אל על: ישראייר? אנחנו סייענו לה רבות בקו לניו יורק
חברת התעופה אל על, הנמצאת בבעלות פרטית של קבוצת בורוביץ, מפרסמת את עיקר תשובותיה בכתב ההגנה שלה בבית המשפט המחוזי. החברה נתבעה על ידי חברת התעופה ישראייר בגין קביעת "מחירים טורפניים" בקו הטיסה תל אביב-ניו יורק בקיץ שעבר.
לדברי אל על, לא רק שהחברה לא קבעה מחירים טורפניים, אלא שהיא סייעה רבות לישראייר. אל על "סיפקה לישראייר חלקי חילוף, מזון כשר, שירותי קרקע וסיוע אחר" כך נטען, ובחברה מוסיפים כי מדובר בקו תחרותי מאוד שישראייר איננה גורם מהותי בו "התחרות האמיתית בקו לניו-יורק היא מול חברת קונטיננטל האמריקאית שהכפילה את מספר טיסותיה לשתי טיסות יומיות לניו-יורק ומול חברות אירופאיות סדירות המציעות מגוון טיסות לניו-יורק דרך יעדי ביניים באירופה במחירי היצף כלכלי" נמסר בכתב ההגנה.
באל על טוענים כי ישראייר בכלל לא הפסיקה את הטיסות שלה עקב מדיניות אל על "מסתבר כי ישראייר תכננה מלכתחילה לטוס את מספר החודשים המצומצם שטסה: ישראייר חכרה מטוס לתקופת פעילות של מספר חודשים בודדים וקיבלה אישור מהרשויות להפעלת הטיסה לניו-יורק לתקופה מוגבלת זו בלבד" טענו בחברה.
גם לגבי טענת ה"מחירים הטורפניים" משיבים באל על, כי בישראייר מסתמכים על מחיר של 350 דולר לכרטיס שנלקח על ידי סוכן נסיעות שהיה תקוע עם מלאי כרטיסים לא מכור שתוקפו עמד לפוג.
התשובה שמגישה הבוקר אל על לבית המשפט מוצאת את החברה בעיבו של תהליך ההשתלטות של קבוצת בורוביץ על החברה. הבוקר מונה לתפקיד היו"ר - פרופ' איזי בורוביץ, ומספר שעותל אחר כניסתו לתפקיד הודיע המנכ"ל עמוס שפירא על פרישתו.