פדקס מפרקת את אימפריית המשלוחים: תפצל את חטיבת ההובלות היבשתית

מהלך היסטורי בפדקס: החברה תפצל את חטיבת ההובלות היבשתית לחברה נפרדת; המניה עולה בתגובה להודעה על המהלך שצפוי להימשך 18 חודשים, האנליסטים מעלים מחירי יעד וצופים יצירת ערך משמעותית למשקיעים לאחר הפיצול

 | 
telegram

ענקית המשלוחים פדקס FEDEX +0.49% FEDEX 277.24 +0.49% FEDEX סגירה:0 פתיחה:293 גבוה:295.24 נמוך:270.9 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה אמש על מהלך דרמטי: החברה תפצל את חטיבת ההובלות היבשתיות (Freight) שלה לחברה נפרדת, צעד שהביא אז לזינוק של 7.5% במחיר המניה, בניגוד למגמה השלילית בשוק. המהלך, שצפוי להימשך כ-18 חודשים, יוביל ליצירת שתי חברות ציבוריות נפרדות.

טרם הוחלט אם הפיצול יתבצע באמצעות ספין-אוף או הנפקה ראשונית לציבור (IPO). ההכרזה האפילה על תוצאות הרבעון החיוביות של החברה, שעקפו את תחזיות האנליסטים.

וול סטריט קיבלה את ההודעה בהתלהבות. לפחות חמישה אנליסטים העלו את מחירי היעד למניה בממוצע של 29 דולר, המשקף עלייה של כ-10% מהמחיר הנוכחי. הבולט ביניהם היה ריק פטרסון מ-Loop Capital, שהעלה את המלצתו ל"קנייה" ואת מחיר היעד ל-365 דולר - עלייה של 77 דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חטיבת ה-Freight של פדקס, המספקת שירותי הובלה במשאיות שאינן מלאות למרחקים קצרים יחסית ללקוחות תעשייתיים, מהווה כ-10% ממחזור המכירות של החברה. במחצית הראשונה של שנת הכספים 2025, רשמה החטיבה מכירות של 4.5 מיליארד דולר, ירידה של 7% לעומת התקופה המקבילה.
 

פדקס צופה עלייה ברווחים

הרווח התפעולי של החטיבה הסתכם ב-751 מיליון דולר, ירידה של 23% בהשוואה לתקופה המקבילה. הירידה במכירות וברווחיות משקפת את ההאטה בכלכלה האמריקאית, כאשר החברה צופה שמכירותיה בשנת הכספים 2025 יישארו ללא שינוי לעומת 2024. למרות זאת, פדקס צופה עלייה ברווח למניה לכ-19.50 דולר בשנת 2025, לעומת 17.80 דולר בשנת 2024, בעיקר הודות לחיסכון בעלויות. המהלך זוכה לתמיכה מצד אנליסטים, כאשר 64% מהם ממליצים על קנייה, לעומת ממוצע של 55% במדד S&P 500.

ג'ים אוסמן, מייסד חברת המחקר The Edge, מציין כי ההחלטה לפצל את חטיבת ה-Freight משקפת חשיבה אסטרטגית מתקדמת. לדבריו, המהלך צפוי לשפר את הגמישות התפעולית והבריאות הפיננסית של החברה, ולהציב סטנדרט חדש בתעשיית הלוגיסטיקה.

ההיגיון העסקי מאחורי המהלך ברור: המתחרה הגדולה בתחום ההובלות היבשתיות, Old Dominion Freight Line, נסחרת במכפיל רווח של 34 על תחזיות 2025, בעוד שפדקס נסחרת במכפיל של 13 בלבד. פיצול החטיבה עשוי לחשוף את הערך הגלום בה.

בשנים האחרונות פעלה פדקס לשילוב מרכיבים מרשתות ההובלה היבשתית והאווירית שלה לשיפור היעילות. הפיצול המתוכנן מסמן שינוי באסטרטגיה זו, תוך התמקדות בליבת הפעילות של כל חטיבה. לדברי אוסמן, מהלכים תאגידיים כאלה הגיוניים במיוחד בתקופות של האטה כלכלית. כאשר הסביבה העסקית מאתגרת, חברות צריכות להתמקד במה שהן יכולות לשלוט בו.

בשורה התחתונה, הפיצול המתוכנן צפוי לאפשר לשתי החברות להתמקד בליבת העסקים שלהן ולשפר את היעילות התפעולית. המהלך עשוי גם לחשוף ערך רב למשקיעים, כפי שמשתקף בתגובה החיובית של השוק. פדקס נסחרת כעת לפי שווי של 69 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנייתה עלתה ב-12% מתחילת השנה וב-1.5% בשנה האחרונה כולה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות