חברות התעופה הזרות דורשות מהמדינה סיוע כספי כדי שיחזרו

החרבות הפסיקו את טיסותיהן מתחילת המלחמה, חלקן חזרו לזמן קצר ושוב השעו את הפעילות - וכעת הן מציבות דרישות לממשלה כדי שיחזרו לפעול בישראל. את המחיר משלם בינתיים הצרכן, עם טיסות יקרות דרך החברות הישראליות, וקונקשנים מיוון, קפריסין ותורכיה
 | 
telegram
(1)

מאז שפרצה מלחמת חרבות ברזל נרשם גל משמעותי של עצירת פעילות מצד חברות התעופה הזרות, על רקע חשש מהמצב הביטחוני בישראל. בין החברות שהפסיקו לטוס לארץ נמנות החברות הגדולות והבולטות בעולם, כמו דלתא איירליינס, יונייטד איירליינס ואמריקן איירליינס מארה"ב, אייר פראנס וקבוצת KLM מצרפת והולנד, בריטיש איירווייז מבריטניה, וגם קבוצת לופטהנזה שכוללת גם את סוויס ו-Austrian Airlines.

החברות האלה, ועוד רבות אחרות, חדלו לטוס לישראל מאז פרוץ הלחימה. רובן הודיעו על השעיית הפעילות לטווח בלתי מוגבל, ונראה שרובן עדיין לא קבעו מועד מדויק לחידוש הטיסות. חלק חזרו לטוס לישראל לזמן מה, אך בעקבות המתקפות של איראן בישראל, החיסולים של ראשי חמאטס וחיזבאללה והמתיחות הכללית באזור, השעו שוב את הטיסות.


לוח הטיסות בנתב"ג דליל יותר כיום צילום: Istock

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כדי שיחזרו לטוס לישראל, העלו חברות התעופה הזרות כמה דרישות מממשלת ישראל, ובראשן הדרישה לסיוע כספי ולערבויות מדינה לכיסוי עלויות ביטוח נוספות שנוצרו בעקבות המצב הביטחוני. החברות חוששות מהעלויות הגבוהות מאוד הקשורות לביטוח הטיסות, ולסיכונים האפשריים בטיסות לנמל התעופה בן-גוריון. הדרישה למימון מטעם המדינה נועדה, מבחינתן, להבטיח את השמירה על רווחיות התפעול של הטיסות, על רקע העלויות הביטוחיות שהצטברו בעקבות הגברת הסיכון בישראל.

הפסקת הפעילות של יותר מ-70 חברות זרות הובילה להשלכות ישירות על הצרכן הישראלי. ראשית, המחסור בטיסות היוצאות גרם לעלייה משמעותית במחירי הטיסות. חברות התעופה הישראליות – אל על, ישראייר וארקיע – נאלצו להתמודד עם הביקוש המוגבר, והיעדר התחרות מצד החברות הזרות אפשר להן להעלות את המחירים באופן משמעותי. כתוצאה מכך, המחירים הממוצעים של כרטיסי הטיסה לאירופה ולאמריקה זינקו בעשרות אחוזים, ומטיילים שמבקשים לטוס נאלצים לשלם סכומים גבוהים משמעותית לעומת תקופות רגילות.

בנוסף, צמצום היצע הטיסות הוביל לכך שישראלים רבים נדרשים למצוא פתרונות הכוללים קונקשן ביעדים קרובים כמו אתונה, איסטנבול ולרנקה. כך לדוגמה, נמל התעופה באתונה נהפך לנקודת מעבר מרכזית לטסים מישראל, וחברות תעופה זרות משתמשות בו כבסיס חלופי ליציאה מהאזור. בשל הביקוש הגבוה, גם מחירי טיסות הקונקשן זינקו, והדבר מקשה על נוסעים ישראלים לתכנן נסיעות במחירים נוחים.


מטוס של יונייטד איירליינס צילום: United Airlines

עבור חברות התעופה הישראליות, הפסקת הפעילות של החברות הזרות מהווה הזדמנות להרחיב את פעילותן, לפחות בטווח הזמן הקצר, אך גם מטילה עליהן עומס רב. אל על, למשל, הוסיפה טיסות ליעדים מבוקשים במזרח אירופה ובצפון אמריקה, אך נדרשת להתמודד עם עלויות ביטוח ואבטחה גבוהות במיוחד בתקופה זו. עלויות נוספות אלה משפיעות על יכולתה לשמור על מחירי כרטיסים נמוכים ולהתמודד עם העומסים במקביל. מנגד, החברה גם רושמת נתונים כספיים נאים ביותר בתקופה הזו.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הדרישות צודקות
    צדוק 05/11/2024 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם משלמים לאברכים החרדים שמסרבים להתגייס לצה"ל, שישלמו גם להם.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות