התמ"ת: פרויקט ה-Call Centers יצור 3,200 משרות

הפרויקט מבוסס של מכרזים להקמת מרכזי שכאלה בערי פריפרייה. כולל סבסוד של התמ"ת של שכר העבודה בגובה של עד 1000 שקלים לחודש לעובד במשרה מלאה
שי פאוזנר |

מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת מדווח (ג') על השלמת שנתיים מוצלחות בהפעלת כלי סיוע ניסיוני חדש: עידוד להקמת מרכזים טלפוניים (Call Centers) בערי הפריפריה. יצויין כי המרכזים קמו לאור כניסת השוק לעידן התקשורת רחבת הפס, כשהמיקום הגיאוגרפי להפעלתם מאבד את חשיבותו - אומרים במשרד התמ"ת.

השר הממונה על המשרד, אהוד אולמרט אמר היום, כי בשנתיים האחרונות נחתמו חוזים להקמת מרכזים טלפוניים על ידי 11 חברות שונות, בערים כרמיאל, חורפיש, אשקלון, דליית אל-כרמל, מודיעין עלית, ערד, קריית מלאכי וקריית שמונה. המרכזים שיוקמו בערים אלו יספקו מעל ל-3,200 מישרות חדשות, בשכר שהנו גבוה מן השכר הממוצע ביישובי הפריפריה.

הסיוע למרכזים אלה מוצע לציבור היזמים באמצעות מכרזים פומביים, והוא מוגבל מראש בזמינותו ובהיקפו התקציבי. לזוכה בכל מכרז מוצע סבסוד של שכר העבודה בסך 1000 שקלים לחודש לעובד במשרה מלאה, לתקופה של חמש שנים.

אולמרט ציין, כי יתרונם הגדול של המרכזים הטלפוניים הוא בכך שהם מציעים תעסוקה לחתך אוכלוסייה שהתקשה למצוא את מקומו במסגרת התעשייה המסורתית בפריפריה, ואשר יש לו קושי ממשי במציאת תעסוקה מכובדת וברת קיימא מחוץ למרכז הארץ. מדובר בעיקר בסטודנטים ובנשים, שאפשרות התעסוקה במרכזים הטלפוניים פותחת בפניהם אפשרות שהייתה עד כה קיימת בעיקר בערים הגדולות.

ממרכז השקעות בתמ"ת נמסר עוד, כי הזוכה במכרז חותם על חוזה מול משרד התמ"ת, בו הוא מתחייב לעמוד בתנאים הנ"ל ובפרטים שהופיעו בהצעתו, ובראשם העסקת העובדים לתקופה של חמש שנים לפחות, תוך תשלום שכר הגבוה משכר המינימום ב-10%. הזוכה גם מעמיד לרשות המדינה ערבויות כספיות לביצוע הצעתו.

לדעת התמ"ת, ההצלחה הגדולה ביותר הושגה בעיר כרמיאל, שבה הוקם מרכז טלפוני של שירותי בריאות כללית. מרכז זה מספק כבר כיום מעל ל-1,000 משרות מלאות (מספר העובדים בפועל גדול יותר), ובעל השפעה מרכזית במפת התעסוקה בעיר כרמיאל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה