אפשר גם משכורות רטרואקטיבית. פשוא הפקירו את העם שלהם
    סגור
  • להלאים לו את הדירות להשקעה (ל"ת)
    צביקי 04/07/2024 18:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אני מקווה שאתה לא פנסיונר של צה"ל
    זקן מקומט שפוף ראש 04/07/2024 13:28
    הגב לתגובה זו
    12 9
    אחרת אסון לרמה האנושית שניקלטת בקבע.הפנסיות האלו הן חלק מהסיבות ליוקר החיים בארץ. ואם אתה לא מבין את הקשר בין מחיר החמאה והפנסיה התקציבית אסונינו גדול ממה שחשבתי.
    סגור
  • את הפנסיה שלהם הם מקבלים מגיל 45. (ל"ת)
    נהג טנק, רפיח 04/07/2024 13:21
    הגב לתגובה זו
    11 8
    סגור
  • מתערב שאתה גם מקבל קצבה... (ל"ת)
    דוד 04/07/2024 13:00
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור
  • הכתבה מדברת על כולם, הצבא זה הגוף הכי גדול (ל"ת)
    צחי 04/07/2024 12:35
    הגב לתגובה זו
    11 4
    סגור
  • 7.
    היו יכולים במקום השטות הזו לתת לאנשי קבע שכר טוב
    אחד 04/07/2024 12:23
    הגב לתגובה זו
    29 8
    במקום פנסיה תקציבית ופנסיית גישור שמייצרת עובדי מטה עייפים שמחכים לפרישה בגיל 45 (חברים שלי יצאו כבר ב 42-43) היו יכולים לתת לאנשי קבע צעירים שכר גבוה ומי ששחוק שיעזוב לאזרחות. פנסיה כזו צריכה להיות שמורה רק למי שהיה כל השנים שלו לוחם בשטח ואין לו עבודה מקבילה באזרחות.
    סגור
  • 6.
    בגלל בן גביר,שוד הקופה הציבורית
    רונן 04/07/2024 12:21
    הגב לתגובה זו
    8 16
    אם השופטים מעורבים אז הכל סגור,בחיים לא ייגעו להם בפנסיות.
    סגור
  • מעניין אם בג"צ יעצור את השחיתות של בג"צ חחחח
    רפי 04/07/2024 13:39
    הגב לתגובה זו
    12 8
    גוזלים של הקופה הציבורית
    סגור
  • 5.
    עם 50 אחוז משתמטים כולל חילונים רבים, עם כל הנטל על אתם
    מישל 04/07/2024 12:11
    הגב לתגובה זו
    11 15
    פראיירים , כנראה מגיע להם ..
    סגור
  • חצי מהאנשים האלו יושב במזגן
    עדי 04/07/2024 12:21
    הגב לתגובה זו
    22 10
    אל תחשוב שהם לוחמי שמגיע להם
    סגור
  • 4.
    כל שקל מגיע להם!!!! ומי שמתימר בפייק ימין לשחק אותה מגן
    ימין על עלוב מלא מלא 04/07/2024 12:08
    הגב לתגובה זו
    16 18
    החיילים רצה כל הזמן ולאורך כל השנים לחתוך בפנסיות של האנשים שמקריבים את חייהם לשלום ביטחון יחשראל
    סגור
  • 3.
    זו הסיבה שמפחידים אותנו ש1000 קצינים לא יאריכו את שרותם
    זאב ערבות 04/07/2024 12:07
    הגב לתגובה זו
    10 10
    כל פעם מערכת הביטחון דואגת לבור השומן שממנו משלמים שכר ופנסיות מופקעות!! למג"דים, מח"טים וקצינים זוטרים בתפקיד שדה מגיע שכר כפול, אך לא פנסיה בגיל 42 לטייסים מגיעה פנסיה מגיל 62 כל עוד הם מסוגלים לטוס
    סגור
  • 2.
    הפנסיות משלמות מ"ה !! (ל"ת)
    מקיאוולי 04/07/2024 12:06
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 1.
    תרשמו את השמות של גוזלי הפנסיות (כנסו לשמות)
    רפי 04/07/2024 12:03
    הגב לתגובה זו
    20 12
    אהוד ברק, אייזנקוט, גנץ, טיבון, ישראל זיו, יעלון, דן-חלוץ...יואוו אלו לא "אוהבי המדינה"???צבועים, גנבים, שקרנים
    סגור
  • הגזלנים הגדולים זה החרדים
    BABA 05/07/2024 09:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שודדים מהקן]ה הציבורית
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות