ירידה של 15% בתלונות שהוגשו אשתקד לאגוד המוסכים
המוסד לבוררות של אגוד המוסכים בישראל, הפך למוסד מבוקש ופסיקתו קיבלה בתקופה האחרונה תוקף משמעותי המקובל לרב על כל הצדדים בעניין. בעלי רכב שיש להם תלונות נגד מוסכים בגין תיקון לקוי או כל מחלוקת מקצועית אחרת, מנצלים יותר ויותר את המחלקה לפניות הציבור, כך נמסר היום (א') מאגוד המוסכים.
אשתקד חל גם גידול בכמות התיקים המופנים מבתי המשפט ובחוות הדעת המקצועיות, אותן מתבקש האגוד לספק לבתי המשפט. כך אומר חיים מלאך, מנכ"ל אגוד המוסכים. לדבריו" התובעים, בדרך כלל בעלי רכב שאינם שבעי רצון, יודעים כי יש כתובת אמינה המטפלת בתלונותיהם. חלק מהפניות למחלקה זו מסתיימות בפשרה, חלקן מסתבר כלא מוצדק וחלקן מועבר לרמת טיפול גבוהה ונוקשה יותר, במוסד לבוררות של האגוד.
בשנת 2004 טופלו במחלקת פניות הציבור של אגוד המוסכים 525 תלונות, קיטון של כ-15% לעומת 2003. מתוך 525 תלונות רשמיות שהוגשו במהלך השנה למחלקה לפניות הציבור של אגוד המוסכים, טופלו כולן והסתבר, כי רובן הסתיימו בפשרה והשאר הסתברו כלא מוצדקות. 91 תלונות הועברו לטיפולו של מוסד הבוררות הארצי, היושב בארבעת סניפי האגוד ברחבי הארץ.
ב-70% מהתיקים, שהוגשו לטיפול המוסד לבוררות, פסיקת הבוררים היתה לטובת בעלי הרכב או נסתיימו בפשרה בהסכמה בין בעל המוסך לבעל הרכב. 26 תלונות הסתברו כלא מוצדקות.
מלאך הוסיף, כי המחלקה לפניות הציבור בודקת ראשית האם סיבת התלונה היא עבירה על החוק או תקנות משרד התחבורה מצד המוסך. במקרים כאלו מחייב האגוד את המוסך לתקן מיד את הטעון תיקון, ללא עוררין. רוב מכריע של הפניות למחלקת פניות הציבור של אגוד המוסכים, אומר מלאך, הוא בגין אי שביעות רצון מבדיקות קניה/מכירה של כלי-רכב. יש לציין כי תלונות כנגד מכוני רישוי מטופלות במוסד הבוררות הארצי של אגוד המוסכים ואגוד מכוני הרישוי.