אפל לוגו
צילום: טוויטר

המאבק בשוק הסיני: אפל מציעה הנחות על דגמי האייפון

התחרות המקומית הגוברת והאטה כלכלית דוחפות את אפל לנקוט מהלך חריג, עם מבצעים מיוחדים שמטרתם לשמר את מעמדה בשוק הסמארטפונים הגדול בעולם

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אפל אייפון סין

אפלAAPL  הכריזה על מבצע מיוחד ונדיר בשוק הסיני, הכולל הנחות משמעותיות על דגמי האייפון החדשים שלה. המבצע, שנמשך בין ה-4 ל-7 בינואר, מציע הנחה של עד 500 יואן (68.50 דולר) על דגמי iPhone 16 Pro ו-iPhone 16 Pro Max, שמחירם ההתחלתי עומד על 7,999 ו-9,999 יואן, בהתאמה. גם דגמי iPhone 16 ו-iPhone 16 Plus יימכרו במחירים מופחתים עם הנחות של 400 יואן. בנוסף, המבצע מתפרש גם על דגמים ישנים יותר ומוצרים נוספים מבית אפל, כגון מחשבי MacBook וטאבלטי iPad, המוצעים בהנחות של 200 עד 300 יואן. עם זאת, ההנחות מותנות בשימוש באמצעי תשלום ספציפיים כמו WeChat Pay ו-Alipay. מהלך זה נועד לעודד רכישות בקרב הצרכנים הסינים, המראים בשנה האחרונה זהירות רבה בהוצאותיהם בשל האטה כלכלית ולחצים דפלציוניים. 


האטה במכירות בסין


אפל מתמודדת עם צפי לירידה במכירות האייפון בדצמבר, בעיקר בשל חולשת הביקוש וצמצום נתח השוק שלה בסין, אחד השווקים המרכזיים עבורה. לפי אנליסטים של UBS, התחזיות למכירות האייפון ברבעון זה ירדו מ-77 מיליון יחידות ל-74 מיליון, עם צפי להכנסות של 67.2 מיליארד דולר במקום 69.7 מיליארד. הירידה במכירות משקפת גם ירידה של 8% במכירות האייפון בנובמבר לעומת שנה קודמת, בעיקר בשל חולשת הביקוש בסין. במקביל, נתח השוק העולמי של האייפון ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2019, עם ירידה ל-20.1%. בעוד שמכירות השירותים של אפל, כמו ה-AppStore ותוכנות נוספות, ממשיכות להציג יציבות, החברה מתקשה לשמור על התחרות מול יצרניות מקומיות כמו Huawei ו-Xiaomi, ובפרט באימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית בשוק הסיני שבו חלות מגבלות רגולטוריות משמעותיות.



לחץ גובר מתחרות מקומיות, ובראשן Huawei


קיראו עוד ב"גלובל"

אחת הסיבות המרכזיות למהלך הנוכחי היא התחרות העזה שמציבה Huawei, יצרנית סמארטפונים מקומית שחזרה לשוק הפרימיום באוגוסט 2023 עם מכשירים מתקדמים המבוססים על שבבים שפותחו בסין. לאחרונה, Huawei ביצעה קיצוץ מחירים משמעותי, כולל הנחות של עד 3,000 יואן על מכשירים מתקדמים, מהלך שתרם לעלייה חדה של 42% במכירותיה ברבעון השלישי של 2024. באותו זמן, אפל התקשתה לשמור על יציבות במכירותיה בסין, עם ירידה של 0.3% במכירות בהשוואה לאשתקד. בנוסף, במהלך הרבעון השני של 2024, החברה אף איבדה זמנית את מקומה בחמישייה המובילה של יצרניות הסמארטפונים בסין – הישג שהיא הצליחה לשחזר ברבעון שלאחר מכן.


עבור אפל, השוק הסיני מהווה זירה מרכזית שבה התחרות רק הולכת ומחריפה. לצד המאבק עם Huawei, החברה מתמודדת עם ציפיות גבוהות מצד צרכנים מקומיים המחפשים מכשירים מתקדמים במחירים משתלמים יותר. ההאטה הכלכלית בסין מחייבת את אפל לנקוט בצעדים חריגים כדי לשמר את מעמדה, ובכך המבצע הנוכחי מהווה צעד אסטרטגי משמעותי. עם זאת, הצלחת המבצע אינה מובטחת. היכולת של אפל להתמודד מול תחרות מקומית, לעמוד בציפיות הצרכנים ולהגיב לתנאי השוק המשתנים תהיה מכרעת. השוק הסיני ממשיך להיות אחד החשובים ביותר עבור החברה, ויהיה מעניין לראות האם צעדים אלו יאפשרו לה להמשיך להחזיק מעמד בתחרות הקשה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה