הצפיפות בכבישים: מתחילת המילניום זינוק של פי 2.2 בכמות הרכבים
מאז שנת 2000 הנסועה השנתית (מספר הקילומטרים שהרכבים בישראל נסעו) גדלה ב-81%, ומצבת כלי הרכב גדלה פי 2.2, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-65%, ואורך הכבישים גדל ב-29%.
על פי הנתונים, בשנת 2023 הסתכמה סך הנסועה של כלי הרכב המנועיים ב-65.9 מיליארד ק"מ, עלייה של פחות מ-0.1%, בהשוואה לשנת 2022. רוב הנסועה הייתה של כלי רכב פרטיים (79.7%), נתון דומה לזה שנרשם בשנת 2022 (79.2%). במהלך השנה נרשמה ירידה משמעותית בנסועה הממוצעת של אוטובוסים זעירים (ירידה של 8.7%) ושל מוניות (6.1%).
סך נסועה שנתית לפי סוג רכב (אחוזים), 2023. קרדיט: הלמ"ס
עוד נמצא, כי ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה הממוצעת שלו גבוהה יותר. לדוגמה, בשנת 2023 כלי רכב פרטי בקבוצת הגיל 3-0 שנים נסע 19.0 אלף ק"מ בממוצע, לעומת 15.6 אלף ק"מ בקבוצת הגיל 6-4 שנים. הנסועה השנתית הממוצעת הולכת ופוחתת עד ל-4.5 אלף ק"מ בלבד לכלי רכב פרטי שגילו מעל 30 שנה.
בנוסף, הנסועה הממוצעת של כלי רכב פרטיים חדשים (בקבוצת הגיל 3-0 שנים) בבעלות חברת החכֵּר (ליסינג) הייתה 26.6 אלף ק"מ, לעומת 16.0 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות פרטית. סך הנסועה של כלי רכב פרטיים חדשים (בקבוצת הגיל 3-0 שנים) בבעלות חברת החכֵּר (ליסינג) ירד ב-6.0% (מ-4,905 מיליארד ק"מ בשנת 2022 ל-4,612 מיליארד ק"מ בשנת 2023). סך הנסועה של כלי רכב פרטיים חדשים בבעלות פרטית עלתה ב-4.6% (מ-9,784 מיליארד ק"מ בשנת 2022 ל-10,201 מיליארד ק"מ בשנת 2023).
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה