"חזרת הטיסות פחות תשפיע על דלתא; אנחנו ממשיכים לחפש רכישות"
דלתא דלתא מותגים +0.9% דלתא מותגים 7,056 +0.9% בסיס:6,993 פתיחה:7,199 גבוה:7,289 נמוך:7,010 תמורה:4,055,862 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על עוד רבעון חזק עם התוצאות לרבעון השלישי. המניה כבר כמעט הכפילה את עצמה השנה לשווי של 1.78 מיליארד שקל וכאמור התוצאות החזקות מאששות שהעלייה מוצדקת. דלתא אומנם בהגדרה נמנית לצד חברות אופנה כמו קסטרו, ריטיילורס ועוד, אבל הפעילות שלה מעט שונה, היא מתמקדת יותר באופנת בית כמו למשל פיג'מות, שם מותג הבית ופיקס חזקים, והלבשה תחתונה שלאחרונה קיבלה דחיפה עם ההשקה של ויקטוריה'ס סיקרט.
זה חשוב כי זה מבדל אותה מהרשתות האחרות בכל הנוגע לטרנדים כמו זה שאנחנו רואים בחודשים האחרונים - רשתות האופנה הציגו תוצאות חזקות במיוחד ברבעון השני (שצפויות לחזור גם ברבעון השלישי) על רקע היעדר הטיסות של החברות הזרות שהביא לכך שישראלים רבים נשארו בארץ. ישראלים אוהבים לעשות קניות בחו"ל ולכן הרבה מהצריכה הזו הוסטה לרשתות הישראליות.
עם זאת, ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא, מציינת שעל החברה שלה זה פחות משפיע: "מגוון המוצרים של דלתא פחות מושפע מזה, הישראלים בחו"ל צורכים יותר אופנה וקוסמטיקה. גם אחרי הקורונה שחזרו הטיסות לא נפגענו במכירות. חלק גדול מהצמיחה שייך לעבודה פנימית של השקת קטגוריות ובניית תמהיל מוצרים כמו גם השקעה באיכות". אומרת המנכ"לית בשיחה עם ביזפורטל.
אחרי המלחמה הצמיחה תימשך באותו קצב?
"אחד האתגרים הכי גדולים שלנו הוא להכניס את הלקוח פעם ראשונה לחנות, אנחנו מאמינים שאחרי הפעם הראשונה הוא יחזור כי יש לנו מגוון מוצרים מעולה. חובת ההוכחה היא עלינו, חייבים כל הזמן להשיק דברים חדשים. אם נמשיך להוציא לפועל ככה הצמיחה תימשך".
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא; קרדיט: שי פרנקו
על איזה דברים חדשים עובדים עכשיו?
"היו לאחרונה את ההשקות של ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW. אלו שני מותגים חדשים שהבאנו לארץ ואנחנו ממשיכים לפתח אותם. יש להם מודעות מאוד גבוהה ומאוד קל לפתח אותם ללקוח. מעבר לזה במותגי הליבה אנחנו השקנו את קטגורית ביגוד הפנאי וזו הייתה סנונית ראשונה בקולקציה שתגדל. לצד המשך צמיחה במוצרי הליבה הקולקציה הזו הכניסה גם טראפיק חדש וערך חדש. בפנטה ריי התרחבנו לעולמות הגברים - גם הנושא הזה בהתחלה ונמשיך ונגדל. גם בפיקס אנחנו מכניסים קטגוריות חדשות כמו הלבשה תחתונה ויוניסקס".
כמה מהצמיחה מיוחסת לויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW?
"שליש מהגידול מיוחס להן".
למה הרווח הנקי גדל ביחס לרבעון קודם?
"בתחום שלנו מסתכלים יותר על ההשוואה לרבעון מקביל בגלל העונתיות. רבעונים 2 ו-4 חזקים יותר היסטורית".
פעילות האינטרנט ממשיכה לצמוח וצמחה ברבעון ב-60%. כמה היא חשובה כמנוע צמיחה?
"זו פעילות מאוד חשובה ויעילה כלכלית. מעבר לזה אנחנו רואים את הדואליות של חנויות ריטייל לצד אונליין ככוח חזק, הן מזינות אחד את השנייה. אנחנו מייחדים פעילות לכל אחת מהפלטפורמות. אנחנו מייחדים פעילויות שהן רק לאונליין כמו למשל פרסונליזציה של ביגוד, או כל הנושא של חזרה לבית הספר, דרך זה אנחנו שומרים על הייחודיות. אנחנו רואים את הפעילות הזו הולכת וגדלה".
ברבעון הקודם שהוא חזק יותר הרווחיות התפעולית הייתה 20%, ברבעון השלישי 15% - אפשר לצפות לרווחיות כזאת גם ברבעונים הבאים?
"אני חושבת שאנחנו עומדים יפה במספרים האלה".
130 מיליון שקל של מוזמנים בקופה עם תזרים מפעילות שוטפת בקצב שנתי של 220 מיליון שקל - מסתכלים על רכישות?
"אנחנו כל הזמן מחפשים הזדמנויות. כרגע בוחנים הרבה דברים. מה שמנחה אותנו בחיפוש הוא שנדע ששיתוף הפעולה ממנף את אחת החוזקות שלנו, בין אם זה מועדון הלקוחות, הפלטפורמה התפעולית שלנו או בין אם זה המצוינות שלנו בניהול עולם קמעונאות. כל שת"פ שיתאים לאחת מהקטגוריות האלה ולא יעסוק באופנה, כפי שהצהרנו בעבר, הוא ראוי לבחינה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה