ביטולי הטיסות ממשיכים - אילו חברות עוד פועלות בארץ, ומה עם המחירים?
המצב בגבול הצפון ממשיך להיות נפיץ כאשר צה"ל ממשיך לתקוף וחזיבאללה מגביר את ירי הטילים שלו אל עבר יישובי הצפון. על רקע האירועים הללו חברות התעופה הזרות מבטלות את טיסותיהן לישראל.
מטוס אל על; קרדיט: דוברות אל על
בחודשים האחרונים רוב החברות הזרות חזרו לפעול בישראל אחרי היעדרות ממושכת מאז תחילת המלחמה. עם זאת, ההסלמה האחרונה בצפון שוב הבריחה מספר חברות - בין החברות האחרונות לבטל טיסות נמצאת ענקית הלואו קוסט הבריטית וויז שביטלה מספר טיסות באופן נקודתי, כאשר גם בריטיש אירוויז ביטלה טיסות.
אתמול הודיעה קבוצת לופטהאנזה, הכוללת את ענקית התעופה הגרמנית, סוויס אירליינס, יורוווינגס, אוסטריאן אירליינס ובראסלס אירליינס על ביטולי כל הטיסות עד ל-14 באוקטובר בעקבות הערכת מצב שביצעה החברה. גם ענקית התעופה האמריקאית דלתא האריכה את היעדרותה מישראל עד לסוף שנת 2024.
החברו הנוספות שלא טסות לישראל כרגע הן איזיג'ט, ראיינאייר (צפויה לשוב ב-27.10), אייר מלטה, אייר סרביה, אייר קנדה, איסלנד אייר, אמירייטס, אמריקן איירליינס, אנטר אייר, דלתא, וואלינג (צפויה לחזור ב-26.10), טאפ אייר פורטוגל, טורקיש איירליינס, יונייטד, סאן אקספרס, פגסוס איירליינס, פינאייר, קוריאן אייר, קרואטיה איירליינס, רויאל אייר מארוק ורויאל ג'ורדניאן.
מה עם המחירים?
הביטולים האחרונים מגיעים זמן קצר לפני חגי תשרי שנחשבים לתקופה פופולארית לחופשה עבור ישראלים, ובפרט חופשת חג הסוכות שתחל בפועל כבר ב-11.10, יום כיפור, כאשר בין המועדים יהיה גשר עבור תלמידי בית הספר. חופשת חג הסוכות תסתיים ב-25.10.החברות הישראליות צפויות להמשיך לטוס כסדרן כל עוד אין אירועים בטחוניים משמעותיים. כך למשל משפחה שתרצה לטוס לשבוע ברודוס החל מה-12.10 תשלם סכום של בערך 280 דולר לאדם. שבוע בקפריסין (לרנקה) באותם תאריכים עם ישראייר יעלה סדר גודל של 190 דולר לאדם.
כשמסתכלים כבר על יעדים אחרים באירופה, המחירים קופצים - מאחר והחברות הזרות לא מספקות מידע מלא לגבי טיסות בתאריכים אלה, וגם התאריכים שכן קיימים לא ודאיים, הסתכלנו על המחירים של הישראליות. טיסה של אל על לפריז בין התאריכים 13.10-16.10 תעלה סכום של בערך 830 דולר לאדם, לפני מזוודות. טיסה של ארקיע לברצלונה בין התאריכים 13.10-17.10 תגרום לכם להיפרד מסכום של בערך 850 דולר לאדם.
אל על ממשיכה להיות הנהנית העיקרית מביטולי הטיסות
בתחילת המלחמה אל על אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הזהירה שהתוצאות שלה ייפגעו. בפועל היא דיווחה על 3 רבעוני שיא ברצף כאשר בדוחות האחרונים לרבעון השני של השנה החברה דיווחה על הכנסות של 839 מיליון דולר לעומת 630 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, זאת לצד רווח של 147.4 מיליון דולר לעומת כ-58.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.
ביטולי הטיסות כאמור מטיבים עם אל על, אבל הכסף הגדול נמצא בקווים לארה"ב. כפי שכתבנו החברות האמריקאיות הגדולות - יונייטד, אמריקן איירליינס ודלתא, לא טסות לישראל ואל על נהנית מבלעדיות בקווים האלה.
הקווים האלה הם מהקווים הרווחיים ביותר - בתחילת המלחמה יונייטד למשל ציינה שהיא מצפה לרווח למניה של 1.5 דולר אם הטיסות לישראל לא יחזרו כלל ב-2023, וזה בהשוואה לצפי בוול סטריט (לפעילות שגרתית) שהיה לרווח 2.09 דולר למניה. כלומר, הקווים לישראל מהווים רבע מהרווחים של יונייטד.
בנוסף, למרות המחירים הגבוהים, הישראלים ממלאים את הטיסות של אל על לארה"ב כך שמחלקות התיירים בטיסות מלאות, והכרטיסים הנותרים הם רק במחלקת עסקים או מחלקה ראשונה במחירים של מעל 2,000 דולר ולעיתים אפילו מעל 8,000 דולר לכרטיס. כמובן שקיימת האפשרות לטוס עם עצירה באירופה, אבל בתקופה הזו הרבה ישראלים מעדיפים לשלם את המחיר הגבוה ולטוס בטיסה ישירה עם חברה ישראלית, והכתובת היחידה היא אל על.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה