כמה זמן אנחנו מחכים לאוטובוס ומה יגרום לנו להשתמש בתחב"צ יותר?

דו"ח התחבורה הציבורית הגלובלי של Moovit חושף כי ישראל ממוקמת במקום ה-18 בעולם בזמן המתנה לאוטובוס בתחנה; כמה זמן הישראלים מבלים בתחבורה הציבורית ולמה אנחנו לא משתמשים בה יותר?
 | 
telegram
(2)

נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מבלים בהמתנה בתחנה כ- 13 דקות בממוצע, לנסיעה בודדת, כך עולה מדו"ח התחבורה הציבורית הגלובלי של חברת Moovit. בהנחה שהנוסעים משתמשים בתחבורה פעמיים ביום (הלוך וחזור) מדובר על המתנה של 26 דקות ביממה, שהן 9 שעות בחודש ו-4.5 ימים בשנה. ביחס לנתונים שנמדדו בשנת 2022 מדובר בשיפור של כ-7% (דקה אחת) בנסיעה בודדת. ביחס לעולם, ישראל ממוקמת במקום ה-18 מבין 57 מטרופולינים שנבדקו, כאשר בתחתית הרשימה מונטריי שבמקסיקו, שם תחכו בתחנה 25 דקות, ובראש ניצבת פריז שם תחכו 10 דקות בלבד.

כמה זמן מבלים הישראלים בנסיעה בתחבורה הציבורית?


נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מבלים בנסיעה בתחבורה הציבורית כ-49 דקות בממוצע לכיוון אחד. עלייה של כ-4% (2 דקות) בהשוואה לדו"ח מ-2022. זמן זה מהווה שקלול של זמני ההליכה, ההמתנה והנסיעה. ביום שכולל 2 נסיעות (הלוך-חזור), הנוסע הממוצע מבלה למעלה משעה וחצי בנסיעה, בחודש כ-34 שעות ובשנה כ- 17 יממות.
אוטובוסים של חברת דן; קרדיט: תמר מצפי
אוטובוסים של חברת דן; קרדיט: תמר מצפי

ביחס לעולם, ישראל ממוקמת במקום ה-27, כאשר במקום הראשון ממוקמת ונציה עם 42 דקות ובמקום השני סן פרנסיסקו.

במחזור חיים ממוצע של אדם, הנוסע הישראלי מבלה שנה וחמישה חודשים בתחבורה הציבורית. כהשוואה, נוסע בוונציה ישהה כשנה וחודשיים בתחבורה הציבורית, נוסע במקסיקו סיטי יעביר כמעט שנתיים בתחבורה הציבורית וברומא שנה וחצי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמעט 44% מהישראלים אינם מחליפים אמצעי תחבורה/קווים כלל במהלך נסיעתם, זאת כאשר כ-38% מהישראלים מבצעים שתי החלפות של קווים במהלך נסיעתם וכ-11% מבצעים שלוש החלפות או יותר של קווים במהלך נסיעתם. 
קרדיט: Moovit
קרדיט: Moovit

מה יוביל יותר נוסעים להשתמש בתחבורה הציבורית?


רוב נוסעי התחבורה הציבורית (46%) קבעו כי תדירות גבוהה יותר של כלי תחבורה תוביל לעלייה בשימוש בתחבורה הציבורית, לאחר מכן 20% טוענים שדיוק בזמני ההגעה, 11% הצביעו על תעריפי הנסיעה ו-8% הצביעו על זמני נסיעה קצרים יותר.

"עם למעלה ממיליארד משתמשים ב-112 מדינות ו-3,500 ערים, למוביט פריזמה רחבה על מצב התחבורה הציבורית בכל רחבי העולם", מסר זיו קברטי, סמנכ"ל המוצר של Moovit. "המחקר מספק תובנות חשובות על מגמות בתחבורה הציבורית, דפוסי נסיעה, העדפות וחסמים ומקבלי החלטות בגופים ציבוריים, מפעילי תחבורה ציבורית ומתכננים יכולים להפיק ממנו תועלת משמעותית. כאשר בוחנים את כלל הפרמטרים של מערכת התחבורה הציבורית בישראל ביחס למקומות אחרים בעולם, המערכת הישראלית אינה מצטיינת אך גם אינה בולטת לרעה. התחבורה הציבורית בישראל נפגעת בעיקר משום שהיא מבוססת בתוך המטרופולינים על קווי אוטובוס, ופחות על רשתות מסילתיות בנוסף לתדירויות שאינן גבוהות מספיק ביחס לביקוש".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תחבורה ציבורית לא פועלת בחלל ריק והיא קשורה לעירוניות
    הנוסע 11/12/2024 07:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולעצם מבנה רחובות העיר. אחד הדוברים המוצלחים ביותר בזמן האחרון לטעמי זה ערוץ היוטיוב "עיר לחיות בה".
    סגור
  • 1.
    שרות נוראי
    אברהם 10/12/2024 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה המרכזית, השרות לקוי, האוטובוסים אינם מגיעים בזמן, נוסעים לאט, חלקם מיושנים, והתדירות בעייתית, חסרים קווים למקומות רבים.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות