בססח: 10% מפיגורי התשלומים הפכו לחובות בעיתיים
מסיכום נתוני 2004 שנערך בבססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי מקבוצת הכשרת היישוב, עולה כי כ-10% מפיגורי התשלום של חברות במשק הישראלי לספקים שונים בשנת 2004, הפכו לחובות בעייתיים לגבייה. מדובר בפיגורי תשלום שחרגו מעבר לימי האשראי המקובלים בכל אחד מהענפים ושנבעו מקשיים כלכליים של בעלי החוב.
במקרים אלו גביית החוב מהלקוחות הגיעה לערכאות משפטיות ובססח שילמה בגינם תגמולי ביטוח למבוטחיה. כמו כן, לאורך השנה חל שיפור מסוים במוסר התשלומים, שכן בתחילת השנה כ-13% מפיגורי התשלום הפכו לחובות בעייתיים לגבייה.
עוד עולה מנתוני בססח בנוגע לימי האשראי במשק, כי ענף החשמל הוא הענף בו מוענק האשראי הארוך ביותר עם עד כדי 180 יום. בענף הבנייה מועניקים כ-150 יום בממוצע, פלסטיק וגומי כ-120 יום בממוצע, מזון ומשקאות וכימיקלים כ-90 יום בממוצע ומחשבים כ-60 ימי אשראי בממוצע.
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, העובדה כי כ-10% מפיגורי התשלום של חברות במשק הישראלי לספקים שונים הפכו בסופו של דבר לחובות בעייתיים לגבייה, מעידה כי חברות רבות במשק הישראלי נמצאות עדיין במצב פיננסי רעוע, ודי בשינויים קלים בסביבה העסקית כדי לגרום לפשיטות רגל רבות של חברות, תוך הסבת נזקים כבדים לספקים שלהן.
בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, מקבוצת הכשרת היישוב, הינה מבטח האשראי הגדול בישראל. בססח מבטחת אשראי בהיקף של מעל 5 מיליארד דולר בשנה, כאשר מתוכם מעל 4 מיליארד דולר בעסקאות סחר חוץ וכמיליארד דולר בשוק המקומי.