קוקה קולה ישראל מאבדת את מותגי האלכוהול של לואי ויטון
החברה המרכזית למשקאות, המוכרת יותר כזכיינית הישראלית של קוקה קולה, עומדת לאבד את הזיכיון להפצת מותגי האלכוהול היוקרתיים של תאגיד LVMH (לואי ויטון). מדובר במותגי על כמו ויסקי גלנמורנג'י, קוניאק הנסי, וודקה בלוודר ושמפנייה דום פריניון – מותגים בעלי מוניטין עולמי במגזר האלכוהול היוקרתי.
השינוי צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחצי שנה, ובענף מעריכים כי משפחת פאליק, באמצעות תאגיד האלכוהול שלה GWS (גלובל ווין אנד ספיריטס), היא זו שצפויה לקחת את המושכות.
עלייתה של משפחת פאליק בשוק האלכוהול בישראל
משפחת פאליק, המוכרת בעיקר מהפעילות הרחבה שלה ברשתות הדיוטי פרי בעולם, החלה לאחרונה להעמיק את פעילותה בתחום האלכוהול בישראל. במהלך השנתיים האחרונות צברה משפחת פאליק זכויות הפצה על מספר מותגי אלכוהול יוקרתיים, כולל מותגי הוויסקי גלנפידיך, בלוויני וג'ק דניאלס, אותם קיבלה מחברת הכרם ומחברת אקרמן, שהחזיקו בזכויות ההפצה במשך עשרות שנים.
משפחת פאליק הפכה לשחקנית מרכזית בשוק האלכוהול היוקרתי בארץ, וכיום היא ממצבת את עצמה כיבואנית בעלת נוכחות משמעותית. המהלך להעביר אליה את מותגי LVMH מחזק עוד יותר את מעמדה בשוק ומרחיב את הפורטפוליו היוקרתי שלה.
מה הוביל לשינוי בזכיון ומה אומרת החברה המרכזית למשקאות?
ההסכם בין החברה המרכזית למשקאות לבין LVMH צפוי להסתיים ב-30 באפריל 2025, והוחלט שלא לחדש אותו. לדברי החברה, היא מתכננת להתמקד בהזדמנויות המתאימות יותר לשוק המקומי וממשיכה לבחון מותגים נוספים שניתן לשלב בפורטפוליו הישראלי.גידול בתחום האלכוהול היוקרתי והשפעת השינוי על השוק המקומי
תחום האלכוהול היוקרתי בישראל רושם בשנים האחרונות גידול משמעותי, על רקע עלייה במודעות ובביקוש למותגים יוקרתיים. אפשר להעריך שהשוק גדל בממוצע בכ-7%-8% בשנה.השינוי בזכיון עשוי להוביל לשינויים במחירים ובזמינות המוצרים בשוק המקומי, שכן כל יבואן מביא איתו שיקולים עסקיים שונים בנוגע למדיניות המחירים וההפצה. עם זאת, לא נראה שתהיה דרמה במחירים ובשיווק. בנוסף, מותגים יוקרתיים כמו הנסי, גלנמורנג'י ודום פריניון צפויים לקבל תשומת לב שיווקית מחודשת עם כניסת המשווק החדש לתמונה, מה שיכול להגדיל את הנראות שלהם בשוק ולהגביר את נגישותם לקהל הישראלי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה