הנמלים יגייסו מיליארד שקל

חברת נמלי ישראל, שהחליפה את רשות הנמלים, תגייס כמיליארד שקל בהנפקת אג"ח. נמל היובל באשדוד ייפתח ביום ראשון

הנמלים בדרך לגיוס ראשון בשוק ההון: חברת נמלי ישראל, שהחליפה את רשות הנמלים, תגייס כמיליארד שקל בהנפקת אג"ח בבורסה. יו"ר החברה, דן תיכון, אמר אתמול כי הגיוס יושלם במהלך 2006, וכי הכספים ישמשו למימון הפיתוח של "נמל היובל" באשדוד ו"נמל הכרמל" בחיפה. לדברי מנכ"ל חברת הנמלים, עמוס רון, הכנסות החברה ב-2005 צפויות להגיע לכ-420 מיליון שקל, שמקורם בגביית דמי שימוש. ביום ראשון הקרוב תחל חברת נמל אשדוד להפעיל את נמל היובל, שהוקם בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל. נמל היובל מהווה הרחבה לנמל הקיים באשדוד, ואמור להגדיל בכ-30% לפחות את יכולת הפריקה והטעינה בנמל. בשלב הראשון יופעל הרציף לפריקת מכולות, ועד סוף השנה ייפתח גם רציף גדול לפריקת מטענים. פתיחת הנמל צפויה להגביר את התחרות בין נמל אשדוד לנמל חיפה, שהפך בשנתיים האחרונות לנמל המוביל בפריקת מכולות. יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, מסרה כי זמן ההמתנה הממוצע לפריקה בנמל יקטן בשנה הקרובה בכ-70% - מ-15 שעות ב-2004 לכ-4 שעות ב-2006. זמני הפריקה והטעינה צפויים לרדת ב-30%-25%. ההערכה בנמל היא, שההכנסות ב-2005 יגדלו בכ-15% בהשוואה ל-2004 ויסתכמו בכמיליארד שקל. "לא נתנגד לנמל בעזה" במקביל, הודיעה אתמול חברת נמלי ישראל כי לא תתנגד לתוכניתה של הרשות הפלשתינית להקים נמל בעזה. הרשות הפלשתינית פנתה באחרונה לממשלה בבקשה לאשר לה להקים נמל מדרום לעזה, שישמש ליבוא ויצוא סחורות. הקמת הנמל טעונה אישור של ראש הממשלה, אריאל שרון, ושל מערכת הביטחון. עם פרסום התוכנית הביעו בנמלים חשש, כי הקמת נמל בעזה תפגע בהכנסות הנמלים בארץ, ותביא לכך שחברות ספנות יעדיפו לפרוק שם מטענים בגלל התעריפים הנמוכים. ואולם לדברי יו"ר הנמלים, "בשלב זה אנחנו לא מודאגים מהתוכנית. הנמל בעזה לא צפוי להוות תחרות לנמלים בארץ ".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה